Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Check Engine na ciepłym silniku


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
14 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   maxxpl

maxxpl
  • 30 postów
  • Dołączył: 21-07-2010
  • Skąd: Gdańsk

Napisany 09 września 2010 - 08:54

Szanowni Koledzy!!


Problem jest następujący (szukałem ale nie widzę podobnego)


Omega jak w opisie + nowa sekwencja.


Jak silnik jest rozgrzany (powyżej 90st C) po zgaszeniu i zapaleniu ponownym zapala się Check Engine (pomarańczowy silniczek). Silnik wkręca się tylko do 4500 i "zamula".


Kilkakrotne ponowne odpalenie z reguły załatwia problem i potem jest okej, zaznaczam iż występuje to TYLKO po zgaszeniu i ponownym odpaleniu, podczas pracy Check Engine się nie zapala.


Aha jeszcze jedno, zapala się już podczas pracy na benzynie.


A przy okazji mam czasem "Oelmangel" jak stoi np bokiem itp, na bagnecie jest okej ale muszę czasem dolewać, silnik oleju raczej nie pali więc gdzie najpierw szukać?


Z góry dzięki za pomoc i pozdrawiam

#2 OFFLINE   Nawalony Zając

Nawalony Zając
  • 3 237 postów
  • Dołączył: 01-03-2008
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 09 września 2010 - 09:16

Jak silnik jest rozgrzany (powyżej 90st C) po zgaszeniu i zapaleniu ponownym zapala się Check Engine (pomarańczowy silniczek). Silnik wkręca się tylko do 4500 i "zamula".

Powolny pad czujnika wałków rozrządu bądź zły styk na wtyczce.

A przy okazji mam czasem "Oelmangel" jak stoi np bokiem itp, na bagnecie jest okej ale muszę czasem dolewać, silnik oleju raczej nie pali więc gdzie najpierw szukać?

Trzymać zalecany stan i się nieprzejmować. Czujnik jest dość czuły i jeśli zaparkujesz na większej pochyłości to normalne.
Ale. Jeśli po zgaszeniu i ponownym odpaleniu silnika zauważysz komunikat MotoroilStand znaczy, że silnik został zgaszony w momwncie kiedy w misce było za mało oleju i wtedy można zacząć się lekko martwić jeśli stan na bagnecie na zimnym silniku taki jak powinien.

#3 OFFLINE   maxxpl

maxxpl
  • 30 postów
  • Dołączył: 21-07-2010
  • Skąd: Gdańsk

Napisany 09 września 2010 - 09:18

"Powolny pad czujnika wałków rozrządu bądź zły styk na wtyczce."


A gdzie ta wtyczka?

#4 OFFLINE   Nawalony Zając

Nawalony Zając
  • 3 237 postów
  • Dołączył: 01-03-2008
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 09 września 2010 - 09:40

Nie pamietam juz gdzie ona jest w 2.0XEV ale sam czujnik jest tuż za osłoną rozrządu u góry. Jeśli sie przyjrzysz to zobaczysz wychodzący przewód od niego.

#5 OFFLINE   maxxpl

maxxpl
  • 30 postów
  • Dołączył: 21-07-2010
  • Skąd: Gdańsk

Napisany 09 września 2010 - 09:46

okej, dzięki, dzisiaj walnę go WD40 i zobaczymy co to da, pozdrawiam

#6 OFFLINE   Nawalony Zając

Nawalony Zając
  • 3 237 postów
  • Dołączył: 01-03-2008
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 09 września 2010 - 10:00

Jak zlokalizujesz wtyczkę na kablu od czujnika to potraktuj jakimś kontakt spreyem. Samego czujnika nie ruszaj. Ewentualnie mozesz poszukać na forum moment siły jego dokręcenia do głowicy i sprawdzić czy jest odpowiednio dokręcony bo to dość istotne.

#7 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 09 września 2010 - 10:16

Jak zlokalizujesz wtyczkę na kablu od czujnika to potraktuj jakimś kontakt spreyem

To raz, a dwa miernik w reke i zmierzyc opornosc na pinach czujnika (prawidlowe wartosci w sprawdzonych poradach).
I profilaktycznie zczytaj bledy bo "kaganiec" na 4500RPM jest tez przy usterce czujnika walu korbowego...

#8 OFFLINE   Nawalony Zając

Nawalony Zając
  • 3 237 postów
  • Dołączył: 01-03-2008
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 09 września 2010 - 10:26

usterce czujnika walu korbowego...

dlatego może się tak objawiać, bo często klękają oba. Ale odcinka jest powodowana czujnikiem na rozrządzie.

#9 OFFLINE   maxxpl

maxxpl
  • 30 postów
  • Dołączył: 21-07-2010
  • Skąd: Gdańsk

Napisany 10 września 2010 - 08:51

Panowie, głupi jestem i nie mogę znaleźć wtyczki o której mowa, proszę jak dziecku:)


Pozdrawiam

#10 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 10 września 2010 - 08:53

Panowie, głupi jestem i nie mogę znaleźć wtyczki o której mowa, proszę jak dziecku:)


Pozdrawiam


czarna pokrywka od swiec - z napisem ECOTEC - od rozrzadu masz kabelek - to jest wlasnie wtyczka od czujnika wałkow. i z daleka z WD40 od niej.




 


#11 OFFLINE   maxxpl

maxxpl
  • 30 postów
  • Dołączył: 21-07-2010
  • Skąd: Gdańsk

Napisany 10 września 2010 - 08:54

to czym ją?

#12 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 10 września 2010 - 08:59

to czym ją?


sprayem do stykow elektrycznych




 


#13 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 10 września 2010 - 09:01

proszę jak dziecku

Zgodnie z zyczeniem :p
Podchodzimy do auta i otwieramy drzwi kierowcy. Nastepnie otwieramy maske i stajemy przodem do silnika. Na pokrywie zaworow jest czarna listwa z napisem "ecotek" (2x imbus). Na laczeniu czarnej listwy i obudowy paska rozrzadu wystaje czarny kabelek (kabel od wtyczki czujnika walkow rozrzadu) - na jego koncu jest wtyczka i czujnik (czujnik znajduje sie pomiedzy walkami). Zwalniamy zabezpieczenie wtyczki i wyjmujemy wtyczke. Nie ciagnij na sile bo urwiesz.

EDIT: beast byl szybszy :kumple:

#14 OFFLINE   wrubsoon

wrubsoon
  • 114 postów
  • Dołączył: 10-05-2009
  • Skąd: Kalisz

Napisany 10 września 2010 - 09:09

wtyczkę od czujnika wałka rozrządu znajdziesz zaraz za tą czarną osłoną osłaniającą rozrząd, wtyczka wpięta od góry jak dobrze pamiętam 4 pinowa nie da się jej nie znaleść

#15 OFFLINE   maxxpl

maxxpl
  • 30 postów
  • Dołączył: 21-07-2010
  • Skąd: Gdańsk

Napisany 10 września 2010 - 09:12

okej, dzięki wielkie, zaraz idę powalczyć, pozdrawiam