

Kupno Opel Omega B FL 3.2 24V 218KM (Y32SE) 2001-2003
#1
OFFLINE
Napisany 23 czerwca 2010 - 21:24
Planuje kupno Opel Omega B FL 3.2 24V 218KM (Y32SE) 2001-2003.
Nosze sie z tym zamiarem juz kilka miesiecy. Odlozylem na ten cel troche ponad 20 000zł. Auto chcialbym w okolicach 20 tys. zł, aby starczylo na oplaty, a moze i instalacje gazowa jesli jej nie ma.
Mam ochote na wersje Executive (http://www.motofakty..._executive.html)
Waznym warunkiem (choc nie krytycznym) jest by nadwozie bylo w wersji kombi.
Poniewaz auto juz sni mi sie po nocach i mam czas na ogladanie, wybralem kilka z dostepnych na aukcjach:
1. Kombi: http://otomoto.pl/op...-C12915142.html
21 500 PLN Rok produkcji: 2002, 167 000 km, Wadowice
2. Kombi: http://allegro.pl/sh...item=1088841304
15 499,00 zł Rok produkcji: 2001, 184 702 km, Łódź
3. Sedan: http://otomoto.pl/op...-C10012277.html
25 900 PLN Rok produkcji: 2001, 198 000 km, Suchedniów (woj. świętokrzyskie)
GAZ STAG 300
4. Sedan: http://allegro.pl/sh...item=1083675916
22 000,00 zł Rok produkcji: 2001, 181 000 km, Bogumiłowice
"policyjny ścigacz autostradowy z Austrii 4 lata temu" pakiet IRMSCHER
Bardzo prosze o wstepny oglad i porady. Przeczytalem juz wszelkie poradniki "przed kupnem" z forum, oraz wydrukowalem check-liste jesli juz dojdzie do ogladanie i jazdy probnej. Mam tez wydrukowana liste z kodami bledow (4 cyfrowych dla tego silnika), aby sprawdzic na miejscu. Prosze wiec poki co o fachowe porady ekspertow, bo z tego co zauwazylem to niektorzy z Was potrafia ze zdjec wywnioskowac czy auto bylo bite czy nie.
Z gory dziekuje za rzeczowe opinie i jeszcze raz bardzo prosze o porady bieglych, abym nie wpakowal sie na mine, lub nie przejechal na darmo kilkuset km, aby obejrzec szrota.
Pozdrawiam i mam nadzieje do zobaczenia juz wlasna Omega na Zlocie :-)
#2
OFFLINE
Napisany 23 czerwca 2010 - 21:35

#3
OFFLINE
Napisany 23 czerwca 2010 - 21:37

#4
OFFLINE
Napisany 23 czerwca 2010 - 22:17
#5
OFFLINE
Napisany 23 czerwca 2010 - 22:32

#6
OFFLINE
Napisany 23 czerwca 2010 - 22:33
2. Kombi: http://allegro.pl/sh...item=1088841304
15 499,00 zł Rok produkcji: 2001, 184 702 km, Łódź
A gdzie felgi od Design Edition?
Są tutaj: http://allegro.pl/it...arny_2003r.html
Pewnie sprytny pawelomega nic o tym nie wie

Co do fajnych 3.2 V6 to była ostatnio ładna w Złotoryji (nie wiem czemu, ale mam słabość do aut ze Złotoryji

EDIT:Właśnie zobaczyłem, kolega kgreg ja kupił.
#7
OFFLINE
Napisany 24 czerwca 2010 - 00:54



a odnosnie felg z Design Edition - ja sprzedawalem tak jak teraz stoi, do auta byly piekne 18calowe nieoryginalne felgi, ale zostaly sprzedane osobno...
#8
OFFLINE
Napisany 24 czerwca 2010 - 01:57
dlaczego uparłes sie na 3,2 ?? kup 3.0 te same osiągi a tansza w utrzymaniuPlanuje kupno Opel Omega B FL 3.2 24V 218KM (Y32SE) 2001-2003

