

Check Engine na ciepłym silniku
#1
OFFLINE
Napisany 09 września 2010 - 08:54
Problem jest następujący (szukałem ale nie widzę podobnego)
Omega jak w opisie + nowa sekwencja.
Jak silnik jest rozgrzany (powyżej 90st C) po zgaszeniu i zapaleniu ponownym zapala się Check Engine (pomarańczowy silniczek). Silnik wkręca się tylko do 4500 i "zamula".
Kilkakrotne ponowne odpalenie z reguły załatwia problem i potem jest okej, zaznaczam iż występuje to TYLKO po zgaszeniu i ponownym odpaleniu, podczas pracy Check Engine się nie zapala.
Aha jeszcze jedno, zapala się już podczas pracy na benzynie.
A przy okazji mam czasem "Oelmangel" jak stoi np bokiem itp, na bagnecie jest okej ale muszę czasem dolewać, silnik oleju raczej nie pali więc gdzie najpierw szukać?
Z góry dzięki za pomoc i pozdrawiam
#2
OFFLINE
Napisany 09 września 2010 - 09:16
Powolny pad czujnika wałków rozrządu bądź zły styk na wtyczce.Jak silnik jest rozgrzany (powyżej 90st C) po zgaszeniu i zapaleniu ponownym zapala się Check Engine (pomarańczowy silniczek). Silnik wkręca się tylko do 4500 i "zamula".
Trzymać zalecany stan i się nieprzejmować. Czujnik jest dość czuły i jeśli zaparkujesz na większej pochyłości to normalne.A przy okazji mam czasem "Oelmangel" jak stoi np bokiem itp, na bagnecie jest okej ale muszę czasem dolewać, silnik oleju raczej nie pali więc gdzie najpierw szukać?
Ale. Jeśli po zgaszeniu i ponownym odpaleniu silnika zauważysz komunikat MotoroilStand znaczy, że silnik został zgaszony w momwncie kiedy w misce było za mało oleju i wtedy można zacząć się lekko martwić jeśli stan na bagnecie na zimnym silniku taki jak powinien.
#3
OFFLINE
Napisany 09 września 2010 - 09:18
A gdzie ta wtyczka?
#4
OFFLINE
Napisany 09 września 2010 - 09:40
#5
OFFLINE
Napisany 09 września 2010 - 09:46
#6
OFFLINE
Napisany 09 września 2010 - 10:00
#7
OFFLINE
Napisany 09 września 2010 - 10:16
To raz, a dwa miernik w reke i zmierzyc opornosc na pinach czujnika (prawidlowe wartosci w sprawdzonych poradach).Jak zlokalizujesz wtyczkę na kablu od czujnika to potraktuj jakimś kontakt spreyem
I profilaktycznie zczytaj bledy bo "kaganiec" na 4500RPM jest tez przy usterce czujnika walu korbowego...
#8
OFFLINE
Napisany 09 września 2010 - 10:26
dlatego może się tak objawiać, bo często klękają oba. Ale odcinka jest powodowana czujnikiem na rozrządzie.usterce czujnika walu korbowego...
#9
OFFLINE
Napisany 10 września 2010 - 08:51
Pozdrawiam
#10
OFFLINE
Napisany 10 września 2010 - 08:53
Panowie, głupi jestem i nie mogę znaleźć wtyczki o której mowa, proszę jak dziecku:)
Pozdrawiam
czarna pokrywka od swiec - z napisem ECOTEC - od rozrzadu masz kabelek - to jest wlasnie wtyczka od czujnika wałkow. i z daleka z WD40 od niej.
#11
OFFLINE
#12
OFFLINE
#13
OFFLINE
Napisany 10 września 2010 - 09:01
Zgodnie z zyczeniemproszę jak dziecku

Podchodzimy do auta i otwieramy drzwi kierowcy. Nastepnie otwieramy maske i stajemy przodem do silnika. Na pokrywie zaworow jest czarna listwa z napisem "ecotek" (2x imbus). Na laczeniu czarnej listwy i obudowy paska rozrzadu wystaje czarny kabelek (kabel od wtyczki czujnika walkow rozrzadu) - na jego koncu jest wtyczka i czujnik (czujnik znajduje sie pomiedzy walkami). Zwalniamy zabezpieczenie wtyczki i wyjmujemy wtyczke. Nie ciagnij na sile bo urwiesz.
EDIT: beast byl szybszy :kumple:
#14
OFFLINE
Napisany 10 września 2010 - 09:09
#15
OFFLINE
Napisany 10 września 2010 - 09:12