Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Wypalony tłok


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
19 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   JafoArt

JafoArt
  • 25 postów
  • Dołączył: 01-10-2006
  • Skąd: Sandomingo - Jasna Gora

Napisany 22 kwietnia 2007 - 11:49

Witam Was,

Nie wiem czy komus cos takiego sie przytrafilo, bo mnie neistety tak, choc to nie czeste.
Moja wspaniala V-ka zdechla i to w dziwny sposob, zasuwajac na autobani wywalilo mi dziure w tloku. Nie wiedzialem co sie stalo bo samochod stracil moc. Padlo ze to rozrzad przeskoczyl, niestety nie. Po rozebraniu okazalo sie ze dziura w tłoku?! Szlag by to trafił, co prawda tłok został wymieniony ale problemy ni erozwiazany i to z dwoch powodow:
1. Nadal nie wiem co było przyczyną - na pewno nie uderzenie o zawor,
2. Po zlozeniu silnika pracuje ladnie tyle ze cos w nim stuka, chodzi jak stary diesel.

Czy kots Wa smial taki przypadek lub dysponuje wiedza co moglo byc przyczyna i dlaczego sie tlucze.

Te stuki sa tylko gdy wciskam gaz, jak zdejme noge nie ma ich. N awolnych obrotach sa i zanikaja albo sie pojawiaja. Silnik zostal rozebrany po raz drugi ( sam dol bo tu sa stuki ) i nic nie zostalo znalezione. Panewki, wał sa super, w silniku bylo ( i jest ) czysciutko, bez nagaru, po prostu git. Nie wiem co to moze byc, mechanik mowi jezdzic, serwis Opla, ze to nie jest niepokojace ale denerwujace.J anatomiast uwazam ze jak cos stuka w silniku to jest to wielce niepokojace. To taki dziwny metaliczny stuk dochodzacy ze spodu silnika ( jak by gornej miski ), jesetm pewien ze dochodzi z tej strony cylindrow co jest zbiornik plynu chlodzacego ( to w tej walna tłok ). Wkurza mnie to strasznie bo roboty tyle i cos nie tak. Czy ktos moze wie co si etam tak tlucze? Mieliscie cos podobnego w swojej karierze/

pomozcie bo zaczynam miec dosc Omegi. Ostatnio kosztowala mnie kupe nerwow i kasy. Najpierw musialem zrobic uszczelke pod glowica ( od strony akumulatora ). Ok poszlo, a tu 3 tygonie pozniej taki ewenement. Zaczynam si ebac gdzies jechac zeby znow nie stanac.

A przy okazji, czy Wasza X25Xe ma uszczelki pod miskami olejowymi? Ja kupiłem ( na szcescie tylko gorna ) a tu si eokazuje ze moja nie ma takich uszczelek i nawet nie ma miejsca na nie. Co to kurde jest?

dziekiz a info.

pozdr :bad: Dodany obrazek Dodany obrazek Dodany obrazek


JafoArt
TSA XXXX

#2 OFFLINE   Dextran

Dextran
  • 581 postów
  • Dołączył: 04-09-2006
  • Skąd: WROCŁAW

Napisany 22 kwietnia 2007 - 12:02

Serdecznie współczuję koledze na prawdę :(
Może po prostu tłok miał jakąś wadę materiałową i akurat trafiło na Twój silnik. Jeden na milion może się trafić, to nie jest Ferrari tylko Opel... Co do pracy jak diesel, przy rozbiórce silnika kombinowali coś z zaworami ? Taka praca silnika zazwyczaj jest związana z nieszczelnością na zaworach...

Druga sprawa to: czy ten kawałek metalu, który oderwał się od tłoka został znaleziony ? Może został w silniku i się tłucze...

#3 OFFLINE   bartek

bartek
  • 125 postów
  • Dołączył: 05-02-2007
  • Skąd: pomorskie....

Napisany 22 kwietnia 2007 - 12:14

Skoro tlok byl wymieniany to moze jest maly luz na sworzniu i tam sie tlucze..

