Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Demontaż panelu klimatronika BFL


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
17 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   eMdzeJ

eMdzeJ
  • 172 postów
  • Dołączył: 16-11-2006
  • Skąd: Ostrów Wlkp./Sopot

Napisany 14 września 2010 - 11:52

Witam,

czy może ktoś opis jak zdemontować panel klimatronika w B FL?? Szukałem na forum ale jeśli wersję po FL to nic nie piszę a nie chciałbym czegoś uszkodzić.

#2 OFFLINE   ku8a

ku8a
  • 144 postów
  • Dołączył: 19-01-2008
  • Skąd: Nowy Sącz
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 14 września 2010 - 20:28

Odwagi !!!!! Bardzo łatwo, zacznij od radia i popielniczki - reszta wyjdzie sama

#3 OFFLINE   Adam10

Adam10

    Everybody lies

  • 7 760 postów
  • Dołączył: 15-09-2009
  • Skąd: Gdańsk, Kiełpino Górne
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 14 września 2010 - 20:43

Wyjmij radio (masz w nim 4 otwory, wkładasz w nie druty i wyjeżdżasz z nim), popielniczkę, przyciski (od góry i od dołu podważasz jednocześnie bardzo cieniutkimi wkrętakami) i wszystkie mocowania masz na wierzchu :)

#4 OFFLINE   DaVePGN

DaVePGN

    Drift King

  • 4 228 postów
  • Dołączył: 17-02-2009
  • Skąd: PGN
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 16 września 2010 - 07:27

przyciski (od góry i od dołu podważasz jednocześnie bardzo cieniutkimi wkrętakami)

Niektore lepiej wyciagac dopiero jak sciagnie sie panel, bo ciezko wychodza i czasem lamia sie te zaciski w nich.

#5 OFFLINE   rodneysus

rodneysus
  • 44 postów
  • Dołączył: 01-09-2006
  • Skąd: Kraków

Napisany 17 listopada 2010 - 16:16

DeVaPGN, czy to oznacza, że panel da się zdjąć bez demontażu przycisków?

W ogóle to potrzebuję się dostać do wentylatorka zasysającego powietrze do czujnika temperatury w kabinie. Czy konieczny jest demontaż całego panelu, czy może wystarczy zdjąć tylko radio?

#6 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 17 listopada 2010 - 18:12

właśnie - dobre pytanie - czy ktoś widział na własne oka wentylatorek czujnika temperatury w panelu klimy Bfl?

#7 OFFLINE   DaVePGN

DaVePGN

    Drift King

  • 4 228 postów
  • Dołączył: 17-02-2009
  • Skąd: PGN
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 17 listopada 2010 - 18:12

potrzebuję się dostać do wentylatorka zasysającego powietrze do czujnika temperatury w kabinie. Czy konieczny jest demontaż całego panelu, czy może wystarczy zdjąć tylko radio?

Kurde, wyciagalem radio, ale tam zadnego wentylatorka to ja nie widzialem >>
Dodany obrazek Dodany obrazek Dodany obrazek Dodany obrazek Dodany obrazek Dodany obrazek Dodany obrazek Dodany obrazek

DaVePGN, czy to oznacza, że panel da się zdjąć bez demontażu przycisków?

Jesli te przyciski sa zaslepkami tylko, to nie musisz ich wyciagac

#8 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 17 listopada 2010 - 18:32

ten wentylatorek jest niby wewnątrz panela klimy

#9 OFFLINE   DaVePGN

DaVePGN

    Drift King

  • 4 228 postów
  • Dołączył: 17-02-2009
  • Skąd: PGN
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 17 listopada 2010 - 18:36

ten wentylatorek jest niby wewnątrz panela klimy

Jednak go nie ma http://forum.omegakl...ead.php?t=18852

#10 OFFLINE   rodneysus

rodneysus
  • 44 postów
  • Dołączył: 01-09-2006
  • Skąd: Kraków

Napisany 19 listopada 2010 - 17:47

no to pięknie, dobrze że jeszcze nie rozbierałem, ale w takim wypadku nie mam pojęcia co robić, miałem wymieniany zawór trójdrożny, chłodnicę oleju, płukaną instalację. po jtych manewrach żeby w aucie było ciepło muszę na klimatroniku ustawić 26 st. (dawniej wystarczało 22), nagrzewnica raczej działa ok, bo grzeje bardzo mocno, byłem podłączony na techu i jedyne co znaleźli to, że czujnik temperatury w kabinie wskazuje 30 st. a na pewno tyle w aucie nie było, czujnik jest sprawny, bo dmuchając sprężonym powietrzem w tą szczelinkę gdzie miał się znajdować wentylatorek wskazania na techu spadają, z drugiej strony te 30 st. tam w środku może rzeczywiście być ale nie wiem dlaczego muszę tak wysoko ustawiać klimatronik

Proszę Was, zajrzyjcie pod maskę Waszych BFl-ek, u mnie po lewej stronie w okolicy zaworu trójdrożnego, od strony chłodnicy znajdują się dwa takie urządzenia. Każdem ma dwa cienkie wężyki u góry, na środku przewód elektryczne a na dole kawałek wężyka zakończony złączką nie podłączony do niczego, czy tak ma być?

