

urwane sruby od kolektora wydechowego
#1
OFFLINE
Napisany 09 kwietnia 2007 - 22:50
#3
OFFLINE
Napisany 10 kwietnia 2007 - 20:58
Najpierw można spróbować wykręcić ją poprzez przyspawanie do niej śruby. Kumpel tak zrobił, udało się. Nawet jak śruba nie wystaje z głowicy, to można napawać na nią "gluta", i jak już będzie do czego przyspawać śrubę.
Inny sposób, jak ten zawiedzie, to lewe wiertła + jakaś wiertarka kątowa. Lewe wiertło jak dobrze złapie, to wykręci szpilkę
ps. koniecznij splanuj przed montażem kolektor
#4
OFFLINE
#5
OFFLINE
Napisany 11 kwietnia 2007 - 18:08
W jaki sposob planuje sie kolektor wydechowy ?
planowanie polega na obróbce powierzchni przylegania kolektora do głowicy. Są do tego specjalne urządzenia które frezują/szlifują tak aby cała powierzchnia idealne przylegała.
Przy planowaniu "zbiera" się dziesiąte czy nawet setne milimetra, chyba że np kolektor będzie naprawdę mocno krzywy, wtedy i milimetry.
#6
OFFLINE
Napisany 25 kwietnia 2007 - 12:43
W mojej omesi też miałem urwane 2 szpilki kolektora (u mnie jest 1).
Jedną mi mechanicy wymienili bo wystawała, drugą nawiercali próbnowali wykręcic, ale nie dali tak rady bo schowana w głowicy. spawali ale też nie udało im się. radzili zby dado ściągniecia głowicę i dac do szlifierni tam mi to zrobią- kosz min 600zł wszystko -w oplu mówią 1000zł.
próbowałem sam rozwierci, siedziałem pół nocy (kupiłem lepsze wiertło) małą wiertarką z przełożeniem na wolnych obrotach aby nie spali wiertła (na szybkich się odrazu paliły) z dużym naciskiem - nie pomogło. Spróbowałem sam napawac półautomatem- na wierzchu nakrętkę przyspawa kilka raszy ale pękało przy odkręcaniu. Wkońcu przyjechał do mnie brat (spawacz z wykształcenia) napawał mi tą szpilkę i za 2 razem odkręcając po troszkę w lewo-w prawo (jak gwintowanie) udało się ją wykręcic. przy spawaniu schowanych szpilek spaw wtapia się trochę w aluminium, więc trzeba wykręcac tak aby powoli ukruszyc aluminium gdzie chaczy spaw. taka jest moja rada jak ktoś ma problemy z urwanymi szpilkami.
Mam nadziejęże to wam pomoże-mocny spaw pólautomatem zrobiony przez dobrego spawacza i delikatne odkręcanie- nie za durzo siły bo pęknie.
Pozdrawiam wszystkich kierowców OMEG.
#7
OFFLINE
Napisany 19 lipca 2007 - 21:34
#8
OFFLINE
Napisany 20 lipca 2007 - 06:05
próbuj powodzenia.
był Kadett TURBO 16V - jest Omega 3000 będzie bi turbo....
#9
OFFLINE
Napisany 20 lipca 2007 - 21:46
#10
OFFLINE
Napisany 20 lipca 2007 - 22:06
otoz padla mi usczelka pod kolektorem wydechowym i okazalo sie przy wymianie ze 2 szpilki sa urwane, mechanik powiedzial ze trzeba by rozebrac glowice i zawiezc do rozwiercenia ale sa to cholerne i niepotrzebne koszta
Ja dzisiaj odebrałem swoją omę też po wymianie uszczelki pod kolektorem w V6 :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: Chłopaki zrobili mi to bez większych problemów, choc jak powiedzieli było cieżko :tere-fere: Zapłaciłem 350 zeta za robote i 25 zetów za uszczelkę, szpilkie wastawili w cenie roboty, "planowanie" kolektora aż 1mm też w cenie roboty :looz: teraz wreszcie "błoga cisza " i nie "pryka" :bigok: Nie wiem chłopaki co wy za mechaników macie ale chyba jeśli już tak ciężko jest się dostać do śruby od kolektora to łatwiej jest wyjąć cały SILNIK :guns: a nie demontować głowice i robić ogromne koszta, planowanie, uszczelki itp itd....i jeszcze źle złożą głowice na koniec :bmw: Po wyjęciu silnika można robić sobie wszytko na luzie z kolektorem, szpilkami..... i nie tylko. Ale mówie wam u mnie chłopaki mają dobry sprzęt, i gętkie ręce :bigok: zrobili kolektor i wymienili szpilke w V6 gdzie dostęp to jest......... kosmicznie arcytrudny. W rzędówce dostep to flaszka w porównaniu z V6 i nie rozbierali wcale specjalnie samochodu, nawet pompy od ABS nie ruszali......
[edit lord_craven] proszę nie nadużywać klawisza "ENTER"
#11
OFFLINE
Napisany 11 kwietnia 2013 - 15:28
Moja Omcia 3.0 MV6, rocznik 1995 od 3 lat dosyć głośno chodzi i cyka przy dodaniu gazu. Wymieniałem już jedna uszczelkę pod kolektorem, drugą zostawiłem i to od niej najprawdopodobniej słychać cykanie. Ostatnio jednak w czasie wizyty u mechanika dowiedziałem się, że mam urwane 3 śruby od kolektora, a naprawa tego jest trudna. Nie wiem ile w tym prawda, jest z tym równie dużo zabawy jak z uszczelkś pod kolektorem od strony kierowcy - trzeba podnosić silnik itd.? Można tak jeździć dalej? Pozdrawiam!
#12
OFFLINE
Napisany 11 kwietnia 2013 - 17:58
Kolego dojscie do tych śrub trudne wiertarka kątowa i wykrętak w najgorszym przypadku demontaż glowicyWitam!
Moja Omcia 3.0 MV6, rocznik 1995 od 3 lat dosyć głośno chodzi i cyka przy dodaniu gazu. Wymieniałem już jedna uszczelkę pod kolektorem, drugą zostawiłem i to od niej najprawdopodobniej słychać cykanie. Ostatnio jednak w czasie wizyty u mechanika dowiedziałem się, że mam urwane 3 śruby od kolektora, a naprawa tego jest trudna. Nie wiem ile w tym prawda, jest z tym równie dużo zabawy jak z uszczelkś pod kolektorem od strony kierowcy - trzeba podnosić silnik itd.? Można tak jeździć dalej? Pozdrawiam!
Wysyłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2
#13
OFFLINE
Napisany 11 kwietnia 2013 - 18:32
#14
OFFLINE
Napisany 11 kwietnia 2013 - 22:20
#15
OFFLINE
Napisany 12 kwietnia 2013 - 08:17