Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

gaśnie kiedy załącza się gaz??


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
23 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   karpiol

karpiol

    fighter

  • 163 postów
  • Dołączył: 03-03-2010
  • Skąd: Słupca/Wilczna PSL

Napisany 03 października 2010 - 10:33

Cześć
Słuchajcie mam taki problem z Omką, gaśnie kiedy załącza się gaz. To znaczy jak jadę obroty powiedzmy 2500 to w momencie włączania gazu szarpie przez około 2sekundy ale kiedy jadę powiedzmy na luzie (dojazd do skrzyżowania) lub stoję obroty wtedy 600 to przy włączaniu się gazu samochód gaśnie.

O co chodzi?? Instalacja sekwencyjna, założona 2 miesiące temu, 3000km przejechane na gazie.

PS. problem jest poważny gdyż dzisiaj dojeżdżam do krzyżówki samochód gaśnie ani wspomaganie nie działa nic, samochód trzeba odpalać w "biegu'

Liczę na waszą pomoc. Pozdrawiam

#2 OFFLINE   Florek

Florek
  • 1 254 postów
  • Dołączył: 14-03-2007
  • Skąd: ELE
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 03 października 2010 - 21:31

Jak instalacja założona 2 miesiące temu to jedź na serwis gwarancyjny do montera. Nie widzimy sposobu montażu, dobranych komponentów wreszcie ustawień i zachowania się względem ich silnika. Gdybyś coś więcej napisał na temat posiadanych gratów, dał zrzuty ekranowe z ustawień programu diagnostycznego to i więcej byś się dowiedział :) Stawiam na źle ustawioną instalkę.

#3 OFFLINE   karpiol

karpiol

    fighter

  • 163 postów
  • Dołączył: 03-03-2010
  • Skąd: Słupca/Wilczna PSL

Napisany 04 października 2010 - 06:36

kurcze ale zaczęło robić się tak praktycznie z dnia na dzień. Czyli serwis powinien usnuć tą usterkę w formie gwarancji tak??

#4 OFFLINE   Florek

Florek
  • 1 254 postów
  • Dołączył: 14-03-2007
  • Skąd: ELE
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 04 października 2010 - 07:08

Jeżeli objaw występuje tylko na gazie to oznacza problem z instalacją. 3000km-2 miesiące od założenia to zbyt mało kilometrów/czasu, aby się cokolwiek w instalacji zużyło. Napisz jakie masz komponenty lub daj wyraźne zdjęcia - być może masz coś źle dobrane/zbyt małe. Damy ci "cynk" coby ewentualnie zasugerować; co zmienić. Reklamuj usługę/instalację, po to dają najczęściej dwuletnią /50000km gwarancji.

#5 OFFLINE   karpiol

karpiol

    fighter

  • 163 postów
  • Dołączył: 03-03-2010
  • Skąd: Słupca/Wilczna PSL

Napisany 04 października 2010 - 07:39

o co konkretnie było by ci potrzebne, jakie informacje o podzespołach instalacji?

#6 OFFLINE   Florek

Florek
  • 1 254 postów
  • Dołączył: 14-03-2007
  • Skąd: ELE
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 04 października 2010 - 13:18

Układ sterujący-nazwa; wtryskiwacze-nazwa, średnica dysz; parownik-nazwa oraz ewentualnie zrzuty ekranowe z programu diagnostycznego.

#7 OFFLINE   karpiol

karpiol

    fighter

  • 163 postów
  • Dołączył: 03-03-2010
  • Skąd: Słupca/Wilczna PSL

Napisany 05 października 2010 - 06:54

jechałem po nocce z pracy i po drodze wjechałem do serwisu tam gdzie zakładali instalacje. Gościu powiedział że teraz zaczęło robić się coraz zimniej i że reduktor był ustawiany na zbyt niską temperaturę (30*C) teraz ustawił mi na 35*C. Nie jestem do końca pewien czy to było przyczyną. Jak to jest u was z tą temperaturą reduktora w zimie??

