Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Dziwna reakcja na pedał gazu


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
10 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   Christo

Christo
  • 224 postów
  • Dołączył: 13-10-2009
  • Skąd: Gorzów Wlkp.

Napisany 27 maja 2010 - 21:55

Witam. Właściwie od momentu zakupu mojej Omegi tj. od blisko roku mam taki dziwny objaw w aucie jednak niedawno zaczął mnie na poważnie denerwować. Mianowicie gdy auto jest na jałowych obrotach po wciśnięciu gazu na maksa autko jakby przez sekundę dusi się/nie reaguje i dopiero po chwili ładnie się wkręca. Co może być powodem czegoś takiego? Czy to jest normalne? Wszelkie materiały eksploatacyjne (tj. filtry, kable, świece, paski, uszczelki, oleje, płyny i wiele, wiele innych) zostały już wymienione.

Mam wrażenie, że na gazie jest to odrobinę bardziej odczuwalne, na benzynie mniej ale jednak również wyraźnie.

Pacjent to 3.0A, 95 rok, instalacja gazowa sekwencyjna BRC.

#2 OFFLINE   baron_kr

baron_kr
  • 976 postów
  • Dołączył: 12-07-2007
  • Skąd: NowaSól/Oborniki
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 27 maja 2010 - 22:01

to 3.0A, 95 rok,


po pierwsze to B

gdy auto jest na jałowych obrotach po wciśnięciu gazu na maksa autko jakby przez sekundę dusi się/nie reaguje i dopiero po chwili ładnie się wkręca


i sądze ze wiekszosc Omeg tak ma , mnie to przestało irytowac , no moze u Ciebie jest to bardziej odczuwalne. bo ta mała chwila mi nie przeszkadza,,, domyslam sie, ze to automat ????

#3 OFFLINE   Cody667

Cody667

    Reborn From Chaos

  • 308 postów
  • Dołączył: 11-02-2010
  • Skąd: Gdańsk
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 27 maja 2010 - 22:24

Ja się wypowiem w temacie tym też o:)
Jak kupiłem Kluchę miałem właśnie takowy problem, duszenia się autka na niskich obrotach przy mocniejszym wdepnięciu gazu... Kolega polecił mi wyczyścić przepustnicę, w 70% problem znikł. Kiedy niedawno wymieniałem wydech, problem znikł w 90% ;) ale ciut jeszcze zostało i myślę, że taka już uroda Kluch, jak powiedział Kolega Baron... gdyby było coś nie tak z silnikiem to wywalałoby błędy...a nie wywala:)

#4 OFFLINE   kowall

kowall

    I LoVe ThiS CaR

  • 134 postów
  • Dołączył: 08-01-2010
  • Skąd: Szczecin

Napisany 27 maja 2010 - 23:29

Ten typ tak ma:D

#5 OFFLINE   lendio

lendio
  • 3 116 postów
  • Dołączył: 02-07-2006
  • Skąd: PODKARPACIE
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 28 maja 2010 - 07:36

Ten typ tak ma

W mojej wczesniejszej omie 3.0 nic takiego niebylo na PB. (w obecnej 3.2 tez niema, ale jej niedaje jako przyklad bo ma elektryczna przepustnice, wiec inaczej reaguje na gaz)

#6 OFFLINE   Hypnotic

Hypnotic
  • 37 postów
  • Dołączył: 07-11-2006
  • Skąd: Poznań

Napisany 28 maja 2010 - 08:02

Walczę z tym od 2 lat. Czyszczenie przepustnicy i krokowca załatwia problem czasem na tydzień czasem na miesiąc. Ostatnio ktoś polecił mi sprawdzenie katalizatora... Jeszcze nie testowałem. Dodatkowo u mnie od jakiegoś czasu gaśnie na wolnych obrotach. Świece, kable, filtr paliwa wymienione. Szukam dalej.

#7 OFFLINE   m@sZ3k

m@sZ3k
  • 62 postów
  • Dołączył: 15-01-2009

Napisany 28 maja 2010 - 09:19

Witam. Właściwie od momentu zakupu mojej Omegi tj. od blisko roku mam taki dziwny objaw w aucie jednak niedawno zaczął mnie na poważnie denerwować. Mianowicie gdy auto jest na jałowych obrotach po wciśnięciu gazu na maksa autko jakby przez sekundę dusi się/nie reaguje i dopiero po chwili ładnie się wkręca. Co może być powodem czegoś takiego? Czy to jest normalne? Wszelkie materiały eksploatacyjne (tj. filtry, kable, świece, paski, uszczelki, oleje, płyny i wiele, wiele innych) zostały już wymienione.

