Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Bujanie na wolnych obrotach


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
21 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   adrian 1983

adrian 1983
  • 4 postów
  • Dołączył: 25-08-2009
  • Skąd: nowa sol

Napisany 01 października 2010 - 13:12

Witam. Mam problem. W mojej omie 2,5 TD na wolnych obrotach trzęsie silnikiem tak jak by chodziła na pięć cylindrów (nie zawsze). Po delikatnym wciśnięciu pedału gazu między 800 a 900 obrotów nierówna praca narasta. Po przekroczeniu 1000 obrotów wszystko ustaje. Komputer nie wykrywa żadnych błędów. Co to może być? Proszę o pomoc. Pozdrawiam

#2 OFFLINE   sebgor

sebgor
  • 11 postów
  • Dołączył: 02-08-2009

Napisany 01 października 2010 - 18:52

mam to samo u mojej pszczoły przepływka odpada ,no i spalanie wzrosło na wolnych obrotach o jakieś 0,4

#3 OFFLINE   mapper

mapper

    9-5 2.3T 250km 400nm

  • 171 postów
  • Dołączył: 06-03-2010
  • Skąd: Poznań

Napisany 01 października 2010 - 19:59

sprawdz dawkę paliwa moze jest za duża, wczoraj robiłem omege z tymi samymi objawami i miała dawke 1.4mg jak przestawiłem na ok 6 to chodzi idealnie. a z obrotów schodzi normalnie?

#4 OFFLINE   sebgor

sebgor
  • 11 postów
  • Dołączył: 02-08-2009

Napisany 03 października 2010 - 15:13

a tak dla laika jak to sprawdzić
no i jest na 0.9 a jak włącze wszystkie urządzenia klima światła szyba itp to mam1,1 do 1,2 i tak pływa

#5 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 03 października 2010 - 15:26

Jakie masz wskazanie spalania chwilowego na postoju?
Powinno być 0.9l/h.

sprawdz dawkę paliwa moze jest za duża, wczoraj robiłem omege z tymi samymi objawami i miała dawke 1.4mg

A ja dzisiaj robiłem auto stachu4ever - miał dawkę 0.2 mg. Dodam, że jeździł tak 2 lata i dopiero niedawno zaczął mu troszkę kuleć. Generalnie byłem w szoku. Odpala od strzała.
Przestawiłem na 5.9-6.1 i chodzi idealnie.

#6 OFFLINE   Dawido89

Dawido89
  • 1 640 postów
  • Dołączył: 29-06-2010
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 03 października 2010 - 17:17

spinacz i do dzieła...u Mnie pokazuje błąd 64 z nastawnikiem a też mi buja motorem

#7 OFFLINE   sebgor

sebgor
  • 11 postów
  • Dołączył: 02-08-2009

Napisany 03 października 2010 - 18:09

najlepsze jest to że nie ma błędów tylko 12 trzy krotnie i tak w kółko

#8 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 03 października 2010 - 19:01

Mnie pokazuje błąd 64 z nastawnikiem a też mi buja motorem

Ale nie buja przez ten błąd. Masz źle ustawiony nastawnik, bądź wywalone poduszki pod silnikiem.
Jakie masz spalanie na jałowym bez włączonych odbiorników?

#9 OFFLINE   sebgor

sebgor
  • 11 postów
  • Dołączył: 02-08-2009

Napisany 03 października 2010 - 19:27

Masz źle ustawiony nastawnik, bądź wywalone poduszki pod silnikiem.
Jakie masz spalanie na jałowym bez włączonych odbiorników?



spalanie 0,9 a z włączonymi odbiornikami 1,1 do 1,2 tak skacze a poduszki są ok a pracuje jak by bez jednego wtrysku ale tylko na wolnych obrotach podobnie jak byś popuścił nakrętke na wtrysku moc ma tylko troszke więcej pali o jakiś liter na 100 i zaczeło się jak wymieniłem filtry i olej jak to ma znaczenie

#10 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 03 października 2010 - 19:36

Posprawdzaj wtryski. U mnie na stacji diagnostycznej za sprawdzenie wykręconego wtrysku wołają 3 zł, więc żaden to majątek. Może końcówka się zatarła na którymś.

