Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Emulator sondy lambda


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
13 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   adamesce

adamesce

    Omega: Never ending story

  • 595 postów
  • Dołączył: 22-02-2010
  • Skąd: Sosnowiec
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 09 czerwca 2010 - 20:36

Witam, mam pytanie, po odczytaniu bledow na spinacz wyszla sonda, za niskie napiecie oraz przeplywka. Dzis kolega za pomoca opcoma sprawdzil bledy i na PB sonda dziala prawidlowo (0-5V) a na LPG od momentu przelaczenia dziala w zakresie 0-132mV. Czy jest mozliwe ze to zle podlaczenie emulatora sondy badz wadliwy emulator? Jakies inne sugestie?

#2 OFFLINE   wrocek66

wrocek66
  • 176 postów
  • Dołączył: 24-02-2010

Napisany 11 czerwca 2010 - 21:20

Podaj jaką masz inst. - elektronika ( STAG , BRC , inny ? ) , emulator powinien być w sterowniku i tam ustawia się emulację , lub jeśli wszystko jest poprawnie ustawione , to jest źle wyregulowana instalacja ( za ubogo lub za bogato jeśli sonda 5-0 ) .

#3 OFFLINE   adamesce

adamesce

    Omega: Never ending story

  • 595 postów
  • Dołączył: 22-02-2010
  • Skąd: Sosnowiec
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 12 czerwca 2010 - 14:07

Instalacja byla zakladana w listopadzie 2009r. przez jakis rolnikow w woj. swietokrzyskim (Jedlinia Letnisko). Parownik jest zamontowany w duzym obiegu. Wiem ze elektronika tj komp to BINGO S-4. Reszta elementow to mix. Reduktor Tomasetto 100HP :/ Nie mniej na PB odczyty z sondy prawidlowe, na LPG niestety nie, wyglada na zwarcie do masy.

#4 OFFLINE   wrocek66

wrocek66
  • 176 postów
  • Dołączył: 24-02-2010

Napisany 12 czerwca 2010 - 21:36

Kilka spraw :
czemu nie sekwencja??? różnica w cenie nieduża ,a korzyści potężne , reduktor do 100 KM , a Ty masz 136 , więc źle dobrany , źle ustawiona emulacja sygnału sondy Lambda . Reasumując : jeśli masz około 500 zł . to podjechałbym do monterów i zaproponował : wymianę instalacji na STAGA 300 z reduktorem Scorpion ST ( w tej dopłacie ) lub niech wymieniają reduktor na mocniejszy aby obsłużył 136 KM i wyregulowali tak , aby wszystko pracowało jak należy ( bez SCHECK-ów i braku mocy ) . Ale nadal nie rozumiem czemu nie zamontowali wtrysku LPG ???

#5 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 12 czerwca 2010 - 21:45

nie zamontowali sekwencji bo ten silnik nie potrzebuje jej..... i nie dyskutujmy z tym, temat walkowany
Co do wskazan sondy to sprawdz jak jest podlaczona instalka do sondy. Czesto gazownicy podlaczaja II gen do sondy rezystywnej bez emulacji (czyli rownolegle) . W jednym czasie sygnal z lambdy idzie i do ecu auta i do instalki. Taki montaz czesto powoduje ze sonda zawiesza sie stajac na dole. Jesli masz podlaczone z wykorzystaniem emulacji czyli szeregowo to ustaw emulacje 0-5V czas gorny 0,5 sek a czas dolny 1,5sek

parownik stanowczo za slaby. Tomasseto na duzym obiego nie bedzie dziala dobrze, nawet jak silnik sie swietnie nagrzeje bo przy duzych obciazeniach moze go szybko wyziebic. Musi byc podlaczony na maly obieg. Zerknij w dzial lpg, masz tan schemat jak podlaczyc
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]

#6 OFFLINE   wrocek66

wrocek66
  • 176 postów
  • Dołączył: 24-02-2010

Napisany 12 czerwca 2010 - 23:31

Wielopunktowy EcoTec nie wymaga sekwencji ? nie rozśmieszaj mnie . A sonda jest chyba 5-0 V i rezystancyjna i taką emulację należy ustawić w kompie LPG . I oczywiści reduktor do wymiany ( za słaby ) .

#7 OFFLINE   adamesce

adamesce

    Omega: Never ending story

  • 595 postów
  • Dołączył: 22-02-2010
  • Skąd: Sosnowiec
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 13 czerwca 2010 - 10:03

Jak kupilem auto to juz tak bylo. Kupilem w lutym przy przebiegi 4kkm na LPG. Teraz w czerwcu jade na przekladke parownika oraz na ogolne sprawdzenie instalacji gazowej. Nie wiem sam czemu tak to jest zamontowane i czemu II generacja.

