Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Wentylator chłodnicy i pompa nie chcą sie wyłączyć


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
7 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   BAAS

BAAS
  • 8 postów
  • Dołączył: 12-07-2009

Napisany 24 czerwca 2010 - 21:46

Witam,

Panowie, postudiowałem wątki ale nie znalazłem odpowiedzi na moje pytanie.

Dzisiaj po 60 km przejażdżce ( jestem na wakacjach 500 km od domu ) wentylator chłodnicy ten od strony silnika ( 2.2 DTI ) nie wyłączył się ..kiedy rozpiąłem wtyczkę usłyszałem, że pompka wody ta elektryczna buczy i jest gorąca od niej też odpiąłem wtyczkę. No i pomogło wiatrak i pompka nie działają ...pytanie brzmi co dalej ?

wracam w niedziele do domu i mam pytania
- czy jak podepnę wtyczki wiatrak i pompa ruszy to czy podróż 500 km nie zaszkodzi silnikowi ?
- czy jeżeli przyczyną jest chwilowe niedomaganie jakiegoś czujnika to mogę w jakiś sposób zresetować ten błąd samodzielnie ? dodam, że marny ze mnie mechanik :)
- może mogę coś wykręcić, przeczyścić itp. ... może to pomoże ?

Podjechał bym do mechanika ale w okolicy najbliższy mechanik Słupsk lub Ustka nie znam terenu i nie chce stracić całego upalnego dnia na eksperymenty.

Liczę na pomoc w sytuacji kryzysowej.

Pozdrawiam

#2 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 24 czerwca 2010 - 21:53

nie wyłączył się po zgaszeniu silnika - trzeba było poczekać - w omedze to normalne
po pewnym czasie chłodnica ostygnie i staną pompka i wentylator

#3 OFFLINE   BAAS

BAAS
  • 8 postów
  • Dołączył: 12-07-2009

Napisany 24 czerwca 2010 - 22:01

rozłączyłem wtyczki i podłączyłem po 5 godzinach .. cały czas pompa i wiatrak ciągną :(

#4 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 24 czerwca 2010 - 22:35

odepnij wtyczkę od czujnika temp. chłodnicy (po stronie kierowcy ją znajdziesz) jeśli wentyl stanie to czujnik do wymiany
jeśli to nie pomoże - to albo się skleił przekaźnik, albo masz gdzieś zwarcie. W tym silniku układ elektryczny wentylatorów jest dość skomplikowany, masz tam aż siedem przekaźników od sterowania chłodzeniem!
w trójkątnej puszce przy akumulatorze licząc od przodu auta za chłodzenie odpowiedzialne są przekaźniki: 1, 3, 5, 6 i 7. przekaźnik 8. włącza nawiew na skrzynkę przekaźników, a 9. pompkę wspomagającą na chłodnicy.

jest jeszcze czujnik ciśnienia w układzie klimy na jednym z przewodów - odepnij kostkę dla sprawdzenia, bo on też uruchamia wentylatory

#5 OFFLINE   BAAS

BAAS
  • 8 postów
  • Dołączył: 12-07-2009

Napisany 25 czerwca 2010 - 13:44

Doncortino, dzięki za wyczerpującą odpowiedź. Rozmawiałem jeszcze z jednym znajomym i poradziła abym podpiął pompkę i wiatrak na drogę powrotną. Silnik będzie nie dogrzany ale do mety powinienem dojechać.
Mam nadzieję, że to czujnik temperatury a nie coś poważniejszego.

Pozdrawiam,

BAAS

#6 OFFLINE   BAAS

BAAS
  • 8 postów
  • Dołączył: 12-07-2009

Napisany 30 czerwca 2010 - 11:09

Generalnie zawiesił się przekaźnik wystarczyło wyjąć go z puszki i włożyć ponownie. Przekaźnik ma kolor pomarańczowy.

ps. wyszło przy okazji, że mam spalony przedni wiatrak a tylny ( od strony silnika ) ma uszkodzony jakiś opornik i jeździ tylko na 2 biegu. Szukam wiatraków bo w sklepie trochę drogo.
Ktoś ma pomysł gdzie szukać i gdzie pytać ? ( Beasta już zapytałem )

#7 OFFLINE   MariuszD.

MariuszD.
  • 635 postów
  • Dołączył: 22-08-2006
  • Skąd: Brodnica
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 30 czerwca 2010 - 13:36

Zobacz kolego w dziale "Sprzedam", jest duzo roznych ofert - moze ktos bedzie mial.

Omega B 2.5V6 kombi ASB - sprzedana
Omega BFL 3.2V6 sedan ASB

Chevrolet Suburban 2012 5.3V8 ASB
Mariusz Domżalski (trumna)
indiańskie imię: "błękitne plecy"


#8 OFFLINE   mikun

mikun
  • 203 postów
  • Dołączył: 04-04-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 24 grudnia 2013 - 12:55

Przed wymianą chłodnicy wody przestało mi działać schładzanie silnika po wyłączeniu zapłonu. Zawsze jak wyjąłem kluczyk ze stacyjki słyszałem jak dwa wentylatory od przodu ch(ł)odziły na pierwszym biegu wodę w chłodnicy. Co decyduje o włączeniu wentylatora i pompki? Elektronika auta? A może jest prościej? - Czujnik bimetaliczny na chłodnicy wody (jeśli tak to który?) Na forum wyczytałem że pompkę włącza biały przekaźnik...

Pytanie moje jest takie czy uszkodzenie czujnika temp wody mogło wyłączyć wentylator i pompkę? Może bezpiecznik? Jeśli tak to który? Czy mogę jakoś na krótko wymusić (sprawdzić działanie pompki i wentylatora robiąc zwarcie na odpowiednich pinach gniazda przekaźnika?)