

Jak wymienić tylnie spreżyny
#1
OFFLINE
Napisany 06 lipca 2010 - 10:19
#2
OFFLINE
Napisany 06 lipca 2010 - 16:12
#3
OFFLINE
Napisany 06 lipca 2010 - 22:38
#4
OFFLINE
Napisany 07 lipca 2010 - 07:19
zrobiłem sobie ściski do sprężyn
śruba - prawy lewy gwint i dwie łapki na tym. skuteczne ale wykonanie nie gwarantuje że wszystkie 4 łapki idealnie złapią sprężynę - przeważnie łapią 3... i jest dobrze ale potrafi czasem przy nie uwadze wyskoczyć

Grunt to mieć sprzęt - nie wiadomo kiedy się przyda

a wymiana sprężynki to faktycznie nie problem, jak się ma ściski bo bez tego bywa kłopot i "pomysły" nachodzą człowieka nie koniecznie bezpieczne pomysły


#5
OFFLINE
Napisany 07 lipca 2010 - 20:37
#6
OFFLINE
Napisany 07 lipca 2010 - 21:46
#7
OFFLINE
Napisany 28 marca 2011 - 08:37
#8
OFFLINE
Napisany 28 marca 2011 - 08:43
Byłem na:
III Zlot - Lidzbark Warmiński 2007, IV Zlot Kobyla-Góra 2007, V Zlot - Ślesin 2008, VII Zlot - Bocheniec 2009, VIII Zlot - Wawrzkowizna 2009, IX Zlot - Czaplinek 2010, X Zlot Ślesin 2010, XI Zlot - Żagań 2011, XII Zlot - Toruń 2011, XIII Zlot - Ślesin 2012, XIV Zlot Skwierzyna 2012, XV Zlot - Zakrzewo 2013, XVI Zlot - Częstochowa 2013
II Miejsce Car-Audio V Zlot Ślesin, I Miejsce Car-Audio VII Zlot Bocheniec, I Miejsce Car-Audio VIII Zlot Wawrzkowizna, II Miejsce Car-Audio X Zlot Ślesin, I Miejsce Car-Audio XI Zlot Żagań, II Miejsce Car-Audio XII Zlot Toruń, I Miejsce Car-Audio XIII Zlot Ślesin
#9
OFFLINE
Napisany 28 marca 2011 - 08:43

Ja mialem 3szt. i trzeba bylo co chwile lawirowac, ale poszlo. Juz wole robic przod.tylko że musisz mieć ściągacz z krótką śrubą bo nie założysz go dobrze na sprężynie, ja swoje ściągacze ucinałem żeby się zmieściły w nadkolu
#10
OFFLINE
Napisany 28 marca 2011 - 11:03
Pozdro.
PS. Robiłem to z 2 lata temu i nie pamiętam szczegółow na 100%, ale ogólnie jak napisałem tak jest.
#11
OFFLINE
Napisany 28 marca 2011 - 11:17

#12
OFFLINE
Napisany 04 kwietnia 2011 - 19:50
#13
OFFLINE
Napisany 05 kwietnia 2011 - 00:48
#14
OFFLINE
Napisany 27 maja 2011 - 11:34
#15
OFFLINE
Napisany 27 maja 2011 - 12:07
#16
OFFLINE
Napisany 27 maja 2011 - 14:57
odkręcam amoryzator
łącznik stabilizatora z jednej strony
auto na lewarku i ktoś nagina kopytem koło zeby zeszło troche w dół i z kanału sprężyne się wyciąga, można ewentualnie pomóc sobie breszką i musi wejść i wyjść. robiliśmy tak i kombi i sedana, wiec się da. A żeby zrobić samemu i bez kanału to trzeba jeszcze kolo zwalic.
#17
OFFLINE
Napisany 27 maja 2011 - 15:20

#18
OFFLINE
Napisany 27 maja 2011 - 16:54
A nawet 3 szt sciagaczyW kombi tak prosto nie jest, bez ściągaczy nie da rady

#19
OFFLINE
Napisany 27 maja 2011 - 22:24
Jak to wyszla? Sama z siebie wyskoczyla? Lekko to nie powinno wychodzic.
ja zrobiłem tak:
odkciłem koło, następnie mocowanie amortyzatora przy wachaczu oraz łącznik stabilizatora z jednej strony, spuściłem z ręcznego i z biegu i wachacz się opuścił o ok 10 cm i stara pęknieta sprężyna wyleciała. natomiast problem pojawił się podczas wkładania "nowej" sprężyny (oryginał używka), dlatego druga osoba dopychała nogą wachacz do ziemi aż wskoczyła "nowa sprężyna" lecz niestety półoś się wysunęła z mostu ok 2 cm. popukałem młoteczkiem i półoś wsunęła sie spowrotem w most. I zapytam jeszcze raz czy mogło coś sie uszkodzic w zwiążku z powyżej opisanym wysunięciem półosi z mostu??
już poczytałem. Półosie wychodzą jak się je mocniej szarpnie, w moim przypadku gdy cisneliśmy wachacz do dołu nogą było owe szarpnięcie. Póloś się wsadza i trzeba mocniej dopchąc (dobic) żeby wskoczyła w zabezpieczenie (mam nadzieje że moja wskoczyła w zabezpieczenie) Jak sie mylę to poprawcie mnie
#20
OFFLINE
Napisany 27 maja 2011 - 23:33