Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

orginały czy zamienniki???


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
17 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   danny1002

danny1002
  • 157 postów
  • Dołączył: 04-03-2007
  • Skąd: jelenia góra

Napisany 25 kwietnia 2007 - 20:49

Witam po przeglądzie okazało się że mam do wymiany 2 stabilizatory z przodu,tuleje przód wszystkie,oraz drązek kierowniczy środkowy.Może ktoś ma juz doświadczenie w używaniu zamienników i orginałów jak to się ma na nasze drogi? Bo wiadomo że orginały są dużo droższe a jeśli też szybko padają to po co przepłacać?A i czy po wymianie tuleji trzeba ustawiać zbieżność w omie?Pozdrawiam.


W krainie ślepców jednooki jest królem.

#2 OFFLINE   sebajary

sebajary

    #60 WETERAN !!!

  • 1 251 postów
  • Dołączył: 11-09-2006
  • Skąd: Wawa-Mokotów!/ Radzymin
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 25 kwietnia 2007 - 21:51

czy po wymianie tuleji trzeba ustawiać zbieżność

No niestety tak :nie_wiem:

ktoś ma juz doświadczenie w używaniu zamienników i orginałów

Jeśli codzi o graty to na moim przykładzie kupiłem tuleje w podróbie i mam problem z ustawieniem zbieżności, co do reszty to spoko nie mam żadnych problemów :ok:

#3 OFFLINE   hohlick

hohlick
  • 304 postów
  • Dołączył: 20-04-2007
  • Skąd: Mrągowo
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 26 kwietnia 2007 - 06:39

tuleje to tylko firmy Lemforder lub Febi. To one produkują oryginałay, ale pod swoją nazwą sprzedają taniej. Polecam też spróbować tuleje od BMW e-34, są dużo trwalsze bo wytrzymalsze. Solidniej zrobione. Co do pozostałych rzeczy to również można skorzystać z tych firm. Febi jest nieco tańszy od Lemfordera

#4 OFFLINE   danny1002

danny1002
  • 157 postów
  • Dołączył: 04-03-2007
  • Skąd: jelenia góra

Napisany 26 kwietnia 2007 - 06:45

Dzięki no widzisz o to mi chodziło. To tuleje wezme orginały bo wole mieć raz a pożądnie zrobione.Bo za zbieżność też się płaci. :smile:
W krainie ślepców jednooki jest królem.

#5 OFFLINE   BzQ

BzQ

    Duszna KIA

  • 1 184 postów
  • Dołączył: 19-07-2006
  • Skąd: Kielce
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 27 kwietnia 2007 - 12:32

Ja mykam na zamiennikach, ostatnio wymieniałem 55 tys temu (jakies 2 miechy po kupnie) i jak na razie wszystko jest jak najbardziej OK :mrgreen:

#6 OFFLINE   Luqua

Luqua
  • 941 postów
  • Dołączył: 14-10-2006
  • Skąd: Chełm
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 27 kwietnia 2007 - 18:47

Witam po przeglądzie okazało się że mam do wymiany 2 stabilizatory z przodu,tuleje przód wszystkie,oraz drązek kierowniczy środkowy.Może ktoś ma juz doświadczenie w używaniu zamienników i orginałów jak to się ma na nasze drogi? Bo wiadomo że orginały są dużo droższe a jeśli też szybko padają to po co przepłacać?A i czy po wymianie tuleji trzeba ustawiać zbieżność w omie?Pozdrawiam.

u mnie do wymiany dokladnie to samo z tym ze laczniki stabilizatora niedawno wymienialem wiec to mi odpada. powiedz prosze jaki jest koszt kupna tych elematnow oryginalnych do omki B. pi razy drzwi do A cena bedzie podobna. z gory dziekuje i pozdrawiam serdecznie...
P.S ustawienie zbierznosci laserowo w ASO OPEL to kosz 60zł


 


