Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

katalizator w 2,2 16V


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
18 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   bamil

bamil
  • 286 postów
  • Dołączył: 31-10-2008
  • Skąd: Szczecin

Napisany 19 września 2010 - 16:56

dzisiaj kolega Roozga zasugerował mi, że w aucie ojca przypchany jest katalizator

powiedzcie mi czy ktoś z Was zastępował go takim tłumikiem udającym katalizator - czy przy tym silniku można coś takiego zrobić?

przeglądając allegro nie trafiłem na takie zamiennik do tego silnika za to dużo było do 2,0 - czy to oznacza, że sie nie da?
najpiękniejsze i najprzyjemniejsze jest chwytanie chwil,
spoglądanie ponad głowami niezorientowanych;

#2 OFFLINE   loghard

loghard
  • 55 postów
  • Dołączył: 26-04-2009

Napisany 19 września 2010 - 18:09

u mnie po zalożeniu lpg jeden kat padl po 2 k za jakiś czas padl drugi ,spece od wydechu wspawali mi rurę przelotową w obudowę kata i mam spokój:)

#3 OFFLINE   Florek

Florek
  • 1 254 postów
  • Dołączył: 14-03-2007
  • Skąd: ELE
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 19 września 2010 - 22:18

Katalizator w X20XEV, X25XE, X30XE to EURO2 a w Y22XE i Z22XE i silnikach 2,6L i 3,2L to katalizator EURO3 (chodzi o katalizator(y) przed tłumikami środkowymi). W każdym z silników jest sonda(y) przed katalizatorem(ami), regulacyjna(e) to w X20XEV, X25XE, X30XE za katalizatorem nie ma sondy diagnostycznej i stosowanie tłumików drastycznie nie pogarsza osiągów ale w silnikach 2,2L; 2,6; 3,2L sonda diagnostyczna od razu zapali lampkę awarii. Szukaj katalizatora do EURO3, uniwersalnego, byleby był do dużej pojemności (skuteczniejszy) i wymiarowo pasował. Stosuje się co prawda tulejki oszukujące drugą sondę ale to już nie to samo co oryginał. Masło maślane mi wyszło ;)

#4 OFFLINE   bamil

bamil
  • 286 postów
  • Dołączył: 31-10-2008
  • Skąd: Szczecin

Napisany 22 września 2010 - 05:38

po oględzinach u mechanika wygląda na to, że to auto ma 2 katalizatory - mniejszy i większy - czy to faktycznie tak jest, czy tylko to mniejsze wygląda jak katalizator?
najpiękniejsze i najprzyjemniejsze jest chwytanie chwil,
spoglądanie ponad głowami niezorientowanych;

#5 OFFLINE   Martini

Martini
  • 558 postów
  • Dołączył: 03-06-2007
  • Skąd: EPNM
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 22 września 2010 - 06:31

A zadałeś sobie odrobinę trudu, żeby przeczytać wypowiedzi powyżej??
W Twoim aucie są dwa katalizatory...

#6 OFFLINE   bamil

bamil
  • 286 postów
  • Dołączył: 31-10-2008
  • Skąd: Szczecin

Napisany 22 września 2010 - 06:50

A zadałeś sobie odrobinę trudu, żeby przeczytać wypowiedzi powyżej??
W Twoim aucie są dwa katalizatory...


a masz wyżej jasno napisane, że w tym konkretnie silniku są dwa katalizatory??


wypowiedź o 2 katach dotyczyła silników V6 - tak ja to przynajmniej odczytałem - a w pozostałych dotyczyła 2 sond

więc jak Twoja wypowiedź niczego sensownego nie wnosi to może sobie daruj bo jaki był jej sens??
najpiękniejsze i najprzyjemniejsze jest chwytanie chwil,
spoglądanie ponad głowami niezorientowanych;

#7 OFFLINE   Martini

Martini
  • 558 postów
  • Dołączył: 03-06-2007
  • Skąd: EPNM
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 22 września 2010 - 09:05

To teraz wyłuszczę Ci to jasno i klarownie:
w 2.2 są dwa katalizatory - jeden za drugim, tak jak opisałeś duży i mały i dodatkowo do każdego po sondzie lambda...

Co do V6 to z racji konstrukcji jeden katalizator obsługuje jedną głowicę.

#8 OFFLINE   bamil

bamil
  • 286 postów
  • Dołączył: 31-10-2008
  • Skąd: Szczecin

Napisany 22 września 2010 - 10:30

teraz sprawa jest jasna - dziękuję :-)

to chyba oznacza, że nie mozna sie ich pozbyć, z kolei jak poznać, który z nich może być przytkany?
najpiękniejsze i najprzyjemniejsze jest chwytanie chwil,
spoglądanie ponad głowami niezorientowanych;

#9 OFFLINE   Florek

Florek
  • 1 254 postów
  • Dołączył: 14-03-2007
  • Skąd: ELE
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 22 września 2010 - 12:18

