Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

klepiąca panewka...


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
8 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   konrado

konrado
  • 12 postów
  • Dołączył: 15-02-2009
  • Skąd: ŁDZ

Napisany 28 lipca 2010 - 11:48

witam,
mam problem, a właściwie "rozkminę".. jakiś czas temu obróciła mi się panewka na wale korbowym, trzeci cylinder.. kupiłem panewkę std czyli nominał i oczywiście wymieniłem ją od spodu :D.. po wymianie silnik klepie dalej, wiem, że to ta sama panewka.. i tu się rodzi moje pytanie, czy jakbym przeszlifował delikatnie papierem ściernym 2500 wałek i założył panewkę ponadwymiarową czyli 0,25 czy przestałaby klepać?? może ktoś to już przerabiał?? przy poprzedniej wymianie widziałem że wałek ma delikatne "rowy".. czy może lepiej szukać silnika?? zapomniałbym dodać x20xev..
z góry dzięki za pomoc

#2 OFFLINE   Phantom

Phantom

    łututututut

  • 1 152 postów
  • Dołączył: 21-10-2008
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 28 lipca 2010 - 12:53

aleś narobil.... jak sie obrocila panewka to szlif wału tylko i wylacznie

#3 OFFLINE   explosiv9

explosiv9

    nożownik pomorski

  • 1 643 postów
  • Dołączył: 27-10-2007
  • Skąd: Tczew

Napisany 30 lipca 2010 - 11:01

witam,
mam problem, a właściwie "rozkminę".. jakiś czas temu obróciła mi się panewka na wale korbowym, trzeci cylinder.. kupiłem panewkę std czyli nominał i oczywiście wymieniłem ją od spodu .. po wymianie silnik klepie dalej, wiem, że to ta sama panewka.. i tu się rodzi moje pytanie, czy jakbym przeszlifował delikatnie papierem ściernym 2500 wałek i założył panewkę ponadwymiarową czyli 0,25 czy przestałaby klepać może ktoś to już przerabiał przy poprzedniej wymianie widziałem że wałek ma delikatne "rowy".. czy może lepiej szukać silnika zapomniałbym dodać x20xev..
z góry dzięki za pomoc


Czy ja dobrze rozumiem,że wymieniłes tylko jedną panewkę (tą od dołu)????

#4 OFFLINE   baron_kr

baron_kr
  • 976 postów
  • Dołączył: 12-07-2007
  • Skąd: NowaSól/Oborniki
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 30 lipca 2010 - 12:06

aleś narobil.... jak sie obrocila panewka to szlif wału tylko i wylacznie

albo nowy wał papierem to mozna sobie z Żuku szlifowac :)

#5 OFFLINE   Lincoln

Lincoln
  • 56 postów
  • Dołączył: 08-03-2009
  • Skąd: Starogard GD

Napisany 30 lipca 2010 - 21:23

Niestety w układzie korbowo tłokowym musi być wszsytko idealnie prezycyjnie spasowane, zarówno jesli idzie o krągłośc wału, korby, jak wymiar, ręcznie nic nie dopasujesz niestety, szlif i panewki nadwymiarowe, lub druga jednostka (na szczescie nie sa obecnie takie drogie)

#6 OFFLINE   ed25

ed25
  • 17 postów
  • Dołączył: 04-04-2009
  • Skąd: Radom

Napisany 30 lipca 2010 - 22:49

Jeżeli obróciło ci panewkę w korbowodzie, to szlif wału przymusowy ale również korbowód musisz dać do szlifierza coby Ci "obniżył stopkę" i rozwiercił do odpowiedniego wymiaru (możesz też kupić używany korbowód), więc głowica też do zdjęcia. Oczywiście wszystko to jeśli chcesz mieć sprawny silnik. To co zrobiłeś to po prostu zmarnowany kawał roboty.
Pozdrawiam

#7 OFFLINE   konrado

konrado
  • 12 postów
  • Dołączył: 15-02-2009
  • Skąd: ŁDZ

Napisany 31 lipca 2010 - 11:12

co do pytań i odpowiedzi:
- tak wymieniłem tylko tę na 3 tłoku, ponieważ reszta nie miała żadnego luzu
- generalnie nie mam zamiaru wyjmować wału gdyż wiąże się to z dodatkowymi kosztami, typu plan głowicy, uszczelka gł, kol ss, kol wd, uszczelniacze zaworowe, jak się zdejmie to może się okazać że pierścionki też wypadałoby wymienić, jak dla mnie mija się to z celem
- dodatkowo dodam że tej "wymienionej panewce" zrobiłem już 30 tkm i poza irytującym mnie dźwiękiem nic się z autem nie dzieje
- panewkę wymieniłem ponieważ złamał się zamek i się obróciła, ta co jest teraz trzyma się na swoim miejscu, ale z racji tego że przyszlifował się delikatnie wał, zrobiła się większa uszczelka olejowa, przez co jak schodzi z obrotów " terkocze ".
- a dodatkowo uważam że moja praca z wymianą tego nie poszła na marne , ponieważ jakbym jeździł z obróconą panewką to szybko by umarł , natomiast niedługo czeka mnie wymiana sprzęgła więc chyba pokuszę się i wymienię całą jednostkę..

ale miło było poczytać Wasze spotrzerzenia i uwagi..

dzięki i pozdrawiam

#8 OFFLINE   Phantom

Phantom

    łututututut

  • 1 152 postów
  • Dołączył: 21-10-2008
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 31 lipca 2010 - 12:25

niedlugo to zacznie ci gubic cisnienie oleju na tej panewce i wszystko w piz$u zatrzesz.

#9 OFFLINE   Exec

Exec

    Pierwszy Drifter OKP

  • 1 568 postów
  • Dołączył: 18-06-2006
  • Skąd: Radom
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 01 sierpnia 2010 - 00:19

ponieważ jakbym jeździł z obróconą panewką to szybko
by umarł

hehehe, wypadaloby raczej powiedziec, ze umarl juz w momencie jej obrocenia :)

no coz, jesli nie chcesz kasy w remont ladowac, to jezdzij do upadlego na tym co jest ze swiadomoscia, ze ktoregos dnia silnik jednak stanie, a w najlepszym wypadku zdazy Cie ostrzec mrugajac coraz czesciej kontrolka oleju na desce...
wtedy przyjdzie problem znany na tym forum - remontowac, czy kupic drugi silnik - wiekszosc glosow zawsze mowi - drugi silnik. Trzeba sobie przekalkulowac ile wyniesie remont, ile ma sie zamiar jeszcze tym pojezdzic i wliczyc fakt, ze po remoncie wiemy, czym jezdzimy, czyli powinno teraz sporo wytrzymac.
Kupujac drugi motor trzeba sie z kolei liczyc z tym, ze kompletnie nie wiadomo w jakim jest stanie, koszty transportu, przekladki no i gratow typu rozrzad, ktory by do takiego silnika wypadalo od razu wrzucic nowy...