Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Olej w płynie chłodniczym i brak ogrzewania


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
16 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   kubabed

kubabed
  • 58 postów
  • Dołączył: 05-02-2009

Napisany 31 maja 2010 - 13:59

Jak w temacie. Czy te usterki mogą być ze sobą powiązane, czy już na pewno uszczelka pod głowicą. Olej wymieniany rok temu.

#2 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2 896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 31 maja 2010 - 14:48

Chlodniczka oleju pewnie do wymiany.

#3 OFFLINE   THUNDERICE

THUNDERICE
  • 17 postów
  • Dołączył: 11-10-2009

Napisany 31 maja 2010 - 14:52

Jak w temacie. Czy te usterki mogą być ze sobą powiązane, czy już na pewno uszczelka pod głowicą. Olej wymieniany rok temu.


może to być chłodniczka oleju, w V-ce dość częsty problem. Ja na szczęście nie miałem z tym problemu ale znajomy mechanik podpowiedział mi żebym załatwił sobie na zapas bo ciężko z załatwieniem jedynie ASO bądź szrot. płyn zmieszany z olejem powoduje że w układzie tworzy się masło i zapycha przewody co może spowodować brak obiegu i brak ogrzewania.!

#4 OFFLINE   kubabed

kubabed
  • 58 postów
  • Dołączył: 05-02-2009

Napisany 31 maja 2010 - 14:58

Dzieki Panowie. Cos o tym czytalem. Sprawdze co i jak i dam znac. W gre wchodzi tylko wymiana czy moze jakas ewentualna naprawa?

#5 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 31 maja 2010 - 16:17

i brak ogrzewania

typowy objaw UPG chłodniczka oleju by niemiała nic do ogrzewania

#6 OFFLINE   kubabed

kubabed
  • 58 postów
  • Dołączył: 05-02-2009

Napisany 31 maja 2010 - 16:27

To już nie wiem za co sie zabrac. Kazdy ma inne zdanie. Jesli zatyka przewody bo nie dziala chlodniczka oleju to jednoczescnie nie bedzie działać ogrzewanie. Tak mi sie wydaje.

#7 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 31 maja 2010 - 16:41

To już nie wiem za co sie zabrac. Kazdy ma inne zdanie. Jesli zatyka przewody bo nie dziala chlodniczka oleju to jednoczescnie nie bedzie działać ogrzewanie. Tak mi sie wydaje.


dokladnie tak. prosciej jest wywalic chlodniczke - zalac na noc olejem i sprawdzic niz zwalac glowice. rownie dobrze moze byc glowica walnieta = tez bedzie podobnie




 


#8 OFFLINE   kubabed

kubabed
  • 58 postów
  • Dołączył: 05-02-2009

Napisany 31 maja 2010 - 17:17

Co sądzicie o tych chłodniczkach?

http://www.allegro.p...view=1&order=bd

http://allegro.pl/it...ra_calibra.html

#9 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2 896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 31 maja 2010 - 17:23

Co sądzicie o tych chłodniczkach?

http://www.allegro.p...view=1&order=bd

http://allegro.pl/it...ra_calibra.html


http://forum.omegakl...ead.php?t=37682 tu masz to samo, od "producenta"
Widze, ze u nas juz jest wersja zmodyfikowana.

#10 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 31 maja 2010 - 17:25

http://forum.omegakl...ead.php?t=37682 tu masz to samo, od "producenta"
Widze, ze u nas juz jest wersja zmodyfikowana.


kolino ma w ofercie i stara i nowa

http://allegro.pl/it...ra_calibra.html




 


#11 OFFLINE   kubabed

kubabed
  • 58 postów
  • Dołączył: 05-02-2009

Napisany 31 maja 2010 - 17:28

Konkretnie chodzi mi o to czy te nowe modele spełniają swoje zadanie. Na moje niewprawne oko widze róznice w ich budowie dlatego sie pytam. Dzięki za pomoc.

#12 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 31 maja 2010 - 17:31

Konkretnie chodzi mi o to czy te nowe modele spełniają swoje zadanie. Na moje niewprawne oko widze róznice w ich budowie dlatego sie pytam. Dzięki za pomoc.


spelniaja. bierz od kolina. jest tez inny gosc na allegro co robi chlodnice ale maja blad produkcyjny - jest problem z uszczelnieniem. co i jak to nie bede pisal bo nie bede kogos uczyl :)




 


#13 OFFLINE   Quisel

Quisel
  • 215 postów
  • Dołączył: 31-05-2010
  • Skąd: Koszalin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 31 maja 2010 - 17:42

a z tego co ja wiem to najpierw uszczelka pada między tłokiem a kanałem cieczy chłodzącej, to musialbyś mieć wcześiej problemy z ogrzewaniem(tzn. najpierw grzeje a po chwili przestaje bo jest powietrze w układzie chłodzenia) ja tak miałem(w sumie to były większe jajka hehe) wymieniłem uszczelkę i jest pikobelo;-) a jak już dobrze uszczelka padła to są cyrki olej w płynie i masło zamiast oleju na bagnecie, sprawdź czy węże nie są twarde na ciepłym silniku i bombelki w zbiorniczku wyrównawczym sie nie pojawiają.. a to powinno być zaraz po odpaleniu a na ciepłym nawet nie odkręcaj korka

w sumie to większość samochodów tak ma ale z tą chłodniczką to nie wiem bo w mojej x20xev nie ma chłodniczki oleju;)

#14 OFFLINE   kubabed

kubabed
  • 58 postów
  • Dołączył: 05-02-2009

Napisany 31 maja 2010 - 17:43

Dzięki za pomoc. Jutro jade do mechanika zobaczyć czy to napewno chłodniczka do wymiany. Jesli tak to pewnie w najblizszym czasie zamowie i napisze co i jak.


Płynu nie gotuje i nie wywala. Weże w porzadku.

#15 OFFLINE   driver01

driver01
  • 60 postów
  • Dołączył: 28-04-2009
  • Skąd: Łódź

Napisany 01 czerwca 2010 - 20:21

Zimą miałem identyczny problem. Poszła chłodniczka oleju, olej dostawał się do układu chłodzenia, zapchało przewody, silnik się gotował no i oczywiście nie było ogrzewania.
Jeśli chodzi o chłodniczkę to na allegro ma takie użytkownik kolino (beast mi go polecił)
http://allegro.pl/it...ra_calibra.html

http://allegro.pl/it...ra_calibra.html

Jak kupowałem były dostępne tylko te tańsze. Po wymianie fura śmiga aż miło :)

#16 OFFLINE   rysiek018

rysiek018
  • 53 postów
  • Dołączył: 16-03-2009
  • Skąd: warszawa

Napisany 06 czerwca 2010 - 23:12

a czy da się jakoś przerobić tą chłodnicę oleju tak aby usunąć tą co jest i wstawić z tds-a lub od 2.6 3.2? i nie było by problemu z padającymi orginałami.

#17 OFFLINE   serek

serek
  • 1 571 postów
  • Dołączył: 05-04-2008
  • Skąd: huntingdon

Napisany 07 czerwca 2010 - 00:02

a czy da się jakoś przerobić tą chłodnicę oleju tak aby usunąć tą co jest i wstawić z tds-a lub od 2.6 3.2? i nie było by problemu z padającymi orginałami.

nie wiem jak jest w TD ale w 2.6 i 3.2 jest to samo co we wszystkich innych V6, wiec nic tu raczej nie wykombinujesz