#11 OFFLINE   Kenorek

Kenorek
  • 167 postów
  • Dołączył: 14-05-2011

Napisany 26 sierpnia 2012 - 19:41

Czesc moze ktos dokladnie opisac od punktu 1 do punktu n jak przygotowac sie i co zrobic w celu wymiany klimatronika ???? Od czego trzeba zaczac???? Czy koniecznie trzeba wyjmowac popielniczke czy mozna to obejsc przy wyciaganiu przyciskow???? Aha czy jak zdejme juz wszystkie przyciski to czy trzba zdemontowywac ta ramke na kotrej sie trzymaja przyciski i klimatronic czy moze zostac na miejscu????? Bo tak to bedzie pozniej dochodzenie ktory od czego kabelek jest. Powedzcie gdzie i le srub jest do wymontowania.
POZDRAWIAM

#12 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 26 sierpnia 2012 - 19:46

musisz i radio i popielniczke wyjac niestety. przyciski tez przeszkadzaja




 


#13 OFFLINE   machony79

machony79

    przygoda z Omegą trwała 8.5 roku

  • 4 668 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 26 sierpnia 2012 - 19:47

Czesc moze ktos dokladnie opisac od punktu 1 do punktu n jak przygotowac sie i co zrobic w celu wymiany klimatronika ???? Od czego trzeba zaczac???? Czy koniecznie trzeba wyjmowac popielniczke czy mozna to obejsc przy wyciaganiu przyciskow???? Aha czy jak zdejme juz wszystkie przyciski to czy trzba zdemontowywac ta ramke na kotrej sie trzymaja przyciski i klimatronic czy moze zostac na miejscu????? Bo tak to bedzie pozniej dochodzenie ktory od czego kabelek jest. Powedzcie gdzie i le srub jest do wymontowania.
POZDRAWIAM


http://forum.omegakl...ead.php?t=71164
Sorki.Teraz się skapłem,że chodzi o polifta.

#14 OFFLINE   Kenorek

Kenorek
  • 167 postów
  • Dołączył: 14-05-2011

Napisany 26 sierpnia 2012 - 20:20

http://forum.omegakl...ead.php?t=71164
Sorki.Teraz się skapłem,że chodzi o polifta.


No Do Omegi B znlazlem bez najmniejszego problemu opis ze zdjeciami ale do B FL niestety nie ma chyba na forum :( Czy moze ktos opisac demontaz po kolei od a do z w 1 poscie bo w postach ponizej to taki misz masz a przyda sie dla innych posaiadaczy B FL tzn co pokolei robic, gdzie ile sie srubek znajduje, jakich przyrzadow uzyc itp

#15 OFFLINE   Karburator

Karburator
  • 855 postów
  • Dołączył: 16-03-2009
  • Skąd: Warszawa

Napisany 27 sierpnia 2012 - 08:40

Demontaż popielniczki, radia oraz drewnopodobnego panelu. Dopiero potem uzyskasz dostęp do śrubek trzymających panel klimatronika.

#16 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 27 sierpnia 2012 - 11:20

Dopiero potem uzyskasz dostęp do śrubek trzymających panel klimatronika.

on jest tylko na zatrzaskach i trzeba go wypchnąć od środka

#17 OFFLINE   driftboy

driftboy
  • 572 postów
  • Dołączył: 16-08-2009
  • Skąd: hiszpania
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 28 sierpnia 2012 - 13:48

przyciski tez przeszkadzaja

ale tylko od podgrzewanych taboretow;)

Czy moze ktos opisac demontaz po kolei od a do z

1/wyciagasz radio,chyba wiesz jak
2/otwierasz popielniczke i wykrecasz jedna srube( mniejwiecej na srodku szerokosci,z tylu)
3/wyciagasz przyciski od podgrzewania foteli i odkrecasz dwie sruby
4/wyciagasz(wystarczy odchylic na jakies 10cm)drewniana ramke,na dole ostraznie sa dwa zaczepy
5/odpinasz dwie wtyki w klimatroniku (maja zabezpieczenia)
6/wyciagasz klimatronik w strone deski rozdzielczej
tyle:)

#18 OFFLINE   Kenorek

Kenorek
  • 167 postów
  • Dołączył: 14-05-2011

Napisany 19 września 2012 - 18:10

ale tylko od podgrzewanych taboretow;)

1/wyciagasz radio,chyba wiesz jak
2/otwierasz popielniczke i wykrecasz jedna srube( mniejwiecej na srodku szerokosci,z tylu)
3/wyciagasz przyciski od podgrzewania foteli i odkrecasz dwie sruby
4/wyciagasz(wystarczy odchylic na jakies 10cm)drewniana ramke,na dole ostraznie sa dwa zaczepy
5/odpinasz dwie wtyki w klimatroniku (maja zabezpieczenia)
6/wyciagasz klimatronik w strone deski rozdzielczej
tyle:)


No i klimatronic wymieniony tak jak kolega napisal , i tak prawie robilem Tak jak koledzy nizej napisali nie zgodze sie , nie trzeba wyjmowac wogole przyciskow (jednak ja zmienilem je u siebie bo byly w tragicznym stanie) Wiec nie trzeba koniecznie wyjmowac przyciski grzania foteli Da sie to obejsc Trzeba tak mniej wiecej robi jak kolega driftboy opisal Dzieki