Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Dym/para z korka wlewu oleju


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
21 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   zales00

zales00
  • 66 postów
  • Dołączył: 21-11-2009
  • Skąd: Parczew/Siedlce

Napisany 04 czerwca 2010 - 18:51

Witam serdecznie!
Stałem się posiadaczem opla omegi 2.0 8v z 1996 roku. Kupno co prawda może i niedrogiego auta było dla mnie sporym wysiłkiem finansowym, gdyż ostatnio spiętrzyło mi się trochę problemów a auto było potrzebne. W zasadzie mam mnóstwo pytań, ale zacznę od tych które najbardziej mnie trapią.

1) po odkręceniu korka oleju w nieznacznej ilości widać coś jakby parę/dym. Nie przejąłbym się tym gdyby nie fakt że na dworze jest ok 20 stopni. Niektórzy twierdzą że to normalne...jednak wolałbym się upewnić.
2) auto kupiłem bez drugiego tłumika i jeszcze go nie mam więc trochę głośno chodzi... ale czasami słychać takie cykanie/klekotanie czasami nie... czasami jest głośniejsze czasami cichsze. Z tego co zauważyłem nie ma wielkiego wpływu na to temp. silnika. Do tego dochodzi +/i przy 3 tys jakby dzwonienie lub coś w ten deseń...jakby jakaś obudowa czy coś drżała...

Szukałem na forum co się dało i na tyle ile potrafię sprawdzałem, ale jest to dla mnie nowe auto i proszę bardzo o wyrozumiałość. Pozdrawiam.

Jakby ktoś miał pomysły czy tak ma być proszę o rady :)

Dopisuję tylko że brak mazi na korku i co prawda mam krótko auto, ale raczej płynu nie ubywa.

#2 OFFLINE   Allah

Allah

    Zbanowany

  • 107 postów
  • Dołączył: 19-08-2007
  • Skąd: Tu i tam...

Napisany 04 czerwca 2010 - 19:09

Dzwonienie przy 3000 to sprawdzilbym katalizatory i ostatni tlumik. Jak kat sie wydmuchal to moze tam czasem dzwonic sobie jego resztka. Co do pary/dymu spod korka troche moze byc. W kazdym aucie jest. Gorzej jak juz zacznie serio walic dymem. Podjedz do mechaniora. Niech stwierdzi czy jest ok. Przeciez to zajmie 2 min/0 zl.
Allah

#3 OFFLINE   zales00

zales00
  • 66 postów
  • Dołączył: 21-11-2009
  • Skąd: Parczew/Siedlce

Napisany 04 czerwca 2010 - 19:17

Dzięki serdeczne za sprawną odpowiedź! :)
Chodzi o to że w Siedlcach jestem od niedawna w sumie... zaczynam tu pracę i na razie mechaniorów których spotkałem to skórę zdejmują i w ogóle jęczą że Opli i zwłaszcza omegi nie chcą dotykać co mnie skrajnie irytuje. Ale to może kwestia że nie znalazłem dobrego fachowca w tym mieście.
Jeśli chodzi o parę/dym jest jej niewiele...jest po prostu zauważalna...dzięki za odpowiedź uspokoiłeś mnie.

Dzwonienie? może źle się wyraziłem :) za kolektorem jest pierwszy tłumik... i nic... jestem na etapie poszukiwania niedrogiego wydechu.

Niemniej dziękuję za odpowiedź i radę! Pozdro!

#4 OFFLINE   Allah

Allah

    Zbanowany

  • 107 postów
  • Dołączył: 19-08-2007
  • Skąd: Tu i tam...

Napisany 04 czerwca 2010 - 19:22

za kolektorem jest pierwszy tłumik... i nic... jestem na etapie poszukiwania niedrogiego wydechu.


Fajnie. Naprawde. Jak to chodzi? 2.0 8V a chodzi pewnie jak 16V ;) Zero ograniczen zwiazanych z wydalanymi spalinami. <ok>

A tak na powaznie to pamietaj ze lepiej kupic uzywany oryginal niz nowy zamiennik... Tyle.
Allah

#5 OFFLINE   zales00

zales00
  • 66 postów
  • Dołączył: 21-11-2009
  • Skąd: Parczew/Siedlce

Napisany 04 czerwca 2010 - 19:26

Szczerze powiedziawszy jak w moim poprzednim samochodzie (mondeo mk1 1.8 16v) urwałem wydech to jeszcze nie było tak źle. W tym po prostu... komfort jazdy dużym autem jest ...zagłuszony :) generalnie na niskich obrotach jest chyba najgorzej mimo że ciszej :)

Co do kupna wydechu będę miał to na uwadze. Thx

#6 OFFLINE   tomekmarcz

tomekmarcz
  • 16 postów
  • Dołączył: 08-05-2010

Napisany 05 czerwca 2010 - 05:26

kolego zales00 w pierszej sprawie to bym sie nieprzejmowal bo to jest normalne i tak ma byc a co do drugiej to zanim zaczniesz cokilwiek naprzawiac i wymieniac to zakup 2 tlumika a potem bedziesz sluchal czy cos sie dzieje dalej:dziura::dziura::dziura::dziura::dziura::dziura::dziura::tank:

#7 OFFLINE   zales00

zales00
  • 66 postów
  • Dołączył: 21-11-2009
  • Skąd: Parczew/Siedlce

Napisany 05 czerwca 2010 - 07:08

dzięki :-)

Fakt faktem z tym tłumikiem mam narazie problem bo szukam coś w rozsądnej cenie a 350 za niekompletny wydech to normalna sprawa?

