Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

dużo pali


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
11 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   webster

webster
  • 40 postów
  • Dołączył: 09-04-2007
  • Skąd: Rawicz

Napisany 17 września 2010 - 09:22

Witam. Jestem nowym posiadaczem tej omegi 2.0 16v 97 r ze sekwencja latam juz 2 tydzień było wszytko ok tak w trasie spalała za 20zl gazu a teraz pojechałem kawałek w trase zrobiłem 200km w trasie i z dobra 100 w miescie koniec gazu pełna bańka była (w kole) zapalał mi sie ten silniczek od czasu do czasu, sprawdziłem sonda wyczyściłem styki uch nie zapala sie na razie ale jest taka zamulona na gazie na pb jet ok (jak bym turbo załączył :jump:) jescze mam walniety kolektor nie wiem czy ma to duże znaczenie ale cały czas tak był jak kupiłem .pozdrawiam
i sie lampka zapaliła jak sie silnik dobrze nagrzał to chyba bedzie sonda jest możliwość jej sprawdzenia domowym sposobem
A kod to 10 1 3 10 chyba to jest 0 13 0 Sonda lambda - brak sygnału

#2 OFFLINE   wrocek66

wrocek66
  • 176 postów
  • Dołączył: 24-02-2010

Napisany 17 września 2010 - 14:12

Który kolektor jest walniety ( ssący czy wydechowy ) ? Tak czy siak trzeba go zrobić i później regulacja instalacji LPG .

#3 OFFLINE   webster

webster
  • 40 postów
  • Dołączył: 09-04-2007
  • Skąd: Rawicz

Napisany 17 września 2010 - 14:27

chyba sie nazywa ssacy chodzi jak czołg i jednej szpilki niema, to jest ten co od bloku idzie do tłumika
Ale przez to może nie działać sonda

#4 OFFLINE   lamtom

lamtom
  • 56 postów
  • Dołączył: 27-01-2008
  • Skąd: Rypin

Napisany 18 września 2010 - 06:58

To wydechowy to najpierw napraw wydech i zobacz świece kable i koniecznie filtr powietrza.Dopiero ustaw gaz.

#5 OFFLINE   marcines

marcines

    Co ma być to będzie

  • 671 postów
  • Dołączył: 12-04-2009
  • Skąd: Świnoujscie
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 19 września 2010 - 07:49

jescze mam walniety kolektor nie wiem czy ma to duże znaczenie


Jeżeli wydechowy masz walnięty (duża dziura itp) to lambda zawsze bedzie szaleć,i wkręć tą szpilke

#6 OFFLINE   webster

webster
  • 40 postów
  • Dołączył: 09-04-2007
  • Skąd: Rawicz

Napisany 07 października 2010 - 16:14

Witam. Wymieniłem najpierw sonde i nic sie nie zmieniło no to wymieniłem ten kolektor odebrałem od mechanika pośmigałem trochę po mieście tak trochę ostro ale bez przesady no i na stacje lpg tankuje wyszło 21l na 100km to sie przeraziłem ale nic pojechałem w trase tak zrobiłem 150km i tanken 30zl jakies 13lno to super. Takie pytanie czy cos musiało sie ustawi samo ze takie cos sie działo czy jak? I druga rzecz ze jak stoję na skrzyżowaniu na wolnych obrotach to jak ruszam puszczam duża chmurę dymu taki niebieski ale jak jadę lub krótko stoję to niema tego czy gaz sie gromadzi i nie moze go spalic to normalne

#7 OFFLINE   Dzesiu

Dzesiu

    SUZUKI!

  • 38 postów
  • Dołączył: 09-11-2008
  • Skąd: Warszawa

Napisany 08 października 2010 - 15:33

U mnie po zakupie ślimaczycy 13l lpg na 100 po mieście. Następne tankowanie do pełna 36dm3 lpg przejechałem 90km, a tu niespodzianka rezerwa mryga :szpital:...
Pośpiesznie dostałem się do wskaźnika na butli a tam prawie dno :o
Spinacz w dłoń i nadzieja, że diagnostyka prawde Ci powie, wyskoczył błąd 13 "sonda lambda brak sygnału" jak się okazało, łatane już wczęsniej kolanko z krokowym przy filt. powietrza, przerwało się. Odłuściłem, sylikon, kilometry taśmy izolacyjnej kilka tretetek do przyłapania na rantach, odpiołem klemy na kilka minut i spokój.