#9
OFFLINE
Napisany 24 czerwca 2010 - 09:31
dlaczego uparłes sie na 3,2 ?? kup 3.0 te same osiągi a tansza w utrzymaniu
Dlaczego 3.2l?
Chce kupic duzy silnik benzynowy, V6, slynny model MV6. Sporo ludzi przeklina 2.5l jednostke, pozostaje 3.0 i 3.2l. Jednak chce cos nowszego ponizej 10lat (2001r,2002r,2003r), pozostaje Y32SE 3.2l 218KM, ktore byly produkowane od 2001 do 2003.
Wedlug http://pl.wikipedia....wiki/Opel_Omega :
Opel Omega B FL (1999–2003):
3.0 24V o mocy 211 KM (kod: X30XE) do roku 2000
3.2 24V o mocy 218 KM (kod: Y32SE) w latach 2001-2003
Stad wybor padl wlasnie na taki model i taka jednostke.
Jednak poniewaz nigdy nie posiadalem Omegi, ani tak duzego silnika, nie mam zatem doswiadczenia, ani tez specjalnie rozeznania odnosnie kosztow utrzymania i napraw. Tu pytanie do baron_kr odnosnie tego stwierdzenia, ze 3.0 jest tansze. Moglby kolega troszke rozwinac temat? Nie ukrywam ze chetnie wyslucham kazdego argumentu za i przeciw, gdyz zdanie moge zmienic na tym etapie bez ponoszenia kosztow ;-)
Pozdrawiam!
Fajnie jakby dalo sie przebieg +- zweryfikowac.nr 2 kolega pawelomega kupowal ode mnie w okolicach stycznia
w opis zadnego auta nie wierzyc - w tym przypadku auto jezdzilo w 2 firmach (tak wbite w dowodzie, mimo to ostatnia firma bylo jednoosobowa - kupowalem bezposrednio od ostatniego wlasciciela) - a wiec nie tak jak w opisie 1wlasciciel 55rocznik
Ale generalnie autko nr 2 bylo z Niemiec?nie ma dokumentacji do niej oraz nie zrobil nia 1000km tylko 300km ode mnie
mimo to auto nie ma ukrytych wad (bynajmniej nie mialo pol roku temu) i stan techniczny byl bardzo dobry, wnetrze rowniez, blacharka rowniez bez zastrzezen...
Moze pawelomega mi dorzuci jakies felgi ladniejsze :-)a odnosnie felg z Design Edition - ja sprzedawalem tak jak teraz stoi, do auta byly piekne 18calowe nieoryginalne felgi, ale zostaly sprzedane osobno...
Dzieki rafipl oraz pozostalym ekspertom za opinie i dodatkowe info. Widze ze pawelomega jest na forum rozpoznawalny. Faktycznie sprzedaje tylko Omegi i to nie od dzis. Mam nadzieje ze jest godnym zaufania sprzedawca, bo ta jego Omega (nr 2) poki co jak rowniez nr 1 z Wadowic jest bardzo kuszaca moim zdaniem.
Czekam na dalsze opinie! Ciesze sie ze z forum mozna sie tyle dowiedzec. Wlasnie chlopakom w pracy sie chwale ile cennych dodatkowych info dzieki forum.omegaklub.eu poznalem i to zaledwie od wczoraj kiedy watek zalozylem :-)
#10
OFFLINE
Napisany 24 czerwca 2010 - 09:39
3.0 jest tansze
Tańsze chociażby w tym, ze 3.0 ma dwa katalizatory i dwie sady lambda, a 3.2 ma cztery katy i cztery sady i jak wiadomo po zapchaniu kata w 3.0 wytniesz go i jako takich kosztów niema w 3.2 tego się nie da zrobić. Jest też trochę inny wkład zapłonowy (droższy :-D )
#11
OFFLINE
Napisany 24 czerwca 2010 - 10:27
Tańsze chociażby w tym, ze 3.0 ma dwa katalizatory i dwie sady lambda, a 3.2 ma cztery katy i cztery sady i jak wiadomo po zapchaniu kata w 3.0 wytniesz go i jako takich kosztów niema w 3.2 tego się nie da zrobić. Jest też trochę inny wkład zapłonowy (droższy :-D )
Poczytalem jeszcze troche kilka watkow na forum. Nie przekonuje mnie kwestia katalizatorow miedzy 3.0 a 3.2, bo jesli przyjdzie co do czego, to mysle ze jakos to przelkne. Niemniej jednak wybralem jeszcze 2 Omegi w kombi. Jesli koledzy mogliby rzucic okiem w wolnej chwili i sie wypowiedziec to bede bardzo wdzieczny:
5. Kombi 3.0l: http://otomoto.pl/op...-C12879749.html
16 900 PLN, Rok produkcji: 2000, 184 000 km, Gorzów Wlkp.
6. Kombi 3.0l: http://otomoto.pl/op...-C13242785.html
18 900 PLN, Rok produkcji: 2000, 115 000 km, Jabłonna k.Warszawy
Wszelkie uwagi sa dla mnie na wage zlota :-)
#12
OFFLINE
Napisany 24 czerwca 2010 - 10:32
MV6 to nie silnik, poza tym w BFL już takiej opcji nie było.Chce kupic duzy silnik benzynowy, V6, slynny model MV6
#13
OFFLINE
Napisany 24 czerwca 2010 - 11:34
MV6 to nie silnik, poza tym w BFL już takiej opcji nie było.
Racja, mój błąd z tym MV6. Ale nadal obstaję za B FL 3.2 24V 218KM (Y32SE) 2001-2003. A przekonuje mnie ten oto fragment:
z wątku: (Czy jest znaczna różnica miedzy silnikiem 3.0 a 3.2 ????) http://forum.omegakl...ead.php?t=372423.2 jest bardziej dopracowany...
Inne kolektory wydechowe - brak pękania i nieszczelności, co w 2,5 i 3.0 jest nagminne.
Górna miska olejowa bez uszczelki - składana na pascie - zero problemów z wyciekami a niemal każda wcześniejsza fałka tam popuszcza.
Brak EGRu
Zmian jest pewnie więcej. Większość z nich przekłada się na wyższą kulturę pracy.
Jednak nie nastawiaj się wyłącznie nad silnikiem. Szukaj auta w dobrym stanie.
Tak czy siak, gdyby ktoś jeszcze mógł się wypowiedzieć na temat znalezionych przeze mnie Opli Omega 3.2l od 1 do 4 (z pierwszego postu), ewentualnie 3.0l 5 do 6, bede bardzo wdzieczny. Poki co nikt nie zauwazyl by byly bite. Mi osobiscie najbardziej przypada do gustu nr 1. i nr 3. Chociaz kombiacz idealnie wpada w moje kryteria.
Dajcie prosze znac co sadzicie i dzieki poki co za wszystkie posty!
#14
OFFLINE
Napisany 24 czerwca 2010 - 12:10
5. Kombi 3.0l: http://otomoto.pl/op...-C12879749.html
16 900 PLN, Rok produkcji: 2000, 184 000 km, Gorzów Wlkp.
sprzedawalem okolo rok temu

