Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

MV6 3.0 Automat - Tryb P - nie mogę przekręcić stacyjki


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
30 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   MarSo

MarSo
  • 24 postów
  • Dołączył: 23-09-2006
  • Skąd: W-wa

Napisany 02 kwietnia 2007 - 21:44

Witam
Zdarzyło mi się takie coś, zaparkowałem, wrzuciłem P, wyłączyłem silnik. Kiedy chciałem odpalić, niestety kluczyk w stacyjce nie daje się przekręcić i nie jest to zablokowana kierownica, bo jest luzna. Kiedyś mi się cos takiego zdarzyło, ale udało się, po dopchnieciu dźwigni zmiany biegów do przodu na maxa (tryb P), ale teraz nie pomaga i efekt jest taki, że nie mogę jej odpalić, ani zmienić biegu na żaden. Co radzicie, można coś z tym zrobić?

Pozdrawiam
MARSO


MarSo

#2 OFFLINE   dlotiv

dlotiv

    Wujek Samo Zło

  • 862 postów
  • Dołączył: 10-02-2007
  • Skąd: Zwierzyniec/Northampton
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 02 kwietnia 2007 - 21:47

Wiesz, może się mylę ale co ma dźwignia biegów do stacyjki?
najprawdopodobniej padł Ci bębenek stacyjki.....

#3 OFFLINE   cita

cita

    I'm back :P

  • 4 748 postów
  • Dołączył: 13-05-2006
  • Skąd: Leszno
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 02 kwietnia 2007 - 21:50

Skrzynia do stacyjki nie ma nic prócz jednej rzeczy - nie mozna odpalić auta na biegu innym niż N lub P
Nie znaczy to, ze blokuje sie stacyjka, tylko nie podaje prądu do rozrusznika.

Przyczyny w twoim przypadku szukaj w stacyjce.

#4 OFFLINE   dlotiv

dlotiv

    Wujek Samo Zło

  • 862 postów
  • Dołączył: 10-02-2007
  • Skąd: Zwierzyniec/Northampton
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 02 kwietnia 2007 - 21:52

kluczyk w stacyjce nie daje się przekręcić

Więc moim zdaniem jest to ewidentna wina stacyjki...
Pozdro

#5 OFFLINE   egon

egon
  • 5 983 postów
  • Dołączył: 28-07-2006
  • Skąd: Ujście/Piły
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 02 kwietnia 2007 - 21:59

ale co ma stacyjka do tego że nie mozesz zmienić biegu :shock:
przecież to dwie różna rzeczy

#6 OFFLINE   dlotiv

dlotiv

    Wujek Samo Zło

  • 862 postów
  • Dołączył: 10-02-2007
  • Skąd: Zwierzyniec/Northampton
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 02 kwietnia 2007 - 22:03

A masz może drugi kluczyk?
czasem się zdarza, że kluczyk od ciągłego kilku(nasto)letniego używania wyciera się w stopniu powodującym czasem trudności z przekręceniem go...

#7 OFFLINE   MarSo

MarSo
  • 24 postów
  • Dołączył: 23-09-2006
  • Skąd: W-wa

Napisany 02 kwietnia 2007 - 22:05

Gadałem wstępnie przez telefon z mechaniorem i mówił, że jest tam jakiaś zapadka elektromagnetyczna i najprawdopodobiej się zablokowała, ale można ją wyjąc (odblokować) odkręcając tunel. Może to zbieg okoliczności ale pamiętam, że kiedyś takie coś mi się zdarzyło i dopchnąłem wajchę w pozycję P i pomogło, bez problemu mogłem przekręcić stacyjkę.
Teraz efekt jest taki, jakby zablokowała się kierownica, choć faktycznie nie jest zablokowana, ponieważ się kręci.

Przy okazji. Tak z dwa tygodnie temu zaczęła mi się świecić kontrolka od poduszki powietrznej, zrobiło się to po tym jak wyjechałem z myjni i dopompowałem powietrza do kół.

Co to może być, jakies rady ze stacyjką i kontrolką aribaga ?

Pozdrawiam
MARSO
MarSo

#8 OFFLINE   cita

cita

    I'm back :P

  • 4 748 postów
  • Dołączył: 13-05-2006
  • Skąd: Leszno
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 02 kwietnia 2007 - 22:10

Nie ma żadnej zapadki. Pierwsze słysze.