#7 OFFLINE   marcin

marcin
  • 345 postów
  • Dołączył: 22-08-2006
  • Skąd: z Bazin :)

Napisany 27 kwietnia 2007 - 20:00

febi raczej nie
i nieprawda ze są trochę tansze od lemfordera bo prawie dwa razy
skłaniałbym się ku boge lub lemforder a najlepiej GM z krwi i kości
druga sprawa to ich założenie, nie zawsze dobrze mechanicy to robią i nawet najlepsze tuleje może szlag trafić po kilku tysiącach

#8 OFFLINE   jacekdal

jacekdal
  • 446 postów
  • Dołączył: 21-11-2006
  • Skąd: brac kase ;-)
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 28 kwietnia 2007 - 00:01

Oryginaly czy zamienniki? Czy oryginalem jest czesc zakupiona w ASO , a zamiennikiem czesc zakupiona u pana Ziutka w sklepie?
Przeciez firmy samochodowe to tak naprawde tylko montownie , a 90% czesci dostarczaja producenci poszczegulnych elementow czy podzespolow (moze poza blachami i plyta podlogowa i paroma innymi).
Cala reszte mozna smialo nazwac zamiennikami polecanymi ,lub nie przez producenta
(atesty) . Problem w tym , zeby z calej masy producentow wybrac tych najlepszych . :lol:

#9 OFFLINE   danny1002

danny1002
  • 157 postów
  • Dołączył: 04-03-2007
  • Skąd: jelenia góra

Napisany 07 maja 2007 - 18:54

Więc tak 2 kaplety tulei na przód , 2 stabilizatory przód i drąrzek kierowniczy środkowy .Udało mi sie kupić w zaprzyjażnionym sklepie za 400 zł wyszło 470 ale dostałem rabat. tuleje były orginały a reszta niewiem czy zamienniki ale made in Germany. A za wymiane wszystkiego wraz ze zbieżnością 300zł. Jak myślisz to dużo? Ale teraz cisza noi oma śmiga jak mażenie nawet dziwny chrobot po włączeniu 2 biegu znikł i teraz na wszystkich biegach śmiga cicho tylko słychać piękny odgłos turbinki.
W krainie ślepców jednooki jest królem.

#10 OFFLINE   omegarules

omegarules
  • 712 postów
  • Dołączył: 07-02-2007
  • Skąd: Aleksandrów Kujawski

Napisany 07 maja 2007 - 19:07

Hmm.. U mnie wyszło za komplet tuleji na przód wraz ze sworzniami wahaczy 145 zł w zaprzyjaźnionym sklepie - firmowe.. A wymiana 3 piwka i pół dnia w garażu.. :)

#11 OFFLINE   danny1002

danny1002
  • 157 postów
  • Dołączył: 04-03-2007
  • Skąd: jelenia góra

Napisany 07 maja 2007 - 19:22

Ale 145 zł za jedna strone? A jak ustawiliście zbieżność? Bo jak nie to radze sie pośpieszyć bo za chwilke gumy będa do wymiany.
W krainie ślepców jednooki jest królem.

#12 OFFLINE   cath

cath
  • 643 postów
  • Dołączył: 25-06-2006
  • Skąd: Krotoszyn

Napisany 08 lipca 2007 - 15:22

wymieniałem jakieś 3 tyg temu tuleje na prawym wachaczu przednim, obie tj. pionową i poziomą. Kupiłem zamienniki firmy FEBI. Lewa strona zawiechy była i jest ok, więć nic tam nie robiłem
Teraz przy okazji przeglądu okresowego, wjechałem autem na szarpaki. I wiecie co?
Nowe tuleje (szczególnie ta pozioma) wykazuje zdecydowanie większy ruch roboczy niż używana oryginalna BOGE sygnowana logo GM Opel która jest na lewym wachaczu.
Normalnie zbaraniałem, nowe są mniej sztywne jak używki
Teraz widzę jaka jest różnica między tanimi zamiennikami a oryginałami
Ponoć te febi są ok, ale daleko im do oryginalów
ps. tuleje są założone prawidłowo, więc wykluczam zerwanie gumy na tulei poziomej

