Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

nie przyśpiesza, obroty skaczą


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
19 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   hans240

hans240
  • 3 postów
  • Dołączył: 29-06-2010

Napisany 29 czerwca 2010 - 19:40

mam takie pytanie jak jadę to kiedy dodaję mocno gazu powinna się włączyć turbina i auto powinno mocniej przyśpieszyć i niby turbo zaskakuje, obroty się wkręcają ale auto nie przyśpiesza do tego przy zmianie biegów też obroty się zwiększają. szukałem na forum ale nic podobnego nie znalazłem. nie długo jadę do mechanika i nie chcę żeby mi nawkręcał jakiś bajek, że trzeba wymienić pół auta za milion dolców.

#2 OFFLINE   chmieleck

chmieleck

    [ZSW 05127]

  • 321 postów
  • Dołączył: 11-10-2009
  • Skąd: Świnoujście

Napisany 29 czerwca 2010 - 19:46

Sprzęgło się ślizga?

#3 OFFLINE   hans240

hans240
  • 3 postów
  • Dołączył: 29-06-2010

Napisany 29 czerwca 2010 - 20:35

no właśnie nie wiem, rusza normalnie, powiedzmy że łapie gdzieś tak w połowie. ja tak nie za bardzo się znam.

#4 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 29 czerwca 2010 - 21:05

Na 100 sprzęgło. Jedź na 4 stałą prędkością i wciśnij pedał gazu w podłogę. To tak na potwierdzenie.
Szykuj 600 na sprzęgło + wymiana (w zależności od tego gdzie mieszkasz od 150 do 500 zł - tu dla przykładu Wrocław).

#5 OFFLINE   hans240

hans240
  • 3 postów
  • Dołączył: 29-06-2010

Napisany 29 czerwca 2010 - 21:25

dzięki. zobaczymy jeszcze co powie mechanix.

#6 OFFLINE   matys641991

matys641991
  • 54 postów
  • Dołączył: 30-07-2011
  • Skąd: Turek... okolice

Napisany 06 stycznia 2012 - 11:56

Witam wszsytkich serdecznie. Mam takie pytanie mianowicie ostatnio jechałem omega 2,5 TD 1998r. Silnik osiągnął temperaturę roboczą olej dobrze rozgrzany i jechałęm na 3 biegu i chciałem sobie wyprzedzic jakąś inna omegę:) obroty miałem tuz pod 2 tys jakies 1900 wcisakm pedał gazu do dna wchodzi wskazówka na 2000 tys. i od 2000 tys. do 2500 tys. wskazówka mocno podskoczyła tak to wyglądało jak bym wjechał na lód że tylko obroty poszły do 2500 tys . Ale jak osiągnie 2500 tys. to spadnie do jakis 2300 tys i potem już ciagnie super. To sie zdarza na biegu 3 i 4 reszta ok. CZekam na wasze opinie

Pozdrawiam.

#7 OFFLINE   rafi195

rafi195

    tylko 2.5TD :)

  • 1 802 postów
  • Dołączył: 09-07-2009
  • Skąd: Chrzanów/Krzeszowice
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 06 stycznia 2012 - 12:39

może sprzęgło ślizga??a pewnie na 100%.. i nie myśl że jak dasz buta w omie poniżej 2tys obr to oma zaszaleje wtedy..

#8 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 06 stycznia 2012 - 13:08

od 2000 tys. do 2500 tys. wskazówka mocno podskoczyła tak to wyglądało jak bym wjechał na lód że tylko obroty poszły do 2500 tys

sprzęgło mówi papa

#9 OFFLINE   Dawido89

Dawido89
  • 1 640 postów
  • Dołączył: 29-06-2010
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 06 stycznia 2012 - 13:18

sprzęgło mówi bay bay przerabiałem temat pół roku temu :) do 2 tyś zero poślizgu a jak pociśniesz buta na 3,4 biegu to pożlizg jest duży, ja nawet miałem wiekszy niż ty :) wymianiaj sprzęgło bo tu nie ma się co zastanawiać a jak będziesz chciał wyprzedzać na szybko to możesz doprowadzić do tragedi bo naciśniesz chcąc uciec a oma zostanie w miejscu.

I zogdzę się z rafim....ten silnik zaczyna życ powyżej 2500rpm

 


 


 


#10 OFFLINE   matys641991

matys641991
  • 54 postów
  • Dołączył: 30-07-2011
  • Skąd: Turek... okolice

Napisany 06 stycznia 2012 - 15:05

no trudno czeka mnie wymiana. A ile może kosztowac takie sprzęgło nowe?? i czy nie ma ktoś przypadkiem na zbyciu?

a i jakiej firmy polecacie?

