

Zmiana oleju z mineralnego na półsyntetyk
#1
OFFLINE
Napisany 07 sierpnia 2010 - 12:18
#2
OFFLINE
Napisany 07 sierpnia 2010 - 12:26
#3
OFFLINE
Napisany 07 sierpnia 2010 - 17:31
#4
OFFLINE
Napisany 07 sierpnia 2010 - 17:43
półsyntetyk (10w-40) chyba jednak trochę czyści a mineralny nie. Zawsze tak mi się wydawało
mineralny na pewno jest bardziej gęsty i w zimę może być troszkę cięższy rozruch silnika a co do właściwości to nie wiem za bardzo w czym robi taką różnicę.
#5
OFFLINE
Napisany 07 sierpnia 2010 - 18:05
w czym robi taką różnicę.
przede wszystkim jest odporniejszy na wysokie temperatury , trudniej zerwać film olejowy w wypadku przegrzania silnika i oczywiście ułatwia rozruch zimą , szybciej dociera do wszystkich miejsc , wolniej się starzeje
Urbino 18
Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz.
#6
OFFLINE
Napisany 08 sierpnia 2010 - 07:49
#7
OFFLINE
Napisany 08 sierpnia 2010 - 10:17
#8
OFFLINE
Napisany 08 sierpnia 2010 - 15:10
#9
OFFLINE
Napisany 08 sierpnia 2010 - 19:18
Oleje zimowe: 0W, 5W, 10W, 15W, 20W, 25W
Najniższą lepkość ma olej SAE 0W a najwyższą SAE 25W. Oleje posiadające w oznaczeniu literkę "W" (Winter - zima) znajdującą się przy cyfrze, są olejami zimowymi o niskiej temperaturze krzepnięcia przeznaczonymi do eksploatowania w okresie zimowym.
Oleje letnie: 20, 30, 40, 50, 60
Najniższą lepkość ma olej SAE 20 a najwyższą SAE 60. Oleje letnie w oznaczaniu nie posaidajš literki "W". W praktyce wszystkie obecnie produkowane oleje są wielosezonowe i ich oznaczenia składa się z dwóch członów np. 15W/40. Wówczas mówimy, że w niskich temperaturach olej zachowuje się jak SAE 15W, natomiast po rozgrzaniu silnika jak SAE 40. Oleje o pierwszym członie w oznaczeniu niższym niż 15W a więc 10W, 5W, 0W, przeznaczone są przede wszystkim dla warunków ostrej zimy, gdyż gwarantują łatwiejszy rozruch silnika (są rzadsze w niskich temperaturach) oraz szybszy dopływ oleju do wszystkich punktów smarowniczych.
a tu kilka opcji i zwróćcie uwagę tu chodzi o temperaturę płynięcia w niskich temp..i tak niektóre 10W maja zaledwie kilka stopni większą tem płynięcia niż 15W
Nazwa oleju i klasa lepkości Klasa jakości Wskaźnik
lepkości Temperatura
płynięcia Liczba zasadowa
TBN
Agip
Agip Sint 2000 10W40 - półsyntetyk API - SJ/CF EC 170 -36 st.C 8,6mg KOH/g
Agip Extra HTS 5W40 - syntetyk API - SJ/CF 210 -43 st.C 8,3mg KOH/g
Agip F.1 Super Motoroil 15W40 - mineralny API - SJ/CD 153 -24 st.C 10mg KOH/g
Agip Super Diesel Multigrade 15W40 - mineralny API - CF-4/SG 142 -30 st.C 11mg KOH/g
Agip Sint Turbodiesel 10W40 - półsyntetyk API - CF/SG 169 -36 st.C 10mg KOH/g
Aquila
Aquila Extra Synthetic - syntetyk API - SJ/CF 180 -40 st.C 9mg KOH/g
Aquila Super Semisynthetic 10W40 - półsyntetyk API - SG/CD 140 -30 st.C 9mg KOH/g
Aquila Classic 15W40 - mineralny API - SG/CD 130 -25 st.C 9mg KOH/g
Aquila for Gas 10W40 - półsyntetyk (silniki zasilane LPG) API - SG 150 -30 st.C 7mg KOH/g
Aquila Diesel Turbo-Max 15W40 - mineralny API - CE/CF-4/SG 130 -24 st.C 10,5mg KOH/g
Aquila Diesel Turbo 15W40 - mineralny API - CE/CF-4/SG 130 -24 st.C 10mg KOH/g
Aquila Diesel 15W40 - mineralny API - CD/SF 130 -24 st.C 12mg KOH/g
BP
BP Visco 5000 5W40 - syntetyk API - SL/SH/CF EC 177 -57 st.C 10,3mg KOH/g
BP Visco 5000 5W40 - syntetyk API - SL/SH/CF EC 162 -39 st.C 8mg KOH/g
BP Visco 3000 10W40 - półsyntetyk API - SL/CF 154 -33 st.C b.d.
