Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

czy tylnie tarcze mogą odpowiadac za "bicie" podczas hamowania?


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
30 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   acor504w

acor504w
  • 41 postów
  • Dołączył: 25-01-2010
  • Skąd: warszawa

Napisany 11 czerwca 2010 - 15:19

Witam, mam problem, przy hamowaniu w mojej omedze okropnie trzepie calym samochodem, az drzwi skrzypia. Jak kupilem auto delikatnie trzeslo, przednie tarcze dalem do toczenia, po tym zabiegu nic sie nie poprawilo, ale ze nie przeszkadzalo mi to az tak, postanowilem ze zostawie tak jak jest, zrobilem ok 30 tys przyszlo zmienic klocki. po wymianie to trzepanie znaczaco sie powiekszylo, myslalem ze soe dotrze klocek i bedzie ok ale niestety caly czas jest tak samo. kupilem uzywane tarcze zalozylem to jeszcze bardziej bilo wiec pojechalem oddalem facet dal mi 2 w dosc dobrym stanie i po zalozeniu nadal jest to samo. czy jest mozliwe ze to z tylnymi tarczami jest cos nie tak? moze to one sa krzywe a zajmuje sie przednimi. prosze o pomoc. jednak cos musi byc w tym przodzie bo po zalozeniu innych tarcz bylo gorzej niz na moich, ale znowu kolejne byly w dobrym stanie a trzesie mimo to strasznie, a szkoda mi isc do sklepu wydac 150 zl za jedna tarcze po to zeby sprawdzic czy to tarcze czy nie. z gory dzieki za odp.

#2 OFFLINE   lendio

lendio
  • 3 116 postów
  • Dołączył: 02-07-2006
  • Skąd: PODKARPACIE
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 11 czerwca 2010 - 15:38

Jak bije przy hamowaniu i czujesz, ze pedal hamulca pulsuje to na 90%tarcze.

#3 OFFLINE   rafi195

rafi195

    tylko 2.5TD :)

  • 1 802 postów
  • Dołączył: 09-07-2009
  • Skąd: Chrzanów/Krzeszowice
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 11 czerwca 2010 - 16:37

czy tylnie tarcze mogą odpowiadac za "bicie" podczas hamowania?.


jasne że tak...ale zakładając do przodu używki daj do toczenia.

#4 OFFLINE   Boscorelli

Boscorelli

    Jest blacha musi być rdza

  • 464 postów
  • Dołączył: 17-07-2008
  • Skąd: Bełchatów
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 11 czerwca 2010 - 16:41

Kolego sprawdź sobie tłoczki w zaciskach czy nie zapieczone i czy działają prawidłowo, wystarczy że uszczelka lekko wyjdzie z jednej strony, przerabiałem to z miesiąc temu, jak tarcze zmieniałeś na inne i to samo to pewnie nie tarcze, chodź też nie twierdze, że nie, najlepiej napisać że tarcze i pchać ludzi w koszta, u mnie też biło na kierownicy i na pedale i właśnie to był ten tłoczek, sprawdź na wszystkich 4 kołach

#5 OFFLINE   rafi195

rafi195

    tylko 2.5TD :)

  • 1 802 postów
  • Dołączył: 09-07-2009
  • Skąd: Chrzanów/Krzeszowice
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 11 czerwca 2010 - 16:45

[quote name='Boscorelli'] jak tarcze zmieniałeś na inne i to samo to pewnie nie tarcze, chodź też nie twierdze, że nie, najlepiej napisać że tarcze i pchać ludzi w koszta, [QUOTE]

o jakich kosztach mówisz sprawdzenie przetoczenie tarcz to 20 zł..a kolega jasno się w temacie wyraził czy tylne tarcze... bo pewnie ich nie sprawdzał tylko przód ..a tył ma też znaczenie..


a zapytam sam z tym robiłeś i jaka uszczelka jak wyjdzie..chyba nie na tłoczku uszczelniająca bo pewnie by płyn wyleciał...

#6 OFFLINE   Boscorelli

Boscorelli

    Jest blacha musi być rdza

  • 464 postów
  • Dołączył: 17-07-2008
  • Skąd: Bełchatów
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 11 czerwca 2010 - 18:13

jaka uszczelka jak wyjdzie..chyba nie na tłoczku uszczelniająca bo pewnie by płyn wyleciał...

