Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Ciśnienie w układzie chłodzenia.


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
14 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   samba-77

samba-77
  • 336 postów
  • Dołączył: 08-06-2008
  • Skąd: Jastrzebie Zdroj

Napisany 20 września 2010 - 20:29

W marcu wymieniłem chłodnice,nastepnie szczelił mi wąż za blokiem silnika,w lipcu zaczęło ciec z zaworu trójdrożnego,wymieniłem zawór i korek.
Jak odkręcam korek ze zbiornika wyrównawczego nawet następnego dnia to jest duże ciśnienie i strzela,czy to jest normalne:confused: Czy korek powinien popuścić te ciśnnienie:confused:

#2 OFFLINE   machony79

machony79

    przygoda z Omegą trwała 8.5 roku

  • 4 668 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 20 września 2010 - 20:33

Jak odkręcam korek ze zbiornika wyrównawczego nawet następnego dnia to jest duże ciśnienie

to bardzo dobrze,świadczy to o szczelnym układzie

#3 OFFLINE   maron13

maron13
  • 17 postów
  • Dołączył: 15-02-2009
  • Skąd: starogard

Napisany 21 września 2010 - 07:04

korek powinien upuscic zbyt duze cisnienie - jesli nie puszcza to moze miec walniety zaworek

#4 OFFLINE   samba-77

samba-77
  • 336 postów
  • Dołączył: 08-06-2008
  • Skąd: Jastrzebie Zdroj

Napisany 21 września 2010 - 07:24

korek powinien upuscic zbyt duze cisnienie - jesli nie puszcza to moze miec walniety zaworek


Ja też tak myślę,jednak nie mam pewności więc zadałem pytanie. Moim zdaniem może to być przyczyną tych rozszczelnień. Może się jeszcze ktoś wypowie,są dwie odpowiedzi i każda mówi co innego.

#5 OFFLINE   Nawalony Zając

Nawalony Zając
  • 3 237 postów
  • Dołączył: 01-03-2008
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 21 września 2010 - 08:19

Ciśnienie w układzie to 0.13 MPa. Sprawny korek ma za zadanie upuścić nadmiar. U mnie w ciągu średnio 2 godzin po zgaszeniu auta. Mało tego, aby zapobiec zaciskaniu się węży korek ma 2gi zawór, który w czasie stygnięcia płynu wpuszcza powietrze do układu przy podciśnieniu 0.01 MPa. Tyle w temacie.

#6 OFFLINE   mikun

mikun
  • 203 postów
  • Dołączył: 04-04-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 23 sierpnia 2013 - 16:09

W korku mam 2 otwory i nie wiem czy one są sprawne... 3 miesiące temu wymieniałem zawór trójdrożny, dziś znowu strzelił, dostaje furii jak mam go wymieniać. Trudno tym razem poprosiłem o coś lepszego niż wciskany mi zamiennik noname. Teraz wciśnięto mi droższy FEBI, nie wiem czy to zaliczać pod oryginał czy lepszy zamiennik. Inny sprzedawca znowu mówił że to nie wina słabych zamienników, tylko zbyt dużego ciśnienia w układzie chłodzenia, a zawór trójdrożny to najsłabsze ogniwo i przy zbyt dużym ciśnieniu dostaje po d*pie.

Koledzy ile kosztuje prawdziwy oryginał GM? Robi w ogóle GM zawory? Lubię swoją omegę ale jak mam znowu zwalać dolot i podszybie to się we mnie gotuje... bo mimo dojścia i tak ciężko ściąga się te zapinki które nakłada się na rury włożone do zaworu.

#7 OFFLINE   machony79

machony79

    przygoda z Omegą trwała 8.5 roku

  • 4 668 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 23 sierpnia 2013 - 17:02

Koledzy ile kosztuje prawdziwy oryginał GM?

Ja płaciłem 120 za GM-a

#8 OFFLINE   adam-iza

adam-iza
  • 80 postów
  • Dołączył: 03-02-2009
  • Skąd: Chojna
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 23 sierpnia 2013 - 17:52

Ja płaciłem 120 za GM-a


a ja tyle http://tablica.pl/of...ID5-IDup0J.html zrobilem juz 12000 i jest ok

#9 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 23 sierpnia 2013 - 17:56

W korku mam 2 otwory i nie wiem czy one są sprawne...

Wciskany musi się dac wcisnąć z wyczuwalnym oporem ale paznokciem musi dac się wcisnąć a "wyciągany" ma dac się lekko odciagnac palcami. U mnie zawor jest toprana i ze sprawnym korkiem wytrzymal do tej pory ponad 4,5 roku.

#10 OFFLINE   Tuptus

Tuptus

    Tomek

  • 1 341 postów
  • Dołączył: 12-08-2008
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 23 sierpnia 2013 - 20:21

W korku mam 2 otwory i nie wiem czy one są sprawne... 3 miesiące temu wymieniałem zawór trójdrożny, dziś znowu strzelił, dostaje furii jak mam go wymieniać. Trudno tym razem poprosiłem o coś lepszego niż wciskany mi zamiennik noname. Teraz wciśnięto mi droższy FEBI, nie wiem czy to zaliczać pod oryginał czy lepszy zamiennik. Inny sprzedawca znowu mówił że to nie wina słabych zamienników, tylko zbyt dużego ciśnienia w układzie chłodzenia, a zawór trójdrożny to najsłabsze ogniwo i przy zbyt dużym ciśnieniu dostaje po d*pie.