BP Visco 2000 15W40 - mineralny API - SL/CF 136 -30 st.C b.d.
BP Motor Oil 15W40 - mineralny API - SF/CD 133 -30 st.C b.d.
Castrol
Castrol SLX 0W30 - syntetyk API - SL/CF 184 -66 st.C 8,7mg KOH/g
Castrol RS 0W40 - syntetyk API - SJ/CF 185 -54 st.C b.d.
Castrol RS 10W60 - syntetyk API - SL/CF 175 -57 st.C 10,1mg KOH/g
Castrol TWS Motorsport 10W60 - syntetyk API - SJ/CF 181 -42 st.C 8,1mg KOH/g
Castrol GTX Magnatec 5W40 - syntetyk API - SL/CF 164 -48 st.C 7,7mg KOH/g
Castrol TXT Softec Plus 5W40 - syntetyk API - SJ/CF 169 -42 st.C 8,5mg KOH/g
Castrol GTX5 Lightec 10W40 - półsyntetyk API - SJ/CF 154 -39 st.C 9,4mg KOH/g
Castrol GTX3 Protec 15W40 - mineralny API - SJ/CF 144 -27 st.C 9,2mg KOH/g
Castrol GTX 15W40 - mineralny API - SG/CD 140 -33 st.C 9,4mg KOH/g
Elf
Elf Synthese 0W40 - syntetyk API - SJ/CF 184 -51 st.C 8,7mg KOH/g
Elf Synthese 5W40 - syntetyk API - SJ/CF 171 -48 st.C 12mg KOH/g
Elf Synthese 5W50 - syntetyk API - SG/CD 185 -48 st.C 12mg KOH/g
Elf Excellium LDX 5W40 - syntetyk API - SL/CF 170 -42 st.C 10,4mg KOH/g
Elf Competition STI 10W40 - półsyntetyk API - SJ/CF 154 -33 st.C 9mg KOH/g
Elf Sporti SRI 15W40 - mineralny API - SJ 135 -27 st.C 9mg KOH/g
Elf Turbo Diesel 15W40 - mineralny API - CF 140 -30 st.C 11mg KOH/g
Lotos
Lotos Syntetic 5W40 - syntetyk API - SJ/CF EC 165 -53 st.C 11,5mg KOH/g
Lotos Dynamic 0W40 - syntetyk API - SJ/CF 170 -45 st.C b.d.