Tak chodzi mi o tą na tłoczku, wysunęła się kawałek, znaczy wyleciała z tego rowka, płyn o dziwo nie wyleciał, nie ubywało go wogole, sprawdzałem kilka razy i było tak samo

a zapytam sam z tym robiłeś

ale co robiłem bo nie rozumiem :)

#7 OFFLINE   virusno9

virusno9

    KaroL. Op-com 888 1234 88

  • 165 postów
  • Dołączył: 21-09-2008
  • Skąd: Ostrów Mazowiecka

Napisany 11 czerwca 2010 - 19:33

jedź na stacje diagnostyczna wjedź na rolki i będzie jasne które koło jest do sprawdzenia. Tył ma znaczenie, będzie sie pryenosiło po całym aucie.
Stare tarcze w omedze to nie zbyt dobry pomysł, to ciężkie auto i hamulce maja co robic.

P.S Chciwy traci 2 razy.

#8 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 11 czerwca 2010 - 22:03

szczegolnie ze nowe nie sa tak drogie
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]

#9 OFFLINE   acor504w

acor504w
  • 41 postów
  • Dołączył: 25-01-2010
  • Skąd: warszawa

Napisany 12 czerwca 2010 - 07:52

chodzi wlasnie o to ze sa drogie...jak sobie pomysle ze mam kupic komplet tarcz za ktory zaplace ok500zl (przod i tyl) to nie bardzo mi sie to widzi, tym bardziej ze nie bede mial pewnosci ze to pomoze. kolega Boscorelli chodzi wlasnie o to ze na pedale nie czuc tego bicia... jak sie hamuje to jest masakra jak mial sie caly ten samochod za chwile rozleciec. a co do tych tloczkow plyn mi nie ucieka ale jesli rzeczywiscie cos tam jest nie tak to da sie to naprawic? czy trzeba kupowac nowe? dzieki panowie za zainteresowanie.

#10 OFFLINE   Boscorelli

Boscorelli

    Jest blacha musi być rdza

  • 464 postów
  • Dołączył: 17-07-2008
  • Skąd: Bełchatów
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 12 czerwca 2010 - 09:17

to da sie to naprawic? czy trzeba kupowac nowe?

Jeśli uszkodziły się tylko uszczelki, to da się naprawić koszt uszczelek to chyba 17zł na jedno koło, ale jeśli na tłoczku są wżery to już trzeba kupić nowy tłoczek, koszt ok. 40zł

Jak napisał kolega virusno9 jedz na stacje diagnostyczną, jeśli to coś z hamulcami to sprawdzą na której osi jest problem, a może to wina zawieszenia, tuleje na wahaczu, sworznie?

#11 OFFLINE   acor504w

acor504w
  • 41 postów
  • Dołączył: 25-01-2010
  • Skąd: warszawa

Napisany 16 czerwca 2010 - 20:29

taa juz bylem na stacju kiedys bo mi sie cos stukalo w prowym kole...bylem niemalze przekonany ze to amortyzator, ale dla pewnosci pojechalem na sprawdzenie....facet sprawdzil mowi ze w super stanie wszystkie 4 amor po 75%. wymislil ze to poduszka na sprezynie...okazalo sie ze wymienilem poduszke lozysko i nadal stukalo, wkoncu wymienilem amortyzatory i wszystko jest ok! tak wlansie mozna na tych stacjach cos sprawdzic. co do luzow w zawieszeniu no to byla na szrpakach i tez zekomo nic nie ma. chyba bede musial byc zmuszony do wymiany wszystkich tarcz na nowe...jesli to nie pomoze to zostana tylko te tloczki a to juz nie jest az taki koszt, no chyba cholera nic innego juz byc nie moze prawda?

#12 OFFLINE   Boscorelli

Boscorelli

    Jest blacha musi być rdza

  • 464 postów
  • Dołączył: 17-07-2008
  • Skąd: Bełchatów
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 16 czerwca 2010 - 21:04

A sprawdzali Ci hamulce na stacji, bo tu głównie o to chodzi, która oś odpowiada za to trzęsienie?

#13 OFFLINE   patryk0490

patryk0490
  • 349 postów
  • Dołączył: 20-04-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 16 czerwca 2010 - 21:10

W jaki sposób mają to na stacji wykryć ? Ja byłem z bijącymi hamulcami i nic nie powiedział...:hmm:

#14 OFFLINE   acor504w

acor504w
  • 41 postów
  • Dołączył: 25-01-2010
  • Skąd: warszawa

Napisany 16 czerwca 2010 - 21:23

z hamulcami teraz nie bylem i nie planuje jechac bo i tak pewnie nic nie wykryja.

