Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Wymiana silnika 2,5 V6 nie tracąc czynnika?


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
7 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   viruslx

viruslx
  • 28 postów
  • Dołączył: 02-11-2009
  • Skąd: Boguchwałowice

Napisany 04 września 2010 - 19:04

Witam.
Czy jest możliwa wymiana silnika 2,5 V6 nie tracąc czynnika z układu klimatyzacji (nie odpinając sprężarki)
Czy ktoś robił już taki manewr?
Niestety autko mam unieruchomione (korba wyszła bokiem) i nie mogę nigdzie podjechać na ściągnięcie czynnika z klimy :(

#2 OFFLINE   Roozga

Roozga

    Wujek Dobra Rada

  • 8 617 postów
  • Dołączył: 14-04-2007
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 04 września 2010 - 19:11

no to niech cię zaciągną



 


#3 OFFLINE   viruslx

viruslx
  • 28 postów
  • Dołączył: 02-11-2009
  • Skąd: Boguchwałowice

Napisany 04 września 2010 - 19:27

Pytałem o coś innego... jak bym miał możliwość holowania albo serwis pod nosem to bym skożystał...
Holowanie 20km(w jedną str) + ściągnięcie czynnika, napewno przekroczy koszt napełnienia klimy od nowa.
Dlatego pytam czy ktoś wyciągał silnik bez ruszania sprężarki i chłodnicy klimatyzacji.

#4 OFFLINE   Roozga

Roozga

    Wujek Dobra Rada

  • 8 617 postów
  • Dołączył: 14-04-2007
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 04 września 2010 - 19:30

Nie zauważyłem miejscowości

Sprężarkę musisz odkręcić od mocowania silnika, ale nie wiem czy osuszacz i reszta nie będzie przeszkadzać - raczej marne szanse



 


#5 OFFLINE   gobo

gobo
  • 106 postów
  • Dołączył: 23-03-2007
  • Skąd: Wałbrzych

Napisany 04 września 2010 - 20:57

Mi się udało. Jest to możliwe.
Sprężarkę trzeba odkręcić od silnika i podwiesić gdzieś z boku nie rozpinając przewodów.
Chłodnica i osuszacz zostają na miejscu. Wyciągasz tylko tę wewnętrzną od chłodzenia płynu. Silnik wyciągałem do góry.

#6 OFFLINE   viruslx

viruslx
  • 28 postów
  • Dołączył: 02-11-2009
  • Skąd: Boguchwałowice

Napisany 04 września 2010 - 22:39

Wielkie dzięki Gobo o taką odpowiedź mi chodziło, napisz mi jeszcze czy odkręcałeś pompe wspomagania tzn odkręciłem śruby spod koła pasowego a niemogę dosięgnąć z tyłu.

#7 OFFLINE   gobo

gobo
  • 106 postów
  • Dołączył: 23-03-2007
  • Skąd: Wałbrzych

Napisany 05 września 2010 - 07:15

Niestety tego nie pamiętam. Ale na raczej nie była odkręcana.

#8 OFFLINE   viruslx

viruslx
  • 28 postów
  • Dołączył: 02-11-2009
  • Skąd: Boguchwałowice

Napisany 05 września 2010 - 10:38

Ok wielkie dzięki za odpowiedź...
jutro ciąg dalszy wyrywania silnika :(