Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

który silnik diesla jest lepszy ??


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
37 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   bubu1514

bubu1514
  • 7 postów
  • Dołączył: 15-07-2009
  • Skąd: prabuty

Napisany 27 lipca 2010 - 18:58

witam mobile mam szybkie pytanie
który silnik diesla jest lepszy 2.5td czy 2,5tds pod względem bezawaryjności i żywotności wraz z manualna skrzynia biegów
przeszperałem forum i żadnej jasnej odpowiedzi nie znalazłem wiec liczę na wasza pomoc
pozdro

#2 OFFLINE   arczon82

arczon82
  • 1 193 postów
  • Dołączył: 12-11-2009
  • Skąd: Iłowo-Osada

Napisany 27 lipca 2010 - 19:07

to zależy w jakim aucie bo tds to był w BMW
Omega ma 2.5 td 130KM
Bmw ma 2.5 tds 143KM ma też td ale nie wiem ile ma KM
Podobno te w omegach lepiej się sprawują bo mają inne głowice i moc zaniżoną

#3 OFFLINE   vis1966

vis1966

    Roman

  • 1 376 postów
  • Dołączył: 19-02-2008
  • Skąd: Rugby UK
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 X32SE

Napisany 27 lipca 2010 - 19:11

Dokladnie tak TD jest w omedze a TDS w BMW .A tak dokladniej w omedze jest TD i DTI.Ja mam TD i nie narzekam mam na kulane juz ponad 300tys\km i smiga az milo.Jesli trafisz na nie zajechany jest nie do zdarcia.

#4 OFFLINE   arczon82

arczon82
  • 1 193 postów
  • Dołączył: 12-11-2009
  • Skąd: Iłowo-Osada

Napisany 27 lipca 2010 - 19:20

Dokladnie tak TD jest w omedze a TDS w BMW .A tak dokladniej w omedze jest TD i DTI.Ja mam TD i nie narzekam mam na kulane juz ponad 300tys\km i smiga az milo.Jesli trafisz na nie zajechany jest nie do zdarcia.


może i jest nie do zdarcia ale trzeba o niego dbać ja mam pompę do roboty bynajmniej tak mi się wydaję bo sprawdzałem ją sposobami podanymi przez forumowiczów. Na pewno potrafi cieszyć jazdą i jest komfortowy a już nie wspomnę o dźwięku r6:jump:

#5 OFFLINE   vis1966

vis1966

    Roman

  • 1 376 postów
  • Dołączył: 19-02-2008
  • Skąd: Rugby UK
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 X32SE

Napisany 27 lipca 2010 - 19:26

może i jest nie do zdarcia ale trzeba o niego dbać ja mam pompę do roboty bynajmniej tak mi się wydaję bo sprawdzałem ją sposobami podanymi przez forumowiczów. Na pewno potrafi cieszyć jazdą i jest komfortowy a już nie wspomnę o dźwięku r6:jump:


No wlasnie dbac trzeba jak o kazdy silnik ale tarfic na zadbany!Co do pompy to kazda pada wczesniej czy pozniej.Ale po za tym nie do zdarcia.

#6 OFFLINE   arczon82

arczon82
  • 1 193 postów
  • Dołączył: 12-11-2009
  • Skąd: Iłowo-Osada

Napisany 27 lipca 2010 - 19:28

ciekawy jestem jak jest z pompami w pasatach bo nie słyszałem że by im tak padały jak w naszych omciach?

#7 OFFLINE   vis1966

vis1966

    Roman

  • 1 376 postów
  • Dołączył: 19-02-2008
  • Skąd: Rugby UK
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 X32SE

Napisany 27 lipca 2010 - 19:31

No nie wiem czy w pasatach sa podobne pompy jak w omegach .Chodzi mi o nastawniki bo glownie w nich jest problem.

#8 OFFLINE   arczon82

arczon82
  • 1 193 postów
  • Dołączył: 12-11-2009
  • Skąd: Iłowo-Osada

Napisany 27 lipca 2010 - 19:37

No nie wiem czy w pasatach sa podobne pompy jak w omegach .Chodzi mi o nastawniki bo glownie w nich jest problem.


jak siada głowiczka pompy to już nie nastawnik tylko części pompy które wtłaczają paliwo

#9 OFFLINE   vis1966

vis1966

    Roman

  • 1 376 postów
  • Dołączył: 19-02-2008
  • Skąd: Rugby UK
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 X32SE

Napisany 27 lipca 2010 - 19:42

jak siada głowiczka pompy to już nie nastawnik tylko części pompy które wtłaczają paliwo


OK! Ale przy jakim przebiegu?Znajdz pasata z takim samym przebiegiem jak omega i porownaj.Co do pasatow to wiem ze tam sa inne problemy z walem silnika.

#10 OFFLINE   arczon82

arczon82
  • 1 193 postów
  • Dołączył: 12-11-2009
  • Skąd: Iłowo-Osada

Napisany 27 lipca 2010 - 19:47

szczerze to nie wiem jakie bolączki dokuczają pasatom bo nie interesowałem sie tym autem, tylko nie słyszałem że by ktoś się skarżył na pompy.Napewno pasat nie jest tak komfortowy no i nie brzmi tak pięknie zwłaszcza jak turbo ciągnie:jump:

#11 OFFLINE   vis1966

vis1966

    Roman

  • 1 376 postów
  • Dołączył: 19-02-2008
  • Skąd: Rugby UK
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 X32SE

Napisany 27 lipca 2010 - 19:56

szczerze to nie wiem jakie bolączki dokuczają pasatom bo nie interesowałem sie tym autem, tylko nie słyszałem że by ktoś się skarżył na pompy.Napewno pasat nie jest tak komfortowy no i nie brzmi tak pięknie zwłaszcza jak turbo ciągnie:jump:


Noo! przynajmiej nie chodzi jak traktor.Ale sa w pasatach 2,5 TDI i podobnie brzmia.

