

MV6 3.0 Automat - Tryb P - nie mogę przekręcić stacyjki
#21
OFFLINE
Napisany 03 kwietnia 2007 - 21:37
#22
OFFLINE
Napisany 03 kwietnia 2007 - 22:17
Dzwignia zmiany biegów a dokładnie ten "języczek" na dzwigni steruje wyłacznikiem który z kolei załącza elektromagnes w stacyjce. To właśnie ten elektromagnes uniemozliwia wyciagnięcie kluczyka gdy dzwignia biegów jest w pozycji innej niż [P] (możliwe że [N] też). Tak jest chyba w kazdym samochodzie z automatem. Wystarczy poruszać tym "języczkiem" aby usłyszec że w stacyjce tyka sobie elektromagnes. Poszukał bym właśnie w tych miejscach. U mnie jesli jezyczek na dzwigni nie wskoczy na swoje miejsce to też blokuje kluczyk w stacyjce (krecić sie da ale nie mozna wciagnąc). Kiedys nie wiedziałem o tym i tez się szarpałem ze stacyjką.
nie we wszystkich. u mnie tego nie ma. moze wyjac kluczyc w kazdej pozycji skrzyni ale odpale tylko na N i P.
P.s. Adam jak tam piloty zyja

#23
OFFLINE
Napisany 05 kwietnia 2007 - 07:36



1. Wariant tańszy - masz spierdzieloną stacyjkę,
2. Wariant najprawdopodobniej droższy - masz uszkodzoną skrzynię lub któryś z jej elementów (np. pozycjoner) i autko "nie wie" w jakiej pozycji jest w chwili odpalania skrzynia.
Czy przed awarią nie zdarzało Ci się, że zaświecały się wszystkie kontrolki przy lewarku zmiany biegów?
@CITA - nie ma znaczenia czy stoisz pod górkę, z górki czy na płaskim - kluczyk w stacyjce powinno dać się obrócić w każdej z tych opcji (oczywiście jak nie załączyła się blokada kierownicy). Jeżeli stoisz z górki (lub pod nią) możesz mieć problem z przełożeniem lewarka zmiany biegów Z pozycji "P" do innej - a nie z przekręceniem stacyjki. Do pozycji "P" wbijasz zawsze z wciśniętym hamulcem przy stojącym samochodzie więc z tym nie powinno być problemów (oczywiście jak nie ma awarii) dopiero po zwolnieniu hamulca jest to wspaniałe uczucie bujania autem w przód i w tył :mrgreen:
tyle z mojej strony na ten temat. Może to pomoże, może nie


