Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Pomarańczowa kontrolka "wykrzyknik w zębatym kole" POMOC!


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
14 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   houseloverz

houseloverz
  • 1 postów
  • Dołączył: 03-07-2010

Napisany 15 lipca 2010 - 17:58

Witam! (moja omaega B 2.0 16V KOMBI - AUTOMAT)

Jestem nowy na forum i ostatnio spotkał mnie taki problem, wracałem od brata z nad jeziora i wszystko śmigało pięknie, jednak gdy po drodze spotkała mnie potężna ulewa, zmuszony byłem stanąć na poboczu ze względów bezpieczeństwa i później gdy ponownie po ulewie odpaliłem samochód zaczął pojawiać sie pomarańczowy znaczek z zębatym kołem i w środku "!" w tym momencie samochód praktycznie stracił na mocy jednakze jakoś dojechałem powoli do domu, najlepsze ze na drugi dzien bład nie występuje...

moje pytanie co muszę sprawdzić i gdzie zgłosić się o pomoc?

z góry dziękuję Piotr.

#2 OFFLINE   sypus

sypus

    Prezes KKK

  • 5 433 postów
  • Dołączył: 24-04-2007
  • Skąd: Zgorzelec
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 15 lipca 2010 - 18:08

Zczytaj sobie błędy na początek.

#3 OFFLINE   kocyk

kocyk

    watching you

  • 9 202 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: SZ (Zabrze)
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 15 lipca 2010 - 18:12

zapalenie w trakcie jazdy tej kontrolki oznacza usterkę automatycznej skrzyni biegów

   post-6508-0-52963300-1485200684.jpgUrbino 18
 

Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz. :p


#4 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 15 lipca 2010 - 18:19

Pewnie wilgoć się do selektora dostała. W sprawdzonych poradach jest jak go wyczyścić i uszczelnić.

#5 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 15 lipca 2010 - 18:22

po zapaleniu lampki samochód nie stracił na mocy - tylko skrzynia była na stałe załączona na 4. biegu, stąd wrażenie ospałości.

#6 OFFLINE   GISKARD

GISKARD
  • 3 534 postów
  • Dołączył: 17-06-2006
  • Skąd: Pionki
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 15 lipca 2010 - 18:50

wtedy powinie mu się wyśfietlac komunikat
Autoatike Getriebe
na kompie
czy cóś takiego...

#7 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 15 lipca 2010 - 18:57

wtedy powinie mu się wyśfietlac komunikat
Autoatike Getriebe
na kompie
czy cóś takiego...

A jeśli nie ma MID-a, to w TIDzie jest od tego opisywana kontrolka.

#8 OFFLINE   dobols

dobols

    DobolsGarage dobols.pl

  • 917 postów
  • Dołączył: 18-03-2008
  • Skąd: Stłolica Pyrlandii
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 15 lipca 2010 - 20:30

po zapaleniu lampki samochód nie stracił na mocy - tylko skrzynia była na stałe załączona na 4. biegu, stąd wrażenie ospałości.

na 3 biegu :)

#9 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 15 lipca 2010 - 20:49

na 3 biegu :)


ja jednak będę się upierał przy 4.
w trybie awaryjnym:
D = 4 bieg
3 = 4 bieg
2 = 3 bieg
1 = 1 bieg

#10 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 15 lipca 2010 - 20:50

A Ty nie masz w 3.2 5 biegowej? W niej by się zgadzało.

#11 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 15 lipca 2010 - 20:51

ja jednak będę się upierał przy 4.
w trybie awaryjnym:
D = 4 bieg
3 = 4 bieg
2 = 3 bieg
1 = 1 bieg


rusza z 3 biegu. potem wrzuca 4.




 


#12 OFFLINE   dobols

dobols

    DobolsGarage dobols.pl

  • 917 postów
  • Dołączył: 18-03-2008
  • Skąd: Stłolica Pyrlandii
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 15 lipca 2010 - 20:51

zawsze rusza z 3 biegu

Edit
Przemo mnie wyprzedził

#13 OFFLINE   michauu

michauu
  • 182 postów
  • Dołączył: 02-07-2009

Napisany 15 lipca 2010 - 21:02

jak mi po ulewie tak sie zrobilo, zgasilem auto i uruchomilem ponownie i problem znikl, moze przeschnie i samo sie naprawi:)

#14 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 15 lipca 2010 - 21:18

5-biegowa (5L40E) była tylko w dezelu 2,5 DTI (Y25DT)
na szczęście nie miałem jeszcze 'przyjemności' wajchować ręcznie - opis zachowania skrzyni w trybie awaryjnym zaczerpnąłem z instrukcji:

In vehicles with check control, the warning "Automatic Gearbox" appears in the display in the event of a fault; see page 40.
The transmission no longer shifts automatically.
Vehicles with petrol engine:
Driving can be continued. Second gear is not available:
1 = 1st gear
2 = 3rd gear
3 = 4th gear
D = 4th gear
N = Neutral position
R = Reverse gear
P = Park position

dla skrzyni 5L40E jest jeszcze ciekawiej, bo do dyspozycji zostają tylko biegi 4. i 5.

#15 OFFLINE   dobols

dobols

    DobolsGarage dobols.pl

  • 917 postów
  • Dołączył: 18-03-2008
  • Skąd: Stłolica Pyrlandii
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 15 lipca 2010 - 22:34

i w ostatnim roczniku 3.2