Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Geometria tylnych kół Omega B sedan


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
19 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   tommy66

tommy66
  • 17 postów
  • Dołączył: 15-09-2010
  • Skąd: Mazowsze

Napisany 19 września 2010 - 01:33

Witam.
Czy ktoś zna może odpowiedź na pytanie: "Jak ustawić geometrię kół tylnych?"
Robiłem przegląd i kazali mi poprawić geometrię kół tylnych i wymienić opony gdyż bieżnik był starty od środka.
Opony wymieniłem ale teraz pytanie czy w ogóle da się ustawić geometrię tylnych kół czy nie? Bo szukając w googlach dowiedziałem się że to zależy od sprężyn i nie ma regulacji...
HELP :|:confused:

#2 OFFLINE   czarnybubu

czarnybubu
  • 79 postów
  • Dołączył: 11-05-2010
  • Skąd: Żary
  • Województwo: lubuskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 19 września 2010 - 05:49

hej tommy
nie wiem co Ci mówili,wyczytałeś :o ale tył też ustawiasz.na śrubach przy wahaczu - w 3.0 tzn u mnie-
do wartości :
zbieżność całkowita +00.35` (tolerancja -00.15`/+00.15`)
zbieżność połówkowa:
lewo +00.17` (tolerancja -00.08`)
prawo +00.17` (tolerancja +00.08`)
kąt pochylenia koła:
lewo -01.85` (tolerancja -00.67`)
prawo -01.85` (tolerancja +00.67`)
w 2.0 może być lekko inaczej,ale na geometrii mają zadane wartości więc nie powinni mieć kłopotu.

ta śruba lewo i prawo jest obustronnie gwintowana.poluźniasz zabezpieczenia i jedziesz z koksem...ale raczej jedź na warsztat z dobrymi przyżądami,bo nie wiem czy tak..."na oko"...ma jakikolwiek sens kręcenie...
poza tym...na przeglądzie? to nieźle zajechane już laćki miałeś...w innym wypadku mało prawdopodobne aby spostrzegli...

pozdrawaim

#3 OFFLINE   tommy66

tommy66
  • 17 postów
  • Dołączył: 15-09-2010
  • Skąd: Mazowsze

Napisany 19 września 2010 - 09:18

Dzięki za info. Sam raczej się za geometrię nie wezmę bo nie chce sp*@&# t osi tylnej.
A co do opon to prawda, starte były ostro ścięte ale mam nadzieje ze to tylko to jest jedynym mankamentem, bo omcia to 4-dniowy zakup ;)
Myślałem powoli ze kasę tylko chcą wyciągnąć ale ta stacja kontroli to na prawdę pedanty, czepiają się drobnostki.
Dzięks ;) jak by była łatwiejsza geometria to sam bym ustawił :/

Tylko chodziło mi o geometrie ( odchylenie w pionie koła ) a nie zbieżność, ale chyba pisałeś i o jednym i o drugim mam nadzieje.

#4 OFFLINE   kocyk

kocyk

    watching you

  • 9 202 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: SZ (Zabrze)
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 19 września 2010 - 10:32

z tyłu regulowana jest tylko zbieżność (regulacja odbywa się na drążkach prowadzących) , samo regulowanie zbieżności może mieć minimalny wpływ na zmianę kąta pochylania kola ale jest to naprawdę minimalny wpływ , jeśli koło jest za bardzo pochylone to tuleje wahacza są do wymiany albo wahacze są pogięte , długość sprężyn nie ma nic do rzeczy , bo jak wyglądały by te wszystkie zglebione omy ??

   post-6508-0-52963300-1485200684.jpgUrbino 18
 

Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz. :p


#5 OFFLINE   sypus

sypus

    Prezes KKK

  • 5 433 postów
  • Dołączył: 24-04-2007
  • Skąd: Zgorzelec
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 19 września 2010 - 11:34

jeśli koło jest za bardzo pochylone to tuleje wahacza są do wymiany albo wahacze są pogięte

Kocyk masz rację, niektóre samochody mają za sobą ciężką przeszłość i to pewnie będzie przyczyna ścierania opon od środka. Ja mam opony trochę szersze niż seria i obniżony też trochę jestem. Drugi sezon na tych samych oponach jeżdżę i nie ściera mi od środka opon z tyłu.

