Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Jak wymienić tylnie spreżyny


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
22 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   karls

karls
  • 466 postów
  • Dołączył: 02-04-2010
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 06 lipca 2010 - 10:19

musze zmienić tylnie spreżyny.Co musze odkręcić żeby było jakk najłatwiej żeby się nie namęczyć

#2 OFFLINE   bredo1

bredo1
  • 311 postów
  • Dołączył: 01-07-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 06 lipca 2010 - 16:12

Odkręcasz koło. Ściskasz sprężynę - najlepiej podlewarowć piastę od dołu żeby nie trzeba było ściskać ściągaczem. Odkręcasz półoś od piasty, amortyzator z dołu i drążek zbieżności od piasty. Dobrze mieć przynajmniej jeden ścisk do sprężyny.

#3 OFFLINE   andrzej9923

andrzej9923
  • 129 postów
  • Dołączył: 06-10-2009
  • Skąd: Bialystok
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 3.6i 24v C36GET Lotus Omega

Napisany 06 lipca 2010 - 22:38

Ja wymienialem bez odkrecania polosi od piasty,ale w tym przypadku trzeba duzo sie nagimnastykowac zeby nowa sprezyna weszla na swoje miejsce.Jakis sciskacz jest potrzebny ,ja z braku laku sciskalem w imadle a pozniej grubymi drutami ale trza uwazac bo bardzo sprezynuje.

#4 OFFLINE   Nosek86

Nosek86
  • 209 postów
  • Dołączył: 26-10-2007
  • Skąd: Bielsko-Biała / Mazańcowice
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 07 lipca 2010 - 07:19

a za marketinguje trochę.... to nie handel zawodowy...chciałbym koledze pomóc....
zrobiłem sobie ściski do sprężyn
śruba - prawy lewy gwint i dwie łapki na tym. skuteczne ale wykonanie nie gwarantuje że wszystkie 4 łapki idealnie złapią sprężynę - przeważnie łapią 3... i jest dobrze ale potrafi czasem przy nie uwadze wyskoczyć :)

Grunt to mieć sprzęt - nie wiadomo kiedy się przyda :) jak ktoś chce to w kosztach materiału i logistyki mogę coś takiego komuś zrobić za parę zł

a wymiana sprężynki to faktycznie nie problem, jak się ma ściski bo bez tego bywa kłopot i "pomysły" nachodzą człowieka nie koniecznie bezpieczne pomysły :):):)

#5 OFFLINE   karls

karls
  • 466 postów
  • Dołączył: 02-04-2010
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 07 lipca 2010 - 20:37

No będe musiał jakieś ściski zrobić zawsze się mogą przydać.

#6 OFFLINE   __Robert__

__Robert__
  • 2 331 postów
  • Dołączył: 20-11-2006
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 07 lipca 2010 - 21:46

Ja tez sobie sam zrobiłem ściski i mam w piwnicy i czekają aż się przydadzą

#7 OFFLINE   iwan00

iwan00
  • 202 postów
  • Dołączył: 10-03-2011
  • Skąd: Rumunia :)

Napisany 28 marca 2011 - 08:37

To jeszcze takie pytanko rzucę, czy w Caravanie da się idzie wymienić sprężyny bez kanału z użyciem ściągaczy?

#8 OFFLINE   Soseq

Soseq

    Black is beautiful :)

  • 3 425 postów
  • Dołączył: 15-01-2007
  • Skąd: Katowice / Lędziny
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 28 marca 2011 - 08:43

tak da się bez kanału, tylko że musisz mieć ściągacz z krótką śrubą bo nie założysz go dobrze na sprężynie, ja swoje ściągacze ucinałem żeby się zmieściły w nadkolu

