Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

MV6 3.0 Automat - Tryb P - nie mogę przekręcić stacyjki


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
30 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   MarSo

MarSo
  • 24 postów
  • Dołączył: 23-09-2006
  • Skąd: W-wa

Napisany 03 kwietnia 2007 - 21:37

Stoi na płaskim. Spróbuję popchać do przodu, tyłu, zobaczymy czy coś pomoże.
MarSo

#22 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 03 kwietnia 2007 - 22:17

Dzwignia zmiany biegów a dokładnie ten "języczek" na dzwigni steruje wyłacznikiem który z kolei załącza elektromagnes w stacyjce. To właśnie ten elektromagnes uniemozliwia wyciagnięcie kluczyka gdy dzwignia biegów jest w pozycji innej niż [P] (możliwe że [N] też). Tak jest chyba w kazdym samochodzie z automatem. Wystarczy poruszać tym "języczkiem" aby usłyszec że w stacyjce tyka sobie elektromagnes. Poszukał bym właśnie w tych miejscach. U mnie jesli jezyczek na dzwigni nie wskoczy na swoje miejsce to też blokuje kluczyk w stacyjce (krecić sie da ale nie mozna wciagnąc). Kiedys nie wiedziałem o tym i tez się szarpałem ze stacyjką.



nie we wszystkich. u mnie tego nie ma. moze wyjac kluczyc w kazdej pozycji skrzyni ale odpale tylko na N i P.

P.s. Adam jak tam piloty zyja :)




 


#23 OFFLINE   GregorN

GregorN
  • 79 postów
  • Dołączył: 22-03-2007
  • Skąd: Bytom

Napisany 05 kwietnia 2007 - 07:36

No to widocznie zależnie od modelu i stopnia spierdzielenia autka jest różnie :D U mnie - nie wyciągniesz kluczyka w pozycji innej niż "P" - w "N" - się też nie da. Jak już wsadzę kluczyk do stacyjki to przekręcić się go da TYLKO w pozycji "P" (żeby go wsadzić wcześniej trzeba było wyciągnąć więc dość logicznym jest, że skrzynia ustawiona jest na "P"). Po przekręceniu kluczyka do pozycji "I" dopiero można przy wciśniętym hamulcu przestawić wajhę biegów w inną pozycję (np. po to, żeby mieć łatwiej przy wyjmowaniu popielniczki ;) ) . Auto odpala na "N" lub "P" - jeżeli z jakichkolwiek powodów zgaśnie - nie muszę wyciągać kluczyka ze stacyjki a jedynie przekręcić go do pozycji 0 - co jest możliwe TYLKO przy ustawieniu drążka biegów w pozycję "P". Jeżeli nie możesz przekręcić kluczyka to są (moim zdaniem) dwie logiczne opcje :)
1. Wariant tańszy - masz spierdzieloną stacyjkę,
2. Wariant najprawdopodobniej droższy - masz uszkodzoną skrzynię lub któryś z jej elementów (np. pozycjoner) i autko "nie wie" w jakiej pozycji jest w chwili odpalania skrzynia.
Czy przed awarią nie zdarzało Ci się, że zaświecały się wszystkie kontrolki przy lewarku zmiany biegów?
@CITA - nie ma znaczenia czy stoisz pod górkę, z górki czy na płaskim - kluczyk w stacyjce powinno dać się obrócić w każdej z tych opcji (oczywiście jak nie załączyła się blokada kierownicy). Jeżeli stoisz z górki (lub pod nią) możesz mieć problem z przełożeniem lewarka zmiany biegów Z pozycji "P" do innej - a nie z przekręceniem stacyjki. Do pozycji "P" wbijasz zawsze z wciśniętym hamulcem przy stojącym samochodzie więc z tym nie powinno być problemów (oczywiście jak nie ma awarii) dopiero po zwolnieniu hamulca jest to wspaniałe uczucie bujania autem w przód i w tył :mrgreen:

tyle z mojej strony na ten temat. Może to pomoże, może nie ;) ale zawsze jeden pościk do przodu :twisted:
Nigdy nie kłóć się z głupcem... Ściągnie Cię do swojego poziomu i pokona doświadczeniem :D

#24 OFFLINE   cita

cita

    I'm back :P

  • 4 748 postów
  • Dołączył: 13-05-2006
  • Skąd: Leszno
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 05 kwietnia 2007 - 09:11