Wystarczy troche lewego powietrza i kaput Omega jara jak tir.
Omega 2.0 16v nastepna bedzie tez omega. Podpisano fanatyk japońskich samchodów. Co krowa to krowa :)

#8 OFFLINE   webster

webster
  • 40 postów
  • Dołączył: 09-04-2007
  • Skąd: Rawicz

Napisany 08 października 2010 - 18:00

dzisiaj sprawdziłem błedy tez mam 13 błąd sonda ap, a to juz 2 sztuka.Jutro bede szukał jakiegoś lewego powietrza

#9 OFFLINE   webster

webster
  • 40 postów
  • Dołączył: 09-04-2007
  • Skąd: Rawicz

Napisany 11 października 2010 - 18:07

co mam robic wymieniłem sonde nic,wymieniłem kolektor nic, dzisiaj czyściłem krokowca bo falowały obroty i od czasu do czasu gasł nic, pojechałem na kanał i wbiłem szpilke w czarny kabelek przy sondzie i pokazywało tak 0.2- do 4,80 v miernik ustawiony do 20V tak jak bys chciał sprawdzac napiecie w aucie byle czego i nic , co chwile błąd 13,spalanie jest różne raz pali duzo raz w miare i to jest smieszne w miescie to tak ok18-20l to nie wiem jak bym latał to nie powinien taki wynik wyjsc w silniku 2.0 16v
a cha ten błąd nie wyskakuje non stop tylko co jakis czas.Gdzie moge szukac połączenia kabelka od sondy do kompa od gazu mam sekwencje

#10 OFFLINE   andy76

andy76

    OmeGass

  • 22 postów
  • Dołączył: 26-07-2010

Napisany 20 listopada 2010 - 00:09

Sonda Lambda przy stałych obrotach powinna dać stały wynik. Jeśli napięcie faluje-to niedobrze. Zacznij od sprawdzenia OMY na BP ponieważ żeby LPG chodziło ok musi być sprawny układ BP. Jeśli na zasilaniu benzyną jest ok na 100% wtedy dopiero można czepiać się LPG. Pamiętaj że błędy wyświetla komp, który standardowo nie jest odpowiedzialny za instalację LPG.

#11 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 20 listopada 2010 - 00:15

Sonda Lambda przy stałych obrotach powinna dać stały wynik. Jeśli napięcie faluje-to niedobrze. Zacznij od sprawdzenia OMY na BP ponieważ żeby LPG chodziło ok musi być sprawny układ BP. Jeśli na zasilaniu benzyną jest ok na 100% wtedy dopiero można czepiać się LPG. Pamiętaj że błędy wyświetla komp, który standardowo nie jest odpowiedzialny za instalację LPG.


???????????
o czym ty kolego piszesz ?
jak sonda daje stale napiecie to najzwyczajniej w swiecie lezy albo masz za uboga/bogata mieszanke.
sonda ma robic sinusoide niezaleznie od obrotow i obciazenia. mieszanka ma caly czas oscylowac miedzy uboga a bogata.




 


#12 OFFLINE   andy76

andy76

    OmeGass

  • 22 postów
  • Dołączył: 26-07-2010

Napisany 25 listopada 2010 - 01:00

Witam.
Sonda Lambda to zwykły przetwornik zawartości tlenu w spalinach na wartość napięcia: jeśli mieszanka jest uboga to sonda pokaże niskie napięcie na wyjściu, jeśli natomiast mieszanka paliwowo/powietrzna jest bogata sonda pokaże napięcie wysokie. Z perspektywy miernika napięcia stałego podłączonego na wyjściu sądy panuje tam chaos ponieważ procesy w silniku zachodzą dynamicznie i wskazówka będzie się bujać- chyba że nasza OMA jest ideałem- a takich nie ma. Jedynie oscylosop pokaże jak wygląda prawdziwy sygnał sondy w czasie. Zakładając, że idealnych silników nie ma- sinusoidy na wyjściu sondy nigdy nie będzie. W praktyce przy stałej prędkości obrotowej silnika napięcie na wyjściu Lambdy będzie nieznacznie pływać. Pozdrawiam.