Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Świszczy z głośników po włączeniu silnika


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
14 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 15 sierpnia 2010 - 15:16

Witam!
Radio to CCRT 2008 BOSE, wszystko działa, jednak po odpaleniu silnika z wszystkich głośników wydobywa się bardzo wysoki dźwięk, a jego częstotlowośc wzrasta wraz z wzrostem obrotów. Jest to bardzo uciążliwe podczas jazdy. Dzieje się tak tylko i wyłącznie na odpalonym silniku.
Wzmacniacz Pioneer GM3000 zamiast BOSE.

#2 OFFLINE   sypus

sypus

    Prezes KKK

  • 5 433 postów
  • Dołączył: 24-04-2007
  • Skąd: Zgorzelec
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 15 sierpnia 2010 - 15:31

Jest to bardzo uciążliwe podczas jazdy

:idea: słuchaj radia na postoju :D

#3 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 15 sierpnia 2010 - 15:44

słuchaj radia na postoju

No toś mi pomógł Dziadek, naprawdę... :D

#4 OFFLINE   damian0708

damian0708
  • 1 091 postów
  • Dołączył: 17-07-2008
  • Skąd: Kielce
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 15 sierpnia 2010 - 19:29

Dzieję się tak jak masz między innymi masę podpiętą z akumulatora. Podepnij dobrze masę do karoserii auta a wysoki dźwięk zniknie.

Zapewne jak dodajesz gazu to i częstotliwość tego dźwięku się zmienia :)

#5 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 15 sierpnia 2010 - 20:35

No i nie trafiłeś. Masę mam z karoserii. Poprzednio masa była na oryginalnych przewodach wiązki Bose i też świszczało.

#6 OFFLINE   Szzymek

Szzymek
  • 108 postów
  • Dołączył: 22-02-2010
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 15 sierpnia 2010 - 20:47

To przeczysc to miejsce papierem gdzie masz mase lub daj w inne miejsce . Taki problem jest zwiazany ze slaba masa

#7 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 15 sierpnia 2010 - 20:50

To przeczysc to miejsce papierem gdzie masz mase lub daj w inne miejsce . Taki problem jest zwiazany ze slaba masa

Ale masa jest dobra. Przy aku masa jest przetarta papierem bo się grzała, przewód który teraz idzie do wzmacniacza jest nowy, masa w miejscu, gdzie jest zdarty lakier, dotyka gołej blachy. Styki przy wzmacniaczu czyszczone.
Działo się tak na org. wiązce i dzieje się tak teraz na nowych przewodach (masa do karoserii, +12 od aku). Przewody 5 mm.

#8 OFFLINE   damian0708

damian0708
  • 1 091 postów
  • Dołączył: 17-07-2008
  • Skąd: Kielce
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 15 sierpnia 2010 - 20:53

Trafić trafiłem bo jest to problem masy. Załóż grubszy przewód masowy i nie do zdartego lakieru na karoserii lecz do jakiejś śruby żeby była dobra nośność.

#9 OFFLINE   tomek mv6

tomek mv6
  • 204 postów
  • Dołączył: 05-05-2009

Napisany 15 sierpnia 2010 - 21:01

Umnie to bylo spowodowane kiepskiej jakosci kablami sygnalowymi(chinch)sprubuj polozyc je w innym miejscu lub jakies lepsze trza zapodac

#10 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 15 sierpnia 2010 - 21:06

i nie do zdartego lakieru na karoserii lecz do jakiejś śruby żeby była dobra nośność.

A myślisz, że teraz co? Że mam przewod położony i sobie dotyka masy? Jasne, że do śruby!
Gdyby to była słaba masa, to świszczał by cały czas, a nie tylko podczas pracy silnika.
Kolejna sprawa... Przeczytaj, pisałem, że wcześniej chodził na oryginalnych przewodach od wzmaka Bose i też to było. Wina nie jest przewodu, bo w drugim aucie na tym przewodzie wszystko było si.