#4 OFFLINE   maraboot

maraboot
  • 650 postów
  • Dołączył: 09-07-2006
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 22 kwietnia 2007 - 12:21

JafoArt, przyczyna dziury w denku tłoka jest przegrzanie, a to najprawdopodobniej z pododu braku natrysku oleju na denko tłoka od spodu - zatkany kanalik w korbowodzie.
Stuk to efekt partackiej naprawy - takich mamy mechaników - sworzeń tłokowy tłucze się w główce korbowodu.
Wszystko to razem dobrze nie wygląda.

#5 OFFLINE   JafoArt

JafoArt
  • 25 postów
  • Dołączył: 01-10-2006
  • Skąd: Sandomingo - Jasna Gora

Napisany 22 kwietnia 2007 - 12:26

Jedna dodatkowa informacja , to auto ma gaz sekwencyjny Landi Omegas. To przegrzanie pewnie od gazu.

Czy moze byc ze wtrysk leje lub cos takiego?


A w kwestii sworznia to tlok byl kompletny we sworzniem nowym wiec powinno byc spasowane.

jezeli chodzi o tyhc maechanikow to taka jets prawda, jak mam oddac samochod to mnie sie robi goraco. Zawsze po wizycie u mechanika zaczynaja sie problemy.

Jutro poprobuje cos zrobic. Niestety wyjazd do paryza w poniedzilake zamienil sie na kilka dni w kanale bo juz nie dam do mechanika. K.. piekny majowy weekend znow z omega a nie z zona.
JafoArt
TSA XXXX

#6 OFFLINE   bartek

bartek
  • 125 postów
  • Dołączył: 05-02-2007
  • Skąd: pomorskie....

Napisany 22 kwietnia 2007 - 12:32

w kwestii sworznia to tlok byl kompletny we sworzniem nowym wiec powinno byc spasowane.


Rozumiem ze kpl tlok z korbowodem?

#7 OFFLINE   maraboot

maraboot
  • 650 postów
  • Dołączył: 09-07-2006
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 22 kwietnia 2007 - 12:33

Jedna dodatkowa informacja , to auto ma gaz sekwencyjny Landi Omegas. To przegrzanie pewnie od gazu.

No, może się przyczynić, ale przede wszystkim brak chłodzenia denka tłoka.

A w kwestii sworznia to tlok byl kompletny we sworzniem nowym wiec powinno byc spasowane.

Najczęściej tak jest, ale jeszcze trzeba to umiejętnie osadzić w główce korbowodu i tu jest chyba problem.
Niestety trzeba to jeszcze raz rozebrać i obejrzeć korbowód (czy jest drożny kanalik olejowy) i pasowanie sworznia tłokowego w główce korbowodu.

#8 OFFLINE   JafoArt

JafoArt
  • 25 postów
  • Dołączył: 01-10-2006
  • Skąd: Sandomingo - Jasna Gora

Napisany 22 kwietnia 2007 - 12:45

No niestety trzeba rozebrac.
Tlok kompletny tzn ze sworzniem i pierscieniami ale bez korbowodu.

Faktycznie musz ezobaczyć ten kanalik olejowy i chyba osadzenie tloka.

Jak by wam cos jeszcze zaswitalo to dajcie znac.
JafoArt
TSA XXXX

#9 OFFLINE   bartek

bartek
  • 125 postów
  • Dołączył: 05-02-2007
  • Skąd: pomorskie....

Napisany 22 kwietnia 2007 - 13:10

No niestety trzeba rozebrac.
Tlok kompletny tzn ze sworzniem i pierscieniami ale bez korbowodu.

Faktycznie musz ezobaczyć ten kanalik olejowy i chyba osadzenie tloka.

Jak by wam cos jeszcze zaswitalo to dajcie znac.


