Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

"Cykanie" w silniku - co to może być?


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
25 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   sennheiser87

sennheiser87
  • 18 postów
  • Dołączył: 11-01-2010
  • Skąd: Wschowa

Napisany 29 sierpnia 2010 - 23:03

Witam,

Mam znów koledzy problem z moją Malutką.
W silniku zaczęło coś "cykać" (i tym czymś napewno nie jest to bąba zegarowa :D).
Po odpaleniu normalnie chodzi na wolnych obrotach (nie słychać żadnych dodatkowych dźwięków). Nawet jak dodam jej gazu na postoju tak do około 3 000 obrotów to też nie cyknie. Odpala bez problemu.
Silnik zaczyna mi cykać podczas jazdy i co najważniejsze im szybsze obroty w silniku tym większe cykanie. Jak puszczam nogę z gazu podczas jazdy to też juz nie cyka. Cyka tylko jak mam nogę na gazie podczas jazdy.
Z dodatkowych objawów to wydaje mi się, że jak by zaczęła nieco bardziej dymić. Przy odpaleniu puści chmurkę i przy redukcji biegu jak jej wcisne pedał do końca (skrzynia automat). Chciałem przetestować jak się zachowa w trybie sportowym na wyższych obrotach wciskając przycisk "S". Wiem, że to było ryzykowne ale co tam. Musiałem sprawdzić. No to wcisnąłem eSkę i but do podłogi... Strzeliła mi z tłumika co nigdy mi się nie zdarzyło (ale siara na drodze hehe- ludzie się patrzli co sie stało :dziura: ). Postanowiłem zatem jej więcej nie wciskać.
Z moich dalszych obserwacji wydaje mi się jak by moc też straciła. Może mi się wydawać bo jej nie cisne tak jak kiedyś no ale jakiś tam punkt odniesienia mogę mieć. Teraz można powiedzieć, że nogą tylko muskam pedał gazu bo nie wiem co w tym silniku się dzieje.
Acha - no i te "cykanie" jest na tyle głośne, że słychać je na zewnatrz. I tylko w tedy jak moja Mała dostaje dawkę paliwa przy obciążeniu (podczas jazdy).

Podejrzewam wtryski chociaż w mechanice nie jestem mistrzem :)


Macie moze jakieś pomysły co to mogło by być?

:tank:

#2 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 29 sierpnia 2010 - 23:20

Chciałem przetestować jak się zachowa w trybie sportowym na wyższych obrotach wciskając przycisk "S". Wiem, że to było ryzykowne ale co tam.

Słucham? Przegonienie auta na obrotach ryzykowne? A później ludzie się dziwią, że im auta nie jadą... Jak się zamula, to nie jadą.

A na Twój problem jest rozwiązanie. Sprawdź wtryski.

#3 OFFLINE   sennheiser87

sennheiser87
  • 18 postów
  • Dołączył: 11-01-2010
  • Skąd: Wschowa

Napisany 29 sierpnia 2010 - 23:36

Słucham? Przegonienie auta na obrotach ryzykowne? A później ludzie się dziwią, że im auta nie jadą... Jak się zamula, to nie jadą.

A na Twój problem jest rozwiązanie. Sprawdź wtryski.



hehe WICEK bez obaw. Jak z moją Małą było wszystko OK to miała czasami wyższe obroty ;) - nie jestem jeszcze emerytem :)
Teraz jej nie duszę jak mi cyka w silniku :)

:jump:

#4 OFFLINE   rafi195

rafi195

    tylko 2.5TD :)

  • 1 802 postów
  • Dołączył: 09-07-2009
  • Skąd: Chrzanów/Krzeszowice
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 30 sierpnia 2010 - 18:20

sennheiser87 ja myślę że to rurka od EGR pewnie pękła przy kolektorze i dlatego cyka...

#5 OFFLINE   sennheiser87

sennheiser87
  • 18 postów
  • Dołączył: 11-01-2010
  • Skąd: Wschowa

Napisany 04 września 2010 - 19:03

sennheiser87 ja myślę że to rurka od EGR pewnie pękła przy kolektorze i dlatego cyka...



Dokładnie tak było Rafi. Dodatkowo uszczelki przy kolektorze wydechowym się już wyruchały i przepuszczało spaliny. Turbina nie miałą mocy i moja Mała w muła się zmianiła. Wszystko zostało wymienione i autko śmiga. Dzięki za pomoc ;)

#6 OFFLINE   marek-22

marek-22
  • 25 postów
  • Dołączył: 30-12-2008
  • Skąd: zamość

Napisany 13 września 2010 - 13:32

cykamie może być spowodowane złym stanem szklanek na zaworach lub nie sprawnymi wtryskami lub wtryskiem sterującym