#6 OFFLINE   tommy66

tommy66
  • 17 postów
  • Dołączył: 15-09-2010
  • Skąd: Mazowsze

Napisany 19 września 2010 - 12:43

Czyli nie ma możliwości regulacji kąta pochylenia tylnych kół w wersji B 96r. 2.0 16v ? Zawieszenie jest w stanie idealnym wiec nie wydaje mi się że to wina wahacza czy tulej lecz chcą mnie skroić z $ ....

#7 OFFLINE   Wicurek

Wicurek

    jeszcze tu bywam czasem

  • 338 postów
  • Dołączył: 07-11-2009
  • Skąd: Brzesko
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 19 września 2010 - 20:17

Dodany obrazek


jest regulacja z tyłu


panowie ale jak ktoś ma siadnięte zwykłe opony to jest inna bajka niż zglebione auto ...

#8 OFFLINE   dora2470

dora2470
  • 243 postów
  • Dołączył: 03-10-2009
  • Skąd: Bialystok

Napisany 19 września 2010 - 20:27

drążkiem od zbieżności.

#9 OFFLINE   tommy66

tommy66
  • 17 postów
  • Dołączył: 15-09-2010
  • Skąd: Mazowsze

Napisany 19 września 2010 - 21:54

Czyli możliwe jest ze po wymianie opon geometria ulegnie zmianie ? czy mimo to płacić za ustawienie?

#10 OFFLINE   kocyk

kocyk

    watching you

  • 9 202 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: SZ (Zabrze)
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 19 września 2010 - 22:06

jest regulacja z tyłu


no jest jak już pisałem - zbieżności , to że jest robiony pomiar nie znaczy automatycznie że jest możliwość regulacji , zresztą zobacz na tej fotce wartości pochylenia kół z tyłu przed i po regulacji , praktycznie bez różnicy ,to jest ta minimalna zmiana przy okazji ustawienia zbieżności

Czyli możliwe jest ze po wymianie opon geometria ulegnie zmianie ?


zaleca się na regulację jechać na oponkach w jak najlepszym stanie

   post-6508-0-52963300-1485200684.jpgUrbino 18
 

Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz. :p


#11 OFFLINE   Wicurek

Wicurek

    jeszcze tu bywam czasem

  • 338 postów
  • Dołączył: 07-11-2009
  • Skąd: Brzesko
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 19 września 2010 - 22:55

a zapomniałem dodać że na tamtym skanie jest skan z przed wymiany sprężyn po wymianie wszystko było w normach ;)

#12 OFFLINE   rafgre

rafgre
  • 52 postów
  • Dołączył: 31-07-2010
  • Skąd: Toruń

Napisany 20 września 2010 - 14:02

koledzy podepnę się pod temat.Byłem ustawić zbieżność i geometrię w omie i nie wiem czy goście robią mnie w bambuko. Na koła założyli takie głowice laserowe. Na tylnych oponach założyli taką skalę.Koła postawili na czymś takim
http://allegro.pl/pl...1233203294.html
ale regulowali tylko tymi śrubami na drążkach kierowniczych z przodu i patrzyli na skalę .
Mógłby ktoś ostatecznie powiedzieć czy w omach 2,0 16v reguluje się kąty z przodu i z tyłu.
Mam taki problem że na tyle zdarło mi jedna oponę od wewnątrz i to nawet bardzo,widać na oko jakby koło było skierowane górą do środka. Nic nie było ruszane w zawieszeniu chyba że poprzedni właściciel coś robił (chociaż po zapieczonych śrubach to nikt nic nie dotykał) i dlatego chciałbym wiedzieć co gościu powinien zrobić.