#11 OFFLINE   rafi195

rafi195

    tylko 2.5TD :)

  • 1 802 postów
  • Dołączył: 09-07-2009
  • Skąd: Chrzanów/Krzeszowice
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 06 stycznia 2012 - 15:22

kolego firmy luk około 500zł komplecik

#12 OFFLINE   matys641991

matys641991
  • 54 postów
  • Dołączył: 30-07-2011
  • Skąd: Turek... okolice

Napisany 06 stycznia 2012 - 15:40

ile wytrzyma takie nowe sprzegło firmy luk?

#13 OFFLINE   rafi195

rafi195

    tylko 2.5TD :)

  • 1 802 postów
  • Dołączył: 09-07-2009
  • Skąd: Chrzanów/Krzeszowice
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 06 stycznia 2012 - 15:47

słuchaj to zależy jak jeździsz nowe można nawet spalić zaraz po zamontowaniu ale ten LUK to b.dobre sprzęgło.... możesz obić samą tarcze są firmy co regenerują sprzęgła koszt obicia tarczy sprzęgłowej to 60-100zł

#14 OFFLINE   matys641991

matys641991
  • 54 postów
  • Dołączył: 30-07-2011
  • Skąd: Turek... okolice

Napisany 06 stycznia 2012 - 15:54

a mechanik plus minus ile moze za ta łyknąc??

#15 OFFLINE   rafi195

rafi195

    tylko 2.5TD :)

  • 1 802 postów
  • Dołączył: 09-07-2009
  • Skąd: Chrzanów/Krzeszowice
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 06 stycznia 2012 - 16:12

za wymianę około 200zł +-

#16 OFFLINE   matys641991

matys641991
  • 54 postów
  • Dołączył: 30-07-2011
  • Skąd: Turek... okolice

Napisany 07 stycznia 2012 - 17:14

Takie pytanie do starszych doświadczeniem kolegów, jak sie zapatrujecie na regeneracje sprzegła?? prosze o wszystkie opinie

#17 OFFLINE   matys641991

matys641991
  • 54 postów
  • Dołączył: 30-07-2011
  • Skąd: Turek... okolice

Napisany 09 stycznia 2012 - 17:13

Jak tam wie ktoś jak z ta regeneracja sprzęgła?


połączyłem z istniejącym tematem i całość przeniosłem do odpowiedniego działu .;kocyk

#18 OFFLINE   rafal86bielany

rafal86bielany
  • 56 postów
  • Dołączył: 25-07-2011
  • Skąd: wrocław

Napisany 09 stycznia 2012 - 21:19

nabijanie nowej okładziny na tarczę sprzęgła jest dobre do auta 1.0 , jak obciążysz sprzęgło -redukcja i decha , to może poprostu zerwać nabitą okładzine i będziesz miał "luz"

#19 OFFLINE   matys641991

matys641991
  • 54 postów
  • Dołączył: 30-07-2011
  • Skąd: Turek... okolice

Napisany 10 stycznia 2012 - 00:18

a nie ma ktos dobrego żródła z częściami ale w cenach hurtowych??

#20 OFFLINE   Gach

Gach
  • 8 postów
  • Dołączył: 26-11-2013

Napisany 04 maja 2014 - 12:50

Cześć, mam podobny problem z uślizgem sprzegła ale wole sie upewnić.
Od początku może ma to znaczenie a może nie że ślizganie zbiegło sie w czasie z wyciekem paliwa z wężyka od wtrysku pierwszy uślizg wyczułem na 5biegu potem 3 i 4 sie ślizgały , ą teraz jest tak odpalam rano jade jade i nic sie nie dzieje nawet po 30-40km i wydaje mi sie że problem zaczyna sie gdy po krótkim postoju troche ostygnie i wtedy sie ślizga 3,4,5 choć 5 nie zawsze nawet przy obćiążeniu około150kg małej górce 5bieg pedał w podłodze i sie nie ślizga prosze o opinie , a stan płynu taki sam jak przy zakupie auta nie widziałem żadnych wycieków w okolicy skrzyni i dodam że w temacie uślizgu jestem zielony pierwszy raz coś takiego mam z autem.
Czy tarcza (jak za cienka/zużyta)to ślizga sie cały czas pytam ponieważ u mnie zaczyn sie ślizgać po około 40km od pierwszego odpalenia(rano)??