Ja stawiam na stukajacy sworzen miedzy tlokiem a korbowodem... :???:
Ale wspolczuje tyle razy rozbierac motor-masakra

#10 OFFLINE   JafoArt

JafoArt
  • 25 postów
  • Dołączył: 01-10-2006
  • Skąd: Sandomingo - Jasna Gora

Napisany 22 kwietnia 2007 - 16:17

No to bedzie juz 4 raz. A ten silnik nie zostal zaprojektowany z mysla o pozniejszej jego naprawie.
JafoArt
TSA XXXX

#11 OFFLINE   JafoArt

JafoArt
  • 25 postów
  • Dołączył: 01-10-2006
  • Skąd: Sandomingo - Jasna Gora

Napisany 22 kwietnia 2007 - 16:18

A jak myslicie mozna z tym chwile pojezdzic czy lepeij od razu rozbierac?
JafoArt
TSA XXXX

#12 OFFLINE   maraboot

maraboot
  • 650 postów
  • Dołączył: 09-07-2006
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 22 kwietnia 2007 - 17:03

A jak myslicie mozna z tym chwile pojezdzic czy lepeij od razu rozbierac?

Ja bym nie jeździł, bo śmierdzi to niezłym bigosem. Jakby to pieprznęło, to kaplica, nie ma sensu ryzykować. Prawdopodobnie wiadomo jaka jest usterka, więc jedna głowica, miska i wyjęcie tłoka z korbowodem.

#13 OFFLINE   cath

cath
  • 643 postów
  • Dołączył: 25-06-2006
  • Skąd: Krotoszyn

Napisany 22 kwietnia 2007 - 17:28

piszesz, że 3 tyg temu robiłeś głowice, rozumiem, że po tej samej stronie co teraz poszedł tłok???
Jeśli tak, to czy zauważyłeś coś na tłokach podczas robienia uszczelki pod głowicą??
Ciekaw jest, bo wygląda na to, że w 3tyg wypaliło ci tłok, to bardzo szybko
Ile zrobiłeś km w tym czasie?
Chyba wypalenie tłoka wiąże się z poprzednią ingerencją w silnik.
Pytanie, czy to faktycznie brak chłodzenia, czy może coś narobiło się w instalacji gazowej; podawało złą mieszankę gazu, co mogło spowodować wypalenie tłoka
Współczuje, oby te stuki puki udało się zdiagnozować prawidłowo :grin:

#14 OFFLINE   maraboot

maraboot
  • 650 postów
  • Dołączył: 09-07-2006
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 22 kwietnia 2007 - 18:04

Najpierw musialem zrobic uszczelke pod glowica ( od strony akumulatora )

A tłok poleciał pod tą samą? Bo ze zdjęć nie umiem rozpoznać.
BTW przy zrzucaniu jednej głowicy zawsze warto zrzucić też drugą, tak profilaktycznie.

#15 OFFLINE   jacekczewa

jacekczewa

    jacekczewa

  • 2 630 postów
  • Dołączył: 26-09-2006
  • Skąd: Czestochowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 22 kwietnia 2007 - 19:32

Mialem identyczną usterkę w astrze I z sinikiem 1,8 16 V, stukalo i stukało, wywaliłemgowice , zrobiona na cacy, złozyłem- stukało.
Rozebralem ponownie wyjąlem tloki i okazalo sie ze jeden tłok zrobil sie stozkowy, wymienilem na nowy tłok, wszystkie piersciebnie na cylindry nowe. Złozylem - stuka.Rozebralem ponownie - zadnych luzów na panewkach , tulejka do tego nowego sworznia na korbowód dorobiona nowa, złozylem - stuka. Dalem za wygraną pojezdzilem pol roku i sprzedałem w cholere zaraze jedną. Tak jak mówilem jezdzilem dosc dlugo z tym stukaniem i poza tym ze bylo to z lekka denerwujące nic groznego sie nie dzialo.

#16 OFFLINE   tomspeed

tomspeed

    kaszub

  • 2 752 postów
  • Dołączył: 24-03-2007
  • Skąd: z Kądowni
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 22 kwietnia 2007 - 20:38

kolego a nie miales trafionego rozrzadu?? po zdjeciach widac ze tloki mialy spotkanie z zaworami. mam ten sam problem w renault 19. wszystko sam robilem wiec nie ma partactwa. stuka mi ta juz ponad 30 kkm. oprocz tego wszystko chodzi ok. silnik rozbierany z 5 razy i zero luzu. wczesniej byla kolizja z zaworami (pasek) i pekniety tlok. moze masz luz na panewce?? ale stawialbyl raczej na ta od walu. trudniej wyczuc. czy jest roznica miedzy cieplym azimnym silnikiem?? tzn chodzi o te stuki czy sa takie same??
na co dzień RENAULT SCENIC II 2.0 DCI

#17 OFFLINE   maraboot

maraboot
  • 650 postów
  • Dołączył: 09-07-2006
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 22 kwietnia 2007 - 20:53

po zdjeciach widac ze tloki mialy spotkanie z zaworami

Masz na myśli te podcięcia w denkach tłoków? Taka konstrukcja.

