

Wymiana oleju w skrzyni biegów i silniku (ceny)
#1
OFFLINE
Napisany 12 sierpnia 2010 - 08:45
#2
OFFLINE
Napisany 12 sierpnia 2010 - 08:49
W skrzyni i moście nie wymienia się oleju więc masz mniej kosztów

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.Nie ponoszę winy za obrażenia psychiczne, jakie możesz odnieść w tym temacie.Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
#3
OFFLINE
Napisany 12 sierpnia 2010 - 10:35
Czyli znaczy sie ze ten olej (a w zasadzie 2 oleje bo w skrzyni i moscie sa rozne) jest "cudowny" i sie nigdy nie zestarzeje i nie przepracuje?W skrzyni i moście nie wymienia się oleju
#4
OFFLINE
Napisany 12 sierpnia 2010 - 11:00
Plan obslugi: Modele od IX 2000
(...) Co 6 lat lub 90 000km:
- Automatyczna szkrynka przekładniowa (poza silnikiem wysokoprężnym 2,5dm3 Y25DT) wymienić olej przekładniowy ATF
----
Więc jak to jest z tą skrzynią i olejem?
(Dodałem te wybrane strony z książki do posta na prawie cytatu. W prawie polskim prawo cytatu uregulowane jest w art. 29 ust. 1 ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych[1]: Wolno przytaczać w utworach stanowiących samoistną całość urywki rozpowszechnionych utworów lub drobne utwory w całości, w zakresie uzasadnionym wyjaśnianiem, analizą krytyczną, nauczaniem lub prawami gatunku twórczości.)
#5
OFFLINE
Napisany 12 sierpnia 2010 - 11:10
#6
OFFLINE
Napisany 12 sierpnia 2010 - 11:55
- Automatyczna szkrynka przekładniowa (poza silnikiem wysokoprężnym 2,5dm3 Y25DT) wymienić olej przekładniowy ATF
----
Więc jak to jest z tą skrzynią i olejem?
Jak dobrze zacytowałeś w skrzyni automatycznej
w manualu producent nie przewiduje wym. oleju
Ja odpowiedziałem koledze widząc że opisie ma
Auto: Omega B FL'00 Pb manual
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.Nie ponoszę winy za obrażenia psychiczne, jakie możesz odnieść w tym temacie.Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
#7
OFFLINE
Napisany 12 sierpnia 2010 - 13:25
Co racja to racja :-)
Tak czy siak w moim automacie (185 000km przejechane) przydalaby sie pewnie teraz wymiana. Bo jesli byla robiona, to pewnie przy 90 000km. Teraz wypadałoby zrobić kolejną.
Podobno w tylnym moście też warto po 10 latach zrobić wymianę. Wszak producent nie zakłada wymiany "w cały okresie eksploatacji auta", ale ten okres to pewnie liczy 10 lat ;-)
Plan obsługi: modele od IX 2000, benzyna, w tym Y32SE
o Przeglad co 30'000km lub co 12 m-cy:
+ Silnik:
- kontrola wzrokowa wycieków
- wymiana oleju 10W40
- wymiana filtra oleju
- Pasek klinowy - kontrola stanu/wymiana
- kontrola poziomu i zamarzania cieczy chlodzacej
- sprawdzic szczelnosc ukladu chlodzenia
- sprawdzic czystosc chlodnicy
- sprawdzic przewody paliwowe
+ Napęd:
- stan gumowych osłon przegubów
- sprawdzić szczelność ASB i mostu
+ Układ kierowniczy:
- sprawdzić drążki kierownicze (osłony przeciwpyłowe)
- przeguby osi: sprawdzić osłony przeciwpyłowe
- sprawdzić luzy
- wspomaganie kierownicy: sprawdzić poziom oleju/wymienić
- wspomaganie kierownicy: sprawdzić szczelność
+ Nadwozie
- Zabezpieczenie podwozia i profili: sprawdzić stan zabezpieczeń
- sprawdzić lakier i uszkodzenia
