Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Brak kompresji na 3 i 4 cylindrze


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
23 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   terminator

terminator
  • 11 postów
  • Dołączył: 08-05-2010

Napisany 08 października 2010 - 20:00

Witam.Mam problem wczoraj podczas jazdy moja omega (silnik 2,0 16 v ) zaczela klekotac.Pojechalem do mechanika i okazalo sie ze niemam kompresji na 3 i 4 cylindrze.Zdjal pokrywe z gory i walki cale rozrzad tez ok.Co moglo sie stac? i czy oplaci sie robic remont.?Dodam ze bardzo klekocze .I prosba znacie jakis dobry warsztat w kielcach lub okolicach .

#2 OFFLINE   kocyk

kocyk

    watching you

  • 9 202 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: SZ (Zabrze)
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 08 października 2010 - 20:06

brak kompresji na sąsiednich cylindrach najczęściej oznacza że szlag trafił UPG , jak nic nie widać trzeba zwalić głowicę , może też coś z zaworami

   post-6508-0-52963300-1485200684.jpgUrbino 18
 

Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz. :p


#3 OFFLINE   kolo72

kolo72
  • 149 postów
  • Dołączył: 08-08-2007
  • Skąd: Wojkowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 08 października 2010 - 20:13

Na 100% UPG.
Przedmuch pomiędzy 3 i 4 cylindrem.

Ja miałem coś takiego 2 lata temu, tylko że u mnie był przedmuch między 1 i 2 cylindrem.
[SIGPIC][/SIGPIC]

!! POMÓŻMY KINDZE !!
http://pomoz.eu/


#4 OFFLINE   terminator

terminator
  • 11 postów
  • Dołączył: 08-05-2010

Napisany 08 października 2010 - 20:15

Dzieki za podpowiedz.A co to jest UPG bo ja z mechaniki taki obcykany niejestem.I przeraza mnie ten klekot sily wogole niema a mechanik mnie tylko straszy

#5 OFFLINE   eliks

eliks
  • 1 563 postów
  • Dołączył: 28-11-2007
  • Skąd: Lidzbark

Napisany 08 października 2010 - 20:17

Uszczelka Pod Głowicą

#6 OFFLINE   kocyk

kocyk

    watching you

  • 9 202 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: SZ (Zabrze)
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 08 października 2010 - 20:18

UPG - uszczelka pod głowicą :)

   post-6508-0-52963300-1485200684.jpgUrbino 18
 

Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz. :p


#7 OFFLINE   terminator

terminator
  • 11 postów
  • Dołączył: 08-05-2010

Napisany 08 października 2010 - 20:24

A dlaczego tak klekocze ? I jaki jest orientacyjny koszt naprawy? sorki ze tak zrzędze ale niechcem przeplacic Dodam ze rozrzad jest nowy

#8 OFFLINE   kolo72

kolo72
  • 149 postów
  • Dołączył: 08-08-2007
  • Skąd: Wojkowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 08 października 2010 - 20:28

Klekocze bo nie ma kompresji i zawory luźno chodzą.
Co do kosztów, to Ci nie powiem, bo ja sobie sam ją wymieniłem.
[SIGPIC][/SIGPIC]

!! POMÓŻMY KINDZE !!
http://pomoz.eu/


#9 OFFLINE   kocyk

kocyk

    watching you

  • 9 202 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: SZ (Zabrze)
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 08 października 2010 - 20:29

może płyn poszedł do oleju i dlatego klekocze , sprawdź czy oleju nie przybyło i w jakim jest stanie ten olej, to znaczy jaki ma kolor i konsystencję , wszystko się okaże po zdjęciu głowicy ale myślę że to tylko i wyłącznie uszczelka

   post-6508-0-52963300-1485200684.jpgUrbino 18
 

Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz. :p


#10 OFFLINE   terminator

terminator
  • 11 postów
  • Dołączył: 08-05-2010

Napisany 08 października 2010 - 20:40

Ok wielkie dzieki jutro pojade do tego mojego mechanika i mu nawtykam ze powinien wiedziec jak sprawdzil kompresje a nie wymyslac,mam nadzieje ze to "tylko uszczelka".I juz powaznie ostatnie pytanko czyli raczej nietrzeba wymieniac zaworow ani planowac glowicy? wystarczy wymana samej uszczelki? Z gory dzieki za podpowiedzi .Dam znac jutro co mi powiedzial mechanior

#11 OFFLINE   kolo72

kolo72
  • 149 postów
  • Dołączył: 08-08-2007
  • Skąd: Wojkowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 08 października 2010 - 20:41

Trzeba planować głowicę.
[SIGPIC][/SIGPIC]

!! POMÓŻMY KINDZE !!
http://pomoz.eu/


#12 OFFLINE   Picasso

Picasso

    Szofer ;)