#13 OFFLINE   kocyk

kocyk

    watching you

  • 9 202 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: SZ (Zabrze)
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 20 września 2010 - 18:52

czy w omach 2,0 16v reguluje się kąty z przodu i z tyłu.


tylko z przodu , wymień tuleje wahacza z tyłu a będzie znaczna poprawa

   post-6508-0-52963300-1485200684.jpgUrbino 18
 

Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz. :p


#14 OFFLINE   rafgre

rafgre
  • 52 postów
  • Dołączył: 31-07-2010
  • Skąd: Toruń

Napisany 21 września 2010 - 08:32

mówisz kolego że to wina tulei.Więc jeśli podniosę auto to na wahaczu powinien być luz. Dobrze myślę. i czy po wymianie będę znowu musiał jechać na zbieżność

Byłem ustawić zbieżność i gość mówi że na tulejach wszystko jest ok. że to zdarcie jednej z opon spowodowane było złą zbieżnością i teraz nie powinno nic się dziać

#15 OFFLINE   tommy66

tommy66
  • 17 postów
  • Dołączył: 15-09-2010
  • Skąd: Mazowsze

Napisany 22 września 2010 - 23:08

Panowie już wszystko jasne.
Byłem dziś na ustawieniu zbieżności i ustawili mi jedno, tylne prawe koło ( przy pomocy klucza francuskiego ścinając całą śrubę regulacyjną i wspomagając się moją ręką kontrującą drążek - gdybym nie upomniał "wykwalifikowanego pracownika" stacji diagnostycznej i serwisu to urwał by mi ten drążek... ).
Ale mniejsza z tym , po kilku minutach nerwów uznałem że i właściciel nie jest odpowiedzialny tylko ściemniaczem jak cała załoga i wmawiał mi że to wina mojego drążka w samochodzie że uległ uszkodzeniu !?!?! WTF?!
W każdym razie z mojej strony temat zamknięty, wniosek: regulacja tylko u znajomych pewniaków oraz nie słuchać tego co pi$&#$&Y)(% na przeglądzie bo sami się nie znają a przynajmniej w Gostyninie na Ziejkowej.

#16 OFFLINE   Tomek23

Tomek23
  • 381 postów
  • Dołączył: 03-10-2008
  • Skąd: Olsztyn
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 10 grudnia 2014 - 17:23

Witam, czy tuleje belki(prosiaki) mogą mieć wpływ na ścinanie opon od wewnątrz?
tomek14829

#17 OFFLINE   premier2

premier2
  • 1 011 postów
  • Dołączył: 29-09-2009
  • Skąd: Piotrków T./ Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 10 grudnia 2014 - 18:15

raczej nie, prędzej zbieżność źle ustawiona

#18 OFFLINE   Tomek23

Tomek23
  • 381 postów
  • Dołączył: 03-10-2008
  • Skąd: Olsztyn
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 10 grudnia 2014 - 18:48

Sprawdzałem jest luz na tych drązkach do ustawiania zbieżności z tyłu...
tomek14829

#19 OFFLINE   TomEk WRO

TomEk WRO

    Dr Szajn!

  • 2 412 postów
  • Dołączył: 16-09-2008
  • Skąd: Wrocław/Czernica
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 11 grudnia 2014 - 06:57

Witam, czy tuleje belki(prosiaki) mogą mieć wpływ na ścinanie opon od wewnątrz?


Masz seryjny zawias? Jeśli nie to może Ci ścinać jak w 98,5% omeg bo robi się negatyw ;) W granacie Immo nie było negatywu a było niżej, u mnie teraz jest mniejszy bo na geometrii w tym roku goście stwierdzili, że można regulować kąt. Ponoć jest delikatna regulacja przy prosiakach. Dla mnie temat bez konkretnego rozwiązania ale mam mniejszy negatyw o połowę jak nie więcej. Magia czy co :hmmm:
Auto kosmetyka
- korekta lakieru (polerowanie mechaniczne, usuwanie rys)
- woskowanie
- czyszczenie wnętrza
- polerowanie lamp
- przygotowanie auta na specjalną okazję (sprzedaż, wesele)


Zapraszam! Info na PW



Odpicuj swoją omegę xd


#20 OFFLINE   Tomek23

Tomek23
  • 381 postów
  • Dołączył: 03-10-2008
  • Skąd: Olsztyn
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 11 grudnia 2014 - 09:35

Tak mam normalne sprężyny nawet tył jakoś wyżej jest...
tomek14829