- zawiasy drzwi, ograniczniki, zamek pokrywy silnika, zawiasy: nasmarować
- pasy bezp.: sprawdzić czy nie mają uszkodzeń
+ Hamulce, opony, koła:
- Hamulce tarczowe przednie i tylne: sprawdzić grubość okładzin
- układ hamulcowy: sprawdzić przewody sztywne i elastyczne, zaciski oraz połączenia
- układ hamulcowy: sprawdzić szczelność i uszkodzenia
- płyn hamulcowy: sprawdzić poziom
- hamulec awaryjny: sprawdzić skok dźwigni
- ogumienie: sprawdzić głębokość bieżnika i ciśnienie (+zapasowe)
- ogumienie: sprawdzić stan i wiek opon (+zapasowe)
- nakrętki kół: dokręcić momentetm 110Nm
+ Instalacja elektryczna
- sprawdzić działanie wszystkich odbiorników
- oświetlenie: sprawdzić, wyregulować ustawienie reflektorów
- klakson: sprawdzić
- wycieraczki: sprawdzić stan zużycia gum
- spryskiwacze szyb: sprawdzić działanie dysz, dolać płynu
- spryskiwacze reflektorów: sprawdzić działanie dysz, dolać płynu
- akumulator: sprawdzić napięcie
- akumulator: sprawdzić przewody masowe
o Co 2 lata
- płyn hamulcowy: wymienić niezależnie od liczby przejechanych km
- zdalne sterowanie centralnego zamka: wymienić baterie
o Co 2 lata lub 30'000km
- Filtr przeciwpyłowy: wymienić wkład
o Co 4 lata lub 60'000km
+ Wymienić napinacz i pasek zębaty rozrządu
- Sprawdzić rolki pośrednie i koło napędowe paska
- Wymienić filtr paliwa
- Wymienić wkład filtru powietrza
o Co 6 lat lub 90'000km
- Automatyczna skrzynia biegów: wymienić olej przekładniowy ATF
o Co 8 lat lub 120'000km
- Wymienić świece zapłonowe
#8
OFFLINE
Napisany 12 sierpnia 2010 - 22:00
Jak dobrze zacytowałeś w skrzyni automatycznej
w manualu producent nie przewiduje wym. oleju
Ja odpowiedziałem koledze widząc że opisie ma
Mimo wszystko wydaje mi się , że w automacie powinno się wymieniać olej. Gdzieś o tym pisali.
#9
OFFLINE
Napisany 12 sierpnia 2010 - 22:14
Mimo wszystko wydaje mi się , że w automacie powinno się wymieniać olej. Gdzieś o tym pisali.
Ale czy ja napisałem że nie wymienia się w automacie ??
o Co 6 lat lub 90'000km
- Automatyczna skrzynia biegów: wymienić olej przekładniowy
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.Nie ponoszę winy za obrażenia psychiczne, jakie możesz odnieść w tym temacie.Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
#10
OFFLINE
Napisany 12 sierpnia 2010 - 22:19
:mur::mur::mur:Plan obslugi: Modele od IX 2000
(...) Co 6 lat lub 90 000km:


trzymaj się tej obsługi a ja Ci bedę wiernym :kibic::kibic::kibic:
#11
OFFLINE
Napisany 12 sierpnia 2010 - 22:31
Hehehe:-) Taki plan obsługi, to jak noworoczna obietnica, kazdy sobie obiecuje ze bedzie systematyczny i od dzis juz bedzie wszystko "by the book". A pozniej sie okazuje ze pieczarki na filtrze kabinowym rosna ;-):mur::mur::mur:
:smiech:
trzymaj się tej obsługi a ja Ci bedę wiernym :kibic::kibic::kibic:
#12
OFFLINE
Napisany 12 sierpnia 2010 - 22:32
co prawda to prawda:DA pozniej sie okazuje ze pieczarki na filtrze kabinowym rosna
#13
OFFLINE
Napisany 14 sierpnia 2010 - 12:56
#14
OFFLINE
Napisany 12 listopada 2010 - 16:01
#15
OFFLINE
Napisany 14 listopada 2010 - 21:12
ja wiem że w skrzyni nie wymienia sie oleju tylko dolewa i tak słyszałem od kilku mechaników
moja rada: zmień mechaników.