  • 55 postów
  • Dołączył: 17-02-2010
  • Skąd: Wrocław

Napisany 09 października 2010 - 14:28

mogą być:
1. gniazda zaworów powypalane lub coś z samymi zaworami się stało
2. uszczelka pod głowicą (w sumie mało prawdopodobne)
3. gwinty w gnieździe świec się pozrywały lub świece są niedokręcone (sam osobiście w jednym z poprzednich aut miałem taki przypadek że po 2 tyg od wymiany świec u mechaniora na trasie wywaliło mi świece na zewnętrzną i auto chodziło jak traktor, jak ją delikatnie udało mi się wkręcić to dalej coś klekotało ale problem uciekł po dokręceniu świecy - u Ciebie jest to nierealne praktycznie bo kompresje na cylindrach mierzy się przecież używając odpowiedniego urządzenia [manometru] z wkręcaną końcówką właśnie w gniazdo świec i kręcąc rozrusznikiem)
4. pierścienie - żarłby olej w duuużych ilościach ;)

#13 OFFLINE   terminator

terminator
  • 11 postów
  • Dołączył: 08-05-2010

Napisany 09 października 2010 - 15:19

Oleju brała mi 1 l na 1500 km a jezdze na polsyntentyku.Oleju w zbiorniczku wyrownawczym niema.Plyn jest czysciutki.A świece to sam wiesz ze niemozliwe.Niewiem pewnie pierscienie ale dowiem sie pewnie dopiero jak zdejma mi glowice

#14 OFFLINE   Lead

Lead

    O_o

  • 151 postów
  • Dołączył: 05-10-2009
  • Skąd: Tarnobrzeg

Napisany 09 października 2010 - 21:10

Przerabiałem temat w listopadzie ubiegłego roku. Ten sam objaw, brak kompresji 3 i 4, spalanie stukowe po depnięciu na gaz, brak mocy, olej w płynie ... przepalona uszczelka pod głowicą pomiędzy 3 a 4 cylindrem oraz jakieś historie z gniazdami zaworowymi.

Ogólnie to bez planowania i regeneracji gniazd się nie obeszło ale wyszło na dobre :)

#15 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 09 października 2010 - 21:29

terminator - uszczelki i ewentulane czesci nei beda kosmicznie drogie - robocizna to polowa kosztow
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]

#16 OFFLINE   terminator

terminator
  • 11 postów
  • Dołączył: 08-05-2010

Napisany 10 października 2010 - 09:23

Trudno zrobic trzeba zebym tylko niemusial kupowac drugiego bo niewiadomo co sie kupi a takto bede wiedzial co mam pod maska. Obawiam sie tylko kosztow choc teraz czesci nie sa juz tak drogie. A jakim olejem zalac njlepiej? Jezdzilem na platinum 10 w 40 ale chcialem zmienic na mobil 10 w 40
LEAD a ile cie to wyniosło kosztowo w tamtym roku?

#17 OFFLINE   Lead

Lead

    O_o

  • 151 postów
  • Dołączył: 05-10-2009
  • Skąd: Tarnobrzeg

Napisany 10 października 2010 - 12:56

Zrzucenie czapki, planowanie głowicy z regeneracją gniazd i sprawdzeniem szczelności, nowa uszczelka, nowe uszczelniacze, nowy rozrząd z pompą, nowa cewka, nowe kable wn, świece, komplet filtrów łącznie z kabinowym i filtrem paliwa, 5l 10w40 GM (chociaż dzisiaj bym go nie wziął tylko pewnie coś z Valvoline albo Castrola) - w sumie 1500 zł. Szkoda tylko że mechanik był partacz i nie zrobił od razu pierścionków jak miał głowicę zdjętą ale trudno. Mogłem mieć za te pieniądze drugi silnik ale teraz przynajmniej wiem czym jeżdżę.

#18 OFFLINE   terminator

terminator
  • 11 postów
  • Dołączył: 08-05-2010

Napisany 10 października 2010 - 16:05

To powiem ci ze w miare to samo bo kumpel robil to wszystko w tym roku i zaplacil 1850

#19 OFFLINE   terminator

terminator
  • 11 postów
  • Dołączył: 08-05-2010

Napisany 23 października 2010 - 13:40

Witam.Mam pytanko czy da sie zalozyc tc do mojej omegi? silnik x20xev i co trzeba by kupic jesli jest szansa wogole zalozenia zeby dzialalo.Pozdro dla wszystkich forumowiczów

#20 OFFLINE   Omegatron

Omegatron
  • 23 postów
  • Dołączył: 15-06-2010
  • Skąd: Sosnowiec

Napisany 24 października 2010 - 20:24

Ja zrobilem generalke glowicy po przestawieniu sie rozrzadu , i zaplacilem 500 za zrobinie glowicy z czesciami , i 150 znajomemu mech za montaz i wszystkie czynnosci z nim zwiazane .