

Problem z radiem Siemens NCDC2013
#1
OFFLINE
Napisany 27 lipca 2010 - 14:56
Problem zaczal sie na trasie po 8 godzinach jazdy. Stanalem na parkingu zaplon wylaczony radio gralo i przysnalem. Potem odpalam, ale niemoge wlaczyc radia, niema podwietlenia a wyswietlacz cid niereaguje, tylko wyswietla jeden komunikat, zeby sprawdzci hamulec i po depnieciu na hampel zawiesza sie na brake pad.
Po dluzszym postoju ( nocnym) lub odpieciu klemy na chwile radio sie wlacza wyswietlacz i wszystko chodzi i czasem sie znowu wiesza ( wtedy niema podswietlenia panelu radia) a wys znow wisi
Bledy ( niemogl sie chyba polaczyc jak sie zwiesil i to tez moze dlatego takie walnelo)
Unhandled KW82 CRC Error Detected!
Unhandled KW82 CRC Error Detected!
.........................................
Wiecie co do moze byc ??
Bezpieczniki wstepnie docisnalem a jutro bede jeszcze sprawdzal.
EDIT
Dzis po podlaczeniu bledy radia ncdc2013
Łączna ilość kodów błędów: 4
00028 - Za wysoki sygnal na wejsciu anteny ukladu GPS
Nie występuje
00032 - Za wysokie napięcie regulatora sterowania kierownicy
Nie występuje
00037 - Nie podłączone napięcie zdalnego sterowania anteną
Nie występuje
00040 - Nie podłączone zdalne sterowanie wzmacniacza
Nie występuje
i bledy wyswietlacza:
Łączna ilość kodów błędów: 1
00194 - Brak łączności między radiem a szyną zbiorczą CAN-BUS
Nie występuje
Pytanie od czego zaczac ?? czyzby jakas wtyczka nielaczyla ?
********, ale irytujaca bo dzis 3 razy kleme musialem odpiac, zeby radio wlaczyc.
#2
OFFLINE
Napisany 29 lipca 2010 - 20:45
#3
OFFLINE
Napisany 30 lipca 2010 - 07:30
Jeszcze nie udało mi się dojść dlaczego on występuje - ale nie jesteś pierwszą osobą która ma z tym problem.
Podejrzewam zimny lut lub jakieś przetarcie kabla, ale nie mam pojazdu do rozebrania gdzie mógłbym go podłączyć
#4
OFFLINE
Napisany 30 lipca 2010 - 10:32
Błąd komunikacji między Canem a Radiem - to podstawowy błąd który u Ciebie wystąpił.
Z dwa dni temu wyciagnalem specjalnie licznik i poruszalem kablami i wtyczkami od wyswietlacza i narazie problem ustapil (niewiem czy to akurat pomoglo, ale jest dobrze)
Jak sie powtorzy to wyciagne radio to moze mi podpowiesz co tam mierzyc i jak

#5
OFFLINE
Napisany 30 lipca 2010 - 20:07
#6
OFFLINE
Napisany 19 sierpnia 2010 - 09:36
Z tylu, czyli mam sprawdzac ( jak bezpieczniki miernikiem) kazdy pin z kazdym przy wtyczce od radia ? , czy wycignac liczniki i mierzyc te same piny miedzy wtryczka od wyswietlacza a wtyczka od radia ?? (jesli uda sie rozpoznac te same)ogólnie - lecisz po kablach z tyłu - coś musi się przecierać że się tak dzieje
Problem wystepuje w 90% po przejechaniu sie powyzej 30-100km na trasie, czyli chyba jak sie zagrzeje.
Zastanawiam sie jeszcze, czy moze jest jakis kabel masowy czy cos do sprawdzenie w skrzynce bezpiecznikow, moze pod maska ?? Bo objaw jest taki jakby niedochodzil prad do radia-galka sie nieswieci i nic niereaguje. Jak wyjme odpowiedni bezpeicznik (lub kleme z aku) to dziala
Czy tym "sprzetem" wyciagne ?? bo niby ma pasowac
http://allegro.pl/it..._opel_2din.html
#7
OFFLINE
Napisany 19 sierpnia 2010 - 09:48
Czy tym "sprzetem" wyciagne bo niby ma pasowac
Tak
A sprawdzać trzeba przejścia na kablach
Ale skoro się przegrzewa to może być coś na samym układzie scalonym odbiornika. Możliwe że któryś triak poleciał - ale to jż robota dla elektronika - albo kogoś z większą wiedzą.
Możliwe że układ zasialania (sam zasilacz radia) się spierdzielił i stąd te blokady.
Może gdzieś być zimny lut, albo coś z kondensatorami lub opornikami
Wydaje mi się że bez odpowiedniego schematu - ciężko będzie to zrobi prostą metodą chłopską
#8
OFFLINE
Napisany 19 sierpnia 2010 - 10:05
czyli:A sprawdzać trzeba przejścia na kablach
czy wycignac liczniki i mierzyc te same piny miedzy wtryczka od wyswietlacza a wtyczka od radia
czy:
kazdy pin z kazdym przy wtyczce od radia ?
To moge jedynie sam sprawdzic, reszta pojdzie do fachowca jak nic nieznajde
#9
OFFLINE
Napisany 19 sierpnia 2010 - 10:14
Miernik na oporność

