Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

dlaczego pilot raz działa a raz nie???


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
16 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   danny1002

danny1002
  • 157 postów
  • Dołączył: 04-03-2007
  • Skąd: jelenia góra

Napisany 08 kwietnia 2007 - 06:45

Witam i znowu o coś pytam.Pilot raz otwiera i zamyka a za chwile nie działa wcale i za chwile znów działa?Baterie w pilocie zmieniłem na nówkę i akumulator też mam niedawno zmieniony.Czy ktos miał taki problem?


W krainie ślepców jednooki jest królem.

#2 OFFLINE   Dreed

Dreed

    Ciiiiiiii.....

  • 1 694 postów
  • Dołączył: 15-02-2007
  • Skąd: Gdańsk
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 08 kwietnia 2007 - 06:55

przyłuż kluczyki do skroni, powiększa to odległość działania pilota. sam sprawdzałem i działa :)

#3 OFFLINE   junteczek

junteczek
  • 110 postów
  • Dołączył: 13-01-2007
  • Skąd: brwinów

Napisany 08 kwietnia 2007 - 09:13

danny1002, mam to samo co ty najgorzej jest gdy jest zimno bo jak ciepło to w miare
lalalalallalalalalala

#4 OFFLINE   alfa2045

alfa2045
  • 82 postów
  • Dołączył: 10-12-2006
  • Skąd: Tarnów

Napisany 08 kwietnia 2007 - 22:23

ja mam to samo :D gdy jest zimno to juz wogole z pilota autka nie zamknie, jade w tym tyg do macherow od alarmow to jak zrobia to napisze co jest przyczyna :)

#5 OFFLINE   danny1002

danny1002
  • 157 postów
  • Dołączył: 04-03-2007
  • Skąd: jelenia góra

Napisany 09 kwietnia 2007 - 07:23

Jak ci zrobia to napisz bo jestem ciekaw.Może to jakas błachostka i będe mugł sam naprawić.Jest to denerwujące tym bardziej że zamek mam sfatygowany.A wogule to chce założyć klamkę z tylnych drzwi i wogule zlikwidować zamki.Tylko w razie jak mi pilot siadzie lub aku padnie to jak ome otwożyć?
W krainie ślepców jednooki jest królem.

#6 OFFLINE   alfa2045

alfa2045
  • 82 postów
  • Dołączył: 10-12-2006
  • Skąd: Tarnów

Napisany 09 kwietnia 2007 - 09:25

no znam przypadki ze kolesie wchodzili przez bagaznik do sordka jak im pilot padl :D:D mysle ze dobrym rozwiazaniem jest od strony kierowcy poprostu sciagnac cieglo mechaniczne od zamka i wtedy po wlozeniu spreparowanego kluczyka lub innego narzedzia np przez zlodzieja :D zdziwi sie krecac narzedziem do okola i tym samym niemocy otwarcia drzwi, mysle ze jest to dobre rozwiazanie sciagajac te cieglo od strony kierowcy tylko a od pasazera zostawic wlasnie na wypadek jakby nam pilot odmowil posluszenstwa:) Jak ktos lubi takie kombinacje to moze pomyslec nad takim czyms :)

#7 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 09 kwietnia 2007 - 10:51

ja ten temat przerabialem w moim ostatnim aucie - powód to "zimny lut" na jednej z nozek mikrowylacznika. Tydzien temu moj kumpel mial to samo w Vectra B tyle tylko ze sam nie zrobil bo niby wszystkie polaczenia ok ale jak elektronik (innu moj znajomy) zerknal na polaczenia lutowane przez lupe okazalo sie ze jest zimny lut - jeden z elementow elektronicznych niby byl przylutowany jednak nie laczylo dobrze. Przy okazji zostaly poprawione wszystkie wieksze polaczenia lutowane. Pozdrawiam
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]

#8 OFFLINE   marcin

marcin
  • 345 postów
  • Dołączył: 22-08-2006
  • Skąd: z Bazin :)

Napisany 09 kwietnia 2007 - 20:34

może i być ten zimny lut, trzeba by to sprawdzić
w każdym razie u mnie identyko, jak nieraz trzepnę pilotem o rękę lub nogawkę to często zadziała
no i gdy są problemy to dioda bardzo słabo jarzy, tak jakby jakieś zwarcie było
chyba przeczekam na lato bo w lecie działa i wezmę się za to na jesień