#13 OFFLINE   tomspeed

tomspeed

    kaszub

  • 2 752 postów
  • Dołączył: 24-03-2007
  • Skąd: z Kądowni
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 10 lipca 2007 - 18:38

kolego "cath" calkiem mozliwe ze ten zamiennik jest ok. dlatego tuleje sie wybijaja bo guma z wiekiem staje sie twardsza (czyt. mniej sprezysta) a co za tym idzie wszystko dostaje w kość .
tekze nie jest powiedziane ze tansze znaczy zle. kwestia tylko czy guma podaje w zakresie normy. jak jest za miekka to tez szybko poleci. ja niedlugo bede musial sie tez zabrac za zawieche. jak narazie jest wszystko ok, ale duzo smigam po wertepach (taka praca) wiec tylko czekam az zacznie stukac i pukac.bede wiec dalej sledzil temat

[edit chomiczek] nie przeklinamy
na co dzień RENAULT SCENIC II 2.0 DCI

#14 OFFLINE   gobo

gobo
  • 106 postów
  • Dołączył: 23-03-2007
  • Skąd: Wałbrzych

Napisany 13 października 2007 - 08:24

Nie polecam tulejek firmy DELLO, padły po 3000km. Guma miękka jak gil z nosa.

#15 OFFLINE   660R

660R
  • 552 postów
  • Dołączył: 03-03-2007
  • Skąd: Warszawa/Częstochowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 13 października 2007 - 09:34

z regóły zawsze lepiej mieć coś oryginalnego.. chyba ze zamiennik jest o tyle tańszy, że ewentualna wymiana poraz drugi i może nawet trzeci i tak nie wyniesie tyle co oryginał lecz z drugiej strony chce się komuś jeździć co chwilę ? dla mnie to troche bez sensu bo jak by tak padały tuleje jak pisał GOBO to bym musiał jeździć na wymiane co 2-3 tyg. bezsensu.. Lepie dać więcej a mieć spokuj.

#16 OFFLINE   cath

cath
  • 643 postów
  • Dołączył: 25-06-2006
  • Skąd: Krotoszyn

Napisany 26 listopada 2008 - 18:02

Jakiś rok temu pisałem w tym wątku o tulejach przednich.

Kontynułując temat, chcę napisać, że właśnie oma jest po wymianie wszytkich tulei na wachaczach przednich.
Obecny przebieg na w/w częściach ok 50tyś km, przy czym z lewej strony był oryginał GM Boge, a prawa strona, założone rok temu tuleje Febi.
Febi było już mało sztywne, choć zawiecha nie stukała.
Na szarpakach, lewa strona pomimo 2 krotnie większego przebiegu, była poprostu sztywniejsza. Widać ewidentnie, lepszą jakość użytego materiału. Co ciekawe, po demontażu wachaczy, i te tuleje były popękane. Dziwi fakt, że jednak były sztywne.

Teraz postanowiłem że założę oryginały Boge lub Lemfonder ale koleś znajomy w sklepie mówi, że oryginał BMW to też Boge, poza tym są niby trwalsze i tańsze.
Wymiary są identyczne. Wnętrze, wypełnienie, niewiele się różni od opla.
Kupiłem te BMW, oraz Boge opla te tylnie (pionowe)



Pierwsze wrażenia, tuleje są twardsze, co chyba czuć podczas jazdy po nierównościach, tzn głuchy stukot (nie luzy) poprostu chyba bardziej przenoszą drgania na nadwozie.

Druga rzecz- poprawiło się prowadzenie auta, ale moje stare tuleje były już mocno popękane, więc trudno w 100% to ocenić.

