Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Opony Run Flat


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
12 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   fnd

fnd
  • 1 167 postów
  • Dołączył: 19-02-2009
  • Skąd: Łódź
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 18 sierpnia 2010 - 22:36

Szykuje mi się zakup opon. Chodzi o 17". Po wielu godzinach spędzonych na forum wyczytałem, że w koleinach lepiej zachowują się opony o wzmocnionych ściankach bocznych. Mam upatrzony jeden model opony i jest to właśnie opona z systemem Run Flat. W sieci wyczytałem jednak, że serwis opony Run Flat jest droższy od zwykłej i jedynie wybrane wulkanizacje mają sprzęt odpowiedni do zdjęcia takiej opony z felgi. Czy to prawda? Na pewno wiele osób na forum ma takie oponki, więc powiedzcie jak to jest naprawdę. Pozdrawiam!



 


#2 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 18 sierpnia 2010 - 23:53

Ja może nie odnośnie serwisu, ale jazdy na tych oponach. W koleinach sprawa ma się super. Na oponach 245/40/18 nic nie wozi, więc rewelka.

#3 OFFLINE   Nawalony Zając

Nawalony Zając
  • 3 237 postów
  • Dołączył: 01-03-2008
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 19 sierpnia 2010 - 00:19

I prawdą jest, że nie wszyscy wulkanizatorzy mają sprzęt do tych opon.

#4 OFFLINE   LeoVince

LeoVince
  • 158 postów
  • Dołączył: 24-09-2009
  • Skąd: Biała Podlaska

Napisany 19 sierpnia 2010 - 09:58

Szykuje mi się zakup opon. Chodzi o 17". Po wielu godzinach spędzonych na forum wyczytałem, że w koleinach lepiej zachowują się opony o wzmocnionych ściankach bocznych. Mam upatrzony jeden model opony i jest to właśnie opona z systemem Run Flat. W sieci wyczytałem jednak, że serwis opony Run Flat jest droższy od zwykłej i jedynie wybrane wulkanizacje mają sprzęt odpowiedni do zdjęcia takiej opony z felgi. Czy to prawda? Na pewno wiele osób na forum ma takie oponki, więc powiedzcie jak to jest naprawdę. Pozdrawiam!


Ty jesteś z Łodzi więc raczej problemu ze znalezieniem wulkanizatora który ogarnie run-flat'y raczej nie będzie. Jeśli chodzi o jazdę to może i w koleinach jest lepiej, no ale w przypadku gdy mamy np. droge kótra była wiele razy łatana, to na run-flat'ach leci znacząco po komforcie zapewne właśnie ze względu na te wzmocnione ścianki.

#5 OFFLINE   kogut

kogut

    240PS 550NM -> STRAIGHT 6

  • 889 postów
  • Dołączył: 19-05-2007
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 19 sierpnia 2010 - 10:01

minusy run flatów:
-wyższa cena zakupu
-nie każdy zakład wulkanizacyjny ma maszynę z teflonowymi ramionami (niezbędnymi przy montażu RUN FLATów)
-wyższa cena montażu
-konieczne jest posiadanie czujników ciśnienia w oponach (ponieważ nie czuć jest kiedy złapiemy flaka, wzrokowo też nie bardzo widać)
-zmniejszenie komfortu jazdy (RF mają wzmocniony bark boczny przez co gorzej amortyzuje)
-w przypadku złapania kapcia, opony RF przeważnie kwalifikują się do wyrzucenia

#6 OFFLINE   fnd

fnd
  • 1 167 postów
  • Dołączył: 19-02-2009
  • Skąd: Łódź
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 19 sierpnia 2010 - 11:07

-konieczne jest posiadanie czujników ciśnienia w oponach (ponieważ nie czuć jest kiedy złapiemy flaka, wzrokowo też nie bardzo widać)


właśnie, kolejna ważna kwestia. Nie bardzo kumam o co chodzi z tymi czujnikami, bo przejrzałem allegro i nie dość, że ceny zaczynają się od 200 zł za komplet używek od citroena :p to nie ma żadnych do Omegi. Jak takie czujniki działają? Jak Ciśnienie spadnie zaczynają piszczeć, czy wysyłają jakiś impuls do komputera samochodu? :confused:



 


#7 OFFLINE   DaVePGN

DaVePGN

    Drift King

  • 4 228 postów
  • Dołączył: 17-02-2009
  • Skąd: PGN
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 19 sierpnia 2010 - 11:44

fnd... czy ciebie jeszcze nie przekonal ten argument??

-w przypadku złapania kapcia, opony RF przeważnie kwalifikują się do wyrzucenia

Bo mnie wystarczajaco, by stwierdzic, ze nie ma roznicy czy masz RF, czy normalne. I tak i tak musisz kupic nowa, chociaz zwykla da rade byc moze uratowac.

