

MV6 3.0 Automat - Tryb P - nie mogę przekręcić stacyjki
#1
OFFLINE
Napisany 02 kwietnia 2007 - 21:44
Zdarzyło mi się takie coś, zaparkowałem, wrzuciłem P, wyłączyłem silnik. Kiedy chciałem odpalić, niestety kluczyk w stacyjce nie daje się przekręcić i nie jest to zablokowana kierownica, bo jest luzna. Kiedyś mi się cos takiego zdarzyło, ale udało się, po dopchnieciu dźwigni zmiany biegów do przodu na maxa (tryb P), ale teraz nie pomaga i efekt jest taki, że nie mogę jej odpalić, ani zmienić biegu na żaden. Co radzicie, można coś z tym zrobić?
Pozdrawiam
MARSO
#2
OFFLINE
Napisany 02 kwietnia 2007 - 21:47
najprawdopodobniej padł Ci bębenek stacyjki.....
#3
OFFLINE
Napisany 02 kwietnia 2007 - 21:50
Nie znaczy to, ze blokuje sie stacyjka, tylko nie podaje prądu do rozrusznika.
Przyczyny w twoim przypadku szukaj w stacyjce.
#4
OFFLINE
Napisany 02 kwietnia 2007 - 21:52
Więc moim zdaniem jest to ewidentna wina stacyjki...kluczyk w stacyjce nie daje się przekręcić
Pozdro
#5
OFFLINE
Napisany 02 kwietnia 2007 - 21:59
przecież to dwie różna rzeczy
#6
OFFLINE
Napisany 02 kwietnia 2007 - 22:03
czasem się zdarza, że kluczyk od ciągłego kilku(nasto)letniego używania wyciera się w stopniu powodującym czasem trudności z przekręceniem go...
#7
OFFLINE
Napisany 02 kwietnia 2007 - 22:05
Teraz efekt jest taki, jakby zablokowała się kierownica, choć faktycznie nie jest zablokowana, ponieważ się kręci.
Przy okazji. Tak z dwa tygodnie temu zaczęła mi się świecić kontrolka od poduszki powietrznej, zrobiło się to po tym jak wyjechałem z myjni i dopompowałem powietrza do kół.
Co to może być, jakies rady ze stacyjką i kontrolką aribaga ?
Pozdrawiam
MARSO
#8
OFFLINE
Napisany 02 kwietnia 2007 - 22:10
Jedyne co jest w skrzyni to blokada skrzyni w pozycji P i jesli stoisz na wzniesieniu to jest ona przykleszczona. Niech Cie ktoś lekko popchnie w kierunku przeciwnym do spadku na którym stoi auto.
Stacyjka nie ma nic wspolnego ze skrzynią (poza wspomnianym wyłącznikiem rozrusznika w pozycji innej niż P lub N ... mechanicznego połącznia - nie ma)
#9
OFFLINE
Napisany 02 kwietnia 2007 - 22:12
Pozdrawiam
MARSO
#10
OFFLINE
Napisany 02 kwietnia 2007 - 22:14
Zapadki - owszem są, ale blokują na tylnej osi uniemożliwiając przekręcenie kół w położeniu P (taki pseudoręczny hihi)
#11
OFFLINE
Napisany 02 kwietnia 2007 - 22:16
No niestety ale ja mam. Nie jest połączona w żaden sposób ze skrzynią.Nie ma żadnej zapadki.
U mnie działa w sposób następujący. Po zgaszeniu silnika i przekręceniu kluczyka do pozycji wyjściowej, aby ponownie odpalić auto muszę wyjąć kluczyk. Inaczej nie da się przekręcić. Najlepsze jest to że nikt nie wie o co chodzi.
Na początku nie mogłem sie przestawić, a teraz jak wiem że za chwilę będę odpalał auto to nie przekręcam kluczyka do końca.
Blokada kierownicy działa normalnie, jakby to miało jakieś znaczenie.
#12
OFFLINE
Napisany 02 kwietnia 2007 - 22:23
wkładam kluczyk, próba przekręcenia - niestety nie da się, ani w lewo ani w prawo. Zachowuje się tak, jak gdyby zablokowała się kierownica, choć da się obracać.
Wajchy zmiany biegów nie da się zmienić na inny tryb niż P (jest zablokowana w trybie P), języczka nie da się podnieść do góry, bo tylko w takim trybie (jęzor podniesiony do góry) możemy przełączyć pomiędzy biegami.
Próbowałem na różne sposoby, kluczyk lewą, prawą stroną, poruszając stacyjką, poruszając dźwignią zmiany biegów i nic.
Tak jak napisałem, kiedyś miałem podobnie, ale dopchnąłem dźwignię w tryb P, i kluczyk dał się przekręcić, może to zbieg okoliczności?
Co Wy na to, macie jakieś sugestie ?
A co do świecącej kontrolki AIRBAG ?
Pozdrawiam
MARSO
#13
OFFLINE
Napisany 02 kwietnia 2007 - 22:25
No niestety ale ja mam. Nie jest połączona w żaden sposób ze skrzynią.Nie ma żadnej zapadki.
U mnie działa w sposób następujący. Po zgaszeniu silnika i przekręceniu kluczyka do pozycji wyjściowej, aby ponownie odpalić auto muszę wyjąć kluczyk. Inaczej nie da się przekręcić. Najlepsze jest to że nikt nie wie o co chodzi.
Na początku nie mogłem sie przestawić, a teraz jak wiem że za chwilę będę odpalał auto to nie przekręcam kluczyka do końca.
Blokada kierownicy działa normalnie, jakby to miało jakieś znaczenie.
Ale to jest w każdym aucie .. i jest w samej stacyjce. Związana jest z blokadą kierownicy i samym kluczykiem, a nie ze skrzynią biegów - a o tym jest mowa.
Zauważ, ze pan mechanik chcial to odblokwać przez ... tunel.
Poza tym masz coś spierdzielone, bo ta zapadka, blokada powinna działać tylko i wyłącznie po WYCIĄGNIĘCIU kluczyka ze stacyjki, a nie tylko po przekręceniu go do pozycji OFF.
Wajchy zmiany biegów nie da się zmienić na inny tryb niż P
Próbowałeś popchnąć auto jak sugerowałem ?
Pisałem o tym wyżej. Nie musi to być górka, wystarczy krawężnik który napiera na auto..
#14
OFFLINE
Napisany 02 kwietnia 2007 - 22:25
Czyli musiałem wyjąć kluczyk i włożyć ponownie, dopiero mogłem przekręcić. Oczywiście musiałem najpier wrzucić P, bo na innym (oprócz chyba N) nie da się zapalić.
#15
OFFLINE
Napisany 03 kwietnia 2007 - 21:13
#16
OFFLINE
Napisany 03 kwietnia 2007 - 21:16
Moze w późniejszych modelach sie pojawiło
#17
OFFLINE
Napisany 03 kwietnia 2007 - 21:18
#18
OFFLINE
Napisany 03 kwietnia 2007 - 21:22
#19
OFFLINE
Napisany 03 kwietnia 2007 - 21:23