#8 OFFLINE   kicek987

kicek987
  • 122 postów
  • Dołączył: 23-12-2009

Napisany 13 czerwca 2010 - 11:11

wszyscy pisza sekfencja najlepij to by było do golfa 2 tez sekwencja ktora by była drozsza od auta ale co tam niech wam bedzie moja oma 2.5 v6 tez na 2 gen taka była jak kupiłem i chodzi rok u mnie bez problemoqw nie strzela itp a wiec wyjatek od reguły

#9 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 13 czerwca 2010 - 17:56

wrocek66 - za duzo czytasz a za malo praktyki. Juz walkowalem ten temat i silnik x20xev nie WYMAGA SEKWENCJi - to ktora lepsza ktora gorsza + i - to inny temat. Poniewaz masz srednia wiedze to ja Ci pomoge ogarnac temat
sonda rezystywna cyrkoniowa 5V rosnaca (czyli 0-5) co oznacza ze sygnal bliski 5v-mieszanka bogata, sygnal bliski 0v mieszanka uboga. Sa instalki w ktorych ustawiasz to co ma robic komp a komp ktory widzi 5V robi dokladnie odwrotnie czyli zmierza do zubozenia mieszanki....
Piszesz "wielopunktowy"..... Kolego glownym wyznacznikiem mozliwosci zastosowania II gen jest uklad dolotu powietrza a nie paliwa (choc jest on istotny np w silnikach GDI ale tam wogole lpg jest problemem). Jesli kolektor ssacy ma zmienna geometrie to nie ma mowy zeby uzyskac zadowalajacy moment/moc do spalania a moze dojsc do sytuacji gdzie zmiana dlugosci/geometrii kolektora ssacego moze wplynac na mocne zubozenie mieszanki co objawi sie strzalem w ssacy.
Teraz do sedna - silnik x20xev to stara jednostka ktora ma sredniej dlugosci kolektor ssacy co daje mozliwosc zastosowania II gen. Problemem w tym silniku jest uklad emisji spalin czyli oxygen sensor ktory to jest rezystywny i malo ktora II gen jest w stanie obsluzyc ta sonde. Wiekszosc instalek zle emuluje jej sygnal a nawet potrafia zawieszac jej prace tak ze nie jest mozliwa jazda na lpg z silnikiem krokowym gazu, dlatego gazownicy wyalaja go i wstawiaja srube...
Dobra II gen i wlasciwy mikser daja rade az milo. Nie jest to teoria bo wielu na tym forum widzialo moja Omege i wiedza jak smigala na lpg, Ponadto pare tych silnikow poprawialem po gazownikach wiec wiem o czy pisze (z tego forum tez, chcieli przerabiac na sekwencje ale okazlo sie ze nie trzeba i pozniej tylko banana mieli na twarzy :)

Co do tematu - trzeba sprawdzic jak podpieta jest centralka do sondy
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]

#10 OFFLINE   czesiek

czesiek

    nagadałem się

  • 3 019 postów
  • Dołączył: 23-08-2007
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 13 czerwca 2010 - 19:23

Co do tematu - trzeba sprawdzic jak podpieta jest centralka do sondy


a upewnić się, że mamy dobrze podpiętą centralkę można przeszukując dział LPG - umieściłem w tym dziale kiedyś schemat podłączenia instalacji BINGO S4. :)

#11 OFFLINE   adamesce

adamesce

    Omega: Never ending story

  • 595 postów
  • Dołączył: 22-02-2010
  • Skąd: Sosnowiec
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 14 czerwca 2010 - 10:34

zaraz bede probowal to jakos ogarnac umyslowo/teoretyczne.

#12 OFFLINE   adamesce

adamesce

    Omega: Never ending story

  • 595 postów
  • Dołączył: 22-02-2010
  • Skąd: Sosnowiec
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 18 czerwca 2010 - 17:56

Dzis auto odebrane od gazownikow, bardzo marudzili ale jakos to przepieli i reduktor jest na krotkim obiegu (wczesniej byl na dlugim). Problem z sonda polegal na tym ze fachowcy co gaz montowali w kompie ustawili jej wartosc na sonde 0-1V. A jest 0-5V. Oby bylo lepiej :) po pierwszych 15 km nie widze za duzej roznicy, zobaczymy po spalaniu.

#13 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 18 czerwca 2010 - 22:37

moze nic nie dac
jesli kolesie programowali centralke jak byla wprowadzona sonda 0-1 to krokowy juz przy 1V (kiedy mieszanka byla ubpga) zamykal doplyw gazu (bo centralka myslala ze jest bogato). Gazownicy pewnie nie wiedzieli o co kaman to wprowadzili recznie katy krokowca zeby mozna bylo jezdzic. Wiec moja propozycja jest taka zeby na nowo w trybie automatycznym przeprogramowac centralke przy ustawieniu 0-5V
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]

#14 OFFLINE   adamesce

adamesce

    Omega: Never ending story

  • 595 postów
  • Dołączył: 22-02-2010
  • Skąd: Sosnowiec
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 19 czerwca 2010 - 12:00

powiem tak ze nie wiem jak jest dobrze a jak jest zle :) mialem reduktor w duzym obiegu i przepieli na krotki. teraz powinien wczesniej chciec jechac na gazie :) Zobacze po spalaniu czy jest lepiej. Co do sondy to na benzynie dzialala w zakresie 0-5V. Na LPG bylo zwarcie do masy, chodzila od 0-132mV.