Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

oznaki zniszczonego paska rozrzadu


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
12 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   dan

dan
  • 22 postów
  • Dołączył: 22-03-2007
  • Skąd: swidnik

Napisany 11 kwietnia 2007 - 10:50

czesc wszystkim dzis wymienilem czujnik walka rozrzadu przy okazji moglem zobaczyc swoj pasek rozrzadu.Czytalem ze trzeba zwrocic uwage na napise umioeszczone na nim i na slady pekniec ale u mnie napisy sa ok i peknienc tez nie widac samochopd ma 144 tys mil ja na nim zrobilem 20 tys mil jak kupilem niby byl wymieniany ale nigdy nic nie wiadomo moze ktos pomoze powiedziec jak to mozna zobaczyc dzieki z gory za odpowiedzi



#2 OFFLINE   lendio

lendio
  • 3 116 postów
  • Dołączył: 02-07-2006
  • Skąd: PODKARPACIE
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 11 kwietnia 2007 - 11:12

Nigdy nie ma pewnosci co do paska.
Moze wygladac na nowke a strzeli. Na pasku robi sie te 60tys km i pozniej wymiana bez wzgledu na to jak wyglada.
Jak nie jestes pewny na 100% ile masz przejechane na tym pasku to lepiej wymien na nowy :!: Zaplacisz te 400-500zł a jak strzeli pasek to bedzie cie to kostowac 4 razy tyle. Przy okazji dodatkowo moga ci tez wymienic pasek klinowy :!:

Ja zawsze musowo robie rozrzad i zmieniam olej po zakupie nowego auta bez wzgledu na zapewnienia sprzedajacego.

#3 OFFLINE   jacekdal

jacekdal
  • 446 postów
  • Dołączył: 21-11-2006
  • Skąd: brac kase ;-)
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 11 kwietnia 2007 - 11:36

Swiete slowa. To so pisze lendio, wydrap na scianie w sypialni nad łóżkiem. :drink: :lol:

#4 OFFLINE   Piterek

Piterek

    ASB killer

  • 3 826 postów
  • Dołączył: 10-05-2006
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 11 kwietnia 2007 - 11:41

dan, nawet się nie zastanawiaj przy 144kkm wymieniaj, nigdy nie wiadomo czy kiedykolwiek był ruszany


"Krytykować może każdy głupiec i wielu z nich to robi"
Winston Churchill


#5 OFFLINE   Waldemarz

Waldemarz

    DZIADZIA

  • 2 660 postów
  • Dołączył: 22-05-2006
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 11 kwietnia 2007 - 13:17

Twój pasek może wyglądać jak nówka, nie ma to znaczenia. Rozrząd wymienia się względem przebiegu i koniec. W rozrządzie nie tylko ważny jest sam pasek ale też i kółka napinaczy oraz nie wspomne już o pompie wodnej. :mrgreen:

#6 OFFLINE   cath

cath
  • 643 postów
  • Dołączył: 25-06-2006
  • Skąd: Krotoszyn

Napisany 11 kwietnia 2007 - 18:27

zmieniałem i obserowałem pasek na rozrządzie w kilku 2.0 16V, można mniejwięcej określić przebieg, podzielił bo to tak: nowy- czyli igła; średnio zużyty napisy dobrze widoczne-można jeździć, oraz zużyty- do wymiany. Doświadczenie zebrane na paskach Gates Power Grip-GM
Osobiście nie polecam takich eksperymentów.

Po zakupie mojej obecnej omki, zaraz sprawdzałem pasek i rolki, jak się okazało, wyglądało na to, że pasek ma faktycznie ok 20tyś km przebiegu jak pisało na naklejce w komorze silnika.
Ale mimo to, wolałem wydać 350zł na kompletny rozrząd, robotę wykonałem sam :mrgreen:
Jeśli ktoś musi oszczędzić na komplecie, to polecam sprawdzić i profilaktyczne wymienić rolkę która jest z prawej strony rozrządu, czyli ta która ma największe obciążenie. (wał ciągnie pasek z wałków opierając się na tej rolce)
Z doświadczenia wiem, że już po ok 25-30tyś km ta rolka huczy.
Znam osobiście dwa takie przypadki-moja stara omega, oraz omega mojego brata.
Reszta, czyli napinacz oraz druga rolka+ pompa wody nie wykazywały "ułomności".
Osobiście, uważam, że można również przy przebiegu rozrządu ok 40tyś km wywalić pasek, i przy tym tą obciążoną rolkę, wstawić je nowe, i przejździć na tym rozrządzie jeszcze do ok 65-70 tyś km. Newralgiczny element-pasek spokojnie zrobi te 35tyś km nowa rolka też. Pozostałe elementy, myśle, że dadzą radę przejechać jednorazowo 70tyśkm
Po tym przebiegu wymiana całości. Metoda opłacalna gdy ktoś naprawdę dużo jeździ, i ma te elementy na firomwe a nie jakaś włoszczyzna czy china (przedewszystkim pompa wody)

#7 OFFLINE   maraboot

maraboot
  • 650 postów
  • Dołączył: 09-07-2006
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 11 kwietnia 2007 - 19:08

zmieniałem i obserowałem pasek na rozrządzie w kilku 2.0 16V, można mniejwięcej określić przebieg, podzielił bo to tak: nowy- czyli igła; średnio zużyty napisy dobrze widoczne-można jeździć, oraz zużyty- do wymiany. Doświadczenie zebrane na paskach Gates Power Grip-GM
Osobiście nie polecam takich eksperymentów.