#10
OFFLINE
Napisany 19 sierpnia 2010 - 10:26
Ok dzieki w przyszlym tygodniu sie tym zajmei jedno i drugie - bo szukamy zwarcia i/lub braku przejścia
Miernik na oporność
Dzwonilem do firmy Coneser w Pile (kiedys robili mi wyswietlacz), ale trzeba by tam podjechac (700km) wiec odpada (wysylka radia nic nieda, chyba, ze calkiem cos padnie. Pytalem, ale niespotkali sie z takim problemem
Ktos moze polecic jakiegos dobrego fachowca (najlepiej kogos kto zna temat) na podkarpaciu lub w malopolskim (rzeszow, krakow i okolice ?)
#11
OFFLINE
Napisany 14 sierpnia 2012 - 12:04
#12
OFFLINE
#13
OFFLINE
Napisany 16 sierpnia 2012 - 00:09
a podzielisz sie z nami swoją tajemnicąjuz wiem co jest grane z radiem


#14
OFFLINE
Napisany 16 sierpnia 2012 - 08:53
#15
OFFLINE
Napisany 19 sierpnia 2012 - 12:41
tak to wyglada
http://m.youtube.com...h?v=19978tnK3io
#16
OFFLINE
Napisany 19 sierpnia 2012 - 13:46
Wsad pamieci eeprom sie wysypal 24C16,taki maly uklad scalony zapodam potem fotke o ktory chodzi
I jak wrzucisz fote i napiszesz jak sobie z tym poradziłes?
#17
OFFLINE
Napisany 20 sierpnia 2012 - 18:02
#18
OFFLINE
Napisany 23 sierpnia 2012 - 19:53
Witam to fotka uszkodzonego elementu eprom zaznaczony na czerwono 24c16,ten uklad kosztuje okolo 3zl,nalezy rozebrac radio,wylutowac stary eprom i wlutowac nowy,w wiekszosci przypadkow czysty eprom zaladuje dane startowe sam po wlaczeniu radia i odpali caly system w sesie ze radio zacznie wybierac czestotliwosc i da sygnal na reszte systemu bosse i podswietla sie klawisze na kierownicy,zeby wylutowac ten uklad trzeba miec stacje lutownicza z cienikim grotem i nie nalezy przesadzac z temperatura bo jest tez wrazliwy na wysoka temp.
ja opanowalem radyjko i znow pieknie gra

#19
OFFLINE
Napisany 27 sierpnia 2012 - 18:32
dlaczego w większości pzrypadków, a reszta?w wiekszosci przypadkow czysty eprom zaladuje dane startowe sam po wlaczeniu radia i odpali caly system w sesie ze radio zacznie wybierac czestotliwosc i da sygnal na reszte systemu bosse
#20
OFFLINE
Napisany 27 sierpnia 2012 - 18:54
a jak juz sie wlaczy to dzwiek i czestotliwosc jest?czyli nie działajace wł/wył przewaznie nie mozna wyłączć , albo nie mozna przełaczyc na funkcjie ktróra się chce to tez będzie wina tego epromu?
a reszta przypadkow wymaga zaprogramowania eproma w aso,a dlaczego sie tak dzieje do konca nie wiem,wiem tylko ze nasze radia ncdc 2013 i to samo 2015 sa dobrze zaawansowane technologicznie milo swoich lat,to jedno za najlepszych radi ktore montowal opel,przez okres naprawy 2 tygodni prawie naczytalem sie i nabylem wiedzy troszke o tym radiu,bylem i dzwonilem do wielu specow od rtv.aso itp. i po uslyszeniu zdania problem z wsadem pamieci eprom zaraz dziekowali w siesie ze nie da sie tego opanowac lub szanse sa marne,no ale wyglada to troche ineczej,to radio moze nawet namieszac w sygnale podawanej predkosci ze sterwonika absdlaczego w większości pzrypadków, a reszta?