#8 OFFLINE   Florek

Florek
  • 1 254 postów
  • Dołączył: 14-03-2007
  • Skąd: ELE
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 05 października 2010 - 07:03

30°C czy zimą czy też latem. Zazwyczaj, czytając forum problemy były, gdy temperaturę przełączenia ustawiono niższą, tutaj 30°C i były problemy... dziwne.

#9 OFFLINE   bula86

bula86
  • 487 postów
  • Dołączył: 28-10-2007
  • Skąd: Piotrowice / Lublin

Napisany 05 października 2010 - 07:22

I co, poprawiło się po zmianie temperatury przełączania? Wina jest po stronie wtryskiwaczy, kleją się, nie chcą otwierać, albo reduktora, daje kosmiczne ciśnienie przy pierwszym przełączeniu przez co wtryskiwacze nie chcą się otwierać. (screen)
Pokaż chociaż te zdjęcia spod maski. A najlepiej było by prześledzić w programie co się dzieje w momencie przełączania.

#10 OFFLINE   karpiol

karpiol

    fighter

  • 163 postów
  • Dołączył: 03-03-2010
  • Skąd: Słupca/Wilczna PSL

Napisany 06 października 2010 - 18:44

To chyba nie będzie wina instalacji gazowej, po zmianie temperatury nic się nie zmieniło. Rano odczuwalne są też falowania obrotów na benzynie nawet do 100obr/min. Macie może pomysł na to co może się dziać??

#11 OFFLINE   Florek

Florek
  • 1 254 postów
  • Dołączył: 14-03-2007
  • Skąd: ELE
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 06 października 2010 - 19:20

Kolego, daj sobie pomóc: daj odpowiedzi na mój post #4. Jeśli gazownicy się zgodzą to niech dadzą zrzuty ekranowe z programu diagnostycznego.

#12 OFFLINE   karpiol

karpiol

    fighter

  • 163 postów
  • Dołączył: 03-03-2010
  • Skąd: Słupca/Wilczna PSL

Napisany 06 października 2010 - 20:26

ok jutro do nich pojadę i będę chciał zrzuty ekranowe. pozdro

#13 OFFLINE   Florek

Florek
  • 1 254 postów
  • Dołączył: 14-03-2007
  • Skąd: ELE
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 06 października 2010 - 20:33

Zrzuty: Parametry, Mapa, (Ustawienia) a i zapodaj zdjęcia instalacji spod maski.

#14 OFFLINE   karpiol

karpiol

    fighter

  • 163 postów
  • Dołączył: 03-03-2010
  • Skąd: Słupca/Wilczna PSL

Napisany 07 października 2010 - 14:40

A więc tak byłem w serwisie, właściciel serwisu przestawiał coś zobaczymy jak będzie. Porobiłem zrzuty pulpitu tak jak mówiłeś Florek mam nadzieję ze będziesz mógł coś powiedzieć na ich podstawie.

cdn

#15 OFFLINE   Florek

Florek
  • 1 254 postów
  • Dołączył: 14-03-2007
  • Skąd: ELE
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 07 października 2010 - 19:47

Choć sonda niepodłączona(na dole zrzutu ciągle ubogo) to na pierwszym zdjęciu powinno być 0-5V. Czasy wtrysku benzyny na jałowym 3,5ms a gazu 5,8ms co oznacza, że zastosowano chyba zbyt małe dysze/ciśnienie - wysoki mnożnik początkowy 1,65 a powinno być 1,2. Gdzieś tam w konfiguracji ciśnienie 1,14bara a realnie 1 bar - ciekawe, czy po regulacjach robili autokalibrację. Generalnie dla X20XEV dysze 2,5mm, ciśnienie 1,0-1,1 bara i nawet taczki(sama autokalibracja chyba na jakimkolwiek sterowniku sekwencji) by obsłużyły ten silnik. Ciekawe, jakie masz dysze?? Brakuje tu dopieszczenia.

#16 OFFLINE   karpiol

karpiol

    fighter

  • 163 postów
  • Dołączył: 03-03-2010
  • Skąd: Słupca/Wilczna PSL

Napisany 07 października 2010 - 20:40

A czy to jakie mam dysze będzie napisane gdzieś w dokumentacji? Jest kicha czy nie jest tak tragicznie? Mam podjechać do niech i pozmieniać jakieś parametry?

