Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

zaszroniony parownik, swąt gazu


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
11 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   hepu

hepu
  • 4 postów
  • Dołączył: 17-09-2010

Napisany 17 września 2010 - 09:41

witm ! posiadam omegę 2.0 16v mam zwykłą nie sekwencyjną instalację. problem polega na tym że jak przełącze na gaz i wcisne pedał gazu auto się dławi nie przyspiesza jakby zapłon wyłączył, parownik robi się oszroniony i czuc gaz... ??? POMOCY :pokoj:

#2 OFFLINE   Owca

Owca
  • 270 postów
  • Dołączył: 22-02-2009
  • Skąd: Wrocław

Napisany 17 września 2010 - 10:18

Najprawdopodobniej do regeneracji parownik
Ale niech wypowie się ktoś kto miał taki przypadek

#3 OFFLINE   hampster

hampster
  • 430 postów
  • Dołączył: 24-02-2007
  • Skąd: Dobrzyca
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 17 września 2010 - 11:16

Miałem taką sytuację w polonezie. Przyczyną był zbyt niski poziom płynu chłodniczego. Przyczyną może być też zapowietrzony układ chłodzenia. Sprawdź poziom płynu.

#4 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 17 września 2010 - 11:58

problem polega na braku odpowiedniego przpelywu plynu cieplego przez parownik
do sprawdzenia:
- termostat
- stan plynu
- wpiecie parownika w uklad chlodzenia
- stan wezy doprowadzajacych plyn do parownika (moze jest waz zagiety)
generalnie szukasz problemu w ukladzi echlodzenia
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]

#5 OFFLINE   lamtom

lamtom
  • 56 postów
  • Dołączył: 27-01-2008
  • Skąd: Rypin

Napisany 18 września 2010 - 07:07

Ja kiedyć miałem tak w poprzedniej Omesi i wymieniłem parownik i było ok. Po jakiś czasie osadza się kamień czy taki nalot w parowniku i przepływ płynu maleje. Wraz ze spadkiem temperatury parownika gaz nie ma odpowiedniej tem i auto nie ciągnie szarpie. Ja płaciłem za parownik twedy około 200zł z wymianą.

#6 OFFLINE   hepu

hepu
  • 4 postów
  • Dołączył: 17-09-2010

Napisany 19 września 2010 - 00:09

dzieki za rady zaraz bede sparawdzał wszystko to napiszę co było jak nie to do gazownika w poniedziałek :jump:

problem polega na braku odpowiedniego przpelywu plynu cieplego przez parownik
do sprawdzenia:
- termostat
- stan plynu
- wpiecie parownika w uklad chlodzenia
- stan wezy doprowadzajacych plyn do parownika (moze jest waz zagiety)
generalnie szukasz problemu w ukladzi echlodzenia


Dziękuje problem polegał na ty że wąż który doprowadzał wode do parownika był zapchany przy samej przepustnicy tam jest przykręcony taki rożdzielacz zastanawiam się po co czy to ma też podgrzewac przepustnice ??? tak czy inaczej dziękuje za pomoc u gazownika bym wymienił parownik i zostawił 400zł a problem był by nadal :jump:

#7 OFFLINE   LordWampir

LordWampir
  • 258 postów
  • Dołączył: 21-01-2008
  • Skąd: Radom

Napisany 19 września 2010 - 07:45

Ja bym zmienił na twoim miejscu sposób ogrzewania parownika. Miałem tak jak ty podpięte pod grzanie przepustnicy ale przy zimniejszych dniach szronił mi parownik, wpiąłem równolegle przed zaworem i problemu już nie ma. Jak Ci będzie zamarzal przy zimnych dniach, to zmień sposob ogrzewania parownika.

#8 OFFLINE   hepu

hepu
  • 4 postów
  • Dołączył: 17-09-2010

Napisany 19 września 2010 - 09:59

jak to jest równolegle? do czego ? nie mam pojęcia jak to zrobic ale zdaje sobie sprawe że to bardzo proste pewnie

#9 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 19 września 2010 - 11:50

dzial lpg - jest podwieszone jak podpiac (mialem u siebie w x20xev podlaczone i pod podgrzewanie przepustnicy i miedzy mostek a zawor i bylo ok - ale szeregowo. Jak wepniesz rownolegle w podgrzewanie przepustnicy to bedzie lipa)
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]

#10 OFFLINE   LordWampir

LordWampir
  • 258 postów
  • Dołączył: 21-01-2008
  • Skąd: Radom

Napisany 20 września 2010 - 06:46

To bardzo proste tylko czasochłonne bo dostęp jest słaby, no i musisz zdjąć podszybie.

#11 OFFLINE   bossi11

bossi11
  • 161 postów
  • Dołączył: 21-04-2010
  • Skąd: Piła
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 26 września 2010 - 08:13

Jeśli chodzi o podgrzanie parownika to dopiero co się z tym uporałem powiem tak że wpięcie przed zaworem trójdrożnym może i dobre ale ogrzewanie mi spadło płyn jak woda leniwy i płynie gdzie mu lżej czyli wężem do parownika a nie do nagrzewnicy przy jeździe na wysokich obrotach jest w miarę ok ale już postój to porażka w ogrzewaniu kabiny.
Po próbach to powiem tak wpiąłem się powrocie z nagrzewnicy przeciąłem wąż góra do parownika wejście dół wyjście z parownika bez żadnych trójników i powiem tak dostęp o niebo lepszy od metody z trójdrożnym i efekt również ogrzewanie w kabinie rewelacja a parownik po kilku set metrach już ciepły obroty nie falują odpala zdecydowanie lepiej nawet na samym gazie najgorsze że ludzie płacą gazownikom za założenie gazu a oni nawet porządnie wpiąć parownika w instalacje nie potrafią trzeba po nich poprawiać.
Jak by co to pisz to ci pomogę co jak gdzie .:rolleyes:

#12 OFFLINE   hepu

hepu
  • 4 postów
  • Dołączył: 17-09-2010

Napisany 26 września 2010 - 12:45

dziękuje ale z parownikem się już uporałem tylko że pojawił saię następny problem , szaleje mi na obrotach na gazie rosnie do 3- 3,5 tys. a na bęzynie skacze nie trzyma równej wartosci od 1,5 do 2,5 i tak wkółko podnosi się i spada