

Geometria tylnych kół Omega B sedan
#1
OFFLINE
Napisany 19 września 2010 - 01:33
Czy ktoś zna może odpowiedź na pytanie: "Jak ustawić geometrię kół tylnych?"
Robiłem przegląd i kazali mi poprawić geometrię kół tylnych i wymienić opony gdyż bieżnik był starty od środka.
Opony wymieniłem ale teraz pytanie czy w ogóle da się ustawić geometrię tylnych kół czy nie? Bo szukając w googlach dowiedziałem się że to zależy od sprężyn i nie ma regulacji...
HELP :|:confused:
#2
OFFLINE
Napisany 19 września 2010 - 05:49
nie wiem co Ci mówili,wyczytałeś

do wartości :
zbieżność całkowita +00.35` (tolerancja -00.15`/+00.15`)
zbieżność połówkowa:
lewo +00.17` (tolerancja -00.08`)
prawo +00.17` (tolerancja +00.08`)
kąt pochylenia koła:
lewo -01.85` (tolerancja -00.67`)
prawo -01.85` (tolerancja +00.67`)
w 2.0 może być lekko inaczej,ale na geometrii mają zadane wartości więc nie powinni mieć kłopotu.
ta śruba lewo i prawo jest obustronnie gwintowana.poluźniasz zabezpieczenia i jedziesz z koksem...ale raczej jedź na warsztat z dobrymi przyżądami,bo nie wiem czy tak..."na oko"...ma jakikolwiek sens kręcenie...
poza tym...na przeglądzie? to nieźle zajechane już laćki miałeś...w innym wypadku mało prawdopodobne aby spostrzegli...
pozdrawaim
#3
OFFLINE
Napisany 19 września 2010 - 09:18
A co do opon to prawda, starte były ostro ścięte ale mam nadzieje ze to tylko to jest jedynym mankamentem, bo omcia to 4-dniowy zakup

Myślałem powoli ze kasę tylko chcą wyciągnąć ale ta stacja kontroli to na prawdę pedanty, czepiają się drobnostki.
Dzięks


Tylko chodziło mi o geometrie ( odchylenie w pionie koła ) a nie zbieżność, ale chyba pisałeś i o jednym i o drugim mam nadzieje.
#4
OFFLINE
Napisany 19 września 2010 - 10:32
Urbino 18
Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz.
#5
OFFLINE
Napisany 19 września 2010 - 11:34
Kocyk masz rację, niektóre samochody mają za sobą ciężką przeszłość i to pewnie będzie przyczyna ścierania opon od środka. Ja mam opony trochę szersze niż seria i obniżony też trochę jestem. Drugi sezon na tych samych oponach jeżdżę i nie ściera mi od środka opon z tyłu.jeśli koło jest za bardzo pochylone to tuleje wahacza są do wymiany albo wahacze są pogięte
#6
OFFLINE
Napisany 19 września 2010 - 12:43
#7
OFFLINE
#8
OFFLINE
#9
OFFLINE
Napisany 19 września 2010 - 21:54
#10
OFFLINE
Napisany 19 września 2010 - 22:06
jest regulacja z tyłu
no jest jak już pisałem - zbieżności , to że jest robiony pomiar nie znaczy automatycznie że jest możliwość regulacji , zresztą zobacz na tej fotce wartości pochylenia kół z tyłu przed i po regulacji , praktycznie bez różnicy ,to jest ta minimalna zmiana przy okazji ustawienia zbieżności
Czyli możliwe jest ze po wymianie opon geometria ulegnie zmianie ?
zaleca się na regulację jechać na oponkach w jak najlepszym stanie
Urbino 18
Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz.
#11
OFFLINE
Napisany 19 września 2010 - 22:55

#12
OFFLINE
Napisany 20 września 2010 - 14:02
http://allegro.pl/pl...1233203294.html
ale regulowali tylko tymi śrubami na drążkach kierowniczych z przodu i patrzyli na skalę .
Mógłby ktoś ostatecznie powiedzieć czy w omach 2,0 16v reguluje się kąty z przodu i z tyłu.
Mam taki problem że na tyle zdarło mi jedna oponę od wewnątrz i to nawet bardzo,widać na oko jakby koło było skierowane górą do środka. Nic nie było ruszane w zawieszeniu chyba że poprzedni właściciel coś robił (chociaż po zapieczonych śrubach to nikt nic nie dotykał) i dlatego chciałbym wiedzieć co gościu powinien zrobić.
#13
OFFLINE
Napisany 20 września 2010 - 18:52
czy w omach 2,0 16v reguluje się kąty z przodu i z tyłu.
tylko z przodu , wymień tuleje wahacza z tyłu a będzie znaczna poprawa
Urbino 18
Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz.
#14
OFFLINE
Napisany 21 września 2010 - 08:32
Byłem ustawić zbieżność i gość mówi że na tulejach wszystko jest ok. że to zdarcie jednej z opon spowodowane było złą zbieżnością i teraz nie powinno nic się dziać
#15
OFFLINE
Napisany 22 września 2010 - 23:08
Byłem dziś na ustawieniu zbieżności i ustawili mi jedno, tylne prawe koło ( przy pomocy klucza francuskiego ścinając całą śrubę regulacyjną i wspomagając się moją ręką kontrującą drążek - gdybym nie upomniał "wykwalifikowanego pracownika" stacji diagnostycznej i serwisu to urwał by mi ten drążek... ).
Ale mniejsza z tym , po kilku minutach nerwów uznałem że i właściciel nie jest odpowiedzialny tylko ściemniaczem jak cała załoga i wmawiał mi że to wina mojego drążka w samochodzie że uległ uszkodzeniu !?!?! WTF?!
W każdym razie z mojej strony temat zamknięty, wniosek: regulacja tylko u znajomych pewniaków oraz nie słuchać tego co pi$$&Y)(% na przeglądzie bo sami się nie znają a przynajmniej w Gostyninie na Ziejkowej.
#16
OFFLINE
Napisany 10 grudnia 2014 - 17:23
#17
OFFLINE
#18
OFFLINE
Napisany 10 grudnia 2014 - 18:48
#19
OFFLINE
Napisany 11 grudnia 2014 - 06:57
Witam, czy tuleje belki(prosiaki) mogą mieć wpływ na ścinanie opon od wewnątrz?
Masz seryjny zawias? Jeśli nie to może Ci ścinać jak w 98,5% omeg bo robi się negatyw

- korekta lakieru (polerowanie mechaniczne, usuwanie rys)
- woskowanie
- czyszczenie wnętrza
- polerowanie lamp
- przygotowanie auta na specjalną okazję (sprzedaż, wesele)
Zapraszam! Info na PW
Odpicuj swoją omegę xd
#20
OFFLINE
Napisany 11 grudnia 2014 - 09:35