Umnie to bylo spowodowane kiepskiej jakosci kablami sygnalowymi(chinch)sprubuj polozyc je w innym miejscu lub jakies lepsze trza zapodac

I to już się zdaje bardziej prawdopodobne, bo chinche są jakieś takie "miękkie"...

#11 OFFLINE   Ducce

Ducce
  • 313 postów
  • Dołączył: 16-08-2009
  • Skąd: Szczecin

Napisany 16 sierpnia 2010 - 12:46

tez sie tym meczylem zaloz kondensator na prewod od altka 0.22 mikro farada o napieciu 12V i przestana sie dziac cyrki u Ciebie pradowpodobnie altek sie konczy :D
PRacuje obecnie w serwisie mercedesa w berlinie dzialalnosc w polsce zawieszona.....

#12 OFFLINE   damian0708

damian0708
  • 1 091 postów
  • Dołączył: 17-07-2008
  • Skąd: Kielce
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 17 sierpnia 2010 - 21:54

A myślisz, że teraz co? Że mam przewod położony i sobie dotyka masy? Jasne, że do śruby!
Gdyby to była słaba masa, to świszczał by cały czas, a nie tylko podczas pracy silnika.
Kolejna sprawa... Przeczytaj, pisałem, że wcześniej chodził na oryginalnych przewodach od wzmaka Bose i też to było. Wina nie jest przewodu, bo w drugim aucie na tym przewodzie wszystko było si.


Tak oczywiście położyłeś sobie na blaszce aby chodziło. Eh nie zrozumiesz. Powiedz mi co mogą mieć wspólnego chinch ze świszczeniem w głośnikach na odpalonym silniku? Gdyby to była ich wina to skutek byłby taki sam na zgaszonym silniku. Przewody chinch masz zapewne ekranowane więc nawet jak leżą blisko przewodów napięciowych (a nie powinny) to nie działyby się takie cyrki.

Ten dźwięk związany jest z ładowaniem akumulatora, gdy dodajesz gazu dźwięk jak sądzę wzrasta, ja tak miałem bo miałem masę centralnie podłączoną pod akumulator. Ale dzieję się tak również gdy masz masę podpiętą do mało nośnej śruby, blisko głównej masy od akumulatora.

Sprawdzić czy to chinch (choć tak jak pisałem raczej mało mają z tym wspólnego, ale nikt nie omylny nie jest) można w bardzo prosty sposób wystarczy podpiąć wzmacniacz pod zewnętrzne źródło zasilania np. mały akumulator żelowy i odpalić samochód i sprawdzić czy będzie tak samo świszczeć.

#13 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 17 sierpnia 2010 - 22:05

gdy dodajesz gazu dźwięk jak sądzę wzrasta, ja tak miałem bo miałem masę centralnie podłączoną pod akumulator. Ale dzieję się tak również gdy masz masę podpiętą do mało nośnej śruby, blisko głównej masy od akumulatora.

Tak, wzrasta, jedak masa jest daleko aku, śruba ok, powierzchnia blachy przetarta papierem co by nie było lakieru.
Jak narazie najbardziej prawdopodobnym sprawcą jest owy alternator, o którym wspomniał Ducce. Podłaczenie niezależnego aku niestety nie pomoże wyeliminować niczego, bo to tak jakbym włączył radio na postoju.

#14 OFFLINE   Siggi

Siggi
  • 525 postów
  • Dołączył: 20-06-2006
  • Skąd: Swarzedz/ Sycow
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 17 sierpnia 2010 - 22:35

a może masz urąbaną masę na chinchu? sprawdz to jak już na bank będziesz wiedział ze to nie błędy montażowe ( chinche nie mogą biec blisko kabla z zasilaniem ).

#15 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 18 sierpnia 2010 - 08:44

a może masz urąbaną masę na chinchu? sprawdz to jak już na bank będziesz wiedział ze to nie błędy montażowe ( chinche nie mogą biec blisko kabla z zasilaniem ).

Wszystko jest jak należy. Jutro podmienię przewód zasilający od altka.