@CITA - nie ma znaczenia czy stoisz pod górkę, z górki czy na płaskim - kluczyk w stacyjce powinno dać się obrócić w każdej z tych opcji (oczywiście jak nie załączyła się blokada kierownicy). Jeżeli stoisz z górki (lub pod nią) możesz mieć problem z przełożeniem lewarka zmiany biegów Z pozycji "P" do innej - a nie z przekręceniem stacyjki. Do pozycji "P" wbijasz zawsze z wciśniętym hamulcem przy stojącym samochodzie więc z tym nie powinno być problemów (oczywiście jak nie ma awarii) dopiero po zwolnieniu hamulca jest to wspaniałe uczucie bujania autem w przód i w tył :mrgreen:

tyle z mojej strony na ten temat. Może to pomoże, może nie ;) ale zawsze jeden pościk do przodu :twisted:


No ale przeciez ja nie mówiłem o przekręcaniu stacyjki a o ruszeniu wajhą z pozycji P - bo kolega mówi, ze nie moze jej ruszyc.
Nie ma znaczenia, czy parkujesz z wcisnietym hamulcem czy nie - jak wrzucisz już P, a samochód będzie na wzniesieniu/oparty o krawężnik/w jakiś inny sposób samochód będzie parł na skrzynie biegów swoim ciężarem - wykleszczenie blokaty 'P' jest utrudnione. Zazwyczaj da sie przełączyć, ale mechanizm działa na zasadzie zapadki. Wyobraź sobie dzwig z liną, która nawija sie na bęben z zapadką. Kiedy jest obciążona, zeby zapadke odciągnąć, musisz pociągnąć line, zeby nie ciągneła bebna, bo zapadki nieruszysz a choćby sie skały zsikały.

I tylko o tym mówie.
Bardzo niekrzystne dla ASB jest zostawianie auta na P własnie w takiej sytuacji, gdzie masa pojazdu 'wisi' na zablokowanej skrzyni. Dlatego też, należy:
Zatrzymać sie używając hamulca zsadniczego
Trzymająć hamulec zasadniczy zaciągnąć hamulec ręczny
Puścic hamulec zasadniczy
Wbić w ASB pozycje P

Wracając do auta postępować w odwrotnej kolejności.

To tak na marginesie.
U mnie elektromagnetycznej zapadki nie ma, moze były w nie wszytskich modelach/rocznikach. Mniejsza z tym. Jesli są - tam szukałbym przyczyny. Innym zagadnieniem jest to co opisałem wyżej.
Jesli teraz połąćzymy to wszytsko - elektromagnesy w stacyjce, blokady wyłączania 'P' i to co napisałem o parci auta na skrzynie - nie wystarczy zrobić jedną rzeczy, zeby wyjśćz opresji - a weszytskie na raz ... w jednym czasie.

Houk.

#25 OFFLINE   szoi

szoi
  • 11 postów
  • Dołączył: 04-04-2007
  • Skąd: Kościerzyna

Napisany 05 kwietnia 2007 - 09:46

To tak na marginesie.
U mnie elektromagnetycznej zapadki nie ma, moze były w nie wszytskich modelach/rocznikach. Mniejsza z tym. Jesli są - tam szukałbym przyczyny. Innym zagadnieniem jest to co opisałem wyżej.
Jesli teraz połąćzymy to wszytsko - elektromagnesy w stacyjce, blokady wyłączania 'P' i to co napisałem o parci auta na skrzynie - nie wystarczy zrobić jedną rzeczy, zeby wyjśćz opresji - a weszytskie na raz ... w jednym czasie.

jeśli nie masz zapadki to najwyraźniej ktoś ci ją wyjął bo był problem.

Nie ma znaczenia, czy parkujesz z wcisnietym hamulcem czy nie

tego nie rozumiem, bo nie da się wrzucić P bez wciśniętego hamulca.
Według mnie i mojego doświadczenia najprawdopodobniejsze jest to co napisał GregorN, czyli:

1. Wariant tańszy - masz spierdzieloną stacyjkę,
2. Wariant najprawdopodobniej droższy - masz uszkodzoną skrzynię lub któryś z jej elementów (np. pozycjoner) i autko "nie wie" w jakiej pozycji jest w chwili odpalania skrzynia.

Ze wskazaniem raczej napewno na punkt drugi.