#15 OFFLINE   Boscorelli

Boscorelli

    Jest blacha musi być rdza

  • 464 postów
  • Dołączył: 17-07-2008
  • Skąd: Bełchatów
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 16 czerwca 2010 - 22:13

W jaki sposób mają to na stacji wykryć ? Ja byłem z bijącymi hamulcami i nic nie powiedział...


Wjeżdżają na rolki, najpierw przednią osią, później tylną, rozpędzają rolki i naciskają hamulec i wtedy wiadomo czy bicie jest na przedniej czy tylnej osi :)

z hamulcami teraz nie bylem i nie planuje jechac bo i tak pewnie nic nie wykryja.

Jak chcesz, jeśli masz fundusze aby wymienić wszystkie 4 tarcze i klocki, takie sprawdzenie to parę groszy, mi nawet zrobili to w gratisie

#16 OFFLINE   virusno9

virusno9

    KaroL. Op-com 888 1234 88

  • 165 postów
  • Dołączył: 21-09-2008
  • Skąd: Ostrów Mazowiecka

Napisany 16 czerwca 2010 - 22:53

Jak na rolki się wiedzie to maja słupkowy wykres dwóch kół, jeśli słupek "skacze" to znaczy że tarcza na tym kole jest krzywa. Jasne? Bicie mogą powodować krzywe felgi, źle ścięte opony, guz w oponie, itd.

#17 OFFLINE   patryk0490

patryk0490
  • 349 postów
  • Dołączył: 20-04-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 17 czerwca 2010 - 00:50

kurde u mnie bicie jest a słupki nie skakały :hmm: no ale dobra już się nie wtryniam, bo to nie mój temat...

#18 OFFLINE   acor504w

acor504w
  • 41 postów
  • Dołączył: 25-01-2010
  • Skąd: warszawa

Napisany 20 czerwca 2010 - 08:32

panowie temat rozwiazany wymienilem wszystkie tarcze i jest ok! a wina lezala po tylnich tarczach bo najpierw zalozylem nowy przod i dalej to samo natomiast po zalozeniu nowego tylu jest idealnie. W sumie nie ma sie co dziwić bo tylne tarcze byly tak skancerowane, caly ten material byl wrecz wyzarty, szczerze mówiąc nigdy nawet nie widzialem takich tarcz. Pozdrawiam i dziekuje panowie za pomoc.

#19 OFFLINE   grafitos

grafitos
  • 8 postów
  • Dołączył: 10-03-2009

Napisany 12 lipca 2010 - 22:07

koledzy pomóżcie - trapi mnie podobny problem tzn. omega jest po wymianie tulei wahaczy przednich, tarcz i klocków - jest nadal takie bicie na kierownicy że zęby wypadają - bicie narasta wraz ze wzrostem prędkości a zhamowanie nagłe z prędkości np 100km/h to istna walka z kierownicą - pedał hamulca to na moje odczucie miękki kapeć ale odpowietrzałem już hamulce i okazało się , że cały tył jest bardzo zapowietrzony - po odpowietrzeniu hamulce jakby lepiej ale przez chwilę - zrobiłem taki test - przy szybkiej jeździe do tyłu (na polnej drodze) i hamując nie ma tego bicia.
Co jest grane - czy jest możliwość że pompa hamulcowa siedzi i tak pulsuje - odpinałem ABS i nie widzę poprawy. Opony mają lekkie bicia góra/dół jak je wyważałem no i troche ząbkują - pan z wulkanizy rzekł że amory mogą już cienko trzymać i dlatego opona w ten sposób się zużywa. Nie wiem w który juz punkt mam uderzać jeżdże koło 50km dziennie do pracy i z powrotem no i nie mam zamiaru zaliczyć gdzieś drzewa lub tyłka poprzedzającego mój pojazd

#20 OFFLINE   BzQ

BzQ

    Duszna KIA

  • 1 184 postów
  • Dołączył: 19-07-2006
  • Skąd: Kielce
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 13 lipca 2010 - 05:51

Zobacz tylnie tarcze i klocki (u mnie z zewnątrz wyglądało ok a po zrzuceniu zacisku okazało się że z wewnętrznego klocka zostało połowę blachy. A też mi waliło kierą (przy hamowaniu).