Koledzy ile kosztuje prawdziwy oryginał GM? Robi w ogóle GM zawory? Lubię swoją omegę ale jak mam znowu zwalać dolot i podszybie to się we mnie gotuje... bo mimo dojścia i tak ciężko ściąga się te zapinki które nakłada się na rury włożone do zaworu.


Zadzwoń albo podjedź do GSi na Kościelną i przedstawią ci wszystkie opcje :) I wymień korek zbiorniczka płynu. Chyba 7 PLN płaciłem - zmieniam co roku :)

#11 OFFLINE   smokebite

smokebite

    Omega Garage

  • 1 750 postów
  • Dołączył: 18-08-2011
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 23 sierpnia 2013 - 23:20

ja kilka razy widziałem ( w tym u siebie) że właśnie to walnął wąż, to chłodnica to zawór to coś. Niestety przyczyną okazywała się UPG :( można zrobić test na co2 w układzie i będzie wiadomo czy to czasem nie robi zbyt dużego ciśnienia. Przy czym płynu dużo nie ubywało, ale po kilku tyś km można było coś zauważyć.

miejmy nadzieje, że u Ciebie tylko korek jest walnięty

Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno


" Nie możesz być pewien swej racji, jeśli o argumentach swoich oponentów nie będziesz wiedział więcej od nich samych "

Auto Serwis Kraków
Opel Saab
515 018 365

#12 OFFLINE   mikun

mikun
  • 203 postów
  • Dołączył: 04-04-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 24 sierpnia 2013 - 22:24

Tuptus tego FEBI kupiłem właśnie na Kościelnej za 69zł a tu kolega podaje mi na tablicy 30zł za oryginał... normalnie można sobie w łeb strzelić kupię chyba 2 szt na zapas :D

Smokebite a gdzie można sprawdzić CO2 w płynie chłodniczym? Teraz nie dokręcam mocno korka tak żeby nadmiar ciśnienia uchodził przez korek. Wymienię chłodnicę i będę wiedział co się u mnie święci.

#13 OFFLINE   smokebite

smokebite

    Omega Garage

  • 1 750 postów
  • Dołączył: 18-08-2011
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 25 sierpnia 2013 - 10:16

Tuptus tego FEBI kupiłem właśnie na Kościelnej za 69zł a tu kolega podaje mi na tablicy 30zł za oryginał... normalnie można sobie w łeb strzelić kupię chyba 2 szt na zapas :D

Smokebite a gdzie można sprawdzić CO2 w płynie chłodniczym? Teraz nie dokręcam mocno korka tak żeby nadmiar ciśnienia uchodził przez korek. Wymienię chłodnicę i będę wiedział co się u mnie święci.

podzwoń u siebie po mechanikach, któryś napewno będzie to sprawdzał

Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno


" Nie możesz być pewien swej racji, jeśli o argumentach swoich oponentów nie będziesz wiedział więcej od nich samych "

Auto Serwis Kraków
Opel Saab
515 018 365

#14 OFFLINE   Marceloton16

Marceloton16
  • 47 postów
  • Dołączył: 08-02-2014
  • Skąd: Radom
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 03 lipca 2014 - 18:23

Witam dzisiaj jechałem omegą pod sklepem patrzę a woda cieknie prawie strumieniem na ziemię. Otwieram maskę patrzę mała dziurka w przewodzie. Delikatnie odkreciłem korek i zaczęła wylatywać maź jak przy padnietej UPG (a 1,5 k km temu był robiony remont: głowice sprawdzone,splanowane, nowe uszczelki, szpilki itd.) I podejrzewam że układ nie został oczyszczony . Dolałem wody i dojechalem do domu patrzę cały silnik umazany wspomnianą mazią i rozerwany główny przewód od chłodnicy który idzie do termostatu.
Czy ten wybuch i wysokie cisnienie może być spowodowane nie przeczyszczonym układem?
Z góry dziękuję i pozdrawiam wszystkich posiadaczy Omegi

#15 OFFLINE   TomEk WRO

TomEk WRO

    Dr Szajn!

  • 2 412 postów
  • Dołączył: 16-09-2008
  • Skąd: Wrocław/Czernica
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 03 lipca 2014 - 18:39

Żaden syf a tym bardziej maź nie jest mile widziana w silniku, tutaj w ukł. chłodzenia. To mogło spowodować przytkanie się zaworka w korku zbiorniczka wyrównawczego. Wzrosło ciśnienie w układzie i puściło w najsłabszym miejscu. Co nie oznacza, że problem może być rozwiązany. Sprawdź na początek korek, czy zaworek/zaworki są drożne. A czy ta maź nie będzie przypadkiem olejem zmieszanym, który poszedł z chłodniczki oleju z między głowic??
Auto kosmetyka
- korekta lakieru (polerowanie mechaniczne, usuwanie rys)
- woskowanie
- czyszczenie wnętrza
- polerowanie lamp
- przygotowanie auta na specjalną okazję (sprzedaż, wesele)


Zapraszam! Info na PW



Odpicuj swoją omegę xd