#26 OFFLINE   Piterek

Piterek

    ASB killer

  • 3 826 postów
  • Dołączył: 10-05-2006
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 05 kwietnia 2007 - 11:52

u mnie jest tak samo jak napisał GregorN
też stawiam na jego 2 tezę


"Krytykować może każdy głupiec i wielu z nich to robi"
Winston Churchill


#27 OFFLINE   MarSo

MarSo
  • 24 postów
  • Dołączył: 23-09-2006
  • Skąd: W-wa

Napisany 05 kwietnia 2007 - 23:10

Pozycjoner nigdy nie świecił wszystkimi diodami, zawsze pojedyncze, nie było żadnych problemów ze skrzynią. Mechanior powiedział, że muszę dostać się do wajchy, zdjąc drewienko i tam powinna być taka zapadka i ją ręcznie wyjac, ponoć ma pomóc. Jutro będę probował, bo muszę coś z tym ustrojstwem zrobić.
MarSo

#28 OFFLINE   mglod7

mglod7

    www.tchp.wroc.pl

  • 104 postów
  • Dołączył: 02-01-2007
  • Skąd: Wrocław

Napisany 05 kwietnia 2007 - 23:29

w tisie wyczytalem ze jest cos takiego jak (od ktoregos rocznika) wlasnie elektromagnetycnza blokada i kluczyka i dzwigni zmiany przelozen.
Otoz pod mieszkiem kolo dzwgni powinny byc dwa przelaczniki , przy ustawianiu dzwigni na P przelacza go i mozna wyjac kluczyk (amerykance tak maja)
Musisz to sprawdzic w tisie bo juz nie pamietam nr informacji technicznej. Tam byla tez procedura odblokowywania...
Pozdrawiam
semper fidelis

#29 OFFLINE   MarSo

MarSo
  • 24 postów
  • Dołączył: 23-09-2006
  • Skąd: W-wa

Napisany 06 kwietnia 2007 - 16:41

Próbowałem dzisiaj rano drugim kluczykiem. Po kilku próbach, raz jednym, raz drugim kluczykiem, lekko poruszając udało sie odblokować stacyjkę. Dżwignia zmiany biegów i języczek można było ruszać, ale moja radość trwała krótko, ponieważ w pozycji 3, gdzie powinien zadziałać rozrusznik, niestety nic się nie działo, stacyjka chodziła bardzo lekko, zdecydowanie za lekko, powrót do położenia gdzie wyjmujemy kluczyk nie powodował wyłączenia kontrolek, czyli coś się urwało. Niestety stanęła w pozycji II, bo kontrolek nie dało się wyłączyć....



Zacząłem szukać jakiegoś speca (W-wa), znalazłem kilku, rozrzut cenowy okrótny. Najwięcej wyszło 600 i to z nowym kluczykiem, tzn. innym niż mam teraz, bez dopasowania, kilka cen pośrednich no i jeden mechanior za 300 dojechał i wymienił wkładkę, dopasowując ją do mojego kluczyka. Także sprawa załatwiona. Trwało to może z 30-45 minut.

Pozostaje jeszcze kwestia świecącej od tygodnia kontrolki z AIR bagiem,.....

Dzięki za wskazówki.

Pozdrawiam
MARSO
MarSo

#30 OFFLINE   dlotiv

dlotiv

    Wujek Samo Zło

  • 862 postów
  • Dołączył: 10-02-2007
  • Skąd: Zwierzyniec/Northampton
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 07 kwietnia 2007 - 13:04

Siema, szkoda, że nie zacząłeś od tego...
Pozdro.

#31 OFFLINE   7gsi

7gsi

    szypka złomega v 5.0

  • 309 postów
  • Dołączył: 25-08-2006
  • Skąd: szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 14 lutego 2013 - 12:32

Dzwignia zmiany biegów a dokładnie ten "języczek" na dzwigni steruje wyłacznikiem który z kolei załącza elektromagnes w stacyjce. To właśnie ten elektromagnes uniemozliwia wyciagnięcie kluczyka gdy dzwignia biegów jest w pozycji innej niż [P] (możliwe że [N] też). Tak jest chyba w kazdym samochodzie z automatem. Wystarczy poruszać tym "języczkiem" aby usłyszec że w stacyjce tyka sobie elektromagnes. Poszukał bym właśnie w tych miejscach. U mnie jesli jezyczek na dzwigni nie wskoczy na swoje miejsce to też blokuje kluczyk w stacyjce (krecić sie da ale nie mozna wciagnąc). Kiedys nie wiedziałem o tym i tez się szarpałem ze stacyjką.


w tisie wyczytalem ze jest cos takiego jak (od ktoregos rocznika) wlasnie elektromagnetycnza blokada i kluczyka i dzwigni zmiany przelozen.
Otoz pod mieszkiem kolo dzwgni powinny byc dwa przelaczniki , przy ustawianiu dzwigni na P przelacza go i mozna wyjac kluczyk (amerykance tak maja)
Musisz to sprawdzic w tisie bo juz nie pamietam nr informacji technicznej. Tam byla tez procedura odblokowywania...
Pozdrawiam



dla potomności,
te 2 posty mozna powiesić na początku tematu dużymi literami :D

w temacie j/w pada mikroprzełącznik pod biegałką, elektromagnes przy stacyjce, lub kabelki pomiędzy nimi ;)