Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

czujnik położenia przepustnicy


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
21 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   Buubon

Buubon
  • 90 postów
  • Dołączył: 14-04-2008
  • Skąd: Łódź

Napisany 13 czerwca 2010 - 09:11

Witam
Mam pytanko do szanownego forum;
jaka będzie reakcja silnika po odłączeniu czujnika położenia przepustnicy?(czy obroty będą równe,takie same jak przy podłączonym)
Jeżeli nie będzie słyszalnej zmiany tzn.że padł ów czujnik,dobrze rozumiem?
Dodam że wyskoczył błąd (kod 21).
dzięki
pzdr:D

#2 OFFLINE   Buubon

Buubon
  • 90 postów
  • Dołączył: 14-04-2008
  • Skąd: Łódź

Napisany 28 czerwca 2010 - 08:30

Witam
Mam pytanko do szanownego forum;
jaka będzie reakcja silnika po odłączeniu czujnika położenia przepustnicy?(czy obroty będą równe,takie same jak przy podłączonym)
Jeżeli nie będzie słyszalnej zmiany tzn.że padł ów czujnik,dobrze rozumiem?
Dodam że wyskoczył błąd (kod 21).
dzięki
pzdr:D



Drodzy Panowie czy ktoś da radę odpowiedzieć na to pytanie?
Plissss:):D:D

#3 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 28 czerwca 2010 - 10:21

powinien zasiwecic sie check
obroty moge nie drgnac
natomiast po przygazowywaniu czy podczas jazdy da sie zauwazyc efekt zawieszania sie obrotow biegu jalowego albo opadania za nisko na granicy gasniecia
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]

#4 OFFLINE   Buubon

Buubon
  • 90 postów
  • Dołączył: 14-04-2008
  • Skąd: Łódź

Napisany 28 czerwca 2010 - 13:34

ok,dzięki za podpowiedź zaraz biegnę sprawdzić.
A jeżeli będą takie objawy tzn.czujnik kaput?
pzdr all

witam
czujnik sprawny,tylko urwał się jeden drucik od pina we wtyczce do czujnika i dlatego były jaja z obrotami.Teraz wszystko ok:)(błąd zniknął:))

#5 OFFLINE   irzyk

irzyk

    Jestem Kubuś

  • 1 060 postów
  • Dołączył: 02-09-2008
  • Skąd: Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 20 lipca 2010 - 12:35

Buubon, a jakie objawy miałeś?
U mnie zawieszają się czasami obroty w okolicach 2000 i też stawiam na czujnik położenia przepustnicy.
Będę wdzięczny za info.

#6 OFFLINE   el Pablo

el Pablo

    żonaty :P

  • 30 postów
  • Dołączył: 13-12-2008
  • Skąd: Łazy/Chruszczobród/Sikorka

Napisany 20 lipca 2010 - 23:13

A może ci się linka zawiesza nie czujnik i dlatego obroty nie spadają.

#7 OFFLINE   ojciec77

ojciec77
  • 9 postów
  • Dołączył: 08-04-2012

Napisany 07 maja 2012 - 15:43

Witam kolegów ,podepnę się może coś doradzicie. Co może być za przyczyna że auto jak powoli daję gazu to jedzie normalnie a jak tylko chcę depnąć to go muli, do tego stopnia że kicha jak gaźnikowiec i po chwili się zbiera. Jak jadę 80-90km/h to po dodaniu gazu jest muł jak tylko troszkę odejmę to się zbiera. Wymieniłem już świece,przewody,czujniki wałków obydwa oryginalne,uszczelkę pod miską zaworów plus czyszczenie całego dolotu z wymianą przepływomierza i czujnika przed nim.Ręce opadają dodam jeszcze że obroty nie falują wskazówka stoi jak przyklejona także krokowca nie wymieniałem. I tak został mi tylko pusty portfel i strach że kiedyś nie zdążę. Pozdrawiam

#8 OFFLINE   kochasgage

kochasgage
  • 253 postów
  • Dołączył: 30-01-2012
  • Skąd: okolice Sandomierza

Napisany 07 maja 2012 - 18:17

nie zabieraj sie do wymaimy bez sprawdzenia bledow
najpierw zczytaj bledy....

a z opisu wynika ze te czujniki ktore sa odpowiedzialne za owe objawy wymieniles
w tym silniku jest jeden czujnik polozenia walkow rozradu a drugi jaki to czujnik???

Sugeruje ze powionienes wymienic czujnik polozenia walu korbowego ale to takie sugestie.
powienienes sprawdzic tez na kompie jak dziala TPS...

czy normalnie wchodzi na obroty do 7kkkRPM czy odcina wczesniej???
Zachowanie ktore opisales jest na PB czy LPG???
ewentualnie jaka generacja LPG...


Tu sie bez kompa nie obejdzie zreszta jak w kazdej omie lepiej kupic op-com-a lub Opel Scannera wydac 150-200 zł i miec spokojna glowe niz szukac i kase w bloto wywalac

#9 OFFLINE   TomEk WRO

TomEk WRO

    Dr Szajn!