#8 OFFLINE   fnd

fnd
  • 1 167 postów
  • Dołączył: 19-02-2009
  • Skąd: Łódź
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 19 sierpnia 2010 - 12:11

Bo mnie wystarczajaco


Po żadnych chaszczach nie jeżdżę i w życiu miałem 2 razy kapcia, a robię rocznie około 35-40 tys. więc tragedii nie ma, a opony które chce kupić to tzw. okazja :D no i teraz jestem rozdarty :p



 


#9 OFFLINE   kogut

kogut

    240PS 550NM -> STRAIGHT 6

  • 889 postów
  • Dołączył: 19-05-2007
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 19 sierpnia 2010 - 21:30

za komplet używek od citroena to nie ma żadnych do Omegi.


Czujniki muszą być dedykowane do konkretnego modelu, a w omedze takowych nie było. Są co prawda uniwersalne, ale podobno ciężko jest później wyważyć taką oponę z chińszczyzną. Jazda na RUN FLATach bez czujników, to jak gra w rosyjską ruletkę.

#10 OFFLINE   tomspeed

tomspeed

    kaszub

  • 2 752 postów
  • Dołączył: 24-03-2007
  • Skąd: z Kądowni
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 19 sierpnia 2010 - 23:54

Czujniki muszą być dedykowane do konkretnego modelu, a w omedze takowych nie było. Są co prawda uniwersalne, ale podobno ciężko jest później wyważyć taką oponę z chińszczyzną. Jazda na RUN FLATach bez czujników, to jak gra w rosyjską ruletkę.


eee tam. wywazyc sie da wszystko.
kwestia tylko znalezienia czujnikow wraz z odbiornikiem. tak zeby bylo widac/slychac spadek cisnienia.
ogolnie jak masz w rozsadnej cenie to bierz. mozesz nawet nie instalowac czujnikow. co jakis czas sprawdzisz cisnienie i tyle.
zawsze mozna napompowac jendo kolo do wymaganego cisnienia, a drugie zostawic bez cisnienia. i zobaczyc na oko na czym polega roznica. bo mimo wszystko jest to widac.
i co jakis czas organoleptycznie sprawdzac.
Rf da sie tez zalepic, ale trzeba chcec.
mieszkamy w koncu w Polsce, gdzie rzeczy nienaprawialne sa jednak naprawiane
na co dzień RENAULT SCENIC II 2.0 DCI

#11 OFFLINE   ancek

ancek
  • 129 postów
  • Dołączył: 26-12-2007
  • Skąd: FG/Gorzów/Zielona Góra
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 21 sierpnia 2010 - 17:37

jeżdżę na RF od 1,5 roku, zrobiłem 80kkm i nie narzekam.
Dwa razy złapałem kapcia, bez problemu w każdej wulkanizacji załatali i oponki dalej śmigają.

piszecie o montażu czujników, ok pewnie przydatna sprawa, ale można jeżdzić i bez. kwestia wyczucia opon. Inaczej sie jedzie na runflatowym kapciu a inaczej z ciśnieniem w oponie. wszystko da się wyczuć.

Następne opony jakie kupie to też będą RunFlaty. Raz ,że nie trzeba martwić się jak po złapaniu kapcia dojedziesz do domu, dwa nie trzeba wozić zapasówki, w której ciśnienie sprawdza się dopiero jak własnie zlapiesz zonka, a trzy odporność na dziury.

#12 OFFLINE   Rigo

Rigo
  • 33 postów
  • Dołączył: 03-05-2010
  • Skąd: Babiak

Napisany 02 września 2010 - 20:48

Mam znacznie gorsze wspomnienia z użytkowania Run Flat-ów. Właśnie jazda w koleinach to był ich największy problem, druga sprawa to całkowity brak komfortu na polskich dziurawych i połatanych drogach- czuć było nawet pęknięcia w jezdni- koszmar. RF były w rozmiarze 225 45 R17, po wymianie na zwykłe 215 50 R17 jest idealnie- skończyła się walka z kierownicą i mój kręgosłup mówi "DZIĘKUJĘ". Na pewno już NIGDY nie założę opon typu Run Flat.

#13 OFFLINE   fnd

fnd
  • 1 167 postów
  • Dołączył: 19-02-2009
  • Skąd: Łódź
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 03 września 2010 - 01:15

"Przestraszyłem się" opinii niektórych kolegów i kupiłem "zwykłe" Michelin Pilot Primacy. Póki co jestem zadowolony, w koleinach nie ma tragedii, choć przy niskim profilu faktycznie dużo bardziej czuć wszystkie nawet najmniejsze niedociągnięcia w zawieszeniu i układzie kierowniczym :p