Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

falujące obroty 2.5dti


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
11 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   LeoVince

LeoVince
  • 158 postów
  • Dołączył: 24-09-2009
  • Skąd: Biała Podlaska

Napisany 27 maja 2010 - 14:00

Witam
Rano gdy silnik jest zimny mam delkatne falowanie obrotów i zaczyna dymić, na ciepłym silniku wszystko jest ok. Byłem z tym u mechanika zajmującego sie dieslami i powiedział mi wszytkie 6 wtryskiwaczy do wymiany a koszt jednego 800zł.:pokoj: Czy, to napewno muszą być wtryskiwacze i odrazu wymiana aż 6ściu? jako powód usteriki uznał stary mocno zabrudzony filtr paliwa.... Czy to jest możliwe że taka drobna rzeczy przyniesie aż takie koszta ?

Pozdrawiam
LeoVince

#2 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 829 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 27 maja 2010 - 15:04

Witam
Rano gdy silnik jest zimny mam delkatne falowanie obrotów i zaczyna dymić, na ciepłym silniku wszystko jest ok. Byłem z tym u mechanika zajmującego sie dieslami i powiedział mi wszytkie 6 wtryskiwaczy do wymiany a koszt jednego 800zł.:pokoj: Czy, to napewno muszą być wtryskiwacze i odrazu wymiana aż 6ściu? jako powód usteriki uznał stary mocno zabrudzony filtr paliwa.... Czy to jest możliwe że taka drobna rzeczy przyniesie aż takie koszta ?

Pozdrawiam
LeoVince


Jak najbardziej możliwe. Pytanie: jak "mech" sprawdził wtryski, wyjmował je, testował na urządzeniu? Jeśli nie to lipna diagnoza.

#3 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 27 maja 2010 - 15:38

jak najbardziej możliwe jest już zużycie wtryskiwaczy w układzie CR1 czyli naszych jest takie coś jak regulacja równomierności biegu jałowego polegająca na pomiarze prędkości obrotowej każdego tłoka i dobieraniu odpowiedniej dawki aby te obroty wyrównać i to właśnie powoduje falowanie obrotów ale nie do końca może to być przyczyną u Ciebie.

#4 OFFLINE   LeoVince

LeoVince
  • 158 postów
  • Dołączył: 24-09-2009
  • Skąd: Biała Podlaska

Napisany 27 maja 2010 - 20:41

Rozumiem, ale czy to możliwe ze od razu na wszystkich cylindrach?? dziwne... bo mowił mi że spokojnie można z tym jeździć lecz bedze falowało. Jeśli chodzi o sprawdzanie to napewno ich nie wyciągał...

#5 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 829 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 27 maja 2010 - 20:56

Jeśli chodzi o sprawdzanie to napewno ich nie wyciągał...


Tak myślałem. Diagnoza oparta pewnie na doświadczeniu (zagadka tylko JAKIM?)
Sprawdzał chociaż błędy na "kompie", czy tylko "nałożył dłonie na silnik". Może przynajmniej próbę przelewową zrobił?
A propo falowania obrotów silnika, pochwal się jakiego rzędu są to wahania.

#6 OFFLINE   LeoVince

LeoVince
  • 158 postów
  • Dołączył: 24-09-2009
  • Skąd: Biała Podlaska

Napisany 27 maja 2010 - 22:42

Napewno do kompa był podłączany co do reszty nie wiem. Wachania około 100 obr/min... i przy ogakazji wtedy zaczyna kopcic.zawsze jak dodam gazu i obroty spadną do jałowych, trwa to jakieś 5-10 sek i sie uspokaja i jest to tylko jak jest zimny silnik po 70*C na budziku wszytko wraca do normy.

#7 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 28 maja 2010 - 05:08

a sprawdź jeszcze wtyczkę od ciśnienia w szynie czy niejest zaśniedziała i czy dobrze styka

#8 OFFLINE   LeoVince

LeoVince
  • 158 postów
  • Dołączył: 24-09-2009
  • Skąd: Biała Podlaska

Napisany 28 maja 2010 - 09:09

a sprawdź jeszcze wtyczkę od ciśnienia w szynie czy niejest zaśniedziała i czy dobrze styka


A czy mógłbyś bardziej określić gdzie jest ta wtyczka np. na zdjęciu? Jeśli chodzi o takie sprawy to jestem raczej laikiem, ale wydaje mi sie że przeczyszczenie styku wtyczki nie będzie problemem, tylko musze wiedzieć która to:)

#9 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 829 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 28 maja 2010 - 13:13

LeoVince poczytaj trochę tematów o y2,5dt np.http://forum.omegakl...?t=27782&page=3. Tu masz odpowiedź.

#10 OFFLINE   LeoVince

LeoVince
  • 158 postów
  • Dołączył: 24-09-2009
  • Skąd: Biała Podlaska

Napisany 28 maja 2010 - 13:28

Dzięki Czeladnik:) już wiem gdzie go szukać, przyznam sie że dogodne miejsce to to nie jest, fakt też jest taki ze łapy tam nie wkładałem bo silnik gorący jak sie ostudz to pomacam:D

#11 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 28 maja 2010 - 14:11

przyznam sie że dogodne miejsce to to nie jest

proponuje wywalić puche filtra i się dostaniesz nienajlepiej ale dostęp całkiem niezły

#12 OFFLINE   LeoVince

LeoVince
  • 158 postów
  • Dołączył: 24-09-2009
  • Skąd: Biała Podlaska

Napisany 09 czerwca 2010 - 14:32

Wtyczka została przejrzana i niestety nic nie pomogło, chciaż była delikatnie zaśniedziała... Jakieś inne pomysły co może być przyczyną falowania?:(