Czy zapłon ustawiamy przekręcając pompą wtryskową -strasznie dymi atego nie było po przestawieniu zapłonu czy może być za wcześny .Proszę podpowiedzcie albo powiedzcie jak to zrobić Dziękuje


Jak ustawić zapłon w 2,5 TD
Rozpoczęte przez
muszka1968
, 05 lip 2010, 10:36
3 odpowiedzi na ten temat
#1
OFFLINE
Napisany 05 lipca 2010 - 10:36
#2
OFFLINE
Napisany 06 lipca 2010 - 10:24
Czy zapłon ustawiamy przekręcając pompą wtryskową
Dokładnie w ten sposób.
strasznie dymi atego nie było po przestawieniu zapłonu czy może być za wcześny .Proszę podpowiedzcie albo powiedzcie jak to zrobić Dziękuje
Będzie fajczył jak najbardziej. Do ustawienia zapłonu będzie ci potrzebny "czujnik zegarowy" albo fejs diagnostyczny np: opelscanner.
W starym gracie na czujnik może się kiepsko ustawić (wyrobiony), pozatym dużo "zachodu" przy robocie

Ja u siebie robiłem na opelscanera tylko trzeba robić powoli zaznaczając pozycje pompy przed ruszeniem jej względem korpusu silnika a następnie "przy przyśpieszonym zapłonie" popuszczać lekko np: 2mm od silnika i zobaczyć o ile zmienił się odczyt na OS. W ten sposób będziesz wiedział jaka "droga" przebyta przez pompę odpowiada zmianie stopnia kąta. Trochę zabawy jest szczególnie jak robisz to pierwszy raz ale dojdziesz sam do tego
P.S
Szkoda ze przed ruszeniem pompy ten kto ci robił nie zaznaczył jej pozycji na korpusie silnika teraz miał byś 100 razy prościej, a tak trzeba się bawić chyba, że się odznaczył na korpusie silnika stary "ślad - cień" po ustawieniu pompy.......
#3
OFFLINE
Napisany 07 lipca 2010 - 11:32
A, która pozycja w opelscanerze pokazuje aktualny kąt wtrysku?
#4
OFFLINE
Napisany 07 lipca 2010 - 13:54
Witam. jak to dokładnie sprawdzić w opel scanerze czy jest dobrze poustawiane? sam chetnie bym sprawdził czy u mnie jest dobrze. Jak ktoś to robil to niech w miare dokładnie opisze co i jak. i kotry to parametr bo mam po angielsku?