  • 2 412 postów
  • Dołączył: 16-09-2008
  • Skąd: Wrocław/Czernica
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 07 maja 2012 - 19:49

ojciec77 sprawdzałeś świece i kable, czy nie masz oleju w gniazdach świec?? Podłącz się pod kompa lub sczytaj błędy na spinacz i daj znać
Auto kosmetyka
- korekta lakieru (polerowanie mechaniczne, usuwanie rys)
- woskowanie
- czyszczenie wnętrza
- polerowanie lamp
- przygotowanie auta na specjalną okazję (sprzedaż, wesele)


Zapraszam! Info na PW



Odpicuj swoją omegę xd


#10 OFFLINE   ojciec77

ojciec77
  • 9 postów
  • Dołączył: 08-04-2012

Napisany 08 maja 2012 - 11:37

Witam, błędow nie ma te czujniki to jeden rozrządu drugi wału ,a świece suche dlatego uszczelkę wymieniałem, program opel tech. Nie mam gazu mam zamiar założyć tylko trza zrobić żeby na PB jeżdził.Pozdrawiam
ps. Może ktośz Łodzi lub Pabianic da rade zerknąć coto jest.

#11 OFFLINE   bartel89

bartel89
  • 275 postów
  • Dołączył: 01-02-2010
  • Skąd: ELC
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 09 maja 2012 - 14:32

jakie te kable i świece kupiłeś? marke podaj.
A jak jedziesz to dojdzie powyżej 6 tys. obrotów czy nie? może wydech zapchany?

#12 OFFLINE   ojciec77

ojciec77
  • 9 postów
  • Dołączył: 08-04-2012

Napisany 09 maja 2012 - 16:06

Świeczki NGK a kabel Sentech .Wydech nie wydaje się być zapchany bo wywalałem katalizator i wstawiałem strumienicę ,ten gość mi mówił że jak wydech będzie zapchany to trza wymienić ale spoko. Ja bym stawiał na czujnik położenia przepustnicy, ponieważ zauważyłem że te objawy są w różnym położeniu pedału gazu.

#13 OFFLINE   ojciec77

ojciec77
  • 9 postów
  • Dołączył: 08-04-2012

Napisany 13 maja 2012 - 19:33

Witam, widzę że brak pomysłów?

#14 Guest_DaroX25XE_*

Guest_DaroX25XE_*
  • Dołączył: 01-01-1970

Napisany 13 maja 2012 - 19:56

Odłącz czujnik od położenia przepustnicy i uruchom silnik. Kiedyś tak F-kę badaliśmy.

#15 OFFLINE   ojciec77

ojciec77
  • 9 postów
  • Dołączył: 08-04-2012

Napisany 15 maja 2012 - 12:04

Po odłączeniu czujnika auto odpaliło, zaświeciła się kontrolka silnika, dodałem gazu auto zgasło.

#16 OFFLINE   ojciec77

ojciec77
  • 9 postów
  • Dołączył: 08-04-2012

Napisany 20 maja 2012 - 20:48

Widzę koledzy chyba nie za bardzo się znacie, każdy coś tam bąknie, ale żadnej konkretnej odpowiedzi czy porady. To co piszecie to każdy strzela w ciemno a może się uda.

#17 OFFLINE   hubertcht

hubertcht
  • 1 388 postów
  • Dołączył: 03-08-2009
  • Skąd: Melksham
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 20 maja 2012 - 21:40

Widzę koledzy chyba nie za bardzo się znacie,


Zawsze mozesz pojechac do mechanika co sie zna.


Jedz do kogos na kompa sprawdz warosci czujnikow i sie dowiesz co jej jest.

#18 Guest_DaroX25XE_*

Guest_DaroX25XE_*
  • Dołączył: 01-01-1970

Napisany 20 maja 2012 - 21:42

Widzę koledzy chyba nie za bardzo się znacie, każdy coś tam bąknie, ale żadnej konkretnej odpowiedzi czy porady. To co piszecie to każdy strzela w ciemno a może się uda.


To jedź do mechanika, zapłać parę złotych (za nie wiadomo co) i on Ci powie, skoro tutaj koledzy nie bardzo się znają. Poza tym nie zawsze da się przez internet powiedzieć co jakiemu egzemplarzowi dolega. :masakra:

#19 OFFLINE   ojciec77

ojciec77
  • 9 postów
  • Dołączył: 08-04-2012

Napisany 21 maja 2012 - 17:42

Witam, po co zaraz takie nerwy, auto oddałem do mechanika zobaczymy co wymyśli. Pozdrawiam

#20 OFFLINE   ojciec77

ojciec77
  • 9 postów
  • Dołączył: 08-04-2012

Napisany 25 maja 2012 - 15:27

Witam , więc jest tak walnięty był czujnik wału korbowego. Teraz jest tak że jak założy mechanik nowy to chodzi jakieś 20 minut i czujnik kaput, wymienił dwie sztuki jeden mój który kupiłem w ASO i drugi miał mechanik w sumie razem trzy. Pozdrawiam