#17 OFFLINE   Florek

Florek
  • 1 254 postów
  • Dołączył: 14-03-2007
  • Skąd: ELE
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 07 października 2010 - 22:23

Nie wiem dlaczego, ale prosiłem Cię o zrzuty z "Parametry", "Ustawienia", "Mapa" tak, jakbyś miał Staga, mój błąd. Być może w dokumentacji są rozmiary dysz. Ale do rzeczy:

1- Przestudiowałem, bo nie miałem na żywo styczności z AGISem, materiały techniczne i podtrzymuję swoją propozycję dysz wtryskiwaczy o rozmiarze 2,5mm (zalecany maks przez producenta AGIS) i ciśnieniu roboczym 1,1 bara. Sądzę, że (oby) tak, jak w opisie programu masz wtryskiwacze MagicJet - plus dla Ciebie i gazownika. Dalej nie wiem, jaki masz parownik.
2- Obrazek nr 4, mapowanie jest pusty. Co to oznacza?? AGIS po dobraniu komponentów, autokalibracji wymaga "mapowania"czyli zbierania wykresu funkcji długości czasów wtrysku od obciążenia - w tym przypadku podciśnienia w kolektorze ssącym silnika. Całkowity brak punktów u Ciebie oznacza, że takowe "Mapowanie" NIE BYŁO PRZEPROWADZONE, a więc i instalacja NIE JEST DOSTROJONA. Do przeprowadzenia "Mapowania" potrzebny jest - oprócz komputera, softu i interfejsu diagnostycznego - dodatkowy czujnik kalibracyjny/podciśnienia (kocham nowoczesne STAGI i DIEGO G3 ;)), ciekaw jestem, czy warsztat, który założył Ci instalację posiada takowy. Wszelkie kombinacje fachowca "na postoju" nie dadzą pożądanego efektu, "czarowanie klienta"!! Instalacja w stane surowym ;)
3- Prosta droga do sukcesu: Mój punkt 1: dysze 2,5mm, 1,1 bara, dobry reduktor, właściwie wybrane czujniki temperatury i gazu, podłączona sonda lambda i wybrana jako 0-5V, ogólnie poprawny montaż -->rozgrzanie auta-->autokalibracja na biegu jałowym-->podłączenie czujnika kalibracyjnego i zbieranie mapek benzyny i gazu "Mapowanie" (bez lub z podłączonym laptopem wybrać w programie "Mapa rejestrowana w sterowniku" lub "Mapa rejestrowana w aplikacji") a następnie kliknięcie "Oblicz korekty" (nomen omen chyba to rozwiąże Twój problem z tytułu tematu) i zapisanie wyników kalibracji "Wpisz do urządzenia" co spowoduje dostrojenie instalacji.

Dorzucam info do poczytania do poduszki :)

#18 OFFLINE   karpiol

karpiol

    fighter

  • 163 postów
  • Dołączył: 03-03-2010
  • Skąd: Słupca/Wilczna PSL

Napisany 08 października 2010 - 18:55

Nie wiem dlaczego, ale prosiłem Cię o zrzuty z "Parametry", "Ustawienia", "Mapa" tak, jakbyś miał Staga, mój błąd.


na ale ja mam staga, przynajmniej miałem mieć!! zaczyna mnie wkurzać ta sytuacja z tym gazem, w poniedziałek do nich pojadę i rozmówię się z nimi.

#19 OFFLINE   krzysiek

krzysiek
  • 364 postów
  • Dołączył: 16-10-2008
  • Skąd: Konin
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 08 października 2010 - 19:00

Karpiol a z czystej ciekawości, to gdzie zakładałeś?

#20 OFFLINE   karpiol

karpiol

    fighter

  • 163 postów
  • Dołączył: 03-03-2010
  • Skąd: Słupca/Wilczna PSL

Napisany 08 października 2010 - 19:11

Karpiol a z czystej ciekawości, to gdzie zakładałeś?


tam gdzie Ty w Broker :D