Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Bardzo wysokie ciśnienie w układzie chłodzenia


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
17 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   Maniek6600

Maniek6600
  • 640 postów
  • Dołączył: 10-10-2009

Napisany 24 lipca 2010 - 09:09

Witam.Mam problem (lub nie) chodzi o to iż silnik ma swoją normalną temperaturę gdy chcę odkręcic korek od wlewu płynu chłodzącego ,ciśnienie jest naprawdę bardzo wysokie....Po delikatnym wykręceniu non stop słychać jakieś bulgotanie i to tak robi nawet przez 20 minut!!!!!!!!!!!! Czy tak ma być czy mam coś skopane??? Zaznaczam temperatura jest w normie.

P.S Mam jeszcze pytanie o wentylator komputera auta.Czytałem że on się znajduje w błotniku.Niestety u mnie ten wentylator się nie włącza....Gdzie szukać przyczyny..??

#2 OFFLINE   machony79

machony79

    przygoda z Omegą trwała 8.5 roku

  • 4 668 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 24 lipca 2010 - 12:28

Korka nie wolno odkręcać na gorącym silniku.Grozi to poparzeniem lub uszkodzeniem silnika.

#3 OFFLINE   Maniek6600

Maniek6600
  • 640 postów
  • Dołączył: 10-10-2009

Napisany 24 lipca 2010 - 20:39

Uszkodzeniem silnika!!!!!!!!! Wow pierwsze słyszę....A dlaczego uszkodzenie silnika????:jump::jump:

#4 OFFLINE   Nawalony Zając

Nawalony Zając
  • 3 237 postów
  • Dołączył: 01-03-2008
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 24 lipca 2010 - 21:13

A dlaczego uszkodzenie silnika

Ja też pierwsze słyszę ale może otrzymamy stosowne wyjaśnienia od przedmówcy.
Generalnie to wymieniłbym na początku korek zbiornika wyrównawczego - jego sprawność ma istotne znaczenie.
Dmuchawa skrzynki. Warto by zrzucić nadkole i przyjrzeć się przewodom, wtyczce i jemu samemu. powinien działać przy włączeniu się wentylatora na chłodnicy.

#5 OFFLINE   Maniek6600

Maniek6600
  • 640 postów
  • Dołączył: 10-10-2009

Napisany 24 lipca 2010 - 22:03

Korek wymieniony juz dawno...Niestety bez zmian...

#6 OFFLINE   damian0708

damian0708
  • 1 091 postów
  • Dołączył: 17-07-2008
  • Skąd: Kielce
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 25 lipca 2010 - 08:07

Duże ciśnienie w układzie chłodzenia wskazywałoby również na uszczelkę pod głowicą. Termostat masz sprawny?

Co do wentylatora to On nie występował tylko w V-kach?

#7 OFFLINE   Nawalony Zając

Nawalony Zając
  • 3 237 postów
  • Dołączył: 01-03-2008
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 25 lipca 2010 - 08:56

ja miałem tylko jedną 2.0 i było chłodzenie kompa.

#8 OFFLINE   Maniek6600

Maniek6600
  • 640 postów
  • Dołączył: 10-10-2009

Napisany 25 lipca 2010 - 09:15

Termostat jest sprawny.A jeśli uszczelka pod głowica to nie powinno auto dymić???Lub olej w płynie chłodzącym??? Wiem ze mam uszkodzony zawór tródrożny i woda mi ucieka.Ale dzieje się to tylko po dłuzszej trasie ,zostawie auto pod blokiem i już kałuża murowana...

#9 OFFLINE   damian0708

damian0708
  • 1 091 postów
  • Dołączył: 17-07-2008
  • Skąd: Kielce
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 25 lipca 2010 - 09:38

Termostat jest sprawny.A jeśli uszczelka pod głowica to nie powinno auto dymić???Lub olej w płynie chłodzącym??? Wiem ze mam uszkodzony zawór tródrożny i woda mi ucieka.Ale dzieje się to tylko po dłuzszej trasie ,zostawie auto pod blokiem i już kałuża murowana...


Wszystko zależy od tego w którym miejscu poszła Ci uszczelka bo nie idzie na całej długości. Jeżeli masz ciśnienie w układzie musiała pójść blisko tłoka. Łatwo jest to sprawdzić. Kup sobie tester jest to wydatek kilku złotych i wlewasz go do zbiorniczka. Jeżeli płyn zmieni kolor to znaczy że jest tam obecność spalin i masz odpowiedź na to czy poszła uszczelka. Zawór trójdrozny wymień, podróbka kosztuje 48zł i świetnie się spisuje.

