Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Opornik(rezystor) wentylatora chlodnicy


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
8 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   rwppl

rwppl
  • 14 postów
  • Dołączył: 26-04-2009

Napisany 28 czerwca 2010 - 20:24

Omega 2.0 dti 2000rok

Po sprawdzeniu okazalo sie,ze ani na jednym ani na drugim wentylatorze nie ma 1 biegu.
Podajac zasilanie na wtyczki ( 3 piny) wentylatory dzialaja tylko na 2 biegu.
Wiec ewidentnie spalone sa rezystory.
Niestety nie wystepuja jako czesc zamienna:(
Interesuja mnie wartosci tych opornikow(rezystorow).

#2 OFFLINE   kocyk

kocyk

    watching you

  • 9 202 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: SZ (Zabrze)
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 28 czerwca 2010 - 20:35

chodzi o ten rezystor ? http://www.allegro.p...opel_omega.html

   post-6508-0-52963300-1485200684.jpgUrbino 18
 

Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz. :p


#3 OFFLINE   rwppl

rwppl
  • 14 postów
  • Dołączył: 26-04-2009

Napisany 28 czerwca 2010 - 21:06

No wlasnie nie...Ten jest do benzyny.Moj wyglada jak cygaro i jest zamontowany przy wentylatorze.

#4 OFFLINE   kocyk

kocyk

    watching you

  • 9 202 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: SZ (Zabrze)
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 28 czerwca 2010 - 22:05

aaa , coś takiego

[ATTACH]7689[/ATTACH]

jak się nie mylę to ma 1ohm 50W

   post-6508-0-52963300-1485200684.jpgUrbino 18
 

Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz. :p


#5 OFFLINE   rwppl

rwppl
  • 14 postów
  • Dołączył: 26-04-2009

Napisany 29 czerwca 2010 - 06:33

Dokladnie to cygaro...Dziekuje za podpowiedz.Czas poszukac rezystora duzej mocy:)
Ale czy ta wartosc jest pewna?

#6 OFFLINE   irzyk

irzyk

    Jestem Kubuś

  • 1 060 postów
  • Dołączył: 02-09-2008
  • Skąd: Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 02 marca 2012 - 08:50

A czy ten do benzyniaków (bynajmniej do X20XEV) ma taką samą wartość oporu?
Dajcie znać czy można go czymś zastąpić bo nówka kosztuje około 130zł.

#7 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 02 marca 2012 - 16:34

Jeśli to jest ten dokładnie co masz na zdjęciach to on ma 0,6Ohm'a - jest to na nim nawet napisane...

#8 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 03 marca 2012 - 09:15

ten opornik był chyba we wszystkich oplach i pochodnych (np. daewoo). Często rdzewieją śrubki pełniące rolę złączy.

#9 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 03 marca 2012 - 11:02

Oporniki w takich obudowach były stosowane np. w tranzystorowych układach zapłonowych Bosch'a w autach z układem wtryskowym K-Jetronic. Mam kilka takowych (o różnej rezystancji) z ponad 30-letnich Mercedesów. Pomimo spękanej obudowy działają bezproblemowo, jednak przy renowacji zabytków z reguły wymienia się je na nowe bo strasznie szpecą pod maską...