Mimo głośnego wydechu, to siedząc przy kierownicy mam wrażenie że te dźwięki pochodzą z pod maski, gdzieś po prawej stronie...czyli tak jakby przed pasażerem. Ale skompletuje wydech to się zobaczy.
EDIT:
Temat poruszany wielokrotnie, ale nie znalazłem zdjęcia które wyjaśniłoby moje pytanie.

Nie mam w tej chwili kasy na nowy wydech a nie daje mi spokoju sprawa z tym jakby klekotem. I po primo...

czy to jest oryginalny bagnet?
http://img52.imagesh...g=dsc00884c.jpg
czy ten tutaj?
http://www.allegro.p...arka_oleju.html

Bo z tego który mam baaaardzo ciężko jest odczytać stan oleju, ponieważ wyjmuje się go zaolejony cały. Przecierałem go kilkakrotnie i wkładałem i przecierałem i wkładałem i...tak w kółko...w końcu tak jakby wygląda że nie macza się w oleju :| Smarowanie ładnie szybko gaśnie i wogóle... poleciałem biegiem po olej i wlałem cały litr i dopiero stan był minimalny :/ Zaznaczam że nie jestem pewny co do stanu bo za każdym razem bagnet zaoleja się przez kanał.... moje pytanie w zasadzie jest takie...czy ten bagnet jest dobrym wzornikiem do trzymania prawidłowego stanu oleju?

#8 OFFLINE   kamracik

kamracik
  • 117 postów
  • Dołączył: 02-12-2009

Napisany 05 czerwca 2010 - 12:59

W teorii bagnet jest najlepszym, ten pierwszy bagnet to pokazales to ja mam u siebie w X20XEV (16V), ale byc moze w tych silnikach byly identyczne.

U mnie z bagnetu tez srednio moge cos odczytac dlatego polegam na bagnecie i kompie, na bagnecie po prostu chce widziec olej powyzej minimum, a dolewam dopiero kiedy komputer sie przypomni.

#9 OFFLINE   axk

axk

    Wolność Rządzi :)

  • 262 postów
  • Dołączył: 11-01-2010
  • Skąd: Kraków

Napisany 05 czerwca 2010 - 13:59

Oł shit to ja w 2.0 16V mam jeszcze inny bagnet, ale nie wiem czy to ja mam dobry??!!

,a co do tłumika to mogę się dowiedzieć co zakładałem , rok temu robiłem środkowy z dwóch opcji wybrałem droższy, coś koło 220 pln, rok gwarancji, i śmiga elegancko, ale nie wiem czy w 8V jest taki sam.
=======================================
Moja Galeria >>>http://forum.omegakl...php?albumid=565
=======================================

#10 OFFLINE   kamracik

kamracik
  • 117 postów
  • Dołączył: 02-12-2009

Napisany 05 czerwca 2010 - 14:11

Jest kilka różnych bagnetów, najlepiej sprawdzić po prostu numer seryjny, jest napisany z reguły na uchwycie i sprawdzić do jakich silników jest zastosowany.

Z bagnetami są o tyle klocki, że ktoś np. mógł wymienić miskę na inną aniżeli seryjna i już bagnet nie będzie wskazywać poprawnie stanu oleju.

#11 OFFLINE   axk

axk

    Wolność Rządzi :)

  • 262 postów
  • Dołączył: 11-01-2010
  • Skąd: Kraków

Napisany 05 czerwca 2010 - 14:13

Ja sobie nie sprawdzę , bom mam końcówkę uwaloną :D,

ale wydaje mi się że poprawnie pokazuje stan, [podobny mam do pierwszej fotki zales00
=======================================
Moja Galeria >>>http://forum.omegakl...php?albumid=565
=======================================

#12 OFFLINE   zales00

zales00
  • 66 postów
  • Dołączył: 21-11-2009
  • Skąd: Parczew/Siedlce

Napisany 05 czerwca 2010 - 14:53

dzięki panowie :) posprawdzam co i jak.