Lotos Traffic Thermal Control 5W-40 - syntetyk API - SL/CF EC 170 -53 st.C 10mg KOH/g
Lotos Semisyntetic 10W40 - półsyntetyk API - SG/CD 150 -44 st.C 9,9mg KOH/g
Lotos 15W40 - mineralny API - SG/CD 135 -33 st.C 8,5mg KOH/g
Lotos Diesel 15W40 API - CE/SF 140 -32 st.C 10,5mg KOH/g
Lotos City 15W40 - mineralny API - SF/CC 135 -30 st.C 5,7mg KOH/g
Lotos City Diesel 20W50 - mineralny API - CC 134 -30 st.C 8,5mg KOH/g
Mobil
Mobil 1 Rally Formula 5W50 - syntetyk API - SJ/CF EC 184 -54 st.C 12mg KOH/g
Mobil 1 0W40 - syntetyk API - SL/CF EC II 196 -55 st.C 9mg KOH/g
Mobil 1 Turbo Diesel 0W40 - syntetyk API - CF/SJ EC 196 -55 st.C 9mg KOH/g
Mobil Super SuperSyn 5W50 - syntetyk API - SL/CF 184 -54 st.C b.d
Mobil Super S 10W40 - półsyntetyk API - SJ/CF 155 -36 st.C 10mg KOH/g
Mobil Super 15W40 - mineralny API - SJ/CF 137; 127 -27 st.C; -26 st.C 10mg KOH/g
Neste
Neste City Pro 5W40 - syntetyk API - SJ/CF 158 -48 st.C 8,30mg KOH/g
Neste Turbo 10W30 - półsyntetyk API - CF/SF 145 -39 st.C 10,70mg KOH/g
Neste Turbo 15W40 - mineralny API - CF/SF 143 -33 st.C 10,10mg KOH/g
Neste City Standard 10W40 - półsyntetyk API - SH/CF 155 -42 st.C 7,80mg KOH/g
Neste Super 10W40 - mineralny API - SH/CF 145 -36 st.C 8,00mg KOH/g
Orlen
Orlen Platinum Synthetic 5W-40 - syntetyk API - SL/CF 175 -46 st.C 12,2mg KOH/g
Orlen Platinum Synthetic 0W-30 - syntetyk API - SL/CF 173 -51 st.C 11,2mg KOH/g
Orlen Platinum MaxEnergy 5W-30 - syntetyk API - SL/CF 160 -39 st.C 10,3mg KOH/g
Orlen Platinum MaxPower 5W-50 - syntetyk API - SL/CF 172 -36 st.C 9,6mg KOH/g
Orlen Platinum Rally Sport 10W-60 - półsyntetyk API - SL/CF 170 -49 st.C 10mg KOH/g
Shell
Shell Helix Ultra 5W40 - syntetyk API - SL/CF EC 187 -42 st.C 12,7mg KOH/g
Shell Helix Ultra Racing 10W60 - syntetyk API - SJ/CF EC 183 -45 st.C b.d
Shell Helix Plus 10W40 - półsyntetyk API - SJ/CF EC 160 -36 st.C 10,4mg KOH/g
Shell Helix Super 15W40 - mineralny API - SH/CD 135 -27 st.C 10,6mg KOH/g
Shell Rimula Ultra 10W40 - syntetyk API - CD/CF 164 -45 st.C 17mg KOH/g
Statoil
Statoil Lazerway 0W30 - syntetyk API - SL 167 -54 st.C b.d.
Statoil Lazerway 5W40 - syntetyk API - SL/CF 165 -51 st.C 12mg KOH/g
Statoil Superway X 10W40 - półsyntetyk API - SJ/CF 157 -36 st.C 8,1mg KOH/g
Statoil Racingway HP 25W50 - syntetyk API - SG/CD 132 -39 st.C 11,8mg KOH/g
Statoil Selfway 15W40 - mineralny API - SG/CC 147 -36 st.C 9,8mg KOH/g
Statoil Powerway 15W40 - mineralny API - CF-4/CE/SG 140 -33 st.C 9,8mg KOH/g
Total
Total Quartz 9000 0W40 - syntetyk API - SJ/SH/CF EC II 176 -42 st.C 11,5mg KOH/g
Total Quartz 9000 5W40 - syntetyk API - SJ/CF 172 -53 st.C 11mg KOH/g
Total Quartz Future 9000 5W30 - syntetyk API - SL/CF 171 -41 st.C b.d.
Total Quartz 7000 10W40 - półsyntetyk API - SJ/CF 150 -41 st.C 10,5mg KOH/g
Total Quartz Diesel 7000 10W40 - półsyntetyk API - CF 150 -44 st.C 10,7mg KOH/g
Total Quartz 5000 15W40 - mineralny API - SJ/CF 135 -33 st.C 10mg KOH/g
Total Quartz Diesel 5000 15W40 - mineralny API - CF 140 -37 st.C 10,7mg KOH/g
Quaker State
Quaker State 5W-40 - syntetyk API - SL/CF 163 -39 st.C b.d.