#18 OFFLINE   JafoArt

JafoArt
  • 25 postów
  • Dołączył: 01-10-2006
  • Skąd: Sandomingo - Jasna Gora

Napisany 22 kwietnia 2007 - 21:18

Ok wiec tak:

1. Wypalilo tlok ale z drugiej strony niz robilem glowice ( uszczelke ) wiec raczej nie moze to miec nic wspolnego. W te 3 tygodnie zrobilem dokladnie 3,3kkm
2. Tlok nie stuknal w zawory. Ciezko zeby wybilo dziure na srodku tloka jezeli zawory sa od zewnetrznej strony ( to 4 zaw na cyl ).
3. Stukanie jest takie samo przy zimnym i cieplym silniku. Nie ma roznicy.

Bede szukal dalej. Ja przychylam sie do tego ze to instalacja gazowa, jest jakas trefna od poczatku ( no moze nie instalacja ale instalatorzy ). Jak juz uporam sie z tymi stukami to zajade na sprawdzeni egazu. Moze wtrysk leje i wypalilo tloka.

Juz sam nie wiem i szlag mnie trafia na ten silnik ( a raczej mechanikow, zawsze jak pojade do warsztatu to cos sie dzieje ). Szkoda ze sam nie mam juz czasu aby samochod naprawiac sam. Wiem ze zrobil bym lepiej niz nie jeden "fachura" a przynajmniej jak bym cos sp.. to nie mozna miec pretensji, a tak mam samochod ktory stal u mechanika 2 tygodnie i robota nei zrobiona jak nalezy.

trudno, chyba kupie sobie F125, tam jak cos sie zepsuje to mozna drutem i kombinerkami naprawic i jechac:)

pozdro dla wszystkich tak czy inaczej dowiem sie co jest jak 4 raz rozebrany zostanie silnik. I jeszce raz niech potelepie tych wspanialych konstruktorow od Adam'a ktorzy wypocili ten silnik.
JafoArt
TSA XXXX

#19 OFFLINE   tomspeed

tomspeed

    kaszub

  • 2 752 postów
  • Dołączył: 24-03-2007
  • Skąd: z Kądowni
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 22 kwietnia 2007 - 22:04

no faktycznie taka konstrukcje. teraz sie przyjrzalem dokladnie. nie wiem co moze tobie stukac. trza byloby posluchac. napewno instalacja moglaby sie przyczynic do wypalenia tloka ale czy przpadkiem nie jest to wyrwane?? watpie by sie to tak nagle wypalilo.ewentualnie tak jak pisza koledzy brak chlodzenia poprzez olej. ale jednak nie az takich rozmiarow bylaby to dziura. jak juz masz rozebrane silnik to mozna wymienic panewki. napewno to nie zaszkodzi a przynajmniej bedziesz wiedzial co masz. zmierz doklanie cylinder (tuleje) moze miec owal. tez beda stuki (tlok "obija" sie w granicznych polozeniach) tlok byl nowy??? czy uzywka???
na co dzień RENAULT SCENIC II 2.0 DCI

#20 OFFLINE   Twaróg

Twaróg
  • 378 postów
  • Dołączył: 15-10-2006
  • Skąd: Kobyłka
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 23 kwietnia 2007 - 00:13

trudno, chyba kupie sobie F125, tam jak cos sie zepsuje to mozna drutem i kombinerkami naprawic i jechac:)

bo Kant to dobry samochód i jak dbasz o niego to Ci mniej kłopotów przysporzy ja ta omega :mrgreen: