

Sprężyny obniżające H&R -35mm - pomoc w doborze
#1
OFFLINE
Napisany 22 czerwca 2010 - 20:37
29972-1 Opel OMEGA B Caravan - Achslast [kg] bis 935 kg VA-Last Farbe blau, Tieferlegung [mm] 35, Baujahr: ab: 04.1994 | Hinweise: 0t5
29972-2 Opel OMEGA B Caravan - Achslast [kg] ab 936 kg VA-Last Farbe blau, Tieferlegung [mm] 35, Baujahr: ab: 04.1994 | Hinweise: 0t5
jeśli dobrze zrozumiałem opisy to wersja z -1 jest do 935kg nacisku na przednią oś, a wersja -2 od 936kg nacisku na przednią oś
może ktoś potwierdzić lub zaprzeczyć czy dobrze odczytałem, i ewentualnie podpowiedzieć którą wersję zakupić do X25XE??
Byłem na:
III Zlot - Lidzbark Warmiński 2007, IV Zlot Kobyla-Góra 2007, V Zlot - Ślesin 2008, VII Zlot - Bocheniec 2009, VIII Zlot - Wawrzkowizna 2009, IX Zlot - Czaplinek 2010, X Zlot Ślesin 2010, XI Zlot - Żagań 2011, XII Zlot - Toruń 2011, XIII Zlot - Ślesin 2012, XIV Zlot Skwierzyna 2012, XV Zlot - Zakrzewo 2013, XVI Zlot - Częstochowa 2013
II Miejsce Car-Audio V Zlot Ślesin, I Miejsce Car-Audio VII Zlot Bocheniec, I Miejsce Car-Audio VIII Zlot Wawrzkowizna, II Miejsce Car-Audio X Zlot Ślesin, I Miejsce Car-Audio XI Zlot Żagań, II Miejsce Car-Audio XII Zlot Toruń, I Miejsce Car-Audio XIII Zlot Ślesin
#2
OFFLINE
#3
OFFLINE
Napisany 23 czerwca 2010 - 03:22
jeśli dobrze zrozumiałem opisy to wersja z -1 jest do 935kg nacisku na przednią oś, a wersja -2 od 936kg nacisku na przednią oś
ja, genau:D
#4
OFFLINE
Napisany 23 czerwca 2010 - 12:31
Rozglądałem się za sprężynami -35mm do swojej Omegi i padło na firmę H&R, przeglądając katalog znalazłem dwa rodzaje sprężyn o oznaczeniu
29972-1 Opel OMEGA B Caravan - Achslast [kg] bis 935 kg VA-Last Farbe blau, Tieferlegung [mm] 35, Baujahr: ab: 04.1994 | Hinweise: 0t5
29972-2 Opel OMEGA B Caravan - Achslast [kg] ab 936 kg VA-Last Farbe blau, Tieferlegung [mm] 35, Baujahr: ab: 04.1994 | Hinweise: 0t5
jeśli dobrze zrozumiałem opisy to wersja z -1 jest do 935kg nacisku na przednią oś, a wersja -2 od 936kg nacisku na przednią oś
może ktoś potwierdzić lub zaprzeczyć czy dobrze odczytałem, i ewentualnie podpowiedzieć którą wersję zakupić do X25XE??
Wejdą obydwa modele sprężyn do x25xe Omega Caravan. Te pierwsze nie są dedykowane tylko do 3,0 3,2 2,5TD 2,5DT http://cgi.ebay.pl/F...U-/390196975196
Te drugie są dedykowane do każdego Caravana Omegi http://cgi.ebay.ch/H...=item5192b19e5e
I kup sobie odrazu dobre amortyzatory kolego Soseq bo przy naszych drogach to dlugo nie pociągną zwykłe amory na tych sprężynach:D
I tak powiem Tobie na marginesie,że wybierasz najlepsze sprężyny do Omegi,sam mam takie.Nie ma dużego spadku na komforcie,ale za to frajda z jazdy na zakrętach i nietylko
#5
OFFLINE
Napisany 23 czerwca 2010 - 18:08
dankeja, genau