Byłem na:
III Zlot - Lidzbark Warmiński 2007, IV Zlot Kobyla-Góra 2007, V Zlot - Ślesin 2008, VII Zlot - Bocheniec 2009, VIII Zlot - Wawrzkowizna 2009, IX Zlot - Czaplinek 2010, X Zlot Ślesin 2010, XI Zlot - Żagań 2011, XII Zlot - Toruń 2011, XIII Zlot - Ślesin 2012, XIV Zlot Skwierzyna 2012, XV Zlot - Zakrzewo 2013, XVI Zlot - Częstochowa 2013

II Miejsce Car-Audio V Zlot Ślesin, I Miejsce Car-Audio VII Zlot Bocheniec, I Miejsce Car-Audio VIII Zlot Wawrzkowizna, II Miejsce Car-Audio X Zlot Ślesin, I Miejsce Car-Audio XI Zlot Żagań, II Miejsce Car-Audio XII Zlot Toruń, I Miejsce Car-Audio XIII Zlot Ślesin


#9 OFFLINE   DaVePGN

DaVePGN

    Drift King

  • 4 228 postów
  • Dołączył: 17-02-2009
  • Skąd: PGN
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 28 marca 2011 - 08:43

Da się, idzie :)

tylko że musisz mieć ściągacz z krótką śrubą bo nie założysz go dobrze na sprężynie, ja swoje ściągacze ucinałem żeby się zmieściły w nadkolu

Ja mialem 3szt. i trzeba bylo co chwile lawirowac, ale poszlo. Juz wole robic przod.

#10 OFFLINE   wars1977

wars1977

    WarsSztat Jagiełły (specjalizacja silniki V6) Opel Tech2 , MDI

  • 1 896 postów
  • Dołączył: 05-05-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 28 marca 2011 - 11:03

Ja wymieniałem bez ściągacza. Wystarczy odkręcić 2 lub 3 śruby (nie pamiętam już dokładnie) od dyfra (te od strony zderzaka). Dyfer opadnie o parę centymetrów i można ze spokojem sprężyny wyciągnąć. Oczywiście trzeba też odkręcić śrubę mocującą amortyzator od piasty. Wszystko opada i włąściwie zawiśnie na stabilizatorze. Potem opuścić dyfer i jest elegancko ,a roboty niewiele.

Pozdro.

PS. Robiłem to z 2 lata temu i nie pamiętam szczegółow na 100%, ale ogólnie jak napisałem tak jest.

#11 OFFLINE   iwan00

iwan00
  • 202 postów
  • Dołączył: 10-03-2011
  • Skąd: Rumunia :)

Napisany 28 marca 2011 - 11:17

Dzięki za wszystkie porady, wniosek jeden - jakoś ogarnę temat :)... jak w weekend pogoda dopisze to dam znać jak przebiegały prace.

#12 OFFLINE   waski20

waski20
  • 7 postów
  • Dołączył: 08-02-2011
  • Skąd: sieradz

Napisany 04 kwietnia 2011 - 19:50

mam pytanko, czy po wymianie sprężyn i gum na wahaczach z tyłu będzie trzeba ustawiać geometrie czy też zbieżność??

#13 OFFLINE   bredo1

bredo1
  • 311 postów
  • Dołączył: 01-07-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 05 kwietnia 2011 - 00:48

Zbieżność ustawić a geometrie tylko co najwyżej sprawdzić (brak regulacji pochylenia koła na tyle). Jeśli masz dobre spręzyny i tuleje oraz proste wachacze to kąt pochylenia będzie w normie. Mam nadzieje że tuleje LEMFORDER bo inne to szkoda zakładać - szkoda roboty bo za niedługi czas będzie powtórka.

#14 OFFLINE   darro6

darro6
  • 55 postów
  • Dołączył: 13-12-2008
  • Skąd: Żyrardów

Napisany 27 maja 2011 - 11:34

podepne sie z pytaniem. podczas wymiany sprężyny tylnej wyszła mi pół oś z tylnego mostu (około 2 cm). Olej nie wyciekł. Popukałem młoteczkiem lekko i półoś wskoczyła i niby jest normalnie. Czy jak już weszła ta półoś i nie wyciekł olej to juz bedzie ok?? CZy raczej muszę do mechanika jechac żeby naprawił bo coś tam się mogło uszkodzic??