Cieszę się, że naprowadziłęm kolegę na to, aby w silniku EURO3 nie wyrzucał katalizatora a jednocześnie przepraszam, że ominąłem kwestię katalizatora wstępnego i zasadniczego. No cóż, trzeba zobaczyć monolity na własne oczy, zbadać sprawę organoleptycznie, czyli warsztat z szlifierką i migomagiem potrzebny - może będzie widać stopiony rdzeń. Nie czuję się na siłach odczytać ze wskazań sond jakości katalizatorów ale podpowiem, że pierwsza sonda, między katami powinna wskazywać wartości od 0V do 1V zaś ta druga, diagnostyczna, za katalizatorem zasadniczym powinna po rozgrzaniu "stać" niemal na 0,6-0,7V.
Nie wiem jak z katalizatorem wstępnym, ale katalizatory te duże, zasadnicze EURO3 są łatwo dostępne - zamienniki polskie - może by tak zadzwonić do AVG Polonez i zapytac o dostępność tych wstępnych??
Inna sprawa to to, od czego ów katalizator się zatkał, może najpierw trzeba będzie usunąc przyczynę??
Tak sobie pomyślałem, że usuwając ten drugi katalizator (pod podwoziem, lepszy dostęp dla spawacza), wstawiając na chwilę rurę, pomimo świecących "czeków" można by zobaczyć czy mocy przybyło (zatkany Ow zasadniczy) czy też nie (zatkany wstępny). Co Wy na to??
Aha, i pytanie niejako przy okazji Y22XE ma jeden katalizator a Z22XE dwa??

#10 OFFLINE   painkiller

painkiller
  • 734 postów
  • Dołączył: 19-12-2008
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 22 września 2010 - 13:48

Aha, i pytanie niejako przy okazji Y22XE ma jeden katalizator a Z22XE dwa??


Y22XEV ma dwa katalizatory i dwie sondy i spełnia normę Euro 3.
Z22XEV też ma dwa katalizatory i dwie sondy, ale spełnia normę Euro 4.
Sonda nr 1 (regulacyjna) znajduje sie przed katalizatorem wstępnym a sonda nr 2 (diagnostyczna) za katalizatorem zasadniczym.

#11 OFFLINE   Florek

Florek
  • 1 254 postów
  • Dołączył: 14-03-2007
  • Skąd: ELE
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 22 września 2010 - 16:12

Aha, więc moje wcześniejsze wypociny mogą delikatnie "mijać się" z prawdą.

#12 OFFLINE   dakar61

dakar61
  • 5 postów
  • Dołączył: 27-01-2012
  • Skąd: Poznań

Napisany 29 marca 2012 - 15:36

Witam Wszystkich,
Czytałem wiele postów na forum odnośnie wycięcia katalizatora ale odpowiedzi nie znalazłem.Mam pytanko czy jak wytnę katalizator w silniku Z22XEV to będę miał jakieś błędy na kompie czy większe spalanie ?pytam ponieważ auto ma drugą sondę za katem.
Z góry dziękuję za odpowiedź.

jak czytałeś tyle tematów to mogłeś zapytać w jednym z nich , a nie tworzyć kolejny , przeniosłem ,;kocyk

#13 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 29 marca 2012 - 18:19

Będziesz miał błąd. Rozwiązań jest kilka, od odsunięcia sondy od przepływu gazów (ale to na przeglądzie widać od razu) po emulator sondy.

#14 OFFLINE   dakar61

dakar61
  • 5 postów
  • Dołączył: 27-01-2012
  • Skąd: Poznań

Napisany 29 marca 2012 - 18:34

Dzięki za szybką odpowiedź.Chodzi o montaż sondy gdzieś dalej na układzie wydechowym czy poprostu zboku układu?
Co do emulatora to obojętnie jaki dostępny na allegro?

#15 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 29 marca 2012 - 19:46

od odsunięcia sondy od przepływu gazów

Pomiedzy sonde a rure wkreca sie specjalna tulejke dystansowa. Kiedys na allegro widzialem taka do 2.2 za jakies smieszne pieniadze.

#16 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 29 marca 2012 - 20:01

Dziś tulejki kosztują tyle samo co emulatory. Tulejkę widać od razu, emulator można schować, zasilanie dla emulatora "pożyczyć" od przekaźnika pompy paliwa i jest :ok:

#17 OFFLINE   dakar61

dakar61
  • 5 postów
  • Dołączył: 27-01-2012
  • Skąd: Poznań

Napisany 29 marca 2012 - 20:35

a co daje większą pewność emulator czy ta tulejka ?

#18 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 29 marca 2012 - 21:31

IMHO dobry emulator. Z tulejkami różnie bywa. Poza tym diagnosta na przeglądzie będzie kręcił nosem, bo przecież powinieneś mieć katalizator.

#19 OFFLINE   dakar61

dakar61
  • 5 postów
  • Dołączył: 27-01-2012
  • Skąd: Poznań

Napisany 30 marca 2012 - 19:31

Jeszcze raz dzięki za poradę dzisiaj oddałem auto do mechanika i kat był tak rozwalony ze zapchał częściowo wydech. Zobaczymy jak będzie jutro jak go odbiorę.