Te pierwsze nie są dedykowane tylko do 3,0 3,2 2,5TD 2,5DT
a jak to się ma do ich twardości??Te drugie są dedykowane do każdego Caravana
mam nówki Bilsteiny B4 powinny styknąćI kup sobie odrazu dobre amortyzatory

i pytanie pomocnicze, czy po zmianie na niższe sprężyny trzeba ustawiać zbieżność??
Byłem na:
III Zlot - Lidzbark Warmiński 2007, IV Zlot Kobyla-Góra 2007, V Zlot - Ślesin 2008, VII Zlot - Bocheniec 2009, VIII Zlot - Wawrzkowizna 2009, IX Zlot - Czaplinek 2010, X Zlot Ślesin 2010, XI Zlot - Żagań 2011, XII Zlot - Toruń 2011, XIII Zlot - Ślesin 2012, XIV Zlot Skwierzyna 2012, XV Zlot - Zakrzewo 2013, XVI Zlot - Częstochowa 2013
II Miejsce Car-Audio V Zlot Ślesin, I Miejsce Car-Audio VII Zlot Bocheniec, I Miejsce Car-Audio VIII Zlot Wawrzkowizna, II Miejsce Car-Audio X Zlot Ślesin, I Miejsce Car-Audio XI Zlot Żagań, II Miejsce Car-Audio XII Zlot Toruń, I Miejsce Car-Audio XIII Zlot Ślesin
#6
OFFLINE
Napisany 23 czerwca 2010 - 18:41
Ja ustawiam zawsze.i pytanie pomocnicze, czy po zmianie na niższe sprężyny trzeba ustawiać zbieżność ??
#7
OFFLINE
Napisany 23 czerwca 2010 - 18:45
tak,trzeba ustawiać geometrie.Kąty pochylenia koła reguluję się amortyzatorem.Wiadomo że nie zamontuje się go tak samo jak był.i pytanie pomocnicze, czy po zmianie na niższe sprężyny trzeba ustawiać zbieżność
#8
OFFLINE
Napisany 23 czerwca 2010 - 19:26
danke
a jak to się ma do ich twardości??
mam nówki Bilsteiny B4 powinny styknąć
Twardość jest taka sama,różnica jest tylko w wytrzymałości na większy ciężar
Przy normalnych amorach(nawet Bilstein B4 czy B6) skok ich przewidziany jest do normalnych sprężyn z chwilą kiedy założymy krótsze spręzyny amory nadal mają ten sam skok a co za tym idzie złą prace.Przy bardziej dynamicznej jezdzie auto za bardzo wychyla się do góry(a to przez to ze krótsza sprężyna zostaje w pozycji np;-35mm a amortyzator ma jeszcze 35mm do góry)
Jeśli chodzi o zakręty i w miarę niewyboiste nasze poczciwe Polskie drogi to krótkie sprężyny w połączeniu np. z Bilstein B4 czy B6 to naprawdę dobry wybór.
#9
OFFLINE
Napisany 30 czerwca 2010 - 22:26
#10
OFFLINE
Napisany 10 lipca 2010 - 10:09
Byłem na:
III Zlot - Lidzbark Warmiński 2007, IV Zlot Kobyla-Góra 2007, V Zlot - Ślesin 2008, VII Zlot - Bocheniec 2009, VIII Zlot - Wawrzkowizna 2009, IX Zlot - Czaplinek 2010, X Zlot Ślesin 2010, XI Zlot - Żagań 2011, XII Zlot - Toruń 2011, XIII Zlot - Ślesin 2012, XIV Zlot Skwierzyna 2012, XV Zlot - Zakrzewo 2013, XVI Zlot - Częstochowa 2013
II Miejsce Car-Audio V Zlot Ślesin, I Miejsce Car-Audio VII Zlot Bocheniec, I Miejsce Car-Audio VIII Zlot Wawrzkowizna, II Miejsce Car-Audio X Zlot Ślesin, I Miejsce Car-Audio XI Zlot Żagań, II Miejsce Car-Audio XII Zlot Toruń, I Miejsce Car-Audio XIII Zlot Ślesin
#12
OFFLINE
Napisany 10 sierpnia 2010 - 11:56