#15 OFFLINE   DaVePGN

DaVePGN

    Drift King

  • 4 228 postów
  • Dołączył: 17-02-2009
  • Skąd: PGN
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 27 maja 2011 - 12:07

Jak to wyszla? Sama z siebie wyskoczyla? Lekko to nie powinno wychodzic.

#16 OFFLINE   mapper

mapper

    9-5 2.3T 250km 400nm

  • 171 postów
  • Dołączył: 06-03-2010
  • Skąd: Poznań

Napisany 27 maja 2011 - 14:57

Ja wymieniam tak:

odkręcam amoryzator
łącznik stabilizatora z jednej strony

auto na lewarku i ktoś nagina kopytem koło zeby zeszło troche w dół i z kanału sprężyne się wyciąga, można ewentualnie pomóc sobie breszką i musi wejść i wyjść. robiliśmy tak i kombi i sedana, wiec się da. A żeby zrobić samemu i bez kanału to trzeba jeszcze kolo zwalic.

#17 OFFLINE   iwan00

iwan00
  • 202 postów
  • Dołączył: 10-03-2011
  • Skąd: Rumunia :)

Napisany 27 maja 2011 - 15:20

W kombi tak prosto nie jest, bez ściągaczy nie da rady. Na luźnej sprężynie po odkręceniu amorka i łącznika i wypchnięciu wahacza zapasowym lewarkiem ( własny patent :) ) brakuje jeszcze dobre 5-6 cm

#18 OFFLINE   DaVePGN

DaVePGN

    Drift King

  • 4 228 postów
  • Dołączył: 17-02-2009
  • Skąd: PGN
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 27 maja 2011 - 16:54

W kombi tak prosto nie jest, bez ściągaczy nie da rady

A nawet 3 szt sciagaczy :) W sedanie jest tak jak mapper pisze, ale kombi robilem przez sciagacze.

#19 OFFLINE   darro6

darro6
  • 55 postów
  • Dołączył: 13-12-2008
  • Skąd: Żyrardów

Napisany 27 maja 2011 - 22:24

Jak to wyszla? Sama z siebie wyskoczyla? Lekko to nie powinno wychodzic.


ja zrobiłem tak:
odkciłem koło, następnie mocowanie amortyzatora przy wachaczu oraz łącznik stabilizatora z jednej strony, spuściłem z ręcznego i z biegu i wachacz się opuścił o ok 10 cm i stara pęknieta sprężyna wyleciała. natomiast problem pojawił się podczas wkładania "nowej" sprężyny (oryginał używka), dlatego druga osoba dopychała nogą wachacz do ziemi aż wskoczyła "nowa sprężyna" lecz niestety półoś się wysunęła z mostu ok 2 cm. popukałem młoteczkiem i półoś wsunęła sie spowrotem w most. I zapytam jeszcze raz czy mogło coś sie uszkodzic w zwiążku z powyżej opisanym wysunięciem półosi z mostu??


już poczytałem. Półosie wychodzą jak się je mocniej szarpnie, w moim przypadku gdy cisneliśmy wachacz do dołu nogą było owe szarpnięcie. Póloś się wsadza i trzeba mocniej dopchąc (dobic) żeby wskoczyła w zabezpieczenie (mam nadzieje że moja wskoczyła w zabezpieczenie) Jak sie mylę to poprawcie mnie

#20 OFFLINE   bredo1

bredo1
  • 311 postów
  • Dołączył: 01-07-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 27 maja 2011 - 23:33

Dobrze mówisz. Jak ją wcisnąłeś i weszło to będzie chodzić i na pewno się nic nie stanie. Ja podczes wymiany odkręcałem półoś od piasty w wachaczu żeby zapobiec wypadnięciu jej i tym samym zwiększyłem sobie pole manewru.