Po zakupie mojej obecnej omki, zaraz sprawdzałem pasek i rolki, jak się okazało, wyglądało na to, że pasek ma faktycznie ok 20tyś km przebiegu jak pisało na naklejce w komorze silnika.
Ale mimo to, wolałem wydać 350zł na kompletny rozrząd, robotę wykonałem sam :mrgreen:
Jeśli ktoś musi oszczędzić na komplecie, to polecam sprawdzić i profilaktyczne wymienić rolkę która jest z prawej strony rozrządu, czyli ta która ma największe obciążenie. (wał ciągnie pasek z wałków opierając się na tej rolce)
Z doświadczenia wiem, że już po ok 25-30tyś km ta rolka huczy.
Znam osobiście dwa takie przypadki-moja stara omega, oraz omega mojego brata.
Reszta, czyli napinacz oraz druga rolka+ pompa wody nie wykazywały "ułomności".
Osobiście, uważam, że można również przy przebiegu rozrządu ok 40tyś km wywalić pasek, i przy tym tą obciążoną rolkę, wstawić je nowe, i przejździć na tym rozrządzie jeszcze do ok 65-70 tyś km. Newralgiczny element-pasek spokojnie zrobi te 35tyś km nowa rolka też. Pozostałe elementy, myśle, że dadzą radę przejechać jednorazowo 70tyśkm
Po tym przebiegu wymiana całości. Metoda opłacalna gdy ktoś naprawdę dużo jeździ, i ma te elementy na firomwe a nie jakaś włoszczyzna czy china (przedewszystkim pompa wody)

Jeżeli rolki napinaczy i pompa wody są sprawne, to pasek sam z siebie się nie zerwie po 60 kkm. Był taki okres w historii Opla, kiedy zalecali wymianę rozrządu co 120kkm w autach po 2000r. Wycofali się z tego pewnie dla świętego spokoju. Ja ostatnio wymieniłem przepisowo po 60kkm i okazało się, że jedna roleczka lekko szumi i bardzo lekko się obraca(lekko rozszczelniona, kandydatka do zablokowania za jakiś czas), pozostałe zachowywały się jak nowe, pasek lekko tylko zakurzony, jak nowy, GM. Dodam, że w v6 pompa nie jest napędzana rozrządem, to duży plus dla trwałości paska.
Tak więc jeżeli tylko można sprawdzić stan poszczególnych elementów, a z kasą krucho, to bez większego ryzyka da się zaoszczędzić na wymianie całości.

#8 OFFLINE   jacekczewa

jacekczewa

    jacekczewa

  • 2 630 postów
  • Dołączył: 26-09-2006
  • Skąd: Czestochowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 11 kwietnia 2007 - 20:22

W nubirach były montowane silnika oplowskie ecotecki 1,8 i 2,0 ii tam wymiana rozrzadu zalecana była po 120 tys, niestety wymyslił to jakis idiota i auta z przebiegem 90 - 100 tys. miały porozwalane głowice , przez co koszty napraw tych samochodów na gwarancji były wieksze oczywiscie niz wymienic rozrząd.Tak to wymyslił jakis koreanczyk ( a moze niemiaszki tak wymyslili sprzedając silnik koreańcom- chcieli ich wykończyc?)
Pozniej skorygowano przebieg obsługowy rozrządu do 70 tys km.

#9 OFFLINE   zwloki

zwloki

    omega

  • 680 postów
  • Dołączył: 02-11-2006
  • Skąd: olsztyn, cork
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 12 kwietnia 2007 - 01:58

zamierzam sam zmienic rozrzad, czy ktosuzywal moze takiego wynalazku?

http://www.allegro.p..._16v_kosmo.html

#10 OFFLINE   cath

cath
  • 643 postów
  • Dołączył: 25-06-2006
  • Skąd: Krotoszyn

Napisany 12 kwietnia 2007 - 09:06

zamierzam sam zmienic rozrzad, czy ktosuzywal moze takiego wynalazku?

http://www.allegro.p..._16v_kosmo.html


ja używałem, przydatny gadżet, za pierwszym razem, nie miałem tego cuda, i trochę ciężko było złapać cechy. Koła mi się rozjeżdzały. Z tą blokadą nie ma problemu, jest dużo łatwiej.

#11 OFFLINE   Grande

Grande
  • 81 postów
  • Dołączył: 09-10-2006
  • Skąd: Wawa/Uć

Napisany 12 kwietnia 2007 - 09:55

Witam,

Ja bez tego wynalazku wymieniłem bebechy razem z paskiem (X20SE). Z ustawieniem kół jest mały problem (3 pary rąk się przydały) - trochę partyzanckim sposobem - naciągnięte wałkiem korbowym. Jak by co to chętnie odp na pytania.

Pozdr
Grande
"... a jak umrę to pochowajcie mnie na brzuchu, żeby mnie mogli wszyscy pocałować w d..."
Zdjęcia mojej byłej... Kluski

#12 OFFLINE   zwloki

zwloki

    omega

  • 680 postów
  • Dołączył: 02-11-2006
  • Skąd: olsztyn, cork
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 14 kwietnia 2007 - 00:40

noto kupuje koszt minimalny, a bede zmienial sam... :) a i jeszcze jedno skad berzecie paski i rolki i pompy wody i jakie koszty oryginalow, najchetniej kupilbym przez internet...

#13 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 14 kwietnia 2007 - 17:28

www.fastcar24.pl (dzwon lub pisz na gg)- spoko sklep , mozna targowac. Ja mam dostawe ekspresowa bez kosztow bo wlasciciel jest z Rzeszowa.
Za rozrzad zaplacilem (kpl.) cos kolo 320 - 340 ( nie pamietam bo brale jeszcze amory do astry II kable i swiece do koreanca itd.) Ja zawsze zakladam pasek Conti - tech i tak bylo tym razem, reszta to bylo ruvilve czy cos w tym stylu.
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]