#7 OFFLINE   jacoll

jacoll
  • 63 postów
  • Dołączył: 23-03-2010
  • Skąd: Choszczno

Napisany 18 września 2010 - 19:12

witam koledzy
mam taki sam paraktycznie problem co kolega"Sennheiser87"
w mojej omci tez cyka jak jade,na jalowym nie mam cykania i odczucie ze wogole turbina nie chodzi bo w tym przypadku tylko "czuc" ja na jedynce przy okolo 3tys obr/min i to bardzo slabo w dodatku.
maks co omega wyciaga to okolo 130/140km/h
sprawdzalem tylko tak reka ta rurke od kolektora do Egr(stan srub nie pozwolil na odkrecenie) i nigdzie zadnego pekniecia w niej nie mam:( nic nie dmucha ani nie widac spalin z tego wzgledu nie wiem co dalej poczynic
takze prosze o fachwe jak zwykle porady
pozdrawiam

#8 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 18 września 2010 - 19:17

Katalizator ok? Jeśli zapchany, to turbo nie ma swojej prędkości. Uszczelka w wydechowym - tu by cykało cały czas, chyba, że jest delikatnie wydmuchana i pod obciążeniem daje o sobie znać? Pierwsze może się wiązać z drugim. Tj. robi się zbyt duże ciśnienie i nie ma którędy uciekać, więc najsłabsze el. dostają, w tym wypadku uszczelka pod kolektorem.

#9 OFFLINE   jacoll

jacoll
  • 63 postów
  • Dołączył: 23-03-2010
  • Skąd: Choszczno

Napisany 18 września 2010 - 23:01

mozliwe ze to tak bedzie jak piszesz z uszczelka pod kolektorem z tego wzgledu ze mialem robiona glowice i chyba przy odkrecaniu sie musiala wykruszyc ktoras i puszcza.
dodam ze przed uszkodzeniem glowicy tego nie mialem.
wiec czas chyba bedzie sie za to zabrac i zrobic.
Jaki przypuszczalny koszt tych uszczelek 6szt?
a tam z dojsciem to masakra bedzie:mad:
w poniedzialek wymiana i sie odezwe co i jak
pozdrowionka

#10 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 19 września 2010 - 10:12

25 zł szt. Elring w IC.

#11 OFFLINE   sennheiser87

sennheiser87
  • 18 postów
  • Dołączył: 11-01-2010
  • Skąd: Wschowa

Napisany 19 września 2010 - 11:28

Jaki przypuszczalny koszt tych uszczelek 6szt?


W mojej też uszczelki puściły przy kolektorze. Mechanik mówił mi, ze wsadził mi jakieś zamienniki za około 75 zł komplet. Wolałem zamienniki bo będe niestety sprzedawał swoją Malutką :(

#12 OFFLINE   seta81

seta81
  • 414 postów
  • Dołączył: 25-08-2010
  • Skąd: Pabianice/Bournemouth UK

Napisany 04 listopada 2010 - 11:45

odświeżę problem sennheiser87
po przejechaniu około 700km we Wszystkich Świętych wczoraj rano ruszając z parkingu usłyszałem "cykanie" po stronie pasażera
mam ASB, na P i N przy dodawaniu gazu nic nie słychać tylko podczas jazdy pojawia "cykanie" przy około 1500-2000obr i cyka aż do puszczenia gazu
po poczytaniu trochę forum i zaciągnięcia info u mechanika myślę, że to uszczelka na kolektorze
- tylko nie wiem która, głowica-kolektor czy kolektor-wydech
- czy ewentualnie da rade samemu zrobić bez kanału (mechanik nie ma czasu)
jeśli tak to macie jakieś rady jak do tego podejść, na co uważać i czy coś dodatkowo demontować

#13 OFFLINE   rafi195

rafi195

    tylko 2.5TD :)

  • 1 802 postów
  • Dołączył: 09-07-2009
  • Skąd: Chrzanów/Krzeszowice
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 04 listopada 2010 - 17:44

kolego seta81..a może upaliła się rurka od EGR zaraz przy wyjściu z kolektora wydechowego..poszukaj na forum o rurce EGR..a zapytam nie ma spadku mocy jak "cyka"

było wcześniej pisane...:mad:

#14 OFFLINE   seta81

seta81
  • 414 postów
  • Dołączył: 25-08-2010
  • Skąd: Pabianice/Bournemouth UK

Napisany 04 listopada 2010 - 17:58

kolego seta81..a może upaliła się rurka od EGR zaraz przy wyjściu z kolektora wydechowego..poszukaj na forum o rurce EGR..a zapytam nie ma spadku mocy jak "cyka"

było wcześniej pisane...:mad:


na temat EGR też czytałem
powiem szczerze, że sam sprawdzę dopiero w sobotę
jeśli chodzi o spadek mocy to auto mam od czerwca i nie wiem jak powinno być ale przed cykaniem i teraz nie widzę różnicy
opieram się na słowach mechanika ale w sumie on nie przyglądał się temu szczegółowo