Jedyne co jest w skrzyni to blokada skrzyni w pozycji P i jesli stoisz na wzniesieniu to jest ona przykleszczona. Niech Cie ktoś lekko popchnie w kierunku przeciwnym do spadku na którym stoi auto.

Stacyjka nie ma nic wspolnego ze skrzynią (poza wspomnianym wyłącznikiem rozrusznika w pozycji innej niż P lub N ... mechanicznego połącznia - nie ma)

#9 OFFLINE   MarSo

MarSo
  • 24 postów
  • Dołączył: 23-09-2006
  • Skąd: W-wa

Napisany 02 kwietnia 2007 - 22:12

Spróbuję, choć stoję na zupełnie płaskim parkingu. Ale trochę dziwne, żeby siadły dwie rzeczy na raz, stacyjka na i ta zablokowana wajcha w trybie P, nie da jej się ruszyć.

Pozdrawiam
MARSO
MarSo

#10 OFFLINE   dlotiv

dlotiv

    Wujek Samo Zło

  • 862 postów
  • Dołączył: 10-02-2007
  • Skąd: Zwierzyniec/Northampton
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 02 kwietnia 2007 - 22:14

Zaraz, zaraz, coś mi tu nie gra... to w końcu przekręcasz ten kluczyk (kręci się kierownica bez zablokowania jej - dookoła) czy po przekręceniu kierownicy zatrzaskuje sie i nie daje sie odblokować ?
Zapadki - owszem są, ale blokują na tylnej osi uniemożliwiając przekręcenie kół w położeniu P (taki pseudoręczny hihi)

#11 OFFLINE   lord_craven

lord_craven

    Ciem kotka!

  • 5 572 postów
  • Dołączył: 30-08-2006
  • Skąd: Giedlarowa
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 02 kwietnia 2007 - 22:16

Nie ma żadnej zapadki.

No niestety ale ja mam. Nie jest połączona w żaden sposób ze skrzynią.

U mnie działa w sposób następujący. Po zgaszeniu silnika i przekręceniu kluczyka do pozycji wyjściowej, aby ponownie odpalić auto muszę wyjąć kluczyk. Inaczej nie da się przekręcić. Najlepsze jest to że nikt nie wie o co chodzi.
Na początku nie mogłem sie przestawić, a teraz jak wiem że za chwilę będę odpalał auto to nie przekręcam kluczyka do końca.
Blokada kierownicy działa normalnie, jakby to miało jakieś znaczenie.

#12 OFFLINE   MarSo

MarSo
  • 24 postów
  • Dołączył: 23-09-2006
  • Skąd: W-wa

Napisany 02 kwietnia 2007 - 22:23

Wygląda to dokładnie tak:
wkładam kluczyk, próba przekręcenia - niestety nie da się, ani w lewo ani w prawo. Zachowuje się tak, jak gdyby zablokowała się kierownica, choć da się obracać.
Wajchy zmiany biegów nie da się zmienić na inny tryb niż P (jest zablokowana w trybie P), języczka nie da się podnieść do góry, bo tylko w takim trybie (jęzor podniesiony do góry) możemy przełączyć pomiędzy biegami.
Próbowałem na różne sposoby, kluczyk lewą, prawą stroną, poruszając stacyjką, poruszając dźwignią zmiany biegów i nic.
Tak jak napisałem, kiedyś miałem podobnie, ale dopchnąłem dźwignię w tryb P, i kluczyk dał się przekręcić, może to zbieg okoliczności?
Co Wy na to, macie jakieś sugestie ?


A co do świecącej kontrolki AIRBAG ?

Pozdrawiam
MARSO
MarSo

#13 OFFLINE   cita

cita

    I'm back :P

  • 4 748 postów
  • Dołączył: 13-05-2006
  • Skąd: Leszno
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 02 kwietnia 2007 - 22:25

Nie ma żadnej zapadki.

No niestety ale ja mam. Nie jest połączona w żaden sposób ze skrzynią.