#9 OFFLINE   sobekms

sobekms
  • 1 postów
  • Dołączył: 10-04-2007
  • Skąd: Legnica

Napisany 10 kwietnia 2007 - 09:25

Witam i znowu o coś pytam.Pilot raz otwiera i zamyka a za chwile nie działa wcale i za chwile znów działa?Baterie w pilocie zmieniłem na nówkę i akumulator też mam niedawno zmieniony.Czy ktos miał taki problem?



Kolego spróbuj włożyć kluczyk do stacyjki (obróć do pierwszej pozycji) i wtedy naciśnij przycisk od otwierania. W tym momencie kluczyk powinien się na nowo zaprogramować. U mnie to pomaga.

#10 OFFLINE   mgrJered

mgrJered
  • 108 postów
  • Dołączył: 14-02-2007
  • Skąd: Opole/Warszawa

Napisany 11 kwietnia 2007 - 08:59

Co to za akcje z wchodzeniem przez bagaznik ???
Ja powiem wam tak.
Moja omcia swoje lata juz ma '92r. Generalnie nie zawodzi. W tym roku zabralem ja do wawy i stoi teraz pod blokiem. Poniweaz obawialem sie ostrej zimy i ze nie odpale ktoregos dnia, zamknolem ja i odlaczylem calkowicie akumulator. podszedlem do drzwi i normalnie z kluczyka otworzylem drzwi. tak mechanicznie.
Otworzyly sie oczywiscie tylko te od kierowcy. Reszta byla zamknieta, bo nie bylo zasilania.
Ale bez prądu w samochodzi zamki powinny otwierac sie bez problemu.
przynajmniej u mnie tak jest.
Nie wyobrazam sobie aby w jakis sposób słaby akumulator blokowal otwieranie mechaniczne ???

#11 OFFLINE   marcin

marcin
  • 345 postów
  • Dołączył: 22-08-2006
  • Skąd: z Bazin :)

Napisany 11 kwietnia 2007 - 09:07

Nie wyobrazam sobie aby w jakis sposób słaby akumulator blokowal otwieranie mechaniczne ???

ale jednak spróbuj bo w B tak jest

#12 OFFLINE   lendio

lendio
  • 3 116 postów
  • Dołączył: 02-07-2006
  • Skąd: PODKARPACIE
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 11 kwietnia 2007 - 09:27

ja ten temat przerabialem w moim ostatnim aucie - powód to "zimny lut" na jednej z nozek mikrowylacznika. Tydzien temu moj kumpel mial to samo w Vectra B tyle tylko ze sam nie zrobil bo niby wszystkie polaczenia ok ale jak elektronik (innu moj znajomy) zerknal na polaczenia lutowane przez lupe okazalo sie ze jest zimny lut - jeden z elementow elektronicznych niby byl przylutowany jednak nie laczylo dobrze. Przy okazji zostaly poprawione wszystkie wieksze polaczenia lutowane. Pozdrawiam


U mnie ten malutki mikrostyk w srodku sie przycinal. Wciskajac go przez gume w obudowe kluczyka nawet nie czujesz czy on pracuje. Czasem tez nie laczyly batreie w pilocie. Najlepiej rozbierz kluczyk i posprawdzaj. Zimny lod tez moze byc.

#13 OFFLINE   mgrJered

mgrJered
  • 108 postów
  • Dołączył: 14-02-2007
  • Skąd: Opole/Warszawa

Napisany 11 kwietnia 2007 - 14:23

w swiateczny poniedzialek u mnie tez pilocik nawalil.
Myslalem ze baterie padly bo dioda sie prawie nie swiecila. zamknolem z kluczyka i olalem sprawe. Jak wracalem to otworzyl sie normalni i teraz dziala znowu bez zarzutu.
Co jeszcze u mnie sie dzieje, to czasem kierunkowskazy przy zamykaniu mrugaja, a czasem nie, a auto i tak sie zamyka.
niby drobnostka, ale moze wkurzac bo czlowiek odejdzie pare krokow zamknie i nie wie czy sie zamknelo czy nie i trzeba sie wraca zeby sprawdzic czy zaskoczyl. co to moze byc?

