Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

klakson nie działa


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
12 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   Siggi

Siggi
  • 525 postów
  • Dołączył: 20-06-2006
  • Skąd: Swarzedz/ Sycow
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 10 lipca 2010 - 20:14

witam,
przestał mi działać klakson. obawiałem sie, ze to cos w kierownicy ale nie wygląda na to. Sprawdziłem bezpieczniki. są ok. odkręciłem zaślepkę przy halogenie i moim oczom ukazały sie dwie trąbki. jedna bliżej halogenu, po wyjęciu z niej wtyczki i wsadzeniu w nią multimetra i nacisnięciu na kierownicy klaksonu pokazała napięcie około 13 volt. drugi klakson (ten dalszy) przy tej samej operacji pokazał 0,0 volt. co to może oznaczać? trąbki kaputt? dlaczego na tej drugiej nie ma napięcia? zasilanie nie jest z tego samego obwodu??? a może ta druga to alarm????
pozdrawiam

#2 OFFLINE   fnd

fnd
  • 1 167 postów
  • Dołączył: 19-02-2009
  • Skąd: Łódź
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 10 lipca 2010 - 21:05

A jak wciskasz przycisk na kierownic to słychać jak przekaźnik cyka?



 


#3 OFFLINE   Jarqz

Jarqz
  • 1 313 postów
  • Dołączył: 16-05-2008
  • Skąd: Konin / Kamienica
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 10 lipca 2010 - 21:07

Trąbka od alarmu jest w podszybiu. Te koło nadkola są od klaksonu, dwa tony. Podłącz je na krótko, może po prostu padły. Być może wcześniej padł Ci jeden i trąbił tylko jeden a teraz padł.

#4 OFFLINE   fnd

fnd
  • 1 167 postów
  • Dołączył: 19-02-2009
  • Skąd: Łódź
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 10 lipca 2010 - 21:12

Warto sprawdzić jeszcze kable które dochodzą do klaksonów. Klaksony w Omedze nie są umiejscowione w najlepszym miejscu i są narażone na uszkodzenia mechaniczne (deszcz, kamienie itp) a poza tym, kable (wtyczki) lubią korodować.



 


#5 OFFLINE   Siggi

Siggi
  • 525 postów
  • Dołączył: 20-06-2006
  • Skąd: Swarzedz/ Sycow
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 11 lipca 2010 - 07:37

no więc jak naciskam przycisk na kierownicy to słyszę tylko to cyknięcie koło poduchy. kable w jednym są dobre bo przecież na multimetrze pokazuje sie napięcie około 13V. nie wiem ajk są podłączone ale druga wtyczka nie pokazuje przy tym samym działaniu zadnego napięcia. bezpiecznik pod kierownicą ok. gdzie jest przekaznik od klaksonu? podpiąć prostownik do jednego i drugiego klaksonu i zobaczyc czy trabią? napięcie z prostownika nie uszkodzi ich?

#6 OFFLINE   siuAda

siuAda

    don't worry be happy

  • 4 791 postów
  • Dołączył: 17-10-2008
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 11 lipca 2010 - 13:59

podpiąć prostownik do jednego i drugiego klaksonu i zobaczyc czy trabią

Tak

napięcie z prostownika nie uszkodzi ich?

Nie powinno

#7 OFFLINE   Siggi

Siggi
  • 525 postów
  • Dołączył: 20-06-2006
  • Skąd: Swarzedz/ Sycow
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 11 lipca 2010 - 14:19

wyciągnąłem je z auta. faktycznie ten tylny nie działał juz dawno bo miał przerwany kabel. ten z przodu nie działa ze starości. po zlutowaniu kabla tylny klakson działa. próbowalem odkręcić ten z przodu od szyny ale nie dało rady. nie mam imadła więc nie dowiem się czy da sie to odkręcić. pewnie kupię od beasta obydwa i laska :)

#8 OFFLINE   Ksiadz

Ksiadz
  • 309 postów
  • Dołączył: 02-08-2009
  • Skąd: Gdynia

Napisany 15 grudnia 2010 - 21:17

witam
przestał mi działac klakson jak otworze ta skrzynke z bezpiecznikami wszysto w sumie ok.
jak wcisne na kierownicy to słychac tylko pykniecie przekaznika.
podlaczyłem sam klakson pod aku na chwile i trabi czy to przekaznik do wymiany??

#9 OFFLINE   Roozga

Roozga

    Wujek Dobra Rada

  • 8 617 postów
  • Dołączył: 14-04-2007
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 15 grudnia 2010 - 21:19

a klika przekaźnik przy włączeniu klaksonu ??

może nie dochodzi sygnał z taśmy kierownicy??



 


#10 OFFLINE   siuAda

siuAda

    don't worry be happy

  • 4 791 postów
  • Dołączył: 17-10-2008
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 15 grudnia 2010 - 21:27

Przerwany przewód raczej.

#11 OFFLINE   Ksiadz

Ksiadz
  • 309 postów
  • Dołączył: 02-08-2009
  • Skąd: Gdynia

Napisany 16 grudnia 2010 - 13:08

a klika przekaźnik przy włączeniu klaksonu ??

może nie dochodzi sygnał z taśmy kierownicy??

klika przekaznik

#12 OFFLINE   Roozga

Roozga

    Wujek Dobra Rada

  • 8 617 postów
  • Dołączył: 14-04-2007
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 16 grudnia 2010 - 13:38

no to szukaj przerwanego przewodu pomiędzy przekaźnikiem a klaksonem



 


#13 OFFLINE   fnd

fnd
  • 1 167 postów
  • Dołączył: 19-02-2009
  • Skąd: Łódź
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 16 grudnia 2010 - 21:43

Pewnie gdzieś koło samej fanfary się urwał. ;) W obecnych warunkach to bardzo prawdopodobne.