#24
OFFLINE
Napisany 05 kwietnia 2007 - 09:11
@CITA - nie ma znaczenia czy stoisz pod górkę, z górki czy na płaskim - kluczyk w stacyjce powinno dać się obrócić w każdej z tych opcji (oczywiście jak nie załączyła się blokada kierownicy). Jeżeli stoisz z górki (lub pod nią) możesz mieć problem z przełożeniem lewarka zmiany biegów Z pozycji "P" do innej - a nie z przekręceniem stacyjki. Do pozycji "P" wbijasz zawsze z wciśniętym hamulcem przy stojącym samochodzie więc z tym nie powinno być problemów (oczywiście jak nie ma awarii) dopiero po zwolnieniu hamulca jest to wspaniałe uczucie bujania autem w przód i w tył :mrgreen:
tyle z mojej strony na ten temat. Może to pomoże, może nieale zawsze jeden pościk do przodu :twisted:
No ale przeciez ja nie mówiłem o przekręcaniu stacyjki a o ruszeniu wajhą z pozycji P - bo kolega mówi, ze nie moze jej ruszyc.
Nie ma znaczenia, czy parkujesz z wcisnietym hamulcem czy nie - jak wrzucisz już P, a samochód będzie na wzniesieniu/oparty o krawężnik/w jakiś inny sposób samochód będzie parł na skrzynie biegów swoim ciężarem - wykleszczenie blokaty 'P' jest utrudnione. Zazwyczaj da sie przełączyć, ale mechanizm działa na zasadzie zapadki. Wyobraź sobie dzwig z liną, która nawija sie na bęben z zapadką. Kiedy jest obciążona, zeby zapadke odciągnąć, musisz pociągnąć line, zeby nie ciągneła bebna, bo zapadki nieruszysz a choćby sie skały zsikały.
I tylko o tym mówie.
Bardzo niekrzystne dla ASB jest zostawianie auta na P własnie w takiej sytuacji, gdzie masa pojazdu 'wisi' na zablokowanej skrzyni. Dlatego też, należy:
Zatrzymać sie używając hamulca zsadniczego
Trzymająć hamulec zasadniczy zaciągnąć hamulec ręczny
Puścic hamulec zasadniczy
Wbić w ASB pozycje P
Wracając do auta postępować w odwrotnej kolejności.
To tak na marginesie.
U mnie elektromagnetycznej zapadki nie ma, moze były w nie wszytskich modelach/rocznikach. Mniejsza z tym. Jesli są - tam szukałbym przyczyny. Innym zagadnieniem jest to co opisałem wyżej.
Jesli teraz połąćzymy to wszytsko - elektromagnesy w stacyjce, blokady wyłączania 'P' i to co napisałem o parci auta na skrzynie - nie wystarczy zrobić jedną rzeczy, zeby wyjśćz opresji - a weszytskie na raz ... w jednym czasie.
Houk.
#25
OFFLINE
Napisany 05 kwietnia 2007 - 09:46
jeśli nie masz zapadki to najwyraźniej ktoś ci ją wyjął bo był problem.To tak na marginesie.
U mnie elektromagnetycznej zapadki nie ma, moze były w nie wszytskich modelach/rocznikach. Mniejsza z tym. Jesli są - tam szukałbym przyczyny. Innym zagadnieniem jest to co opisałem wyżej.
Jesli teraz połąćzymy to wszytsko - elektromagnesy w stacyjce, blokady wyłączania 'P' i to co napisałem o parci auta na skrzynie - nie wystarczy zrobić jedną rzeczy, zeby wyjśćz opresji - a weszytskie na raz ... w jednym czasie.
tego nie rozumiem, bo nie da się wrzucić P bez wciśniętego hamulca.Nie ma znaczenia, czy parkujesz z wcisnietym hamulcem czy nie
Według mnie i mojego doświadczenia najprawdopodobniejsze jest to co napisał GregorN, czyli:
Ze wskazaniem raczej napewno na punkt drugi.1. Wariant tańszy - masz spierdzieloną stacyjkę,
2. Wariant najprawdopodobniej droższy - masz uszkodzoną skrzynię lub któryś z jej elementów (np. pozycjoner) i autko "nie wie" w jakiej pozycji jest w chwili odpalania skrzynia.
#26
OFFLINE
Napisany 05 kwietnia 2007 - 11:52
też stawiam na jego 2 tezę
"Krytykować może każdy głupiec i wielu z nich to robi"
Winston Churchill
#27
OFFLINE
Napisany 05 kwietnia 2007 - 23:10
#28
OFFLINE
Napisany 05 kwietnia 2007 - 23:29
Otoz pod mieszkiem kolo dzwgni powinny byc dwa przelaczniki , przy ustawianiu dzwigni na P przelacza go i mozna wyjac kluczyk (amerykance tak maja)
Musisz to sprawdzic w tisie bo juz nie pamietam nr informacji technicznej. Tam byla tez procedura odblokowywania...
Pozdrawiam
#29
OFFLINE
Napisany 06 kwietnia 2007 - 16:41
Zacząłem szukać jakiegoś speca (W-wa), znalazłem kilku, rozrzut cenowy okrótny. Najwięcej wyszło 600 i to z nowym kluczykiem, tzn. innym niż mam teraz, bez dopasowania, kilka cen pośrednich no i jeden mechanior za 300 dojechał i wymienił wkładkę, dopasowując ją do mojego kluczyka. Także sprawa załatwiona. Trwało to może z 30-45 minut.
Pozostaje jeszcze kwestia świecącej od tygodnia kontrolki z AIR bagiem,.....
Dzięki za wskazówki.
Pozdrawiam
MARSO
#30
OFFLINE
#31
OFFLINE
Napisany 14 lutego 2013 - 12:32
Dzwignia zmiany biegów a dokładnie ten "języczek" na dzwigni steruje wyłacznikiem który z kolei załącza elektromagnes w stacyjce. To właśnie ten elektromagnes uniemozliwia wyciagnięcie kluczyka gdy dzwignia biegów jest w pozycji innej niż [P] (możliwe że [N] też). Tak jest chyba w kazdym samochodzie z automatem. Wystarczy poruszać tym "języczkiem" aby usłyszec że w stacyjce tyka sobie elektromagnes. Poszukał bym właśnie w tych miejscach. U mnie jesli jezyczek na dzwigni nie wskoczy na swoje miejsce to też blokuje kluczyk w stacyjce (krecić sie da ale nie mozna wciagnąc). Kiedys nie wiedziałem o tym i tez się szarpałem ze stacyjką.
w tisie wyczytalem ze jest cos takiego jak (od ktoregos rocznika) wlasnie elektromagnetycnza blokada i kluczyka i dzwigni zmiany przelozen.
Otoz pod mieszkiem kolo dzwgni powinny byc dwa przelaczniki , przy ustawianiu dzwigni na P przelacza go i mozna wyjac kluczyk (amerykance tak maja)
Musisz to sprawdzic w tisie bo juz nie pamietam nr informacji technicznej. Tam byla tez procedura odblokowywania...
Pozdrawiam
dla potomności,
te 2 posty mozna powiesić na początku tematu dużymi literami

w temacie j/w pada mikroprzełącznik pod biegałką, elektromagnes przy stacyjce, lub kabelki pomiędzy nimi