odnosnie nr 2 - byla z Niemiec, nr 5 rowniez.
#15
OFFLINE
Napisany 24 czerwca 2010 - 14:18
Widze ze pawelomega jest na forum rozpoznawalny. Faktycznie sprzedaje tylko Omegi i to nie od dzis. Mam nadzieje ze jest godnym zaufania sprzedawca
Z tym "zaufanym sprzedawcą" byłbym ostrożny. Fakt jest rozpoznawalny, bo sprzedaje dużo omeg, ale na forum z tego co wiem kupiło od niego samochód może ze 2 osoby. Trudno więc mówić nawet, że jest sprawdzonym sprzedawcą. Na dobrą sprawę z handlarzy omegami to wiadomo, że:
1)gość z Bielawy to stary krętacz;
2) gość ze Złotoryji sprzedaje dość ładne wózki, ale oczywiście nie są pozbawione wad (min. problemy kilku użytkowników z błędami 420 i 430 w silnikach 2.6 i 3.2);
Co do innych, np. Jarka z Gdańska czy gościa z Gorzowa opinie nie są już takie jednoznaczne.
#16
OFFLINE
Napisany 24 czerwca 2010 - 15:57
...2) gość ze Złotoryji sprzedaje dość ładne wózki, ale oczywiście nie są pozbawione wad (min. problemy kilku użytkowników z błędami 420 i 430 w silnikach 2.6 i 3.2);
To sa raczej standardowe bledy ktorych predzej czy pozniej nalezy sie spodziewac, a jak ktokolwiek o nich napisze to nabywcy beda zadali przynajmniej 50% znizki.
Odnosnie 3.2 to kolektory nie pekaja i nie puszczaja, a to glownie dlatego, ze sa to nowsze auta i porownuje sie je czesto do 15 letnich 3.0 ktore chocby z racji wieku beda cierpialy na ta dolegliwosc.
wycieki sa z pokryw walkow, a nie z laczenia duzej miski i nie dam sobie reki odciac, ze 3.2 ma tam silikon.
EGR jest akurat najmniejszym problemem, gorszy jest uklad recyrkulacji spalin.
Jest troche bardziej kulturalny od 3.0, ale dochodza wspomniane bledy katalizatorow, ktorych jeszcze nikomu sie nie udalo usunac - jest sposob, tylko dyskusja trwa od 40 stron, a nikt sie nie zdecydowal na modernizacje.
Rozumiem jednak ze 3.2 executive to taki top topow i teoretycznie nie ma juz wyzszej wersji (oprocz ekstra wyposazenia).
#17
OFFLINE
Napisany 25 czerwca 2010 - 08:16
patrzyłeś na tą?? bardzo ładnie się prezentuje i te wnętrze robi wrażenie:D
#18
OFFLINE
Napisany 25 czerwca 2010 - 09:24
" otoMoto: Opel Omega 73tys km SERWIS! 3.2MV6 XENON "
Ogladalem to auto przez przypadek w zimie wtedy mialo szescdziesiat kilka tysiecy przejechane i wyglada na to ze tyle ma! ale cos za cos, malo wypasu i robione cos bylo z lewej strony o ile pamietam drzwi prog i chyba blotnik juz nie pamietam ale dlatego odpuscilem bo zawsze kupuje nieruszane jesli chodzi o blache. Niemniej jednak gdyby komus to nie przeszkadzalo to ma autko ktore bedzie jezdzic i jezdzic...
Znalezc Ome ktora ma 70 tkm to chyba niespotykana sprawa...
#19
OFFLINE
Napisany 25 czerwca 2010 - 09:40
Wtrace sie do tematu, ogladalem sporo 3.2 dla siebie ale nic nie znalazlem, jako ciekawostke podam takie cos:
" otoMoto: Opel Omega 73tys km SERWIS! 3.2MV6 XENON "
Ogladalem to auto przez przypadek w zimie wtedy mialo szescdziesiat kilka tysiecy przejechane i wyglada na to ze tyle ma! ale cos za cos, malo wypasu i robione cos bylo z lewej strony o ile pamietam drzwi prog i chyba blotnik juz nie pamietam ale dlatego odpuscilem bo zawsze kupuje nieruszane jesli chodzi o blache. Niemniej jednak gdyby komus to nie przeszkadzalo to ma autko ktore bedzie jezdzic i jezdzic...
Znalezc Ome ktora ma 70 tkm to chyba niespotykana sprawa...
nie znam kontynentalnych wersji, ale ta bardziej przypomina 2.2. Straszna bida w srodku, az sie cisnie, ze czesc rzeczy zniknela, choc moze po prostu byly 3.2 dla biednych.
#20
OFFLINE
Napisany 25 czerwca 2010 - 10:52
Ale fakt byl taki ze zuzucie autka jakby mialo ze 3 lata, moze bym ja kupil gdyby nie robiony ten bok....
