

Emulator sondy lambda
#1
OFFLINE
Napisany 09 czerwca 2010 - 20:36
#2
OFFLINE
Napisany 11 czerwca 2010 - 21:20
#3
OFFLINE
Napisany 12 czerwca 2010 - 14:07

#4
OFFLINE
Napisany 12 czerwca 2010 - 21:36
czemu nie sekwencja??? różnica w cenie nieduża ,a korzyści potężne , reduktor do 100 KM , a Ty masz 136 , więc źle dobrany , źle ustawiona emulacja sygnału sondy Lambda . Reasumując : jeśli masz około 500 zł . to podjechałbym do monterów i zaproponował : wymianę instalacji na STAGA 300 z reduktorem Scorpion ST ( w tej dopłacie ) lub niech wymieniają reduktor na mocniejszy aby obsłużył 136 KM i wyregulowali tak , aby wszystko pracowało jak należy ( bez SCHECK-ów i braku mocy ) . Ale nadal nie rozumiem czemu nie zamontowali wtrysku LPG ???
#5
OFFLINE
Napisany 12 czerwca 2010 - 21:45
Co do wskazan sondy to sprawdz jak jest podlaczona instalka do sondy. Czesto gazownicy podlaczaja II gen do sondy rezystywnej bez emulacji (czyli rownolegle) . W jednym czasie sygnal z lambdy idzie i do ecu auta i do instalki. Taki montaz czesto powoduje ze sonda zawiesza sie stajac na dole. Jesli masz podlaczone z wykorzystaniem emulacji czyli szeregowo to ustaw emulacje 0-5V czas gorny 0,5 sek a czas dolny 1,5sek
parownik stanowczo za slaby. Tomasseto na duzym obiego nie bedzie dziala dobrze, nawet jak silnik sie swietnie nagrzeje bo przy duzych obciazeniach moze go szybko wyziebic. Musi byc podlaczony na maly obieg. Zerknij w dzial lpg, masz tan schemat jak podlaczyc
[B]
#6
OFFLINE
Napisany 12 czerwca 2010 - 23:31
#7
OFFLINE
Napisany 13 czerwca 2010 - 10:03
#8
OFFLINE
Napisany 13 czerwca 2010 - 11:11
#9
OFFLINE
Napisany 13 czerwca 2010 - 17:56
sonda rezystywna cyrkoniowa 5V rosnaca (czyli 0-5) co oznacza ze sygnal bliski 5v-mieszanka bogata, sygnal bliski 0v mieszanka uboga. Sa instalki w ktorych ustawiasz to co ma robic komp a komp ktory widzi 5V robi dokladnie odwrotnie czyli zmierza do zubozenia mieszanki....
Piszesz "wielopunktowy"..... Kolego glownym wyznacznikiem mozliwosci zastosowania II gen jest uklad dolotu powietrza a nie paliwa (choc jest on istotny np w silnikach GDI ale tam wogole lpg jest problemem). Jesli kolektor ssacy ma zmienna geometrie to nie ma mowy zeby uzyskac zadowalajacy moment/moc do spalania a moze dojsc do sytuacji gdzie zmiana dlugosci/geometrii kolektora ssacego moze wplynac na mocne zubozenie mieszanki co objawi sie strzalem w ssacy.
Teraz do sedna - silnik x20xev to stara jednostka ktora ma sredniej dlugosci kolektor ssacy co daje mozliwosc zastosowania II gen. Problemem w tym silniku jest uklad emisji spalin czyli oxygen sensor ktory to jest rezystywny i malo ktora II gen jest w stanie obsluzyc ta sonde. Wiekszosc instalek zle emuluje jej sygnal a nawet potrafia zawieszac jej prace tak ze nie jest mozliwa jazda na lpg z silnikiem krokowym gazu, dlatego gazownicy wyalaja go i wstawiaja srube...
Dobra II gen i wlasciwy mikser daja rade az milo. Nie jest to teoria bo wielu na tym forum widzialo moja Omege i wiedza jak smigala na lpg, Ponadto pare tych silnikow poprawialem po gazownikach wiec wiem o czy pisze (z tego forum tez, chcieli przerabiac na sekwencje ale okazlo sie ze nie trzeba i pozniej tylko banana mieli na twarzy

Co do tematu - trzeba sprawdzic jak podpieta jest centralka do sondy
[B]
#10
OFFLINE
Napisany 13 czerwca 2010 - 19:23
Co do tematu - trzeba sprawdzic jak podpieta jest centralka do sondy
a upewnić się, że mamy dobrze podpiętą centralkę można przeszukując dział LPG - umieściłem w tym dziale kiedyś schemat podłączenia instalacji BINGO S4.

#11
OFFLINE
Napisany 14 czerwca 2010 - 10:34
#12
OFFLINE
Napisany 18 czerwca 2010 - 17:56

#13
OFFLINE
Napisany 18 czerwca 2010 - 22:37
jesli kolesie programowali centralke jak byla wprowadzona sonda 0-1 to krokowy juz przy 1V (kiedy mieszanka byla ubpga) zamykal doplyw gazu (bo centralka myslala ze jest bogato). Gazownicy pewnie nie wiedzieli o co kaman to wprowadzili recznie katy krokowca zeby mozna bylo jezdzic. Wiec moja propozycja jest taka zeby na nowo w trybie automatycznym przeprogramowac centralke przy ustawieniu 0-5V
[B]
#14
OFFLINE
Napisany 19 czerwca 2010 - 12:00