#13 OFFLINE   tomekmarcz

tomekmarcz
  • 16 postów
  • Dołączył: 08-05-2010

Napisany 05 czerwca 2010 - 17:35

wiesz co ja mam 2,5l td i ten pierwszy bagnet jest bardzo podobny tylko muj ma oczko do wyciagania tzn. uchwt a jesli chodzi o te dzwieki to niekoniecznie od tlumika a po prawej masz turbo jesli to disel i tam moze kryc sie problem:szpital::rolleyes:

#14 OFFLINE   zales00

zales00
  • 66 postów
  • Dołączył: 21-11-2009
  • Skąd: Parczew/Siedlce

Napisany 05 czerwca 2010 - 18:59

Pb+LPG :)

Co do bagnetu to oczko chyba jakieś było tylko jest ułamane... i to jest dla mnie wskazówka, że jest to nieoryginalny bagnet. Pytanie tylko ile lać oleju...bo wlałem dzisiaj litr i tak jakby te stuki ucichły nieco...w zasadzie to teraz mam nadzieje że nie było to zbyt destrukcyjne dla silnika.

#15 OFFLINE   virusno9

virusno9

    KaroL. Op-com 888 1234 88

  • 165 postów
  • Dołączył: 21-09-2008
  • Skąd: Ostrów Mazowiecka

Napisany 05 czerwca 2010 - 21:02

Cześć, kolego zales00 jak chcesz to czasem bywam w Siedlcach i prawdopodobnie będę po niedzieli jechał także możemy się spotkać i zerknąć twoje autko. Pisz na pw jak coś.
pzdr

Bagnety się długością nie różnią tylko końcówką, bo mam taki i taki. Ten nr 2 leży w garażu to mogę ci go wziąć jak będę jechał.

#16 OFFLINE   zales00

zales00
  • 66 postów
  • Dołączył: 21-11-2009
  • Skąd: Parczew/Siedlce

Napisany 05 czerwca 2010 - 21:25

Dzięki serdeczne!!! Bardzo prosiłbym o taką ewentualność! PM ;)

#17 OFFLINE   LongLife

LongLife
  • 39 postów
  • Dołączył: 23-03-2010
  • Skąd: Skwierzyna Lubuskie &amp; Viborg Dania

Napisany 05 czerwca 2010 - 21:29

Ja w swojej mam bagnet identyczny jak na pierwszym zdjeciu, co do tlumikow to moge powiedziec ze zalezy jak kozystasz z auta, tzn jak robisz trase 3 km do pracy i wylaczasz silnik to woda z kata zostaje ci w tlumikach i rdza pojawia sie dosyc szybko, mialem escorta i zamontowalem prawie najtanszy wydech "made in Poland" przejechalem na nim 120 000 i miodzio teraz tesciowa go katuje, tylko ja nie robilem prawie nigdy tras krodszych jak 40 km.
P.S.
Jak moje teorie sa blendne to prosze mnie poprawic, czlowiek omylny bywa:)

#18 OFFLINE   Verblein

Verblein
  • 202 postów
  • Dołączył: 23-06-2009
  • Skąd: Warszawa/Wrocław/Końskie

Napisany 05 czerwca 2010 - 21:32

Miałem 8 zaworów w kombiaku. Dymek spod korka był i u mnie i nie wpływał w żaden sposób na jakość jazdy, Być może budowa pokrywy i gorący olej powoduje ten dymek. Ja się tym w ogóle nie przejmowałem. Dzwonienie może być dwojakie. Albo element wydechu...albo wielowypust na połączeniu wału. Ja dostawałem białej gorączki nie mogąc zlokalizować miejsca dzwonienia. Okazało się, że osłona gumowa sparciała, dostał się syf na wieloklin i tam zaczęło z czasem stukać. Nie babrałem się w demontaż i nakładanie nowej gumy osłaniającej. Zalałem wieloklin towotem i miałem do końca spokój.

#19 OFFLINE   zales00

zales00
  • 66 postów
  • Dołączył: 21-11-2009
  • Skąd: Parczew/Siedlce

Napisany 06 czerwca 2010 - 17:41

Dzięki sprawdzę na pewno! jak tu nie lubić forum OKP :-)

Cześć, kolego zales00 jak chcesz to czasem bywam w Siedlcach i prawdopodobnie będę po niedzieli jechał także możemy się spotkać i zerknąć twoje autko. Pisz na pw jak coś.
pzdr

Bagnety się długością nie różnią tylko końcówką, bo mam taki i taki. Ten nr 2 leży w garażu to mogę ci go wziąć jak będę jechał.


Doszło PW? Bo w wysłanych go nie mam...

#20 OFFLINE   virusno9

virusno9

    KaroL. Op-com 888 1234 88

  • 165 postów
  • Dołączył: 21-09-2008
  • Skąd: Ostrów Mazowiecka

Napisany 06 czerwca 2010 - 18:03

Tak, dostałem. Jeszcze co do bagnetów napisałem że długośc jest taka sama, ale w sumie może miec w innych miejscach wyznaczone min i max bo tego nie sprawdzałem.