#11 OFFLINE   sebgor

sebgor
  • 11 postów
  • Dołączył: 02-08-2009

Napisany 03 października 2010 - 19:39

jak tylko wróce to nawet wymienie końcówki wołają sobie u nas 100 za boscha z wymianą i regulacją mam nadzieje żę wytrzyma jeszcze1500 km

#12 OFFLINE   adrian 1983

adrian 1983
  • 4 postów
  • Dołączył: 25-08-2009
  • Skąd: nowa sol

Napisany 03 października 2010 - 21:24

Witam z ta dawka to niejestem pewien bo pompa jest nigdy nierozkrecana, stalo sie to z dnia na dzien, bledow zadnych niepokazuje powiem ze niezawsze tak czesie , po dodaniu gazu i jego puszczeniu na jakis moment ustaje . Powiem jeszcze ze dzieje sie cos z odpalaniem czasami trzeba dluzej pokrecic a czasami zapala od razu bez znaczenia czy jest cieply czy zimny :confused:

#13 OFFLINE   sebgor

sebgor
  • 11 postów
  • Dołączył: 02-08-2009

Napisany 14 lutego 2011 - 10:02

witam ponownie ja już po naprawie u mnie to nie były wtryski tylko skopany nastawnik pompy przez jednego magika ale przypadkiem trafiłem do gościa z prawdziwego zdarzenia naprawa trwała około 2 godziny. Pan mechanik wręcz nalegał abym był przy naprawie i przy wszystkich zabiegach wszystko mi tłumaczył jak blondynce wymienił nastawnik na regenerowany i jak ręką odjoł silnik nie trzęsie auto ma moc zbiera się jak przybyło z 50 koni :jump: dla mnie cudotwórca od silnika X25DT

#14 OFFLINE   Dawido89

Dawido89
  • 1 640 postów
  • Dołączył: 29-06-2010
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 14 lutego 2011 - 10:09

to jest zawsze albo nastawnik/dawka 99% przypadków ten 1% to poduszki pod silnikiem;)

#15 OFFLINE   babybutik

babybutik
  • 25 postów
  • Dołączył: 24-07-2010

Napisany 14 lutego 2011 - 22:47

na 99% nastawnik dawki paliwa, może nie pokazywać żadnego błędu, z czasem :rozhuśta się bardziej" by potem paść całkowicie :)

#16 OFFLINE   emik

emik
  • 62 postów
  • Dołączył: 01-10-2010

Napisany 15 lutego 2011 - 11:55

witam
mnie tyż tak buja autem, więc do zrobienia.:(:(
Ciekawe gdzie ja w trójmieście znajde takiego magika od pomp:(:(
pozdrawiam

#17 OFFLINE   sebgor

sebgor
  • 11 postów
  • Dołączył: 02-08-2009

Napisany 15 lutego 2011 - 14:54

ja ze swoją goniłem 500km i powiem że warto nie chce reklamować ale jak coś to podam adres i telefon, koleś konkretny i co ważne jak nie da rady to płacisz tylko za komputer i robocizne nie wciska nie potrzebnych części i powiem że przedemną był koleś ze Szczecina a przy okazji można Kraków zwiedzić

#18 OFFLINE   babybutik

babybutik
  • 25 postów
  • Dołączył: 24-07-2010

Napisany 15 lutego 2011 - 21:50

mówisz o chłopakach z Bochni? Syn i ojciec?

#19 OFFLINE   sebgor

sebgor
  • 11 postów
  • Dołączył: 02-08-2009

Napisany 16 lutego 2011 - 09:09

syn i ojciec z kalwari zeb.naprawiają tylko diesle bmw i opel silniki x25dt

#20 OFFLINE   babybutik

babybutik
  • 25 postów
  • Dołączył: 24-07-2010

Napisany 18 lutego 2011 - 22:39

a jakiego silnika dotyczy ten post?