Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

błąd p1125


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
8 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   costek

costek
  • 13 postów
  • Dołączył: 07-06-2007
  • Skąd: Poznań

Napisany 25 czerwca 2010 - 16:01

WITAM

W zeszłym tygodniu byłem w Austrii i w Alpach na bardzo krętej drodze pod górę zaświeciła sie kontrolka silnika:mad:, nagły spadek mocy i ledwo doturlałem się do pierwszej zatoczki. Wyłączyłem silnik chwila odpoczynku i wszystkie "bule" odeszły.
Po dwóch dniach wracałem do Polski na autostradzie przy prędkości około 170 znów kontrolka silnika i powtórnie brak mocy - doturlałem się do parkingu chwila odpoczynku i znów niby wszystko OK.
Dzisiaj podłączyłem się do kompa i wyszedł dwukrotnie błąd p1125 - wadliwe działanie układu krytycznego 2 i jeszcze w nawiasie "zob. procedure sprawdzania - opis kodu usterki"

Macie pomysł na ten błąd???, jakieś wskazówki co sprawdzić

P.S. Do dzisiaj autko pracuje bez problemu i jak na razie nie ma żadnych innych problemów

#2 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 25 czerwca 2010 - 16:08

WITAM

W zeszłym tygodniu byłem w Austrii i w Alpach na bardzo krętej drodze pod górę zaświeciła sie kontrolka silnika:mad:, nagły spadek mocy i ledwo doturlałem się do pierwszej zatoczki. Wyłączyłem silnik chwila odpoczynku i wszystkie "bule" odeszły.
Po dwóch dniach wracałem do Polski na autostradzie przy prędkości około 170 znów kontrolka silnika i powtórnie brak mocy - doturlałem się do parkingu chwila odpoczynku i znów niby wszystko OK.
Dzisiaj podłączyłem się do kompa i wyszedł dwukrotnie błąd p1125 - wadliwe działanie układu krytycznego 2 i jeszcze w nawiasie "zob. procedure sprawdzania - opis kodu usterki"

Macie pomysł na ten błąd???, jakieś wskazówki co sprawdzić

P.S. Do dzisiaj autko pracuje bez problemu i jak na razie nie ma żadnych innych problemów


zawor turbiny lub jego obwod. sprawdz pod katem nieszczelnosci na przewodach podcisnieniowych




 


#3 OFFLINE   adin1987

adin1987
  • 3 postów
  • Dołączył: 14-02-2011

Napisany 17 lutego 2011 - 19:19

Witam,

mam podobne problem ze swoją omegą 2.2 Dti.Wyskakuje bląd p1125
Zrobiłem:
-wymieniłem przewody podciśnieniowe
-eletrozawór sterujący turbiną
-wyczyszczony zawór egr, chociaż nie był taki zasyfiony
- -||- przepływomierz
- sprawdzałem luz na turbo i okazało się, że jest luz lekki wzdłużny( 2-3mm)

Wygląda na to, jakby turbina przeładowywała.

Usterka dalej się powtarza.Przy prędkości około 130 km/h wyskakuje cheack engine i auto traci moc.Do tych 130 zwija się ładnie i nie ma żadnych problemów.Po zgaśnięciu silnika i ponownym odpaleniu, auto znów ma moc do tej prędkości.Przeszukiwałem forum, ale nie znalazłem odpowiedzi na nurtujące mnie pytanie.

Co może być przyczyną? czy to może być już padające turbo?


Pozdrawiam
Adrian

#4 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 17 lutego 2011 - 21:02

albo zawor od turbo albo przeplywka albo oba naraz




 


#5 OFFLINE   adin1987

adin1987
  • 3 postów
  • Dołączył: 14-02-2011

Napisany 17 lutego 2011 - 21:10

albo zawor od turbo albo przeplywka albo oba naraz


chodzi o eletrozawór, czy o ten zawór co jest przy turbie?

jeśli chodzi o ten zawór przy turbie, to on ma takie jakby "zacięcia", gdy go próbowałem wciskać na wyłączonym silniku.Czy on powinien chodzić płynnie ?


Gdy odpalę silnik, to powinno zaciągać ten zawór od turba do końca?

#6 OFFLINE   jacek044

jacek044

    Omegomaniak

  • 447 postów
  • Dołączył: 08-09-2008
  • Skąd: Wołomin
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 17 lutego 2011 - 21:51

Gdy odpalę silnik, to powinno zaciągać ten zawór od turba do końca?

Tak.

eśli chodzi o ten zawór przy turbie, to on ma takie jakby "zacięcia", gdy go próbowałem wciskać na wyłączonym silniku.Czy on powinien chodzić płynnie ?

Płynnie.

chodzi o eletrozawór, czy o ten zawór co jest przy turbie?

Elektrozawór.

A ja bym stawiał na przepływkę, i czyszczenie raczej nic nie daje, najlepiej podmienić i wtedy zobaczyć.

#7 OFFLINE   adin1987

adin1987
  • 3 postów
  • Dołączył: 14-02-2011

Napisany 17 lutego 2011 - 22:07

a więc jutro postaram się podpiąć nową przepływke i napiszę, czy coś pomogło,

Dzięki.

#8 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 17 lutego 2011 - 22:09

tylko zadnej chinszczyny !!




 


#9 OFFLINE   Keyboard2005

Keyboard2005

    Nieruchomości Targóewk

  • 311 postów
  • Dołączył: 11-12-2011
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 01 września 2014 - 21:01

Odgrzeję kotleta.

Powyższe objawy już tak się nasiliły, że na autostradzie nie mogłem przekroczyć 90-tki, bo zaraz check wyskakiwał i muł. Posprawdzałem już wszystko co powyżej napisane i jest ok. Ciśnienia na turbo prawidłowe - konsultacja z Beast'em. Klapy w dolocie też ok. Wszystkie filtry i olej silnikowy powymieniane w maju. Teoretycznie pod względem elektrycznym wszystko w porządku, może jakaś mechaniczna usterka.

Jakieś pomysły, gdzie zajrzeć, bo już zaczynam myśleć żeby oddać ją do ASO :dziura: czego bardzo bym nie chciał.

EDIT:
Znalazłem takie cóś - temat tyczy błędu p1125
http://forum.vectrak...5/#entry1744690

Czy to możliwe,aby wgranie na nowo softu pomogło??

EDIT:
Mechaniki znaleźli przyczynę. Okazało się, że pompa wtryskowa dała D.