

kickdown / nieprawidłowe przełożenie
#1
OFFLINE
Napisany 31 maja 2010 - 18:21
Nigdy dotąd ze skrzynią nic się nie działo. Zmiana oleju 20 tys. km temu w ASO. Na dnie miski było czysto, wszystko idealnie.
Podjechałem na TECH-a:
P1835 N.W.
Za słabe wejście (lub wyjście, niewyraźnie napisali) obiegu prądowego przełącznika kickdown.
P0730 N.W.
Nieprawidłowe przełożenie.
Po wykasowaniu błędów i ponownym odpaleniu samochodu problem nie występuje. Nie udało się go też ponownie wywołać na jeździe próbnej. Na tę chwilę wszystko działa OK.
O co tu chodzi?
Parę dni temu miałem zmieniany alternator na używkę.
Podejrzewam, że to może mieć związek.
Być może występują okresowe wahania napięcia, a przez to wariuje sterownik skrzyni.
Co o tym myślicie?
No chyba, że problemy z napięciem dałyby jakiś kod błędu.
Swoją drogą, to czy wspomniany wyżej błąd P1835 N.W. nie dotyczy właśnie napięcia?
#2
OFFLINE
Napisany 01 czerwca 2010 - 06:39
Dziś przy przyspieszaniu (nie pamiętam, czy przy kicku, czy zwykłym) zauważyłem, że automat nie zmienia biegu, tylko kręci coraz wyżej. Oczywiście tryb zwykły, NIE sport. Przy 5,5 tys. obrotów zaniepokojony puściłem gaz, lekko szarpnęło i wtedy zmienił bieg. Na wyświetlaczu pojawiło się Automatic Gearbox.
Nigdy dotąd ze skrzynią nic się nie działo. Zmiana oleju 20 tys. km temu w ASO. Na dnie miski było czysto, wszystko idealnie.
Podjechałem na TECH-a:
P1835 N.W.
Za słabe wejście (lub wyjście, niewyraźnie napisali) obiegu prądowego przełącznika kickdown.
P0730 N.W.
Nieprawidłowe przełożenie.
Po wykasowaniu błędów i ponownym odpaleniu samochodu problem nie występuje. Nie udało się go też ponownie wywołać na jeździe próbnej. Na tę chwilę wszystko działa OK.
O co tu chodzi?
Parę dni temu miałem zmieniany alternator na używkę.
Podejrzewam, że to może mieć związek.
Być może występują okresowe wahania napięcia, a przez to wariuje sterownik skrzyni.
Co o tym myślicie?
No chyba, że problemy z napięciem dałyby jakiś kod błędu.
Swoją drogą, to czy wspomniany wyżej błąd P1835 N.W. nie dotyczy właśnie napięcia?
problem nie ma nic wspolnego z alternatorem. od altka masz za niskie albo za wysokie napiecie.
jesli skrzynia ciagnela bieg i nie zmienila to wyskoczyl blad nieprawidlowe przelozenie. blad od kickdown mogl byc stary. pojezdzij i sprawdz jeszcze raz czy cos wyskoczy
#3
OFFLINE
Napisany 01 czerwca 2010 - 12:18
problem nie ma nic wspolnego z alternatorem. od altka masz za niskie albo za wysokie napiecie.
jesli skrzynia ciagnela bieg i nie zmienila to wyskoczyl blad nieprawidlowe przelozenie. blad od kickdown mogl byc stary. pojezdzij i sprawdz jeszcze raz czy cos wyskoczy
Czasami błąd się nie zapisze. Jeśli problem trwa krócej niż "bezwładność" układu EEPROM. A poza tym zwróć uwagę na pierwszy kod błędu - prąd kickdown. Fakt, nie wiem, kiedy się pojawił, ale na bank w ciągu ostatniego roku. Poza tym, czy ten błąd też nie spowodowałby wyświetlenia automatic gearbox? Po prostu gdyby to nie alternator, to byłby to zupełnie nieprawdopodobny zbieg okoliczności.
#4
OFFLINE
Napisany 01 czerwca 2010 - 13:10
Czasami błąd się nie zapisze. Jeśli problem trwa krócej niż "bezwładność" układu EEPROM. A poza tym zwróć uwagę na pierwszy kod błędu - prąd kickdown. Fakt, nie wiem, kiedy się pojawił, ale na bank w ciągu ostatniego roku. Poza tym, czy ten błąd też nie spowodowałby wyświetlenia automatic gearbox? Po prostu gdyby to nie alternator, to byłby to zupełnie nieprawdopodobny zbieg okoliczności.
sterownikow jest kilka w omedze jesli cos by sialo to dlaczego tylko na skrzyni ? dorabiasz sobie ideologie.
#5
OFFLINE
Napisany 01 czerwca 2010 - 13:13
sterownikow jest kilka w omedze jesli cos by sialo to dlaczego tylko na skrzyni ? dorabiasz sobie ideologie.
Możliwe. Po prostu na innych forach Opla, ale też BMW i Mercedesa, ludzie piszą, że skrzynie wariują im właśnie wtedy, jak coś się dzieje z altkiem. Przyznasz, że mój tok rozumowania jest logiczny. Chciałbym po prostu rozwiązać problem. Ktoś ma jeszcze jakiś pomysł?
#6
OFFLINE
Napisany 05 lipca 2010 - 22:43
#7
OFFLINE
Napisany 11 lipca 2010 - 14:57