

Czasy wtrysku gazu i benzyny jakie wartości?
#1
OFFLINE
Napisany 03 czerwca 2010 - 12:19
Zacząłem się bawić ostatnio mapą wtrysku gazu i mam kilka pytań do bardziej doświadczonych klubowiczów.
Czym się kierować przy regulacji mapy?
1. Czy pojeździć na benzynie zapisać czasy wtrysków na benzynie i później tak ustawiać gaz aby czasy wtrysków benzyzny były takie same przy danych obrotach podczas pracy na gazie??
2. tak ustawić aby czasy wtrysku gazu były ok 20% większe od czasów wtrysku benzyny w tym samym czasie gdy silnik pracuje na gazie??
Przyjmijmy że silnik podczas prac na benzynie ma czas wtrysku 3,80
jak przełączam na gaz to czas pracy wtrysku gazu musi być 5,5 np aby czas wtrysku benzyny był 3,80 i czy tym się własnie kierować czy też
Czas wtrysku benzyny jest 3,80 a czas wtr. gazu jest 5,5 więc jest 144% czasu wtr benzyny. Czy w takim przypadku zmniejsza czas wtrysku gazu i rośnie mi w wyniku tego czas wtrysku benzyny i tak robię do momentu aż nie uzyskam proporcji 1:1,2
Z góry dziękuje za podpowiedzi mądrzejszych w temacie użytkowników.
#2
OFFLINE
Napisany 03 czerwca 2010 - 13:47
#3
OFFLINE
Napisany 03 czerwca 2010 - 14:24
1:1,2 to musisz mieć najlepiej na początku(wolnych obrotach). Później juz dąży się sie do tego, aby przy pełnym obciążeniu mnoznik czasów równał sie 1!!
Czyli ustawiać gas w taki sposób aby czasy wtrysku benzyny i gazu podczas normalnej jazdy były takie same. Wg mojej rozpiski pkt 2??
#4
OFFLINE
Napisany 03 czerwca 2010 - 14:41
#5
OFFLINE
Napisany 03 czerwca 2010 - 20:07
#6
OFFLINE
Napisany 03 czerwca 2010 - 20:09
Jaką masz elektronikę LPG ? , 20% to może pobierać więcej LPG a nie czasy wtrysku . Tak jak napisał poprzednik , reguluj na LPG tak , aby czy wtrysku Pb był taki sam na LPG i Pb . Jesli masz STAG-a to wrzuć screeny z ustawień i mapy , a najlepiej zgraj plik .osc i udostępnij , to pomożemy .
Mam instalke OLVM
Wykonałem autokalibrację i czasy wtrysku benzyny mam teraz troszkę dłuże niż podczas pracy na benzynie.
Jutro sobie przelecę trase i zgram czasy wtrysków aby porównać z kiedyś zgranymi na benzynie.
Dzięki temu będę wiedział przy których obrotach zmieniać parametry pracy

Dzięki za pomoc.

Wziąłem się za to bo czytam tu na grupie że V6 pali ludziom po 12-13 litrów na trasie
a mnie tak minimalnie jak sie postaram to ok 16 ale jak jezdze normalnie to ok 18 na trasie
a ponieważ robie 70 kkm rocznie to te 3-4 litry różnicy zawsze by przez rok coś dało

Fakt wolno nie jeżdzę. Mam jeszcze 2.0 i dziwnym trafem jak wsiadam do 3.0 to jeżdzę jakieś 30-40 km szybciej a czuję się w 3.0 jakbym jechał wolniej

#7
OFFLINE
Napisany 03 czerwca 2010 - 20:21
#8
OFFLINE
Napisany 03 czerwca 2010 - 20:23
Przy OMVL zrób kalibrację i sprawdź czy na obrotach biegu jałowe czasy na LPG i PB są takie same . Jak nie to koryguj mapę . Masz podgląd pod sondę , więc sprawdź czy od razu reaguje na zmiany paliwa.
No własnie z sondą jest coś dziwnego
Cały czas pokazuje napięcie 0,49V
wydaje mi sie że może nie być podpięta pod isntalację
Możliwe to??
I jedna i druga sonda tak samo.
#9
OFFLINE
Napisany 03 czerwca 2010 - 20:31
#10
OFFLINE
Napisany 03 czerwca 2010 - 20:35
Bardzo mozliwe - elpigaz, omvl - szkola ich ze nie ma potrzeby podpinania i nie podpinaja
A Czy to będzie prawidłowo czy tez udać sie do jakiegoś gaziarza aby mi podłączył sondy??
#11
OFFLINE
#12
OFFLINE
Napisany 03 czerwca 2010 - 20:38
A Czy to będzie prawidłowo czy tez udać sie do jakiegoś gaziarza aby mi podłączył sondy??
nie ma to wplywu na dzialanie, autokalibracje instalacji zawsze jednak dobrze wiedziec czy nie jest za ubogo lub za bogato na lpg:)
#13
OFFLINE
Napisany 03 czerwca 2010 - 20:39
nie ma to wplywu na dzialanie, autokalibracje instalacji zawsze jednak dobrze wiedziec czy nie jest za ubogo lub za bogato na lpg:)
Ale to też moge podejrzeć podłaczając się z programem pod złącze diagnostyczne??
zgadza sie??
#14
OFFLINE
Napisany 03 czerwca 2010 - 21:15
dokladnie
Dzięki za tyle podpowiedzi
Teraz od jutra do roboty ze strojeniem

#15
OFFLINE
Napisany 04 czerwca 2010 - 13:16
#16
OFFLINE
Napisany 06 czerwca 2010 - 21:24
#17
OFFLINE
Napisany 06 lipca 2010 - 20:42
Autokalibracja podczas jazdy?? a tak mozna?:)a jak to wyglada w automacie?Tylko zrób autokalibracje podczas jazdy,2 lub 3 bieg i prosta droga,potem korekcja czasów na wolnych obrotach bo jak zrobisz na postoju to wyjdą głupoty i nie dojdziesz do ładu.
#18
OFFLINE
Napisany 06 lipca 2010 - 22:17