#12 OFFLINE   arczon82

arczon82
  • 1 193 postów
  • Dołączył: 12-11-2009
  • Skąd: Iłowo-Osada

Napisany 27 lipca 2010 - 20:00

Noo! przynajmiej nie chodzi jak traktor.Ale sa w pasatach 2,5 TDI i podobnie brzmia.


tu masz racje ale jeździłem pasatem i jak na tą cenę i klasę auta nie jest wcale komfortowy i pod tym względem przegrywa z omcią. Zresztą każde auto ma jakieś bolączki więc jak dbasz tak masz a jak ktoś nie dbał to Ty za to płacisz.

#13 OFFLINE   Martini

Martini
  • 558 postów
  • Dołączył: 03-06-2007
  • Skąd: EPNM
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 15 września 2010 - 09:07

Ale i tak lepsze jest 1.9 TDI ;P

#14 OFFLINE   driver1811

driver1811
  • 80 postów
  • Dołączył: 30-08-2010
  • Skąd: Gliwice

Napisany 15 września 2010 - 13:19

Ale i tak lepsze jest 1.9 TDI ;P


No 1.9 TDI napewno nie ma problemu z pompa ale co za komfort jechac takim passatem np 110km??w golfie to smiga ale zas nie ta klasa auta,wiec porownajmy passata V6 2.5 TDI ,silnik to chyba najwieksza porazka VW wiekszosc osob ktore miały przed takim B6 czy B5 np passata B3 1.6 D czy TD klneła by na ten V6 w niebo głosy,silnik 200tys i remoncik gdzie sam osobiscie miałem golfa 2 1.6 D ktory miał nastukane 590tys własciciel miał go 3 lata,kupił z uszkodzona linka predkosciomierza,wiec 3 lata smigał bez przebiegu a jak sam powiedział do przebiegu jest co dodac bo duzo jezdził i silnik smigał az miło,w zime zadnego problemu z odpalaniem a jesli chodzi o V6 to nie jednego juz na krawacie widziałem,poza tym słyszałem opinie uzytkowników,powiedzieli ze to auto kupuje sie tylko raz z wiadomych powodów "silnik":D a w omedze robie pompe i smigam dalej,fakt ze trzeba troche wyłozyc ale w takim passacie sam rozrzad to z robocizna dobre 1.5tys trzeba połozyc

#15 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 15 września 2010 - 19:27

powiem tak 2,5 TDI z VAGa ten 5 cylindrowy w rzędzie jest nie do zdarcia on ma 140 KM, ale już 2,5 V6 150 KM jest do d... padaja pompy i wałki rozrzadu (wycierają sie krzywki) ogolnie silnik nieudany w pozniejszych latach trochę poprawiony, co do dzwieku to sporo im brakuje do silnikow z omegi R6 130 KM i 150 KM

#16 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 15 września 2010 - 20:29

hmmm mój kuzyn miał audi A4 z silnikiem 1,9 tdi 90KM. Jeździł długo, ale pamiętam dwie wymiany pompy wtryskowej. Pamiętam, bo sam mu przelutowywałem wtyczki (inna wtyczka w VW i audi czy jakoś tak) więc pompy też padają. Poza tym pęknięta głowica (ponoć standard, ale bez wpływu na działanie silnika). Teraz kupił sobie A6 2,5 TDI 180KM. Po konsultacji z dobrym mechanikiem spośród 2,5 TDI wybrał podobno ten, który się nie psuje. Pojeździ-zobaczy.

#17 OFFLINE   MateuszOmega

MateuszOmega
  • 136 postów
  • Dołączył: 08-09-2010
  • Skąd: Kraków/Ryki/Wola Gułowska
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 18 września 2010 - 19:44

Najlepszy jest bezkompromisowo 2.3 TD:D
Prosta konstrukcja, proste naprawy, części tanie jak barszcz, zero problemów w zimie, mimo, że przebieg ponad 550tys.

#18 OFFLINE   bsje27

bsje27

    3.0dti hybryda

  • 1 015 postów
  • Dołączył: 02-01-2010
  • Skąd: Wola Zdakowska o/Mielca
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 19 września 2010 - 07:36

co do dzwieku to sporo im brakuje do silnikow z omegi R6 130 KM i 150 KM[/QUOTE]

potwierdzam :)

#19 OFFLINE   kamlot675

kamlot675
  • 6 postów
  • Dołączył: 06-12-2009
  • Skąd: Toruń

Napisany 30 września 2010 - 19:19

Jeżdżę od roku 2,5DTI (150KM) w automacie i sprawuje się świetnie.

#20 OFFLINE   driver1811

driver1811
  • 80 postów
  • Dołączył: 30-08-2010
  • Skąd: Gliwice

Napisany 30 września 2010 - 19:57

Ja mam od tygodnia 2.5 TD 130km w automacie i chyba jedynie brakuje auto pilota :) cos pieknego,a dzwiek silnika rekompensuje wszystkie wady Omegi,jedno jest pewne nastepne auto to tez bedzie Omega diesel i automat tylko młodsza oczywiscie