Valvoline
Valvoline SynPower 0W-40 - syntetyk API - SJ/CF EC II 183 -54 st.C 10,5mg KOH/g
Valvoline SynPower 5W-40 - syntetyk API - SL/CF 169 -45 st.C 10,3mg KOH/g
Valvoline SynPower XL 0W-30 - półsyntetyk API - SJ/CF 160 -42 st.C 10,2mg KOH/g
Valvoline Racing 10W-60 - półsyntetyk API - SJ 183 -39 st.C 11,8mg KOH/g
PETRO - CANADA
DURON E SYNTHETIC 10W-40 CJ-4/SM 160 -48 st. C 10,3mg KOH/g
DURON SYNTHETIC 5W-40 CI-4 PLUS/SL 173 -48 st. C 10,3mg KOH/g
DURON XL 10W-40 CI-4 PLUS/SL 156 -48 st. C 10,3mg KOH/g
DURON 15W-40 CI-4 PLUS/SL 145 -39 st.C 9,1mg KOH/g
SUPREME 5W-30 SM/CF 160 -36 st.C 7mg KOH/g
SYNTHETIC 5W-40 SL/CF 159 -54 st.C 9,3mg KOH/g
#10
OFFLINE
Napisany 08 sierpnia 2010 - 21:07

Zresztą już tyle razy temat olejów był wałkowany, że dziwię się iż jeszcze ktoś jest na tyle leniwy, że nie chciało się poszukać na forum.....
#11
OFFLINE
Napisany 08 sierpnia 2010 - 22:04
dla mnie mineralny a półsyntetyk to to samo..różnicę robi dopiero syntetyk..
Ty chyba zartujesz ???????
#12
OFFLINE
Napisany 09 sierpnia 2010 - 17:17
nie nie żartuje półsyntetyk to jedno g*wno co minerał dobry olej to syntetyk a i tak są podróbki..jeden z dystrybutorów pewnych olei powiedział zjadacie kiełbasy mięso z marketów stare a w nich nie wiadomo co jest ..a w oleju jest wszystko i się zaśmiał i nazywa się najlepszy olej silnikowy i resztę rzeczy marketingowych co są na etykiecie..Ty chyba zartujesz ???????
#13
OFFLINE
Napisany 09 sierpnia 2010 - 20:09
Jednak zgadzam sie ze ten cały syf który jest reklamowany w tv, nie ma nic wspolnego z porzadnymi olejami. Ktos kiedys napiasał, że dobry olej nie musi byc reklamowany razem z podpaskami i papierem toaletowym, i mial duzo racji...
#14
OFFLINE
Napisany 09 sierpnia 2010 - 21:03
#15
OFFLINE
Napisany 09 sierpnia 2010 - 21:29
#16
OFFLINE
Napisany 09 sierpnia 2010 - 22:12
#17
OFFLINE
Napisany 10 sierpnia 2010 - 08:40
#18
OFFLINE
Napisany 10 sierpnia 2010 - 13:13
#19
OFFLINE
Napisany 10 sierpnia 2010 - 14:11
#20
OFFLINE
Napisany 10 sierpnia 2010 - 19:36
To w takim razie jeśli mam zalany silnik olejem GM 15W40, a okazało się że lepiej dla niego akurat będzie 10W40 a nawet 5W40 to bez obaw ten olej mogę zmienić czy też nie? Bo już nie ogarniam jak lepiej.
wszystko zależy od stanu silnika jeśli masz mineral i przejdziesz w górę (półsyntetyk lub syntetyk) możesz najzwyczajniej wymyć nagar który w zużytych silnikach pełni rolę swoistego uszczelnienia silnika;)
jeśli na przykład masz mineral i nic ci nie bierze oleju to po wymianie na półsyntetyk nie powinno się nic stać aczkolwiek móże ci zacząć brać olej.. jeśli bierze trochę oleju to może zacząć brać więcej(albo dużo więcej)