Koszt tulei poziomych ( prosiaki) to 50zł sztuka, oryginał BMW, nr części 113660 i drugi nr.
769a. Na tulejach jest zamazane logo BMW, więc musi być to oryginał.
Przykładowo Boge dedykowane do Opla to ok 80zł sztuka.

Czas pokaże czy te tuleje zdadzą egzamin.
Morał póki co jest taki, że nie warto pakować wynalazków typu Febi itp.

#17 OFFLINE   omegarules

omegarules
  • 712 postów
  • Dołączył: 07-02-2007
  • Skąd: Aleksandrów Kujawski

Napisany 26 listopada 2008 - 18:47

Na szarpakach, lewa strona pomimo 2 krotnie większego przebiegu, była poprostu sztywniejsza. Widać ewidentnie, lepszą jakość użytego materiału. Co ciekawe, po demontażu wachaczy, i te tuleje były popękane. Dziwi fakt, że jednak były sztywne.


Lewa strona zawsze będzie mniej zużyta niż prawa - pomyśl dlaczego :)

Wymiary są identyczne. Wnętrze, wypełnienie, niewiele się różni od opla.


Tylko średnice są takie same (wew/zew) - szerokość tulejki bmw jest mniejsza (co ciekawe tuleja od bmw jest minimalnie cięższa niż ta z omegi)

#18 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 26 listopada 2008 - 19:42

Po pierwsze - tuleja przednia od BMW ma inne wymiary (szerokosc i srednice - mniejsze ) ale jak mozna wyczytac na forum i jak pisza ludzie ktorzy u mnie kupowali , te mniejsze wymiary nie wplywaja negatywnie na montaz a ich montaz porawia wlasciwosci jezdne
Po drugie jesli uz mowimy o oryginalnych czesciach to podzielmy je na oryginaly OEM - czylo czesci montowane na pierwszy montaz i czesci z logo danej firmy ale nie podrabiane

Jesli chodzi o czesci oryginalne na pierwszy montaz to trudno powiedziec jakie firmy dostarczaly podzespoly bo bylo boge byl lemforder, INA i SKF na rolkach, sondy siemens (a dla tego koncernu robilo ngk/ntk) itd...... W grupie GM takie przyklady mozna mnozyc....

Moral jest jeden: nie wazne czy czesc jest OEM czy zamiennik zgodny z oryginalem czy niezgodny itd..... Wazne jest czy dana czesc z takim a nie innym logo spisuje sie dobrze czy nie (zakladajac ze zalozona dana nie jest podrobiona). To dany producent firmujac danym logiem tworzy jakosc i jesli dana czesc jest lipna to nie z powodu tego ze robil to chinczyk tylko dlatego ze dana firma dopuscila do tego.....Ponadto sakd wiadomo kto robil dla Boge czy lemforder. Nie myslcie ze kazdy kto daje logo jest producentem...
Luk INA i FAG to praktycznie jedno. Kupujesz np wysprzeglik LUK a na lozysku cechy INA a dla iINY lozysko mogl robic FAG (ta ostatnia robi najlepsze lozyska do samochodow i produkuje dla wielu bardziej znanych koncernow). Co wiecej ten wysprzeglik firmowany jako LUK nie kupilem w pudelku LUK tylko w pudelku firmy NK i to tanszy od luka o 80 zl. Sprawdzilem numer katalogowy luka i okazuje sie ze to ten sam wysprzeglik....... Sa jeszcze pakowacze jak np Ruville (w srodku zawsze znajdzie sie cos markowego)

P.S. Mam tuleje zawieszenia w calym tyle oryginalne z 96 roku i wszystkie maja cechy lemforder....., rozrzad kupinoy w niemieckim OPLU maila cechy INA a pasek Gates , amory z przodu oryginal 96 rok sachs.

Mysle ze ten temat powinnismy traktowac jako informacje od uzytkownikow o produktach danej firmy i wazne jest aby pisac jakie cechy miala dana czesc i jak dlugo pojezdzila- tak jak to zrobil cath
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]