U mnie działa w sposób następujący. Po zgaszeniu silnika i przekręceniu kluczyka do pozycji wyjściowej, aby ponownie odpalić auto muszę wyjąć kluczyk. Inaczej nie da się przekręcić. Najlepsze jest to że nikt nie wie o co chodzi.
Na początku nie mogłem sie przestawić, a teraz jak wiem że za chwilę będę odpalał auto to nie przekręcam kluczyka do końca.
Blokada kierownicy działa normalnie, jakby to miało jakieś znaczenie.


Ale to jest w każdym aucie .. i jest w samej stacyjce. Związana jest z blokadą kierownicy i samym kluczykiem, a nie ze skrzynią biegów - a o tym jest mowa.
Zauważ, ze pan mechanik chcial to odblokwać przez ... tunel.

Poza tym masz coś spierdzielone, bo ta zapadka, blokada powinna działać tylko i wyłącznie po WYCIĄGNIĘCIU kluczyka ze stacyjki, a nie tylko po przekręceniu go do pozycji OFF.

Wajchy zmiany biegów nie da się zmienić na inny tryb niż P


Próbowałeś popchnąć auto jak sugerowałem ?
Pisałem o tym wyżej. Nie musi to być górka, wystarczy krawężnik który napiera na auto..

#14 OFFLINE   MarSo

MarSo
  • 24 postów
  • Dołączył: 23-09-2006
  • Skąd: W-wa

Napisany 02 kwietnia 2007 - 22:25

Aha, normalnie to stacyjka działała do tej pory, tak jak opisuje lord_craven.
Czyli musiałem wyjąć kluczyk i włożyć ponownie, dopiero mogłem przekręcić. Oczywiście musiałem najpier wrzucić P, bo na innym (oprócz chyba N) nie da się zapalić.
MarSo

#15 OFFLINE   kolino

kolino
  • 56 postów
  • Dołączył: 11-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn

Napisany 03 kwietnia 2007 - 21:13

Dzwignia zmiany biegów a dokładnie ten "języczek" na dzwigni steruje wyłacznikiem który z kolei załącza elektromagnes w stacyjce. To właśnie ten elektromagnes uniemozliwia wyciagnięcie kluczyka gdy dzwignia biegów jest w pozycji innej niż [P] (możliwe że [N] też). Tak jest chyba w kazdym samochodzie z automatem. Wystarczy poruszać tym "języczkiem" aby usłyszec że w stacyjce tyka sobie elektromagnes. Poszukał bym właśnie w tych miejscach. U mnie jesli jezyczek na dzwigni nie wskoczy na swoje miejsce to też blokuje kluczyk w stacyjce (krecić sie da ale nie mozna wciagnąc). Kiedys nie wiedziałem o tym i tez się szarpałem ze stacyjką.
kolino

#16 OFFLINE   cita

cita

    I'm back :P

  • 4 748 postów
  • Dołączył: 13-05-2006
  • Skąd: Leszno
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 03 kwietnia 2007 - 21:16

U mnie nie ma czegoś takiego.
Moze w późniejszych modelach sie pojawiło

#17 OFFLINE   MarSo

MarSo
  • 24 postów
  • Dołączył: 23-09-2006
  • Skąd: W-wa

Napisany 03 kwietnia 2007 - 21:18

Dzięki za odpowiedź. Niestety języczek nie chce się ruszyć, stacyjka też, czyli nie mogę ani wrzucić na N, żeby np scholować do warsztatu, ani nic innego. Może coś poradzicie ?
MarSo

#18 OFFLINE   cita

cita

    I'm back :P

  • 4 748 postów
  • Dołączył: 13-05-2006
  • Skąd: Leszno
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 03 kwietnia 2007 - 21:22

Jeszcze raz pytam - czy napewno auto nie stoi na pochyłości, która blokuje przeniesienie napędu?

#19 OFFLINE   dlotiv

dlotiv

    Wujek Samo Zło

  • 862 postów
  • Dołączył: 10-02-2007
  • Skąd: Zwierzyniec/Northampton
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 03 kwietnia 2007 - 21:23

MarSo, a może spróbuj unieść tył auta i wtedy poruszać dźwignią zmiany biegów....

#20 OFFLINE   cita

cita

    I'm back :P

  • 4 748 postów
  • Dołączył: 13-05-2006
  • Skąd: Leszno
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 03 kwietnia 2007 - 21:25

nie trzeba unosić. Wystarczy lekko popchnąć ...