#14 OFFLINE   KUKI

KUKI
  • 102 postów
  • Dołączył: 21-07-2007
  • Skąd: ok. Zielonej Góry
  • Województwo: lubuskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 10 kwietnia 2008 - 12:03

Jest jeszcze jedna możliwość złego działania pilota i to nie jest wina pilota :!: :smile: W stacyjce jest jakiś czujnik i kiedy wyjmujemy kluczyk, to on informuje komputer, że nie ma kluczyków w stacyjce i można zamknąć auto (zabezpieczenie przed zatrzaśnięciem kluczyków chyba). Kiedy przez ładnych pare latek nazbiera się w stacyjce brud, to zakłuca on działanie tego. Wystarczy wpryskać WD40 do stacyjki i poruszać kluczykiem pare razy. U mnie pomogło i centralny na pilota znów zaczął działać. Należy pamiętać, że kluczyk po tej operacji będzie jeszcze trochę brudził, więc lepiej sobie przygotować jakiś ręczniczek papierowy do wycierania po każdym wyjęciu.

#15 OFFLINE   danny1002

danny1002
  • 157 postów
  • Dołączył: 04-03-2007
  • Skąd: jelenia góra

Napisany 10 kwietnia 2008 - 19:23

[quote name='"KUKI"']Jest jeszcze jedna możliwość złego działania pilota i to nie jest wina pilota :!: :smile: W stacyjce jest jakiś czujnik i kiedy wyjmujemy kluczyk, to on informuje komputer, że nie ma kluczyków w stacyjce i można zamknąć auto (zabezpieczenie przed zatrzaśnięciem kluczyków chyba). Kiedy przez ładnych pare latek nazbiera się w stacyjce brud, to zakłuca on działanie tego. Wystarczy wpryskać WD40 do stacyjki i poruszać kluczykiem pare razy. U mnie pomogło i centralny na pilota znów zaczął działać.

Spróbuja tej metody bo do tej pory co jakiś czas musze włożyć kluczyk w stacyjke przekręcic 1 raz i nacisnąć któryś guzik i na jakis czas jest ok i działa ,raz pomaga na dłużej a raz na krucej.
W krainie ślepców jednooki jest królem.

#16 OFFLINE   slawekbor

slawekbor
  • 297 postów
  • Dołączył: 17-02-2008
  • Skąd: Chełm

Napisany 11 kwietnia 2008 - 12:20

mgrJered, tak jak każdy element sterujący, piloty co jakiś czas odmawiają nam posłuszeństwa. Aby uniknąć wadliwego ich działania, proponuję co jakiś czas rozebrać go i dokładnie przemyć pędzelkiem styki benzyną ekstrakcyjną. Nie można jedynie naprawić pilota, gdy całkowicie zostanie uszkodzony jeden z mikroelementów, uruchamiajacych właściwą funkcję pilota. Co do WD40, z tym bym sie odobiście wstrzymał. Płun w niewielkim stopniu smaruje, natomiast bardziej służy usówaniu zabrudzeń i wysuszaniu. Po kazdym użyciu WD40 powinn dodatkow stosować się specjalny smar do wkładek, który natłuszcza i nie skleja elementów zamka. :wink:
Moja krowa nie daje mleka, ale z pod tyłka ucieka

#17 OFFLINE   Dany

Dany
  • 283 postów
  • Dołączył: 29-03-2008
  • Skąd: Lublin/Lubartow..

Napisany 13 kwietnia 2008 - 08:42

W 90% jest to wina styków na bateri-to jest bardzo wazne,trzeba pamiętać ze muszą one dobrze przylegać do bateri.Sam to już wielokrotnie przerabiałem i zawsze było t samo. :ok:
Płyny i koncentraty chłodnicze- 1,5,20,200,1000l - dobra cena!
Oleje silinikowe i przemysłowe,od 1l do 1000l,
Chemia samochodowa K2 ,F1,Atas, Plastmal
Żarówki,filtry




[SIGPIC][/SIGPIC]

Never make a pirate angry !