Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Czym odrdzewić najlepiej tylny zacisk?


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
16 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   michale32

michale32
  • 103 postów
  • Dołączył: 08-03-2009

Napisany 07 lipca 2010 - 22:17

W ostatnim czasie bardzo nagrzewa mi się tylna lewa tarcza. Myślałem, że przyczyną jest zapieczony tłoczek w zacisku. Rozebrałem więc i....lipa. Tłoczki wcisnąłem bez użycia jakichkolwiek dźwigni. Oczywiście szczęki ręcznego również sprawdzone.
Podejrzewam, że blokują się po prostu klocki w zaciskach. Tym bardziej, że miałem ogromny problem wsadzić je na swoje miejsce i krzywo się układały oraz blokowały podczas wkładania. Tak bardzo korozja blokowała im swobodne umiejscowienie we wcześniejszym miejscu.
Mam więc pytanie jak w tytule, czym najlepiej odrdzewić zacisk? Czy ktoś używał preparatu o nazwie Fosol? Czy może wystarczy długo moczyć w czymś w rodzaju WD40?

#2 OFFLINE   DaVePGN

DaVePGN

    Drift King

  • 4 228 postów
  • Dołączył: 17-02-2009
  • Skąd: PGN
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 07 lipca 2010 - 22:57

Mam więc pytanie jak w tytule, czym najlepiej odrdzewić zacisk? Czy ktoś używał preparatu o nazwie Fosol? Czy może wystarczy długo moczyć w czymś w rodzaju WD40?

Wez go wypiaskuj.

#3 OFFLINE   sypus

sypus

    Prezes KKK

  • 5 433 postów
  • Dołączył: 24-04-2007
  • Skąd: Zgorzelec
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 07 lipca 2010 - 23:04

Wez go wypiaskuj.

Albo towotem nasmarować też można.

#4 OFFLINE   michale32

michale32
  • 103 postów
  • Dołączył: 08-03-2009

Napisany 07 lipca 2010 - 23:46

na piaskowanie nie ma aż tyle czasu. Poza tym, nie ma gdzie w pobliżu.
Co do towotu to raczej nie sądzę aby aż tak bardzo pomógł bez usuwania obecnej korozji. Owszem, po jej usunięciu jak najbardziej wysmaruję zacisk.

#5 OFFLINE   fnd

fnd
  • 1 167 postów
  • Dołączył: 19-02-2009
  • Skąd: Łódź
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 07 lipca 2010 - 23:54

czym najlepiej odrdzewić zacisk?

Czy może wystarczy długo moczyć w czymś w rodzaju WD40?


Może spróbuj zostawić na noc w coca-coli? :p Chociaż piaskowanie byłoby faktycznie najlepszym wyjściem.



 


#6 OFFLINE   michale32

michale32
  • 103 postów
  • Dołączył: 08-03-2009

Napisany 08 lipca 2010 - 00:04

Spróbuję bez rozbierania. Leniwy jestem a potem musiałbym odpowietrzać:p
Jutro zmoczę kilkakrotnie tym całym Fosolem. Czytałem artkuł w necie o jego właściwościach tak więc przekonam się osobiście.

#7 OFFLINE   fnd

fnd
  • 1 167 postów
  • Dołączył: 19-02-2009
  • Skąd: Łódź
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 08 lipca 2010 - 00:11

Jutro zmoczę kilkakrotnie tym całym Fosolem. Czytałem artkuł w necie
o jego właściwościach tak więc przekonam się osobiście.


A nie rozpuści to gumy? Jak już będziesz się bawił tym Fosolem to pamiętaj o rekawicach itp, żebyś Ty się nie rozpuścił :D



 


#8 OFFLINE   michale32

michale32
  • 103 postów
  • Dołączył: 08-03-2009

Napisany 08 lipca 2010 - 00:31

Spoko..czytałem, że z niego właśnie taki ostry żarłok;)
Oby tylko pomogło.

#9 OFFLINE   Nosek86

Nosek86
  • 209 postów
  • Dołączył: 26-10-2007
  • Skąd: Bielsko-Biała / Mazańcowice
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 08 lipca 2010 - 09:06

Fosol bo lipa... zbyt małe stężenie.... lepiej kwas fosforowy 95% albo azotowy - opary zabójcze !!! ... ( osobiście staram się właśnie go kupić...)

a na poważnie szczotka szlifierka i czyścimy :)

#10 OFFLINE   lojes

lojes
  • 186 postów
  • Dołączył: 17-02-2010
  • Skąd: Ciechanów

Napisany 08 lipca 2010 - 14:25

ja polecam jeszcze po wstępnym oczyszczaniu z rdzy pomalować zacisk "pasywatorem rdzy" polecam firmę ORAPI który wchodzi w reakcję z rdzą, i na jakiś czas powinno zahamować rdzę.

#11 OFFLINE   Nosek86

Nosek86
  • 209 postów
  • Dołączył: 26-10-2007
  • Skąd: Bielsko-Biała / Mazańcowice
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 08 lipca 2010 - 14:46

kupie bęczke z "pasywatorem rdzy" albo 2... nie nie lepiej 4 zanurzę całą łamagę w tym :) może przyhamuje rudą....

sorry za OT

#12 OFFLINE   lojes

lojes
  • 186 postów
  • Dołączył: 17-02-2010
  • Skąd: Ciechanów

Napisany 08 lipca 2010 - 17:18

z pewnością nie zaszkodzi, a rdzę skutecznie powstrzymuję.

#13 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 08 lipca 2010 - 17:42

dziwne kombinacje proponujecie
1. rozbierasz zacisk
2. szczotka druciana, ewentualnie pilnik i papier ścierny
3. smar miedziowy
4. ponowny montaż
5. jazda!

#14 OFFLINE   blase2501

blase2501
  • 42 postów
  • Dołączył: 03-06-2010
  • Skąd: SIEMONIA

Napisany 13 lipca 2010 - 19:39

dziwne kombinacje proponujecie
1. rozbierasz zacisk
2. szczotka druciana, ewentualnie pilnik i papier ścierny
3. smar miedziowy
4. ponowny montaż
5. jazda!


popieram troche pracy manuanej nie zaszkodzi to jedyna słuszna droga na koniec mozesz pomalowac zacisk i bedzie ok:p

#15 OFFLINE   DaVePGN

DaVePGN

    Drift King

  • 4 228 postów
  • Dołączył: 17-02-2009
  • Skąd: PGN
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 13 lipca 2010 - 19:47

Kolega sie pytal czym najlepiej odrdzewic, a najlepiej wypiaskowac.

#16 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 13 lipca 2010 - 20:49

DaVe, a wytłumacz mi co robisz szczotką miedzianą jak nie odrdzewiasz? :) No chyba że nie odpisywałeś na posta nad Tobą.

#17 OFFLINE   DaVePGN

DaVePGN

    Drift King

  • 4 228 postów
  • Dołączył: 17-02-2009
  • Skąd: PGN
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 13 lipca 2010 - 22:42

Wicek... pytanie bylo o najlepszy sposob... Zrob sobie szczotka, lub szczotka na wiertarce, a skieruj na zacisk strumien piasku... i zobaczysz roznice...