

Słychać zawory przy odpalaniu
Rozpoczęte przez
Sisar
, 20 maj 2010, 20:58
14 odpowiedzi na ten temat
#1
OFFLINE
Napisany 20 maja 2010 - 20:58
Czy ktoś z kolegów spotkał się z takim objawem, że jak rano sobie idę odpalić swoją Omegę to zaraz jak uruchomię silnik przez ok. 3 sec słychać klekot zaworów, po czym sie ucisza i cały dzień spokój ?
#2
OFFLINE
Napisany 20 maja 2010 - 21:03
hehe ciesz sie, ze później jest cisza.
Połowa jeżdzących 20XEV klepie cały czas.
Połowa jeżdzących 20XEV klepie cały czas.
#3
OFFLINE
Napisany 21 maja 2010 - 14:37
Tylko wiesz, normalnie to trochę trwa zanim się silnik nagrzeje i zawory w miarę umilkną, a u mnie z nienacka milkną jak ktos by wyłączył to klekotanie ? 
Tak jakby z opóźnieniem dostały jakikolwiek olej na siebie....

Tak jakby z opóźnieniem dostały jakikolwiek olej na siebie....
#4
OFFLINE
#5
OFFLINE
Napisany 21 maja 2010 - 17:44
przecież to normalne że zawory pukają po uruchomieniu - popychacze muszą się napełnić olejem co może potrwać chwilkę, bo otwór w szklance jest mały. Nic dziwnego również w tym, że przestają hałasować nagle - tak powinno być - szklanki się napełniają niwelując luz i hałas ustaje. Poza tym temperatura silnika nie ma w tych silnikach wpływu na luzy zaworowe. Jeśli by tam siedziały regulatory regulowane mechanicznie płytkami o odpowiedniej grubości to rzeczywiście mógłby pojawiać się hałas milknący wraz z rozgrzewaniem się silnika wraz z rozszerzaniem się poszczególnych elementów układu napędu zaworów
Czort wie co lepsze - kasatory hydrauliczne czy 'ręczne' - te pierwsze teoretycznie są bezobsługowe, jednak zdarza się że któryś przestaje działać i trzeba szukać lub najczęściej wymienić komplet. Te 'ręczne' z kolei wymagają ustawiania co jakiś czas - czyli też nie za fajnie
Czort wie co lepsze - kasatory hydrauliczne czy 'ręczne' - te pierwsze teoretycznie są bezobsługowe, jednak zdarza się że któryś przestaje działać i trzeba szukać lub najczęściej wymienić komplet. Te 'ręczne' z kolei wymagają ustawiania co jakiś czas - czyli też nie za fajnie
#6
OFFLINE
Napisany 21 maja 2010 - 19:33
Ale powiem wam, że miałem duuzo autek w życiu i omega z nich wszystkich jest po prostu najwygodniejsza.... Jakos tak naturalnie sie siedzi i w ogóle - wszystko jest na swoim miejscu...
#7
OFFLINE
Napisany 12 maja 2012 - 22:28
Odgrzeje kotleta:) Wiec tak Uruchamiając auto rano słychać zawory przez minute, dwie cos takiego , pózniej stuk ustaje. Ale mam też takie coś po szybszej jeżdzie np jadąc 160 - 180 przez jakiś czas, jak zwolnie to słysze także stukot zaworów. Czym to może być spowodowane? Po jakimś czasie także ustaje.
#8
OFFLINE
Napisany 12 maja 2012 - 22:39
Zużyte hydrauliczne popychacze zaworów. Koszt w granicach 35-40zł za sztukę miniumum, polecam wymieniać kompletami (czyli w Twoim wypadku 16 sztuk).
#9
OFFLINE
#10
OFFLINE
Napisany 12 maja 2012 - 22:48
Dla własnego spokoju skontrolowałbym jeszcze ciśnienie oleju. Na jakim oleju jeździsz? Bo po przegonieniu auta, a co za tym idzie rozgrzaniu oleju ten robi się rzadszy... Tu może być główna przyczyna, hałasujące popychacze mogą być jedynie objawem choroby.
#11
OFFLINE
Napisany 12 maja 2012 - 22:55
Półsyntetyk mobil 10w 40 chyba:) kontrolka oleju nie miga i sie nie zaświeca w trakcie jazdy to chyba jest ok.
#12
OFFLINE
#13
Guest_DaroX25XE_*
Napisany 12 maja 2012 - 23:12
Popychacze. Sprawdź i ewentualnie wymień olej jeśli tego dawno nie robiłeś

#14
OFFLINE
Napisany 12 maja 2012 - 23:21
Znaczy sie co ma być? Normalnie gaśnie. Nic nie zauważam niepokojącego.
#15
OFFLINE
Napisany 13 maja 2012 - 11:21
A jestes pewny ze to popychacze a nie pekniety kolektor wydechowy?