Jak zdemontować wał korbowy? Robie to pierwszy raz - padł mi korbowód na pierwszym tłoku od rozrządu:(


demontaż wału korbowego w 3.0 V6
Rozpoczęte przez
tomasz20
, 26 maj 2010, 10:31
3 odpowiedzi na ten temat
#1
OFFLINE
Napisany 26 maja 2010 - 10:31
#2
OFFLINE
Napisany 26 maja 2010 - 14:04
nie chcę Cię martwić ale jeżeli urwała Ci się korba to jest wysoce prawdopodobne że wał jest już krzywy 
po za tym w jakim celu chcesz wyjmować wał ??
zdejmujesz miskę odkręcasz to co zostało i wyjmujesz górą z resztą dołem nawet bez wału nie włożysz tłoka
jak byś potrzebował korbę z tłokiem to pisz na pw

po za tym w jakim celu chcesz wyjmować wał ??
zdejmujesz miskę odkręcasz to co zostało i wyjmujesz górą z resztą dołem nawet bez wału nie włożysz tłoka
jak byś potrzebował korbę z tłokiem to pisz na pw

#3
OFFLINE
Napisany 29 maja 2010 - 17:41
Korba jest wybita w gnieżdzie panewki nie urwana musze ją wymienić i chyba będzie ok?
Wiem już że wału nie musze wyciągać tylko tłok z korbowodem ale i tak to sporo rozbierania:(
Wiem już że wału nie musze wyciągać tylko tłok z korbowodem ale i tak to sporo rozbierania:(
#4
OFFLINE
Napisany 30 maja 2010 - 08:30
Korba jest wybita w gnieżdzie panewki nie urwana musze ją wymienić i chyba będzie ok?
jeżeli masz objechaną korbę od obróconej panewki musisz ją wymienić, sprawdź przy tym koniecznie stan gładzi i owal na całym obwodzie czopu korbowego, jeżeli nie ma żadnej skazy, a owal nie przekracza 0,05mm jest szansa że będzie chodzić ale przygotuj się na to że raczej nie długo...
te silniki nie lubią grzebania przy ułożyskowaniu wału, o ilu ingerencjach słyszałem przy tylu kończyło się to powtórką z rozrywki i w końcu wymianą silnika...