#10 OFFLINE   Kristofer

Kristofer

    VECTRAIrmscher1,9150+chip

  • 1 758 postów
  • Dołączył: 27-07-2007
  • Skąd: zyyy...no wiecie już skąd
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 25 lipca 2010 - 09:51

podróbka kosztuje 48zł i świetnie się spisuje.

przez pół roku ;D i jak nie wyjeżdżasz poza miasto aby po następna było blisko bo to żadna przyjemność zobaczyć 600km od domu że nowa a cieknie :D

#11 OFFLINE   damian0708

damian0708
  • 1 091 postów
  • Dołączył: 17-07-2008
  • Skąd: Kielce
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 25 lipca 2010 - 12:08

przez pół roku ;D i jak nie wyjeżdżasz poza miasto aby po następna było blisko bo to żadna przyjemność zobaczyć 600km od domu że nowa a cieknie :D


Powiem Ci że chyba trafiłem na dobrą podróbkę :) bo przejechała trasę PL-UK-PL i jest wsio OK :)

#12 OFFLINE   Maniek6600

Maniek6600
  • 640 postów
  • Dołączył: 10-10-2009

Napisany 25 lipca 2010 - 13:46

a czy są inne objawy uszczelki pod głowicą???

#13 OFFLINE   Kristofer

Kristofer

    VECTRAIrmscher1,9150+chip

  • 1 758 postów
  • Dołączył: 27-07-2007
  • Skąd: zyyy...no wiecie już skąd
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 25 lipca 2010 - 16:56

Powiem Ci że chyba trafiłem na dobrą podróbkę bo przejechała trasę PL-UK-PL i jest wsio OK

tylko pogratulować że dobrze trafiłeś
wyjątki sie zdarzają ale w większości jest to kicha

#14 OFFLINE   damian0708

damian0708
  • 1 091 postów
  • Dołączył: 17-07-2008
  • Skąd: Kielce
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 25 lipca 2010 - 19:40

a czy są inne objawy uszczelki pod głowicą???


Możliwe objawy:

1) wysokie ciśnienie w układzie chłodzenia
2) spaliny w płynie
3) olej w płynie
4) wycieka płyn na blok silnika


Ja miałem tylko ten ostatni objaw, ubywało mi płynu i po ściągnięciu głowic okazało się że uszczelka puszczała na zewnątrz i z fartem że tylko tyle :)

#15 OFFLINE   Maniek6600

Maniek6600
  • 640 postów
  • Dołączył: 10-10-2009

Napisany 26 lipca 2010 - 22:52

Niestety nie poszła uszczelka.....Zawór trójdrozny był sprawcą.........Pzdr

#16 OFFLINE   damian0708

damian0708
  • 1 091 postów
  • Dołączył: 17-07-2008
  • Skąd: Kielce
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 26 lipca 2010 - 23:01

Niestety nie poszła uszczelka.....Zawór trójdrozny był sprawcą.....Kolego porady daj swojej babci....Ona cię ładnie wypierze....Pzdr


O co Ci chodzi z babcią? Pytałeś jakie mogą być objawy a to jest można powiedzieć główny więc daruj sobie takie komentarze

#17 OFFLINE   tomspeed

tomspeed

    kaszub

  • 2 752 postów
  • Dołączył: 24-03-2007
  • Skąd: z Kądowni
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 26 lipca 2010 - 23:23

no i masz podziekowanie, za odpowiedz na zadane pytanie.
strasznie motywujace.

co do uszkodzenia silnika po odkreceniu korka w ukladzie chlodzenia, kiedy uklad jest rozgrzany.
jak wiadomo uklad chlodzenia jest ukladem cisnieniowym.
z fizyki pamietamy, ze wraz ze wzrostem cisnienia, rosnie temp wrzenia.
po odreceniu korka, zrownujemy cisnienie w ukladzie z cisnieniem atmosferycznym co powoduje nagle wrzenie plynu/wody.
jak nie spalismy na fizyce to wiemy ze wrzenie plynu to gwaltowne parowanie w calej jego powierzchni.
co za tym idzie, w silniku (chlodnicy, itp) moga nam powstac korki powietrzne, co spowoduje zatrzymanie krazenia cieczy w ukladzie chlodniczym.
meritum:
wszystko to pomoze nam doprowadzic do przegrzania silnika, czego mozemy nawet nie zauwazyc.

i to chyba wszystko jezeli chodzi o uszkodzenie silnika zwiazane z odkreceniem korka w rozgrzanym ukladzie chlodzenia.
na co dzień RENAULT SCENIC II 2.0 DCI

#18 OFFLINE   damian0708

damian0708
  • 1 091 postów
  • Dołączył: 17-07-2008
  • Skąd: Kielce
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 27 lipca 2010 - 07:03

Bez kitu motywujące. Nic tylko odpowiadać. Oby tak dalej to nikt nikomu nie będzie odpowiadał. Koles pisze że ma bardzo wysokie ciśnienie w układzie a później że to wina zaworu trójdroznego. Chyba to ciśnienie zdjagnozowal po tym że mu płyn ucieka przez nieszczelny układ. To nie jest strumyk tylko układ w którym jest ponad 1 bar ciśnienia. Jakbyś umiał czytać to zobaczyłbyś że korek puszcza dopiero powyżej 1.4. Zakładaj tematy z głową a teraz możesz iść się wypłakac do babci.