Przeciez na "głupi chłopski rozum" wiadomo że kazdy olej, niewazne czy w silniku czy w skrzyni, moscie, ukladzie wspomagania sie starzeje i zużywa w miare przejechanych kilometrów. Producentom i mechanikom jest na reke zeby nie wymieniac olju, przeciez zawsze mozna pozniej wymienic skrzynie na nową..

#16
OFFLINE
Napisany 14 listopada 2010 - 21:41
Prawda świeta prawda....moja rada: zmień mechaników.
Przeciez na "głupi chłopski rozum" wiadomo że kazdy olej, niewazne czy w silniku czy w skrzyni, moscie, ukladzie wspomagania sie starzeje i zużywa w miare przejechanych kilometrów. Producentom i mechanikom jest na reke zeby nie wymieniac olju, przeciez zawsze mozna pozniej wymienic skrzynie na nową..
#17
OFFLINE
Napisany 14 listopada 2010 - 21:54
moja rada: zmień mechaników.
Przeciez na "głupi chłopski rozum" wiadomo że kazdy olej, niewazne czy w silniku czy w skrzyni, moscie, ukladzie wspomagania sie starzeje i zużywa w miare przejechanych kilometrów. Producentom i mechanikom jest na reke zeby nie wymieniac olju, przeciez zawsze mozna pozniej wymienic skrzynie na nową..
Zdziwię cię , ale kolega pisze prawdę. Tylko dolewka tak w instrukcji jest , a wymiana w automacie. Tak samo jest z tylnim mostem. Też się tylko uzupełnia , a wymienia przy naprawie lub wymianie na nowy tylny most. Co do reszty twojego postu to wiadomo , że mechanikom i producentom jest na rękę.
#18
OFFLINE
Napisany 15 listopada 2010 - 10:21
Zdziwię cię , ale kolega pisze prawdę. Tylko dolewka tak w instrukcji jest , a wymiana w automacie. Tak samo jest z tylnim mostem. Też się tylko uzupełnia , a wymienia przy naprawie lub wymianie na nowy tylny most. Co do reszty twojego postu to wiadomo , że mechanikom i producentom jest na rękę.
Zgadzam sie ze w instrukcji jest tak napisane.Ale logiczne ze trzeba wymieniac i tyle.
Ciekawy jest przyklad tez z BMW gdzie producent nie przewiduje wymiany oleju w automatycznej skrzyni biegów, efektem jest ze skrzynia wytrzymuje max 200 tys km na zuzytym oleju (stad obiegowa opinia że automaty w BMW to syf),a serwis firmowy ZF (producent wiekszosci automatów do motoryzacji) zaleca co 60 tys. wymiane oleju i robi to we własnych sewisach. -->
http://www.zf.com/co...e/homepage.html
#19
OFFLINE
Napisany 02 grudnia 2010 - 14:07
olej
1.mobile ATF 320
2.shell donax tx
uszczelki i filtr oleju
1.http://midparts.com....miski-Opel/2018
2.http://www.opel-shop...roducts_id=1221
http://www.opel-shop...roducts_id=2184
ewentualnie proszę o inne lepsze propozycje
#20
OFFLINE
Napisany 02 grudnia 2010 - 15:58
poczytałem i zamierzam wymienić olej w skrzyni i proszę o porady co wybrać:
olej
1.mobile ATF 320
2.shell donax tx
uszczelki i filtr oleju
1.http://midparts.com....miski-Opel/2018
2.http://www.opel-shop...roducts_id=1221
http://www.opel-shop...roducts_id=2184
ewentualnie proszę o inne lepsze propozycje
myślałem że po przeczytaniu watków na forum dla wszystkich jest jasne, żę DO SKRZYN BIEGOW STOSUJEMY TYLKO I WYŁĄCZNIE ORYGINALNY OLEJ GM
--> http://allegro.pl/or...1340268654.html
do mostów jest inny
--> http://allegro.pl/or...1318533196.html
i nie warto kombinować z innymi olejami bo oryginalny w ASO jest smiesznie tani, chcoiaz zawsze znaja sie tacy co wleją cos innego bo jakiś Pan Kazik mechanik "powiedział że ten bedzie dobry"..