#15 OFFLINE   sennheiser87

sennheiser87
  • 18 postów
  • Dołączył: 11-01-2010
  • Skąd: Wschowa

Napisany 04 listopada 2010 - 18:19

odświeżę problem sennheiser87
po poczytaniu trochę forum i zaciągnięcia info u mechanika myślę, że to uszczelka na kolektorze
- tylko nie wiem która, głowica-kolektor czy kolektor-wydech
- czy ewentualnie da rade samemu zrobić bez kanału (mechanik nie ma czasu)
jeśli tak to macie jakieś rady jak do tego podejść, na co uważać i czy coś dodatkowo demontować


U mnie było widać typowo, że spaliny uciekały do komory silnika. Poproś jakiegoś kumpla aby dodawał Ci gazu i sprawdzaj każdy element od kolektora czy jest gdzieś nieszczelność (czy widać uchodzące spaliny).;)

#16 OFFLINE   seta81

seta81
  • 414 postów
  • Dołączył: 25-08-2010
  • Skąd: Pabianice/Bournemouth UK

Napisany 04 listopada 2010 - 18:25

U mnie było widać typowo, że spaliny uciekały do komory silnika. Poproś jakiegoś kumpla aby dodawał Ci gazu i sprawdzaj każdy element od kolektora czy jest gdzieś nieszczelność (czy widać uchodzące spaliny).;)


gdzieś na pewno uchodzą bo dzisiaj gdy zaparowały mi szyby i włączyłem nawiewy to było czuć spaliny w kabinie

#17 OFFLINE   krzychuulec

krzychuulec
  • 49 postów
  • Dołączył: 25-07-2010
  • Skąd: Gliwice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 04 listopada 2010 - 22:17

żebyś nie miał tego co ja,mi cykało tak samo przez dwa dni i silnik padł właśnie się dowiedziłem że szczelił wał
oby nie pozdrawiam Krzysiek

#18 OFFLINE   sennheiser87

sennheiser87
  • 18 postów
  • Dołączył: 11-01-2010
  • Skąd: Wschowa

Napisany 05 listopada 2010 - 22:51

gdzieś na pewno uchodzą bo dzisiaj gdy zaparowały mi szyby i włączyłem nawiewy to było czuć spaliny w kabinie


Znajdź nieszczelność. Wymień co trzeba i Omka będzie popylała. Turbina jest napędzana spalinami więc moc też mogła stracić przez to. U mnie również waliło spalinami jak włączyłem nawiew. Sprawdź szczelność między kolektorem wydechowym a blokiem silnika. Jeśli nie to to szukaj dalej. Sprawdź też EGRa bo u mnie jeszcze na tej rurce była nieszczelność. Po wymianie wszystkiego jak by miała z 20 - 30 koni więcej :D

#19 OFFLINE   jacek gdynia

jacek gdynia
  • 112 postów
  • Dołączył: 16-08-2010
  • Skąd: Gdynia

Napisany 06 listopada 2010 - 09:38

Witam, około 2 tygodnie temu też zaczęło mi cykać po stronie pasażera. Po ogledzinach okazało się że upaliła się rurka egr przy kolektorze. Oczywiście odrazu zabrałem się do roboty, zdemontowałem rurkę, chwila pomyślunku i postanowiłem zaślepić całe te ustrojstwo. Do zaślepienia od strony kolektora użyłem kapselka od browara (pasuje idealnie, trzeba tylko równo skręcać obydwie śruby). po stronie zaworu postanowiłem zostawić kawałek rurki zawijając jej obciety koniec na dwa razy i solidnie sklepując. Od tego czasu przejechałem ok 1200km i jak do tej pory wszystko gra. Zauważyłem że autko pracuje bardziej płynnie niż poprzednio, lepiej się zbiera z dolnych obrotów no i najważniejsze to to że spalanie spało z 8,5litra do 7,1 w cyklu mieszanym. wynik jest jak najbardziej wiarygodny ponieważ codziennie robię tą samą trasę do pracy i z powrotem (ok 100km) tankuję zawsze z tego samego dystrybutora i pod korek. Sorki, że się tak rozpisałem w jednym poście, ale postanowiłem się wam pochwalić moją samodzielną pracą nad moją omcią.

#20 OFFLINE   seta81

seta81
  • 414 postów
  • Dołączył: 25-08-2010
  • Skąd: Pabianice/Bournemouth UK

Napisany 07 listopada 2010 - 16:15

wczoraj sprawdziłem wreszcie co powoduję to "cykanie"
po odkręceniu docisku rurki przy EGR z drugiej strony wypadła sama!!
po odkręceniu docisku przy kolektorze okazało się, że nie ma drugiej części tzn. kołnierza
nie wiem czy mógł się wypalić czy poprzedni właściciel miał już to uszkodzone i wyjął ten kołnierz??
dziury zasklepiłem kapslami po piwie i faktycznie pasują idealnie, do tego silikon wysokotemperaturowy i po problemie
dziękuję bardzo za poradę