Mam wrażenie, że na gazie jest to odrobinę bardziej odczuwalne, na benzynie mniej ale jednak również wyraźnie.

Pacjent to 3.0A, 95 rok, instalacja gazowa sekwencyjna BRC.


Też tak miałem, na benie to jeszcze ok ale na gazzzie to qrcze taki dół był, że szok.
Miałem wrażenie, że jak dam do dechy spod świateł, to że ma chęć jakby zgasnąć nagle ( dusiło ją ). Instalacja Stag300.
Wszystko się skończyło po dobrym ustawieniu parametrów gazu w dobrym warsztacie.
Teraz nie ma różnicy gaz - benzyna, a efekt duszenia minimalny.

#8 OFFLINE   Christo

Christo
  • 224 postów
  • Dołączył: 13-10-2009
  • Skąd: Gorzów Wlkp.

Napisany 28 maja 2010 - 15:51

po pierwsze to B i sądze ze wiekszosc Omeg tak ma , mnie to przestało irytowac , no moze u Ciebie jest to bardziej odczuwalne. bo ta mała chwila mi nie przeszkadza,,, domyslam sie, ze to automat ????


3.0A oznacza 3 litrowy silnik z automatyczną skrzynią biegów. :D

Też tak miałem, na benie to jeszcze ok ale na gazzzie to qrcze taki dół był, że szok.
Miałem wrażenie, że jak dam do dechy spod świateł, to że ma chęć jakby zgasnąć nagle ( dusiło ją ). Instalacja Stag300.
Wszystko się skończyło po dobrym ustawieniu parametrów gazu w dobrym warsztacie.
Teraz nie ma różnicy gaz - benzyna, a efekt duszenia minimalny.


W mojej okolicy niestety nikt dobrze gazu nie potrafi ustawić, nawet autoryzowane serwisy, ale również podejrzewam, że wina większego duszenia się przy starcie na LPG leży po stronie instalacji. Ciekawiła mnie tylko ta również nie najlepsza reakcja silnika na wciśnięcie pedału gazu podczas ruszania na benzynie.

Kolega polecił mi wyczyścić przepustnicę, w 70% problem znikł.


A w jaki sposób się czyści przepustnice w 3.0 to są te dwa wloty powietrza między silnikiem a kolektorem ssącym?


PS

Orientujecie się może jak można sprawdzić działanie przepływomierza? Czy tylko poprzez błąd na kompie?

#9 OFFLINE   lis276

lis276
  • 2 postów
  • Dołączył: 05-01-2014

Napisany 05 stycznia 2014 - 09:43

Witam Szanownych Kolegów. Od 4 miesięcy jestem nabywcą omegi b bl 2,6V6 i nie mogę sobie poradzić z pewnym problemem. Mianowicie przy zmianie biegów występuje słaba reakcja na pedał przyspieszenia i powstaje jakby "dziura" w gazie - uczucie jak przy zadziałaniu kontroli trakcji. Również jadąc już na którymkolwiek biegu i dodając gazu jest jakby słaba reakcja, tak jakby przepustnica otwierała się z opóźnieniem.
Błędów żadnych nie ma, przepustnica wyczyszczona, mechanizm otwarcia także, potencjometr pedału gazu sprawdzony - nie ma przerw.
"Doradcy" twierdzą, że przepustnice elektryczne tak mają i trzeba się z tym nauczyć jeździć co mnie nie przekonuje gdyż jest to zbyt uciążliwe. Pomóżcie proszę bo już nie wiem co robić :((

#10 OFFLINE   __Robert__

__Robert__
  • 2 331 postów
  • Dołączył: 20-11-2006
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 05 stycznia 2014 - 13:30

Wszystko musi byś tak jak w normalnym aucie na linkę, więc nie słuchaj mechanika, zmień go na innego. Miałem przyjemność jechać Omegą z silnikiem 2.6 V6 i było wszystko OK.

#11 OFFLINE   lis276

lis276
  • 2 postów
  • Dołączył: 05-01-2014

Napisany 05 stycznia 2014 - 14:54

dzięki. Zmienię go lecz pewnie inni tez tego nie wyczają.. Kurde ale jest to wkurzające :(