

Opony Run Flat
#1
OFFLINE
Napisany 18 sierpnia 2010 - 22:36
#2
OFFLINE
Napisany 18 sierpnia 2010 - 23:53
#3
OFFLINE
Napisany 19 sierpnia 2010 - 00:19
#4
OFFLINE
Napisany 19 sierpnia 2010 - 09:58
Szykuje mi się zakup opon. Chodzi o 17". Po wielu godzinach spędzonych na forum wyczytałem, że w koleinach lepiej zachowują się opony o wzmocnionych ściankach bocznych. Mam upatrzony jeden model opony i jest to właśnie opona z systemem Run Flat. W sieci wyczytałem jednak, że serwis opony Run Flat jest droższy od zwykłej i jedynie wybrane wulkanizacje mają sprzęt odpowiedni do zdjęcia takiej opony z felgi. Czy to prawda? Na pewno wiele osób na forum ma takie oponki, więc powiedzcie jak to jest naprawdę. Pozdrawiam!
Ty jesteś z Łodzi więc raczej problemu ze znalezieniem wulkanizatora który ogarnie run-flat'y raczej nie będzie. Jeśli chodzi o jazdę to może i w koleinach jest lepiej, no ale w przypadku gdy mamy np. droge kótra była wiele razy łatana, to na run-flat'ach leci znacząco po komforcie zapewne właśnie ze względu na te wzmocnione ścianki.
#5
OFFLINE
Napisany 19 sierpnia 2010 - 10:01
-wyższa cena zakupu
-nie każdy zakład wulkanizacyjny ma maszynę z teflonowymi ramionami (niezbędnymi przy montażu RUN FLATów)
-wyższa cena montażu
-konieczne jest posiadanie czujników ciśnienia w oponach (ponieważ nie czuć jest kiedy złapiemy flaka, wzrokowo też nie bardzo widać)
-zmniejszenie komfortu jazdy (RF mają wzmocniony bark boczny przez co gorzej amortyzuje)
-w przypadku złapania kapcia, opony RF przeważnie kwalifikują się do wyrzucenia
#6
OFFLINE
Napisany 19 sierpnia 2010 - 11:07
-konieczne jest posiadanie czujników ciśnienia w oponach (ponieważ nie czuć jest kiedy złapiemy flaka, wzrokowo też nie bardzo widać)
właśnie, kolejna ważna kwestia. Nie bardzo kumam o co chodzi z tymi czujnikami, bo przejrzałem allegro i nie dość, że ceny zaczynają się od 200 zł za komplet używek od citroena

#7
OFFLINE
Napisany 19 sierpnia 2010 - 11:44
Bo mnie wystarczajaco, by stwierdzic, ze nie ma roznicy czy masz RF, czy normalne. I tak i tak musisz kupic nowa, chociaz zwykla da rade byc moze uratowac.-w przypadku złapania kapcia, opony RF przeważnie kwalifikują się do wyrzucenia
#8
OFFLINE
Napisany 19 sierpnia 2010 - 12:11
Bo mnie wystarczajaco
Po żadnych chaszczach nie jeżdżę i w życiu miałem 2 razy kapcia, a robię rocznie około 35-40 tys. więc tragedii nie ma, a opony które chce kupić to tzw. okazja


#9
OFFLINE
Napisany 19 sierpnia 2010 - 21:30
za komplet używek od citroena to nie ma żadnych do Omegi.
Czujniki muszą być dedykowane do konkretnego modelu, a w omedze takowych nie było. Są co prawda uniwersalne, ale podobno ciężko jest później wyważyć taką oponę z chińszczyzną. Jazda na RUN FLATach bez czujników, to jak gra w rosyjską ruletkę.
#10
OFFLINE
Napisany 19 sierpnia 2010 - 23:54
Czujniki muszą być dedykowane do konkretnego modelu, a w omedze takowych nie było. Są co prawda uniwersalne, ale podobno ciężko jest później wyważyć taką oponę z chińszczyzną. Jazda na RUN FLATach bez czujników, to jak gra w rosyjską ruletkę.
eee tam. wywazyc sie da wszystko.
kwestia tylko znalezienia czujnikow wraz z odbiornikiem. tak zeby bylo widac/slychac spadek cisnienia.
ogolnie jak masz w rozsadnej cenie to bierz. mozesz nawet nie instalowac czujnikow. co jakis czas sprawdzisz cisnienie i tyle.
zawsze mozna napompowac jendo kolo do wymaganego cisnienia, a drugie zostawic bez cisnienia. i zobaczyc na oko na czym polega roznica. bo mimo wszystko jest to widac.
i co jakis czas organoleptycznie sprawdzac.
Rf da sie tez zalepic, ale trzeba chcec.
mieszkamy w koncu w Polsce, gdzie rzeczy nienaprawialne sa jednak naprawiane
#11
OFFLINE
Napisany 21 sierpnia 2010 - 17:37
Dwa razy złapałem kapcia, bez problemu w każdej wulkanizacji załatali i oponki dalej śmigają.
piszecie o montażu czujników, ok pewnie przydatna sprawa, ale można jeżdzić i bez. kwestia wyczucia opon. Inaczej sie jedzie na runflatowym kapciu a inaczej z ciśnieniem w oponie. wszystko da się wyczuć.
Następne opony jakie kupie to też będą RunFlaty. Raz ,że nie trzeba martwić się jak po złapaniu kapcia dojedziesz do domu, dwa nie trzeba wozić zapasówki, w której ciśnienie sprawdza się dopiero jak własnie zlapiesz zonka, a trzy odporność na dziury.
#12
OFFLINE
Napisany 02 września 2010 - 20:48
#13
OFFLINE
Napisany 03 września 2010 - 01:15
