

dużo pali
#1
OFFLINE
Napisany 17 września 2010 - 09:22
i sie lampka zapaliła jak sie silnik dobrze nagrzał to chyba bedzie sonda jest możliwość jej sprawdzenia domowym sposobem
A kod to 10 1 3 10 chyba to jest 0 13 0 Sonda lambda - brak sygnału
#2
OFFLINE
Napisany 17 września 2010 - 14:12
#3
OFFLINE
Napisany 17 września 2010 - 14:27
Ale przez to może nie działać sonda
#4
OFFLINE
Napisany 18 września 2010 - 06:58
#5
OFFLINE
Napisany 19 września 2010 - 07:49
jescze mam walniety kolektor nie wiem czy ma to duże znaczenie
Jeżeli wydechowy masz walnięty (duża dziura itp) to lambda zawsze bedzie szaleć,i wkręć tą szpilke
#6
OFFLINE
Napisany 07 października 2010 - 16:14
#7
OFFLINE
Napisany 08 października 2010 - 15:33
Pośpiesznie dostałem się do wskaźnika na butli a tam prawie dno

Spinacz w dłoń i nadzieja, że diagnostyka prawde Ci powie, wyskoczył błąd 13 "sonda lambda brak sygnału" jak się okazało, łatane już wczęsniej kolanko z krokowym przy filt. powietrza, przerwało się. Odłuściłem, sylikon, kilometry taśmy izolacyjnej kilka tretetek do przyłapania na rantach, odpiołem klemy na kilka minut i spokój.
Wystarczy troche lewego powietrza i kaput Omega jara jak tir.

#8
OFFLINE
Napisany 08 października 2010 - 18:00
#9
OFFLINE
Napisany 11 października 2010 - 18:07
a cha ten błąd nie wyskakuje non stop tylko co jakis czas.Gdzie moge szukac połączenia kabelka od sondy do kompa od gazu mam sekwencje
#10
OFFLINE
Napisany 20 listopada 2010 - 00:09
#11
OFFLINE
Napisany 20 listopada 2010 - 00:15
Sonda Lambda przy stałych obrotach powinna dać stały wynik. Jeśli napięcie faluje-to niedobrze. Zacznij od sprawdzenia OMY na BP ponieważ żeby LPG chodziło ok musi być sprawny układ BP. Jeśli na zasilaniu benzyną jest ok na 100% wtedy dopiero można czepiać się LPG. Pamiętaj że błędy wyświetla komp, który standardowo nie jest odpowiedzialny za instalację LPG.
???????????
o czym ty kolego piszesz ?
jak sonda daje stale napiecie to najzwyczajniej w swiecie lezy albo masz za uboga/bogata mieszanke.
sonda ma robic sinusoide niezaleznie od obrotow i obciazenia. mieszanka ma caly czas oscylowac miedzy uboga a bogata.
#12
OFFLINE
Napisany 25 listopada 2010 - 01:00
Sonda Lambda to zwykły przetwornik zawartości tlenu w spalinach na wartość napięcia: jeśli mieszanka jest uboga to sonda pokaże niskie napięcie na wyjściu, jeśli natomiast mieszanka paliwowo/powietrzna jest bogata sonda pokaże napięcie wysokie. Z perspektywy miernika napięcia stałego podłączonego na wyjściu sądy panuje tam chaos ponieważ procesy w silniku zachodzą dynamicznie i wskazówka będzie się bujać- chyba że nasza OMA jest ideałem- a takich nie ma. Jedynie oscylosop pokaże jak wygląda prawdziwy sygnał sondy w czasie. Zakładając, że idealnych silników nie ma- sinusoidy na wyjściu sondy nigdy nie będzie. W praktyce przy stałej prędkości obrotowej silnika napięcie na wyjściu Lambdy będzie nieznacznie pływać. Pozdrawiam.